Citat:
Ursprungligen postat av
Erzebet
I just detta fallet är medelmåttan det sk brottsoffret en helig ko, men det kan man bortse ifrån helt. Självklart har alla rätt att spekulera om precis allt då det gäller både gärningsman och brottsoffer. För min del stinker det skit om H. Oj, ja nu menar jag inte bakvägen till göken utan mer vad Karin skulle säga till Anders fru om hans leverne. Det som är skumt är att Anders med fru Maria inte verkar existera öht i 08 området. Om dom nu inte har hemlig adress då dvs.
Hur menar du med att han är det
så kallade brottsoffret? Att han själv legat bakom, att han gjort saker för att förtjäna attacken, eller hur resonerar du?
Stinker det skit om HOL för att hans kompis eventuellt hade ett alternativt leverne (exv homo, otrogen mm)? Jag tror de flesta av oss här i Sverige har vänner som är homo och/eller någon gång varit otrogna, då statistiken talar för detta. Stinker det skit om oss alla eller bara om just HOL?
Citat:
Ursprungligen postat av
Erzebet
Bekymra dig inte om KL hon är inte ens häktad och informellt misstänkt som anstiftare och den misstänkte skytten ser dom inte röken av. Och skulle dom väl få fatt i FO så är han bevandrad och säger inte ett skit. Golare på kåken är inga meriter, så här kan dom snart flytta ämnet till skvaller om en rådman. Jag förmodar att man är körd som människa för att man har alkoholproblem. Tragiska figurer presenterar sig alltid kan man säga.
Tolkar detta som "bekymra dig inte för att KL åker dit" - rätta mig om jag har fel. I nästa andetag talas det om FOs tystnad som ett följdargument till att hon inte skulle åka dit, vilket resonemang rimligen bygger på att hon anstiftat, ty annars kan ju FO gola bäst han vill utan att man behöver "bekymra sig" för KL.
När jag först läste detta kände jag en märklig tomhet inombords. Men jag kanske misstolkade, vilket jag verkligen hoppas. I annat fall, hur kan du önska att en mordanstiftare går fri? Även om du tycker dig kunna vädra skit hos HOL så har ju inget riktigt framkommit. Han är barnens trygga punkt i livet och den som soc ombad hantera situationen och söka ensam vårdnad. Jag påstår inte att han är rakt igenom perfekt eller att hon är genomond, men av allt att döma kan jag verkligen inte förstå om det är så att någon, på de mer eller mindre ytliga fakta vi har tillgodo, önskar KL (om hon nu är anstiftare vilket jag alltså uppfattade att du förutsatte eller ponerade) gå fri. I så fall ökar ju risken avsevärt för en ev ny anstiftad attack, och vad detta innebär för barnen vill jag inte ens tänka på.
Hur kan illviljan mot HOL vara så stark?
Jag kan förstå om vissa känner att KL fått mycket (oförtjänt?) skit i tråden, men att kompensera detta genom att vilja fria henne även om hon är skyldig, eller att för den delen kompensera genom att försöka svartmåla HOL utan belägg, är inte bara cyniskt och ovärdigt (enligt min mening), utan får dessutom motsatt effekt här.
Vänd på könen. Kvinna utsatt för attentat tre gånger och allt synes peka mot ex-mannen. Hade ni verkligen vädrat skit på kvinnan och önskat mannen en bekymmersfri tillvaro? (Att det möjligen finns en och annan störd människa här på FB som säkert hade gjort det, ursäktar knappast någonting)
Snälla säg att allt är ett missförstånd.