2019-09-30, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Då kommer den stora frågan: hur alstras elen? Allt annat än via vind-, vatten- och solkraft borde vara bannlyst. Kärnkraft kanske är för kontroversiellt för henne?

Tänk om det faktiskt är ”renare” än flyga än att åka med Tesla med kolkraftsel! Skulle det göra någon skillnad för henne?

Kan bara säga, att om Greta vill åka till många av ställena, som bett henne att komma, blir det en riktig rejäl körning. Hon har sagt, att inte ens om hon var två eller tre år i USA och Canada, skulle hon hinna med att åka till alla vänliga inbjudningar, som hon har fått! Tjejen är riktigt, riktigt populär!
2019-09-30, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
En bra analys av Gretas situation. Varför ska Greta inte bli urarg, när hon först hyllas, och sedan fortsätter man att göra tvärtemot vad hon önskar! Klart att tjejen blir rejält arg då!

https://www.google.com/amp/s/amp.theguardian.com/commentisfree/2019/sep/30/greta-thunberg-enemies-inaction-climate-crisis

Så hela världen ska dansa efter hennes pipa,precis som hennes familj? Aspies styr familjen och omgivningen med järnhand, genom raseriutbrott. Det är kanske inte det bästa sättet att bedriva världspolitik.
2019-09-30, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Så hela världen ska dansa efter hennes pipa,precis som hennes familj? Aspies styr familjen och omgivningen med järnhand, genom raseriutbrott. Det är kanske inte det bästa sättet att bedriva världspolitik.

Instämmer helt och fullt. Och då är jag ändå en aspie själv. Bekymret är hennes låga ålder och de andra problem hon har som starkt talar för en psykiatrisk diagnos också. Hon kan omöjligt ha hunnit få ordning på sitt inre kaos än. Det är rent farligt att hon just nu pressas sådär. Risken är överhängande att det snart blir hospitalet. Och vad vet hon än om någonting egentligen. Allt hon är är fullpluggad med en massa fakta. Den större bilden kan hon omöjligt se. Hennes bakgrund är så pass priviligierad och hon har för lite livserfarenhet.
Senast redigerad av Ajara 2019-09-30 kl. 21:29.
2019-09-30, 21:33
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
"Återfall". Hon HAR ätstörningar nu. Det stora huvudet till den lilla kroppen, är inte fråga om någon sen utveckling. Det är resultatet av en pågående självsvält. Trycker hon i sig bananer och annat inför fotografer är det bara för att lura i alla att hon har ett sunt förhållande till mat. Vet hur anorektiker manipulerar, det är en del av sjukdomen. Det är det jag ogillar så intensivt med detta spektakel. Flickan mår ju inte bra!

Skitsnack. Hon har aldrig mått bättre.

Nu ska hon ut och hänga med Arne i hans elbil. Någonstans börjar jag faktiskt bli lite avundsjuk. Hon får precis allt hon pekar på.

Ja, förutom uppfyllt parisavtal förstås.
2019-09-30, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Nja, det är väl inte helt korrekt. Greta™ styr sina föräldrar, eftersom de är inkompetenta i föräldrarollen. Mina barn som båda är Aspies styr inte vår familj, det gör vi som är vuxna. När de var små och testade att ligga på golvet i ICA-butiken och skrika om godis så slutade de ganska omgående med det, när de märkte att mamma och pappa betalade varorna och gick ut till bilen. Då kom de springande efter illa kvickt. Bara fullständigt inkompetenta idioter som Malena och Svante låter barnen ta kommandot.
2019-09-30, 21:38
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Kan bara säga, att om Greta vill åka till många av ställena, som bett henne att komma, blir det en riktig rejäl körning. Hon har sagt, att inte ens om hon var två eller tre år i USA och Canada, skulle hon hinna med att åka till alla vänliga inbjudningar, som hon har fått! Tjejen är riktigt, riktigt populär!

Men om ca 2 månader ska Greta vara i Chile.

Citat:
Några av sakerna hon har på agendan är FN:s klimattoppmöte i New York den 23 september och klimatkonferensen COP25 i Santiago i Chile den 2 till 13 december.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vMn1w/greta-thunberg-snart-framme-i-new-york
Citat:
The Santiago Climate Change Conference, which will feature the 25th session of the Conference of the Parties (COP 25) to the UNFCCC and meetings of the UNFCCC subsidiary bodies, will convene from 2-13 December 2019.

http://sdg.iisd.org/events/unfccc-cop-25/

Undras när färden söderut börjar? Det blir ett stort äventyr att ta sig dit. Dessutom klimatvänligt. Det är en lång väg att åka.
2019-09-30, 21:39
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Skitsnack. Hon har aldrig mått bättre.

Nu ska hon ut och hänga med Arne i hans elbil. Någonstans börjar jag faktiskt bli lite avundsjuk. Hon får precis allt hon pekar på.

Ja, förutom uppfyllt parisavtal förstås.

Nja, inte riktigt allt. Hon pekade på Trump och ville ha honom. Men det fick hon inte.
Då ser man ut som en 5-åring som inte får sitt godis : https://independent.bbvms.com/mediaclip/3410772/pthumbnail/608/342.jpg
2019-09-30, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Nja, det är väl inte helt korrekt. Greta™ styr sina föräldrar, eftersom de är inkompetenta i föräldrarollen. Mina barn som båda är Aspies styr inte vår familj, det gör vi som är vuxna. När de var små och testade att ligga på golvet i ICA-butiken och skrika om godis så slutade de ganska omgående med det, när de märkte att mamma och pappa betalade varorna och gick ut till bilen. Då kom de springande efter illa kvickt. Bara fullständigt inkompetenta idioter som Malena och Svante låter barnen ta kommandot.
Idag finns tekniker för att arbeta med problemen.Jag växte upp på den tiden "diagnoser" inte fanns,med en familjemedlem som styrde och ställde med raserianfall, föräldrarna hade ingen aning om vad som var fel eller hur de skulle handskas med det.
2019-09-30, 21:50
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jeremy Clarkson läser lusen av Greta.

https://www.expressen.se/nyheter/klimat/stjarnans-ord-om-greta-bortskamd-snorunge/

”Vi gav dig mobiltelefoner och bärbara datorer och internet. Vi skapade sociala medier som du använder varje dag och driver bankerna som betalar för allt. Så hur vågar du stå där och mästra oss, din bortskämda snorunge”.
I kolumnen skriver Jeremy Clarkson att även han är av uppfattningen att klimatkrisen är på allvar, men att vetenskap är vägen framåt och att Greta därmed gör bättre nytta i skolbänken.
”Var en snäll flicka och håll klaffen”, skriver han.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Det där är ju ett idiotiskt resonemang av Clarkson. Rena självmålet. Då får man inte kritisera någonting överhuvudtaget eftersom tidigare generationer har gett oss det ena & det andra.
2019-09-30, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
"Återfall". Hon HAR ätstörningar nu. Det stora huvudet till den lilla kroppen, är inte fråga om någon sen utveckling. Det är resultatet av en pågående självsvält. Trycker hon i sig bananer och annat inför fotografer är det bara för att lura i alla att hon har ett sunt förhållande till mat. Vet hur anorektiker manipulerar, det är en del av sjukdomen. Det är det jag ogillar så intensivt med detta spektakel. Flickan mår ju inte bra!

Till mig och några andra unga som stod bredvid oss, sa Greta att hon tyckte det var roligare att ge intervjuer än att äta.

Jag svarade då bestämt, att hon behövde äta för, att orka med de långa krävande intervjuerna. Motvilligt tog Greta då en stunds matpaus.

Flera gånger när jag var med henne åt hon faktiskt glädjande upp en halv portion veganskt färdiglagat.

Mitt intryck är att hon som många med ätstörningar, har lättare för att äta med ett förstående men bestämt sällskap som matstöd

Här hade jag en klar fördel av, att ha betydande erfarenhet i att tidigare vårdat någon med anorexi. Även som erfaren är det dock en utmaning att möta anorexipatienter, som du säger försöker den med anorexi ofta att manipulera sin omgivning, för att slippa äta.

Att någon med anorexi ofta äter mer och bättre ute är en välkänd iakttagelse, som bland annat MHE-kliniken tagit vara på. Där har man ofta gått ut med anorexipatienterna på restaurang, som en slags kombinerad miljö- och gruppterapi.
2019-09-30, 22:06
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Det där är ju ett idiotiskt resonemang av Clarkson. Rena självmålet. Då får man inte kritisera någonting överhuvudtaget eftersom tidigare generationer har gett oss det ena & det andra.

Klart man får. Han menar ju såklart sättet hon gör det på. Eller sättet hon blivit tillsagd att göra det på.
2019-09-30, 22:12
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Nja, inte riktigt allt. Hon pekade på Trump och ville ha honom. Men det fick hon inte.
Då ser man ut som en 5-åring som inte får sitt godis : https://independent.bbvms.com/mediaclip/3410772/pthumbnail/608/342.jpg

Äsch! Hon kompis med Obama i stället. Han verkar mycket trevligare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in