Citat:
Ursprungligen postat av
Adrtrt
Jeg ser den. Det var sikkert rett straff i den saken. Men jeg synes 2-4 år er meget lite for å være med på å partere og dumpe et lik, for å si det sånn. Slik som den andre saken det ble vist til.Men sånn er det. Og da tenker jeg det er noe mange kriminelle ville stilt opp på, mot økonomisk vinning. Og mulig en nær venn eller noen han stoler på.
Jeg ser ikke for meg at dette er planlagt lang tid i forveien. Det er bare en magefølelse jeg har. Jeg aner ikke. Men jeg tror det skjedde etter kveld/natt 30/31.10.18 Og at han sto med tre valg. Melde seg, prøve å komme unna med alt selv, eller be om hjelp. Og jeg har landet på det siste. Var det proffe folk vil jeg tro han fikk noen instrukser. Pakke inn kroppen og få den ut i kulda er en start kanskje. Det er lite innsyn, spesielt bak huset, på bilder ser man at det er en utgang der også.
På morgenen kommer det så noen som ordner med trusselbrev, telefonsamtalen, slepespor, og henter kroppen. Jeg ser ikke at han kan ha gjort alt selv.
Har også vært inne på at selve drapet skjedde utenfor huset, og ikke inne. Men politiet ledes stadig tilbake til boligen. Mulig de har slått fast at det faktisk er åstedet.
Jag har inget emot lite högre straff för gf-brott iofs. Men det finns mördare som slipper undan helt också, för att ingen skvallrar på dem. Man kan inte låsa in utan bevis, åtminstone inte hela tiden. En griftefridare av det grövre slaget får då exv posera med att ha bevisats ha, iklädd sjöstövlar, sönderdelat mormor med brödkniven, malt henne till färs i källarn och fördelat i fryspåsar och sedan farit runt och matat änderna med henne i halva Romerike. Och murat in somt i grunden till gäststugan och grävt ner resten i mossen. Det låter inte så bra, om man säger så.
Ditt resonemang låter bra. Jag lutar också åt ngt mellanting mellan plan och hastigt mod. Han har liksom antingen haft anledning att tänka i sådana banor redan, eller så har det bara hänt, och så har han ringt sin förtrogne och/eller allt-i-allo, och så har de resonerat sig fram. De har väl nån hot-line som inte kan spåras kanske. Vill man vara snäll och lite realistisk så har nått gått snett, och sen har han själv eller någon med honom försökt lappa ihop ngt. En möjligen inte så klartänkt rådgivare. Kanske har de i stundens hetta inte insett hur kapitalt korkad idén är och hur pass allvarligt polisen ser på kidnappning och mord. Alternativet har framstått som ohyggligt och otänkbart. De skjuter upp problemet.
Du kan trots allt ha rätt i att mordet skett i hemmet. Det är väl också därför de scannat hela stället. GoogleEarth Hagen.... kommer snart på en dator nära dig.
Det är väl därför de pratar om brevpappret också. Som du trott. Men den medhjälparen borde ju vara på Hebriderna eller nåt nu. Det går ju liksom inte slå ifrån sig en sån medhjälp här, att de trodde det var julpyssel eller ngt.