2019-10-01, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jeg har startet tråden og lest hele - jeg tror IKKE at TH har drept sin kone

Husk nå bare på at din trådstart på ingen måte gir deg noen opphøyd kompetanse, relevans eller faktisk kunnskap om forhold i tråden.
Citera
2019-10-01, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornplomst
Husk nå bare på at din trådstart på ingen måte gir deg noen opphøyd kompetanse, relevans eller faktisk kunnskap om forhold i tråden.

Tungnem?

La meg ta det en gang til:
Jeg har startet tråden og lest hele

La meg ta det enda en gang til, denne gangen med store bokstaver og uthevet poeng:
JEG HAR STARTET TRÅDEN OG LEST HELE

Jeg har altså lest hele tråden - forstår du nå?

Det er ingenting her som har fått meg til å tro på TH som GM

Forresten, du behøver ikke svare, jeg kommer uansett ikke til å kommentere dine innlegg.

Ditt første innlegg på flashback avslører at du er en dust! - finn på noe annet!
Citera
2019-10-01, 01:29
Medlem
Villmorells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Jag har fortfarande en tro på att AH har dragit iväg med ny partner, finner inget hitills som talar emot detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, vi vet fint lite. Som du sier kan hun være en helt annen innenfor innenfor husets fire vegger.
Man har jo dem som virker kjempesnill, hjelpsomme og snille mot folk, men hjemme når det er bare den nærmeste familien som kan se, så er dem ondskapsfulle troll.

Jeg har tenkt dette lenge
Har også skrevet det for mange sider siden
Spørsmålet blir jo da hvordan jeg vil forklare truselbrevet
Men siden frivillig forsvinning også er/var en av politiets fire teorier , måtte også politiet kunne svare på det.
Det har vært sagt her tidligere at hun har vært utro med sin svoger.
Vi vet inget om henne
Kan hun strikke? Leser hun krim? Er hun en racer på data?
Hvis det er sant at det har vært rykter om skilsmisse i lengre tid, kan ikke ekteskapet ha vært særlig hyggelig

Kunne hun ha ønsket å forsvinne på en slik måte at mannen ble mistenkt ? Som en hevn for noe?

Jeg har en følelse av at familien aner noe. Eller vet.
Citera
2019-10-01, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ändå så tror jag, att det faktum att så många här tror att TH är GM, är på grund av påverkan.

Rykten har framkommit här på forumet, som gradvis har blivit trådsanningar.

Om man undersöker, upptäcker man att dessa rykten kommer från en och samma person.

Jeg har også lest hele tråden. Og klarer ikke å se rykter som er satt ut av en og samme person? Kun at noen holder fast på sine hypoteser, basert på hvordan de leser faktiske opplysninger og uttalelser fra politiet.
I tillegg til å ha lest hele tråden, så har jeg også lest alle artikler og sett alle pressekonferanser.
Politiet sier at de ikke kan utelukke en kidnapping som har gått galt.
Men de gikk ut med ny hovedhypotese, der de sier at de tror hun ble drept, og at kidnappingen er fingert. Dette er sterke ord fra politet. De hadde ikke gått ut med det, hvis de ikke sitter på noe konkret. De har siden gått videre og sagt at åstedet for drap kan være i huset. Og alt som kommer av informasjon peker mot dette huset.
De viker ikke fra sin nye hovedhypotese.
Senast redigerad av agvvv 2019-10-01 kl. 09:18.
Citera
2019-10-01, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villmorell
Jeg har tenkt dette lenge
Har også skrevet det for mange sider siden
Spørsmålet blir jo da hvordan jeg vil forklare truselbrevet
Men siden frivillig forsvinning også er/var en av politiets fire teorier , måtte også politiet kunne svare på det.
Det har vært sagt her tidligere at hun har vært utro med sin svoger.
Vi vet inget om henne
Kan hun strikke? Leser hun krim? Er hun en racer på data?
Hvis det er sant at det har vært rykter om skilsmisse i lengre tid, kan ikke ekteskapet ha vært særlig hyggelig

Kunne hun ha ønsket å forsvinne på en slik måte at mannen ble mistenkt ? Som en hevn for noe?

Jeg har en følelse av at familien aner noe. Eller vet.
AH och parner vill givetvis ha pengar som till viss del är hennes. Där stämmer utpressningbrevet in och hon har till viss del lyckats.
Citera
2019-10-01, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror också att det är ett planerat brott. Jag följer er diskussion med stort intresse, och allt är ju möjligt. Ofta är verkligheten värre än vad vi kan föreställa oss. Att någon ens vill skada en äldre dam, som inte borde ha fiender är overkligt och gripande.

Men. Det som saknas är en tidslinje. Jag tror det är omöjligt för polisen, att ens få till en indiciekedja mot någon person, om man inte vet vad som har skett i detalj vid tiden EH försvann.

Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jeg har startet tråden og lest hele - jeg tror IKKE at TH har drept sin kone

Jag tar fram det sista inlägg jag gjorde i diskussionen i juli, och ingen har uppmärksammat att utan tidslinje, kan inte detta brott lösas. Polisen kan ha löst brottet delvis, ha olika aningar, men de har inget konkret som räcker till, för att detta ska leda till rättslig prövning. Polisen kan inte ens kan få till en indiciekedja om de inte har en korrekt tidslinje. Därför blir det ingen utpekad misstänkt.

I övrigt är alla teorier intressanta eftersom det handlar om folk med hög profil i norskt näringsliv, och om hur det kan gå.
Citera
2019-10-01, 11:04
Medlem
Citat:
Jag tar fram det sista inlägg jag gjorde i diskussionen i juli, och ingen har uppmärksammat att utan tidslinje, kan inte detta brott lösas. Polisen kan ha löst brottet delvis, ha olika aningar, men de har inget konkret som räcker till, för att detta ska leda till rättslig prövning. Polisen kan inte ens kan få till en indiciekedja om de inte har en korrekt tidslinje. Därför blir det ingen utpekad misstänkt.

I övrigt är alla teorier intressanta eftersom det handlar om folk med hög profil i norskt näringsliv, och om hur det kan gå.

Tidslinjen er svært viktig. Det er den som får meg til å tvile på at TH kan stå bak. Slik den står nå, så har han alibi. Og innleid hjelp eller hjelp fra andre virker lite troverdig. På den annen side virker det også å være mangel på spor fra ukjente. Observasjoner av biler feks. På toppen av det hele, så ser jeg det som svært usannsynlig at det er snakk om et hevnmotiv. Hvorfor da ta med seg kroppen?
Det eneste jeg kan se som et alternativ er en kidnapping som gikk feil. Der den elektroniske plattformen feilet. De feilberegnet reaksjonen. De trodde han ville betale umiddelbart, uten å kreve kommunikasjon.
Samtidig mener politiet fremdeles at AE ble drept, og ikke bortført med økonomisk vinning som motiv. Skulle politiets hovedhypotese være korrekt, vil det i så fall tilsi at kommunikasjonen fra den såkalte motparten er falsk. Dette er ikke medieskapt i mine øyne. Slik må det bare være. Selv Holden har uttalt det.
Forvirrende.
Tidslinjen må på plass.
Senast redigerad av agvvv 2019-10-01 kl. 11:40.
Citera
2019-10-01, 11:06
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:

Polisen borde ha skickat in en del material till analys. Och det tar tid att få svar.
Citera
2019-10-01, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Tidslinjen er svært viktig. Det er den som får meg til å tvile på at TH kan stå bak. Slik den står nå, så har han alibi. Og innleid hjelp eller hjelp fra andre virker lite troverdig. På den annen side virker det også å være mangel på spor fra ukjente. Observasjoner av biler feks. På toppen av det hele, så ser jeg det som svært usannsynlig at det er snakk om et hevnmotiv. Hvorfor da ta med seg kroppen?
Det eneste jeg kan se som et alternativ er en kidnapping som gikk feil. Der den elektroniske plattformen feilet. De feilberegnet reaksjonen. De trodde han ville betale umiddelbart, uten å kreve kommunikasjon.
Samtidig mener politiet fremdeles at AE ble drept, og ikke bortført med økonomisk vinning som motiv. Skulle politiets hovedhypotese være korrekt, vil det i så fall tilsi at kommunikasjonen fra den såkalte motparten er falsk. Dette er ikke medieskapt i mine øyne. Slik må det bare være. Selv holden har uttalt det.
Forvirrende.
Tidslinjen må på plass.

Tack för ett svar där du har tänkt kloka tankar ett virrvarr av spekulationer. Jag vet inte vad jag ska tro. TH är den uppenbara gärningsmannen med motiv om han eller frun tröttnat på äktenskapet. Men det betyder ändå inte att TH hade mord i sinnet trots att mord är en praktisk lösning på olika problem när stora ekonomiska tillgångar står på spel.

Tidslinjen vi känner till gör det omöjligt för TH att genomföra de olika brottsliga gärningar detta brott kan ha. Han har ett bra alibi, och polisen har inte meddelat att de hittat diskrepanser i THs tidslinje eller redogörelser om det som skett.

Polisens sätt att arbeta med att ge lite information, och hålla inne viktig information är intressant. Det tyder mest på att de inväntar en någon som träder fram med information för att lösa försvinnandet.
Citera
2019-10-01, 11:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Du har väl både rätt och fel... Det är ändå en hel del, kanske alla, som intresserar sig för det möjliga förloppet, och så fort man petar i det så framträder genast betydande begränsningar i tid och rum. Och detta är naturligt nog detsamma som ”tidslinjen”, eller jordmånen för den. Men du kan nog ha rätt i att en tidslinje är betydelsefull för ett åtal. Men jag tror inte en sådan behöver överdrivas till sin utförlighet. Rätta mig om jag har fel.

Utredningen lämnar oss dessutom utan inblick i några förhållanden med kraftig inverkan på tidslinjen. Vilket nödvändiggör eller framkallar en hel del spekulation. Det finns all anledning att tro att politiet vet betydligt mer, och dessutom har gott hopp om ett stundande åtal.

Med det sagt så vore det förstås intressant med konkretare fokus på vad som är rimligt och troligt givet de förutsättningar som polisen ger och antyder.

Jag är högst tveksam till att mordet skett på ’bortföringsdagen’, åtminstone efter kl 9, så då skulle fokus kanske ligga på annat, exv deduktion kring rimligaste förlopp. Men det är en hel del lösa trådar.

Hur pass detaljerad tidslinje anser du krävs? Och vad borde vi ventilera närmare?
Citera
2019-10-01, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Du har väl både rätt och fel... Det är ändå en hel del, kanske alla, som intresserar sig för det möjliga förloppet, och så fort man petar i det så framträder genast betydande begränsningar i tid och rum. Och detta är naturligt nog detsamma som ”tidslinjen”, eller jordmånen för den. Men du kan nog ha rätt i att en tidslinje är betydelsefull för ett åtal. Men jag tror inte en sådan behöver överdrivas till sin utförlighet. Rätta mig om jag har fel.

Utredningen lämnar oss dessutom utan inblick i några förhållanden med kraftig inverkan på tidslinjen. Vilket nödvändiggör eller framkallar en hel del spekulation. Det finns all anledning att tro att politiet vet betydligt mer, och dessutom har gott hopp om ett stundande åtal.

Med det sagt så vore det förstås intressant med konkretare fokus på vad som är rimligt och troligt givet de förutsättningar som polisen ger och antyder.

Jag är högst tveksam till att mordet skett på ’bortföringsdagen’, åtminstone efter kl 9, så då skulle fokus kanske ligga på annat, exv deduktion kring rimligaste förlopp. Men det är en hel del lösa trådar.

Hur pass detaljerad tidslinje anser du krävs? Och vad borde vi ventilera närmare?

Jeg skulle gjerne hatt svar på hvem 09:14-samtalen gikk til. Jeg lurer også på om TH ble observert på arbeid fra han kom ca 09:05 og til han dro ca 13.30. Hvis han ble observert på jobb hele denne tiden, og AE beviselig og uten tvil var i live 09:14, så ville jeg som nær familie ønsket at dette kom fram. For å stanse alle spekulasjoner om et drap i affekt, som er forsøkt dekket over.
Citera
2019-10-01, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

En rätt exakt tidslinje anser jag att det finns. Från 9.14 samtalet som polisen säger att det är sista livsbeviset tills TH träffar polisen på tappen. Tidslinjen däremellan finns det punkter som är fasta, TH kom till jobb, TH lämnade jobb, TH ringde polisen. Finns det möjligheter för TH att ha utfört brottet i detta tidsrum. Det kan man spekulera i men det går inte att flytta på de tider som det finns kända händelser för i tidsrummet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in