2019-09-30, 15:06
Medlem
https://www.washingtonpost.com/video/politics/cuomo-vs-giuliani-a-28-minute-shouting-match-in-147-seconds/2019/09/20/ce89cbdc-fa77-4de9-a3e4-1d500e435300_video.html

Giuliani är fantastiskt rolig på sitt sätt. Men att han skulle rädda Trump är väl så fel något kan bli.
Citera
2019-09-30, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Ointresserad av vaga antydningar utan grunder. Du är välkommen att lägga fram fakta och inte konspirationsteorier och desinformation.

Vita huset är helt oförmögna att ens formulera vad för typ av brott som har begåtts.

Vaga antydningar, haha läs på

https://www.realclearpolitics.com/video/2019/09/27/flashback_2018_joe_biden_brags_at_cfr_meeting_abou t_withholding_aid_to_ukraine_to_force_firing_of_pr osecutor.html
Citera
2019-09-30, 15:47
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Trump vet också att 23 GoP-senatorer är uppe för omval under 2020, motsvarande nummer för Dems är 12.

Som situationen verkar utveckla sig så är det potentiellt riskfyllt för många av de berörda senatorerna om de fortsätter skydda Trump till varje pris, dvs i det fall att opinionen för att ställa honom inför riksrätt fortsätter svänga till Trump´s nackdel.

Men vi får väl se hur många av dem som till sist faller på svärdet, dvs offrar sina politiska karriärer för Trump om det skiter sig rejält.....

E-e-eh.. Är det inte precis tvärtom (så länge Trump är älskad av sina egna)?

Om någon av just dessa 23 senatorer väljer att "falla på svärdet" förlorar de direkt sina "primaries". Det är bara att titta på McCaines (så jävla ironiskt!) bästa kompis Graham som är uppe för omval-2020. Han är typ den som försvarar honom mest.

Eller har jag fel?

Återigen, så länge Trump är populär bland sina egna. Däremot kommer nog de senatorer som INTE behöver tänka på omvalet-2020 att kritisera honom om de känner att han inte vinner 2020.
Citera
2019-09-30, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
E-e-eh.. Är det inte precis tvärtom (så länge Trump är älskad av sina egna)?

Om någon av just dessa 23 senatorer väljer att "falla på svärdet" förlorar de direkt sina "primaries". Det är bara att titta på McCaines (så jävla ironiskt!) bästa kompis Graham som är uppe för omval-2020. Han är typ den som försvarar honom mest.

Eller har jag fel?

Återigen, så länge Trump är populär bland sina egna. Däremot kommer nog de senatorer som INTE behöver tänka på omvalet-2020 att kritisera honom om de känner att han inte vinner 2020.

Graham har alla möjlighet att ändra sig, och det kan gå väldigt fort. Det enda han är ute efter att vinna sin plats 2020. Han har aldrig gillat Trump så han kan nog återgå till att sabla ner Trump, men än så länge kör han på att Trump inte gjort något fel.
Citera
2019-09-30, 15:52
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Det var igår:

Idag:
https://www.politico.com/interactives/2019/house-reps-who-would-vote-for-trump-impeachment-our-latest-list/

207 Democrats support impeachment or impeachment inquiry.

Update:
225 D FÖR
10 D inte [än]/osäkra
0 R FÖR

https://www.politico.com/interactives/2019/house-reps-who-would-vote-for-trump-impeachment-our-latest-list/

Citera
2019-09-30, 15:59
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Graham har alla möjlighet att ändra sig, och det kan gå väldigt fort. Det enda han är ute efter att vinna sin plats 2020. Han har aldrig gillat Trump så han kan nog återgå till att sabla ner Trump, men än så länge kör han på att Trump inte gjort något fel.

Näää. Inte ens Terge kunde skrivit något så här korkat, och han var ganska määäh.

Grahams strategi är tvärtemot det du och DaEzz säger. Graham vill nämligen att representanthuset röstar om "impeachment", men smarta Pelosi vet att det kan vara farligt. 100% av Drepresentanthusets ledamöter som inte har bestämt sig, kommer är från Trumpiska valkretsar.
Det är klart att det kan ändras, men det gäller alla.
Citera
2019-09-30, 16:05
Medlem
Citat:
Grahams strategi är tvärtemot det du och DaEzz säger. Graham vill nämligen att representanthuset röstar om "impeachment", men smarta Pelosi vet att det kan vara farligt. 100% av Drepresentanthusets ledamöter som inte har bestämt sig, kommer är från Trumpiska valkretsar.
Det är klart att det kan ändras, men det gäller alla.

Graham vrider och vänder på sig precis så mycket som behövs för öka chanserna att bli omvald. 2020. Han avskydde Trump offentligt innan Trump blev president. Han kan vända på en ettöring igen.

Stödet för Trump av rep är ett gungfly nu. Det är väl därför Trump twittrar 100 twitter per dygn nu.
Citera
2019-09-30, 16:08
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Saken har utretts, av både den föregående och den nya Ukrainska administrationen. Utredningarna är avslutade.

Ukrainas förra President, nye President och tjänstemän i respektive administrationer har konsekvent informerat Trump´s administration om detta.

Ukraina har alltså kunnat konstatera att det inte finns något, absolut ingenting, som pekar på korruption eller maktmissbruk i Bidens fall.

Fast nu ska man ju komma ihåg att Ukraina inte är långt ifrån en av världens mest korrumperade stater, med plats 120 på korruptionsindex (Sverige på plats 3, USA på plats 22, som jämförelse), i samma härad som Mali och Liberia, och avsevärt sämre än stater som Kina och Elfenbenskusten.

Att ta någonting på orden som kommer ifrån det ukrainska styret, och som avhandlar något som är så potentiellt viktigt för dem som handelsförbindelser med västliga företag, sitt anseende i Västeuropa o.s.v... Känns inte direkt "rättssäkert".

Nu ska jag inte försvara Trump om han burit sig dumt åt, men jag är lite skeptisk till ukrainska officiella kanalers beskrivning av verkligheten, och det tycker jag att du bör vara också.
Citera
2019-09-30, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Fast nu ska man ju komma ihåg att Ukraina inte är långt ifrån en av världens mest korrumperade stater, med plats 120 på korruptionsindex (Sverige på plats 3, USA på plats 22, som jämförelse), i samma härad som Mali och Liberia, och avsevärt sämre än stater som Kina och Elfenbenskusten.

Att ta någonting på orden som kommer ifrån det ukrainska styret, och som avhandlar något som är så potentiellt viktigt för dem som handelsförbindelser med västliga företag, sitt anseende i Västeuropa o.s.v... Känns inte direkt "rättssäkert".

Nu ska jag inte försvara Trump om han burit sig dumt åt, men jag är lite skeptisk till ukrainska officiella kanalers beskrivning av verkligheten, och det tycker jag att du bör vara också.

Men Trump visste inte, förstod inte att Ukraina inte är något att lita på när han ville att de skulle utreda Biden family. Eller var det kanske det han visste och förstod.
Citera
2019-09-30, 16:18
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Men Trump visste inte, förstod inte att Ukraina inte är något att lita på när han ville att de skulle utreda Biden family. Eller var det kanske det han visste och förstod.

Det vet jag ingenting om, då jag inte satt mig in i den här historien tillräckligt mycket. Jag bara menar att man rent allmänt ska vara skeptisk.

Hade du inte varit skeptisk till tvärsäker och sanningsenlig information från översteprästgeneralsekreterarpresidentens kansli i Liberia?
Citera
2019-09-30, 16:27
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Update:
225 D FÖR
10 D inte [än]/osäkra
0 R FÖR

Det är mer intressant och se vad som sägs i senaten och om MoscowMitch skulle stoppa en eventuellt omröstning på den nivån
Citera
2019-09-30, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det vet jag ingenting om, då jag inte satt mig in i den här historien tillräckligt mycket. Jag bara menar att man rent allmänt ska vara skeptisk.

Hade du inte varit skeptisk till tvärsäker och sanningsenlig information från översteprästgeneralsekreterarpresidentens kansli i Liberia?

Absolut ska man vara skeptisk. Det är alltid vettigt. Men tanken att Trump vet att de skulle kunna gå att få ukrainske presidenten att hitta på något om Biden för att stryka Trump medhörs känns inte, tyvärr, allt för främmande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in