2019-09-30, 20:38
Medlem
Jag tror hon är utarbetad och ur balans just nu därav labilt intryck i sitt tal. Felet hon gjorde i USA under sitt anförande var att visa ilska och överlägsenhet. Jag vet att många tycker just det är häftigt, som när hon blänger bakom Trumps rygg, men det trycker tyvärr på fel knappar hos många människor. Genast kan hon avfärdas av många som det barn hon är, som instabil och sjuk, som bara bortskämd och jobbig. Det var lite synd jag tycker hennes styrka varit att hon gett ett lugnt och klokt intryck, lite robotaktigt och lillgammalt aspigt. Här har en ny Greta trätt fram, som har ett surt och tjurig ansikte inför stor publik och som bölar. Då backar många dessvärre. Fokus flyttas från det hon vill säga till henne själv och till hennes familj. Tror det var båtresan som tog musten ur henne och cirkusen kring henne som ju är ett fullkomligt vansinne. Ingen vettig person kan tycka att allt detta ska läggas på ett barns axlar. Och när Leonardo di Caprio "miljökämpen" hyllar henne är det ju skrattretande hela han är en vandrande miljökatastrof.
Senast redigerad av Ajara 2019-09-30 kl. 20:43.
2019-09-30, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Greta vet inte hur samhället ska klara omställningen men hon vet att alla länder i världen har varit delaktiga i att ta fram Parisavtalet. Hon kräver att de ska följa avtalet och visa att de menade allvar med att underteckna det. Att det inte bara var snack för att rädda oljebolagens vinster tills vidare.

Dagens ungdom har anledning att vara misstänksamma mot etablissemanget.

Då gör jag ett nytt försök:

Har Greta missat alla beräkningar som visar att Parisavtalet bara skulle lyckas sänka den globala temperaturen högst marginellt, även om det följdes av samtliga undertecknande parter?

Varvid IPCC:s klimatmål omöjligt kan uppfyllas > vi går mot en irreversibel mass Extinction osv.

Självaste Greenpeace har ju riktat svidande kritik. Ska man avfärda dem som ”högerpopulister” också?

Antingen är Greta dåligt påläst eller är det något annat som är fel. Stavas tunnelseende, förutfattade meningar eller kognitiv dissonans. Men seriöst? Inte särskilt.
2019-09-30, 20:42
Medlem
Just nu bekräftas det, att Greta får låna en Tesla, genom en mycket vänlig och omtänksam hjälp av Arnold, som ju är f d guvernör. Så nu får Greta lättare att åka runt i Canada och USA!

https://www.google.com/amp/s/pagesix.com/2019/09/30/arnold-schwarzenegger-arranges-for-greta-thunberg-to-use-a-tesla/amp/
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-09-30 kl. 20:54.
2019-09-30, 20:46
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Nu väntar vi bara på det andra och avslutande steget i Pippi-Gretas erövringståg - nämligen, återtåget.

Du glömde Sydamerika. Hon ska erövra Sydamerika först.

USA (åtminstone norra delen) och Kanada är i stort sett helt avklarade nu. Så det börjar dra ihop sig till att ge sig av söderut snart.
Senast redigerad av -Info- 2019-09-30 kl. 20:58.
2019-09-30, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatuSoparen
Greta dog .. alla log
Det kan nog vara fel men jag känner mig helt sjuk i min kropp när jag ser Greta .
Hon är provcerande oattraktiv och svagbegåvad . Faktiskt tycker jag hon borde tystas ner .

Vad hände med bup och lvu???

Munkavle på flickan kanske?
2019-09-30, 20:51
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Just nu bekräftas det, att Greta får låna en Tesla, genom en mycket vänlig och omtänksan hjälp av Arnold, som ju är f d guvernör. Så nu får Greta lättare att åka runt i Canada och USA!

https://www.google.com/amp/s/pagesix.com/2019/09/30/arnold-schwarzenegger-arranges-for-greta-thunberg-to-use-a-tesla/amp/

Så nu har Greta blivit miljöhora.
2019-09-30, 20:51
Medlem
Citat:
Såg att det nu kom kritik igen här i tråden mot bananerna, som Greta som tur är älskar. Antar att det snart också kommer kritik igen mot de avocados och den hummus-kikärtsröra, som Greta, som tur är också numera är förtjust i.

OBS! Tycker det är verkligt allvarliga fel som görs, när ni kritiserar en tjejs matval, när tjejen ännu har betydande svårigheter, att få i sig vad hon behöver! Det räcker att se alla bilder av en väldigt smal Greta, för att inse detta. OBS!

Greta har önskekost och måste få ha önskekost, för att kunna klara sig! Tänk på att Greta har rätt nyligen haft en livsfarlig verkligt allvarlig form av anorexi, och hon har då tyvärr en högre risk för återfall av anorexin för en mycket lång tid framöver!

-Tyvärr läser Greta en hel del av kritiken mot henne. Hon sa visserligen, att hon skrattade åt många överdrivna konspirationsteorier beträffande henne, och ibland sedan hittade på ännu värre konspirationsteorier själv, men min tro är att hon verkligen vill, att hennes bananer, avokados och kikärtor får vara helt i fred!

-Hon sa EJ, att kritiken mot hennes matvanor var rolig!

Jag tycker också att det är tragiskt med hennes tidigare mycket svåra ätstörningar och blev riktigt berörd när jag läste om dem i familjens bok.

Men faktum kvarstår. I det samhälle som de förespråkar så kommer livsmedel som fraktas över halva jorden att bli ett minne blott. ALLA fossila bränslen ska försvinna på relativt kort sikt, you know ...

Vid det laget är Greta förhoppningsvis helt återställd men kommande barn som drabbas av samma problem kommer få hålla till godo med lokalproducerat.

Det är en hård värld de eftersträvar och drömmer om. Läste att 85 % av Polens energiförsörjning är fossil (framför allt i form av stenkol). Med en snabbavveckling kommer lidandet att bli enormt. Sannolikt kommer många att frysa ihjäl.

Det vet givetvis alla ledande politiker och därför varken kan eller vill de följa Greta. Men klappa henne på axeln går ju bra.
2019-09-30, 20:56
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Jag tycker också att det är tragiskt med hennes tidigare mycket svåra ätstörningar och blev riktigt berörd när jag läste om dem i familjens bok.

Men faktum kvarstår. I det samhälle som de förespråkar så kommer livsmedel som fraktas över halva jorden att bli ett minne blott. ALLA fossila bränslen ska försvinna på relativt kort sikt, you know ...

Vid det laget är Greta förhoppningsvis helt återställd men kommande barn som drabbas av samma problem kommer få hålla till godo med lokalproducerat.

Det är en hård värld de eftersträvar och drömmer om. Läste att 85 % av Polens energiförsörjning är fossil (framför allt i form av stenkol). Med en snabbavveckling kommer lidandet att bli enormt. Sannolikt kommer många att frysa ihjäl.

Det vet givetvis alla ledande politiker och därför varken kan eller vill de följa Greta. Men klappa henne på axeln går ju bra.

Se ser från den ljusa sidan. Anorexi existerar inte där det finns matbrist, så ingen risk för återfall för Greta i vår nya sköna värld.
2019-09-30, 20:58
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy

De barnen kommer att gå under, men Greta ömmar inte för andra barn som har likadana behov som hon. Hon är ju ett barn och ingen har klargjort för henne konsekvenserna av hennes hårda linje.

Alas, jag vet även vuxna som har riktiga (medicinska) problem med födointag som bara består av närodlat.
2019-09-30, 21:00
Medlem
En bra analys av Gretas situation. Varför ska Greta inte bli urarg, när hon först hyllas, och sedan fortsätter man att göra tvärtemot vad hon önskar! Klart att tjejen blir rejält arg då!

https://www.google.com/amp/s/amp.theguardian.com/commentisfree/2019/sep/30/greta-thunberg-enemies-inaction-climate-crisis
2019-09-30, 21:00
Medlem
Citat:
Just nu bekräftas det, att Greta får låna en Tesla, genom en mycket vänlig och omtänksam hjälp av Arnold, som ju är f d guvernör. Så nu får Greta lättare att åka runt i Canada och USA!

Då kommer den stora frågan: hur alstras elen? Allt annat än via vind-, vatten- och solkraft borde vara bannlyst. Kärnkraft kanske är för kontroversiellt för henne?

Tänk om det faktiskt är ”renare” än flyga än att åka med Tesla med kolkraftsel! Skulle det göra någon skillnad för henne?
2019-09-30, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Se ser från den ljusa sidan. Anorexi existerar inte där det finns matbrist, så ingen risk för återfall för Greta i vår nya sköna värld.

"Återfall". Hon HAR ätstörningar nu. Det stora huvudet till den lilla kroppen, är inte fråga om någon sen utveckling. Det är resultatet av en pågående självsvält. Trycker hon i sig bananer och annat inför fotografer är det bara för att lura i alla att hon har ett sunt förhållande till mat. Vet hur anorektiker manipulerar, det är en del av sjukdomen. Det är det jag ogillar så intensivt med detta spektakel. Flickan mår ju inte bra!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in