Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
Saken har utretts, av både den föregående och den nya Ukrainska administrationen. Utredningarna är avslutade.
Ukrainas förra President, nye President och tjänstemän i respektive administrationer har konsekvent informerat Trump´s administration om detta.
Ukraina har alltså kunnat konstatera att det inte finns något, absolut ingenting, som pekar på korruption eller maktmissbruk i Bidens fall.
Fast nu ska man ju komma ihåg att Ukraina inte är långt ifrån en av världens mest korrumperade stater, med plats 120 på korruptionsindex (Sverige på plats 3, USA på plats 22, som jämförelse), i samma härad som Mali och Liberia, och avsevärt sämre än stater som Kina och Elfenbenskusten.
Att ta någonting på orden som kommer ifrån det ukrainska styret, och som avhandlar något som är så potentiellt viktigt för dem som handelsförbindelser med västliga företag, sitt anseende i Västeuropa o.s.v... Känns inte direkt "rättssäkert".
Nu ska jag inte försvara Trump om han burit sig dumt åt, men jag är lite skeptisk till ukrainska officiella kanalers beskrivning av verkligheten, och det tycker jag att du bör vara också.