Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Såg att det nu kom kritik igen här i tråden mot bananerna, som Greta som tur är älskar. Antar att det snart också kommer kritik igen mot de avocados och den hummus-kikärtsröra, som Greta, som tur är också numera är förtjust i.
OBS! Tycker det är verkligt allvarliga fel som görs, när ni kritiserar en tjejs matval, när tjejen ännu har betydande svårigheter, att få i sig vad hon behöver! Det räcker att se alla bilder av en väldigt smal Greta, för att inse detta. OBS!
Greta har önskekost och måste få ha önskekost, för att kunna klara sig! Tänk på att Greta har rätt nyligen haft en livsfarlig verkligt allvarlig form av anorexi, och hon har då tyvärr en högre risk för återfall av anorexin för en mycket lång tid framöver!
-Tyvärr läser Greta en hel del av kritiken mot henne. Hon sa visserligen, att hon skrattade åt många överdrivna konspirationsteorier beträffande henne, och ibland sedan hittade på ännu värre konspirationsteorier själv, men min tro är att hon verkligen vill, att hennes bananer, avokados och kikärtor får vara helt i fred!
-Hon sa EJ, att kritiken mot hennes matvanor var rolig!
Jag tycker också att det är tragiskt med hennes tidigare mycket svåra ätstörningar och blev riktigt berörd när jag läste om dem i familjens bok.
Men faktum kvarstår. I det samhälle som de förespråkar så kommer livsmedel som fraktas över halva jorden att bli ett minne blott. ALLA fossila bränslen ska försvinna på relativt kort sikt, you know ...
Vid det laget är Greta förhoppningsvis helt återställd men kommande barn som drabbas av samma problem kommer få hålla till godo med lokalproducerat.
Det är en hård värld de eftersträvar och drömmer om. Läste att 85 % av Polens energiförsörjning är fossil (framför allt i form av stenkol). Med en snabbavveckling kommer lidandet att bli enormt. Sannolikt kommer många att frysa ihjäl.
Det vet givetvis alla ledande politiker och därför varken kan eller vill de följa Greta. Men klappa henne på axeln går ju bra.