2019-10-01, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Ja, för all del. Men som direkt springer och läcker i tråden, utan att tjäna en spänn på det?
Vilket hen kanske ångrat eller fått tillsägelse om, inte sett något inlägg på ett tag.
Citera
2019-10-01, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Haha, kunde inte låta bli när jag kollade dagens äventyr i tråden.

Sist var det väl utredaren men det kanske bara var tillfälligt, funderade på hur hennes krets ser ut. Om hon vandrar runt eller är mer stationär periodvis.
Hade hon inte nån skum adress efter hon vräktes från FOs fd lägenhet?

Frejgatan 13 va enligt E08 inlägg:

(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019

Kolla adressen i Lexbase, typ 100 dömda på den postadressen.
Drygt 400 pers står skrivna på adressen.

Hon är i gott sällskap, från Expressen:

Abu Omar var under 2014 och 2015 skriven på Frejgatan 13 i centrala Stockholm, skriver Svenska Dagbladet. Samma adress har använts av ett städ- och byggbolag som, via flera personer, kan kopplas till den misstänkte Stockholmsterroristen Rakhmat Akilovs adress i Hjulsta. Bolaget har utretts för terrorfinansiering.

Källa:
https://www.expressen.se/nyheter/rakhmat-akilov-kopplas-till-jagad-is-finansiar/
Senast redigerad av Avel 2019-10-01 kl. 00:18.
Citera
2019-10-01, 00:29
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.T70
Vilket hen kanske ångrat eller fått tillsägelse om, inte sett något inlägg på ett tag.
Efternamn08 brukar försvinna ett tag när hen får frågor hen inte vill eller kan svara på trovärdigt... sen dyker hen upp igen efter ett tag och inga svar kommer då heller... och så upprepar sig historien.
Citera
2019-10-01, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Frejgatan 13 va enligt E08 inlägg:

(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019

Kolla adressen i Lexbase, typ 100 dömda på den postadressen.
Drygt 400 pers står skrivna på adressen.

Det är ett företag som erbjuder en brevlådeservice, de är inte nogräknade med vilka kunder de har. De kriminellas variant av "poste restante".
Citera
2019-10-01, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Vad är det för "kamp" du refererar till? Jag trodde att Flashback var ett diskussionsforum, inte en krigszon. Och att "åsiktsfrihet" råder, men tydligen inte för alla.

Jag har inte grävt speciellt mycket, jag har ett liv, till skillnad från andra i denna tråd.

Är det några som är patetiska så är det ju skvallertackorna.

Det är inte intressant om HOL är bi, bög, trans eller hetero, det intressanta är att han var/är (?) otrogen, och att eventuell GM kan hittas som en försmådd ex-partner, t. ex. Otroligt att man behöver förklara ner på förskolenivå.

Jag hatar inte HOL, jag är intresserad av fallet. ALLA BO kartläggs i OBJEKTIVA utredningar, eller hur. Men inte i denna, för HATARNA av K.L. verkar jobba i skift, och är bra många fler än vi som hoppas på objektivitet.

K.L. verkar ju också ha utsatts för något mordförsök, men det skrattas det bara åt av somliga i tråden.

K.L.-hatarna i denna tråd har ju även lyckats att skrämma iväg de riktiga informanterna, tycker du att det är bra och givande?

Men de vill väl inte att väggarna ska rämna så att rättsrötan rinner rakt ut i offentligheten.

I just detta fallet är medelmåttan det sk brottsoffret en helig ko, men det kan man bortse ifrån helt. Självklart har alla rätt att spekulera om precis allt då det gäller både gärningsman och brottsoffer. För min del stinker det skit om H. Oj, ja nu menar jag inte bakvägen till göken utan mer vad Karin skulle säga till Anders fru om hans leverne. Det som är skumt är att Anders med fru Maria inte verkar existera öht i 08 området. Om dom nu inte har hemlig adress då dvs.

Bekymra dig inte om KL hon är inte ens häktad och informellt misstänkt som anstiftare och den misstänkte skytten ser dom inte röken av. Och skulle dom väl få fatt i FO så är han bevandrad och säger inte ett skit. Golare på kåken är inga meriter, så här kan dom snart flytta ämnet till skvaller om en rådman. Jag förmodar att man är körd som människa för att man har alkoholproblem. Tragiska figurer presenterar sig alltid kan man säga.
Citera
2019-10-01, 04:37
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
I just detta fallet är medelmåttan det sk brottsoffret en helig ko, men det kan man bortse ifrån helt. Självklart har alla rätt att spekulera om precis allt då det gäller både gärningsman och brottsoffer. För min del stinker det skit om H. Oj, ja nu menar jag inte bakvägen till göken utan mer vad Karin skulle säga till Anders fru om hans leverne. Det som är skumt är att Anders med fru Maria inte verkar existera öht i 08 området. Om dom nu inte har hemlig adress då dvs.
Hur menar du med att han är det så kallade brottsoffret? Att han själv legat bakom, att han gjort saker för att förtjäna attacken, eller hur resonerar du?

Stinker det skit om HOL för att hans kompis eventuellt hade ett alternativt leverne (exv homo, otrogen mm)? Jag tror de flesta av oss här i Sverige har vänner som är homo och/eller någon gång varit otrogna, då statistiken talar för detta. Stinker det skit om oss alla eller bara om just HOL?

Citat:
Bekymra dig inte om KL hon är inte ens häktad och informellt misstänkt som anstiftare och den misstänkte skytten ser dom inte röken av. Och skulle dom väl få fatt i FO så är han bevandrad och säger inte ett skit. Golare på kåken är inga meriter, så här kan dom snart flytta ämnet till skvaller om en rådman. Jag förmodar att man är körd som människa för att man har alkoholproblem. Tragiska figurer presenterar sig alltid kan man säga.

Tolkar detta som "bekymra dig inte för att KL åker dit" - rätta mig om jag har fel. I nästa andetag talas det om FOs tystnad som ett följdargument till att hon inte skulle åka dit, vilket resonemang rimligen bygger på att hon anstiftat, ty annars kan ju FO gola bäst han vill utan att man behöver "bekymra sig" för KL.

När jag först läste detta kände jag en märklig tomhet inombords. Men jag kanske misstolkade, vilket jag verkligen hoppas. I annat fall, hur kan du önska att en mordanstiftare går fri? Även om du tycker dig kunna vädra skit hos HOL så har ju inget riktigt framkommit. Han är barnens trygga punkt i livet och den som soc ombad hantera situationen och söka ensam vårdnad. Jag påstår inte att han är rakt igenom perfekt eller att hon är genomond, men av allt att döma kan jag verkligen inte förstå om det är så att någon, på de mer eller mindre ytliga fakta vi har tillgodo, önskar KL (om hon nu är anstiftare vilket jag alltså uppfattade att du förutsatte eller ponerade) gå fri. I så fall ökar ju risken avsevärt för en ev ny anstiftad attack, och vad detta innebär för barnen vill jag inte ens tänka på.

Hur kan illviljan mot HOL vara så stark?

Jag kan förstå om vissa känner att KL fått mycket (oförtjänt?) skit i tråden, men att kompensera detta genom att vilja fria henne även om hon är skyldig, eller att för den delen kompensera genom att försöka svartmåla HOL utan belägg, är inte bara cyniskt och ovärdigt (enligt min mening), utan får dessutom motsatt effekt här.

Vänd på könen. Kvinna utsatt för attentat tre gånger och allt synes peka mot ex-mannen. Hade ni verkligen vädrat skit på kvinnan och önskat mannen en bekymmersfri tillvaro? (Att det möjligen finns en och annan störd människa här på FB som säkert hade gjort det, ursäktar knappast någonting)

Snälla säg att allt är ett missförstånd.
Citera
2019-10-01, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vem bor hon hos under 2019?
Slicka Urban - är hon på en gaybar?
:
Hahaha, ja, det är bara de som är gay som hänger där

Det som är intressant med Sickla är att de två lägenheterna som FOs mamma äger ligger precis i närheten (Tallidsgatan).

Jag har ju en teori om ett scenario liknande detta:
1) KL åker dit hon bott och hämtar sina saker och den hon är inneboende hos blir arg
2) KL möter upp aftonbladet i närheten av detta ställe (hon är utslängd så hon röjer inte sitt boende för flera)
3) Hon lyckas få mat betald på Urban Deli
4) Hon åker kommunalt in till stan/får skjuts av aftonbladet för att sen ha Expressen intervjun ELLER så hålls intervjun också i sickla.

Jag tror hon kan ha bott inneboende hos FO i Sickla.
Citera
2019-10-01, 07:24
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Ditt inlägg fick mig att tänka precis som postaren Flammer gör. Du tror alltså att Karin är anstiftaren. FO är skytten och du hoppas att han åker dit men Karin hoppas du kommer klara sig? Varför hoppas du på detta? Du försöker trösta Marie-Antoinette med orden att hon inte ska vara orolig för Karin, hon kommer inte åka dit?

En förklaring vore önskvärd. OM du har rätt så har Karin försökt mörda sin exmake flera gånger. Varför vill du inte då se henne straffad?
Citera
2019-10-01, 07:36
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Jag vet inte om detta postats innan, men jag hittade en av de originalbilderna som använts i nån artikel.

https://pdf.direktpress.se/flashpublisher_data/uploads/1421.pdf

Sid 10 sitter KL i rosa tröja med sitt barn vid knät.

Snyggt jobbat! Vi får skramla ihop till en skottsäker väst till dig.

Håller med er andra, hon ser väldigt bra ut. Inte för att det har någon betydelse men man förstår varför människor inte ser något ont i henne och gärna hjälper henne, vilket de oftast verkar ångra.
Citera
2019-10-01, 08:07
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Snyggt jobbat! Vi får skramla ihop till en skottsäker väst till dig.

Håller med er andra, hon ser väldigt bra ut. Inte för att det har någon betydelse men man förstår varför människor inte ser något ont i henne och gärna hjälper henne, vilket de oftast verkar ångra.

Undrar hur ni kan se det? Jag ser bara en suddig tidningsbild?
Citera
2019-10-01, 08:28
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Undrar hur ni kan se det? Jag ser bara en suddig tidningsbild?

Den är suddig, det är den. Och gammal är bilden också. 2008..Men det går inte att undgå att hon ser trevlig ut och det gör hon säkert fortfarande.
Citera
2019-10-01, 08:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Hahaha, ja, det är bara de som är gay som hänger där

Det som är intressant med Sickla är att de två lägenheterna som FOs mamma äger ligger precis i närheten (Tallidsgatan).

Jag har ju en teori om ett scenario liknande detta:
1) KL åker dit hon bott och hämtar sina saker och den hon är inneboende hos blir arg
2) KL möter upp aftonbladet i närheten av detta ställe (hon är utslängd så hon röjer inte sitt boende för flera)
3) Hon lyckas få mat betald på Urban Deli
4) Hon åker kommunalt in till stan/får skjuts av aftonbladet för att sen ha Expressen intervjun ELLER så hålls intervjun också i sickla.

Jag tror hon kan ha bott inneboende hos FO i Sickla.
Menar du att FO bor i sin mors lgh utan att vara skriven där?

När var KL ihop med den där läkaren? Hon borde väl inte legat på soffan hos en utredare om hon vore ihop med doktorn. Praktisk partner om man vill diskutera symtom btw..

Fascineras av att den till synes söta Karin finns i kanten av intriger från allt mellan mail med förtal mot hennes läkarälskare (HOL's nya kvinnas dotter anmäldes), God man till FO för han har adhd (HOL's misstänkta skytt). Förutom sitt eget bagage.
- FO är en person man kan lita på sa KL till E08. Trots kriminell.

Har någon framgångsrik Bridgespelare uppvisat förgiftningssymtom?
Just kidding

Har hon några fler pojkvännen sen skilsmässan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in