2019-10-06, 17:20
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Du vet inte ens vad hon säger.

Jag förstår att varnar för att vi står inför en massutrotning, att folk dör, och att hela ekosystem dör.

Jag vill gärna kämpa för att stoppa detta. Men innan jag lägger tid på det så vill jag ha bevis på att det stämmer. För om man tittar på siffrorna så har det aldrig tidigare varit så få som dör nu.

Orkanerna har minskat i antal och styrka sedan 2010.

Bränderna i Brasilien har minskat de senaste 10 åren.

Vattennivåhöjningen ligger konstant trots att vi har spytt ut mängder med co2.

Ökar i stilla havet som påstås snart ligga under vatten med utrotning som följd, har fått större landyta enligt satellitbilder.

co2 utsläppen ligger på all-time-low både i USA och EU, och fortsätter minska.
2019-10-06, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jo vist kan jag det om jag skulle vilja, men det är inte tillåtet att bosätta sig på någon annans mark.

Du får väl köpa ett torp och odla en kontakt med den som äger skogen så att du kan leva helt självförsörjande.
2019-10-06, 17:22
Medlem
Såg ett komiskt inslag ur Luuk och Hallberg där folk i Stockholm transporterade sig fram på hoppbollar, kryckor och trehjulingar. Det kan nog vara ungefär så Gretas version av en utopi ser ut.
2019-10-06, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Nej det skulle knappast fungera dock så hade det inte heller fungerat med Lisa från ett vanligt hem med arbetarföräldrar utan kontakter boendes i Dalarna. Det här handlar om en kändisunge som växt upp i en dysfunktionell familj präglad av ångest och mental ohälsa, mycket av detta har ju att göra med att barnen ärvt sin sårbarhet från Malena som själv lider av psykiska problem. Mycket tråkig och svår situation men det gör ju inte att man ska försöka kleta ångesten på andra människor världen runt.
Greta vill få alla andra att lida som hon gjorde.

Hon "råkade" bli upptäckt av reklammannen Ingemar Ranzhov.....hon fick t o m vara omslagsflicka på prospektrt till nyemmisionen i hans bolag.....
.han drog in 10 millar på den emissionen.
2019-10-06, 17:25
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag har inte kollat.

Men visst är det orimligt att först gå ut i TV och säga att hon skall åka superkände Arnies Tesla, sedan låta medier indirekt påstå att hon åker 2000 km+ i den, men utan att visa bild eller att hon själv bekräftar att hon åkt i bilen.

Håll med om att det är orimligt.
Nej jag förstår inte varför det skulle vara orimligt.
Du får fortsätta din utredning och återkomma.
2019-10-06, 17:25
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Varför svarar du med en fråga istället för att svara på frågan?
Kan det bero på att det inte finns något som bevisar att människan inte påverkar klimatet?

Lägg fram dina bevis först, så kan du läsa mina bevis i tusentals och åter tusentals forskningsrapporter sedan.

Det finns inga bevis. Vilket du borde veta om du har läst tusentals och åter tusentals forskningsrapporter. Vem försöker du bluffa?

Gällande klimatet så finns det teorier och modeller där forskarna inte alls är eniga. Det är svårt att förutspå väder, samt klimat.
2019-10-06, 17:27
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Att Greta träffat Soros är fel....my bad. Det var en fotoshoppad bild.
Däremot kan du kolla hennes kopplingar till Bo Thoren, Ingemar Renzhog Helena Iles och Luisa Marie Neubauer. Den sistnämnda förekommer ofta i bakgrunden när Greta är ute.

Jepp. Allt förutom Soros stämmer.
2019-10-06, 17:27
Medlem
Citat:
Hon "råkade" bli upptäckt av reklammannen Ingemar Ranzhov.....hon fick t o m vara omslagsflicka på prospektrt till nyemmisionen i hans bolag.....
.han drog in 10 millar på den emissionen.

Exakt detta är ju noga planerat och har absolut ingenting med slumpen att göra, Malena bytte fot från massinvandringsvurmare till klimatalarmist men ständigt med mentala problem.
Alla som följer denna falska profet är helt och hållet grundlurade från dag ett.
2019-10-06, 17:28
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Däremot kan du kolla hennes kopplingar till Bo Thoren, Ingemar Renzhog Helena Iles och Luisa Marie Neubauer. Den sistnämnda förekommer ofta i bakgrunden när Greta är ute.
Nu är du tillbaka på banan. Efter att Greta vunnit en uppsatstävlan i SvD (det fanns flera vinnare) fick hon kontakt med Bo Thoren som föreslog att vinnarna skulle påbörja en skolstrejk för klimatet. Bara Greta tyckte att det var en bra idé. En tid efter började hon som oavlönad medarbetare till Rentzhog som tydligen hjälpte henne med PR i början av strejken. Helene Iles säger sig vara obetalt presskontakt för Greta och hon driver en PR-byrå (som det säkert kommer att gå bra för). Neubauer var en av de första hon fick kontakt med i Tyskland när strejkerna började spridas. Såvitt jag förstår tillhör hon Die Grüne och verkar vara betydligt mer intresserad av pengar än Greta. Inte för egen del vad jag vet, men för diverse verksamheter. Hon lär vara med i en organisation med anknytning både till Kina och till Sores, men det har jag inte kollat närmare.
2019-10-06, 17:28
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Bo Thorén har absolut varit åtminstone en inspirationskälla för Greta Thunberg. Det tror jag att även Malena Ernman sagt.

Ingmar Renzhog kan säkert ha hjälpt till, men jag har inte sett något direkt bevis för det. Visst är det konstigt att han råkade se GT utanför Riksdagshuset, men det är inget bevis för ett samarbete.

Luisa-Marie Neubauer syns på bilder och filmklipp med Greta Thunberg i Tyskland, men det hade ju faktiskt varit konstigare om de inte synts tillsammans. Finns det bilder på dem i USA?

Helena Iles har jag ingen koll på, vem är det?
2019-10-06, 17:31
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Nej det skulle knappast fungera dock så hade det inte heller fungerat med Lisa från ett vanligt hem med arbetarföräldrar boendes i Dalarna utan kontakter inom media. Det här handlar om en kändisunge som växt upp i en dysfunktionell familj präglad av ångest och mental ohälsa, mycket av detta har ju att göra med att barnen ärvt sin sårbarhet från Malena som själv lider av psykiska problem. Mycket tråkig och svår situation men det gör ju inte att man ska försöka kleta ångesten på andra människor världen runt.
Greta vill få alla andra att lida som hon gjorde.
Fast jag tror Greta Thunberg egentligen vill att alla andra ska slippa lida.
2019-10-06, 17:33
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LifeIsElectric
Man kan inte bevisa att människan inte påverkat klimatet. Det är lika korkat som en präst påstår att man måste bevisa att Gud inte finns, annars har han rätt att Gud finns.

Ytterligare ett tecken på att klimathotet är en sekt.

Du behöver lära dig att tänka vetenskapligt. Om du har en hypotes så måste DU bevisa den. Du har inga bevis för varken växthuseffekt eller klimatpåverkan.
🙈🙉🙊

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in