2019-09-27, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Via ett annat fall som jag följer så sprang jag på en artikel som sammanföll med det vi diskuterar.
Det var även om psykoser, droger och ev hjärnskador men det hoppar jag över då det är irrelevant för PM.
Körde även denna i translate (ö-sättningen där kan bli rent pucko på vissa ord bland) och kollade:

Det är intressant, för Dr Norris beskrev tidigt nåt som kallas aurafasen i en slags sjustegs cykel gällande seriemördare. Inte sagt att PM är det (dvs en hel cykel inkl cooling off perioden) men själva fas 1 innan mord torde likaväl kunna appliceras på fantiserade mördare och ordet autopilot.

De drar sig tillbaka från vardagens rutiner, omgivningen märker en förändring. De saktar ner, sinnena skärps samtidigt gällande ljud och färg (mer intensivt), går in i sig själv och bryter på ett sätt med verkligheten, blir mer introvert el kontemplatorisk.

PM beskrivs borta på verkstan, mer disträ och frånvarande. Coachen beskriver nåt snarlikt. Han blickar inåt och tycker omgivningen lämnat honom (sagt till filmteamet). Han pratade även rejält skruvat med en av de inviterade kvinnorna, nåt om kapten Nemo (fasen kan vara lång och fluktuera).
I aurafasen beskriver Norris att mördaren kopplar från omgivningen, bryter med verkligheten och letar sen offer aktivt (nästa fas)
De tappar kontakten med verkligheten, men vissa kan verbalisera detta (drag av psykotiskt men ej sjuk typ). Fasen kan också börja med en prolongerad fantasi och att agera utifrån en känsla av spänning/upphetsning (thrill).
Fantasin går på repeat tills en emotionell wire går av (snaps). Det är som en portal mellan två världar; den vanliga världen och mördarens värld. Tillräckligt fantiserade kring våld, tvångstankar och slutligen agerar han ut likt en slags bioiogisk maskin med primitiva begär och forcerad lust. Typ som om vederbörande agerar autonomt och under kemiskt stimuli. Begäret har typ tagit överhanden men utan att vara helt borta (psykiskt sjuk). Om droger eller alkohol används för att dämpa är det snarare som att hälla bensin på en brasa.

Fritt återgett av mig ur Joel Norris 'serial killers. Påminde mig om det du skrev.

Låter även som en perfekt beskrivning av Ted Bundy...
Citera
2019-09-27, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
En del som dör eller mördas får ingen uppmärksamhet alls och möts med enbart tystnad, medan andra får hur mycket uppmärksamhet som helst... Logik!?

Btw. Hittade man alla kroppsdelar efter KW?

Ja. Tack vare specialutbildade svenska likhundar som nosade upp dem på åtskilliga meters djup.
Senast redigerad av zilvereko 2019-09-27 kl. 17:14.
Citera
2019-09-27, 17:25
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja. Tack vare specialutbildade svenska likhundar som nosade upp dem på åtskilliga meters djup.

Det var skönt att höra, trots denna tragiska händelse!!
Citera
2019-09-30, 09:01
Medlem
Varför hade han inte sex med henne medan han torterade henne? Sedan är det väl ovanligt att bara för att någon är sexualsadist att han vill stycka kroppen (det vet jag inte om han ville iof)?
Citera
2019-09-30, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Varför hade han inte sex med henne medan han torterade henne? Sedan är det väl ovanligt att bara för att någon är sexualsadist att han vill stycka kroppen (det vet jag inte om han ville iof)?
Transportstyckning påstod han att skälet var.
Det gick ju i brallorna på honom. Han hade sperma i kalsongerna. Detta var säkert bättre än sex för honom.
Citera
2019-09-30, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Transportstyckning påstod han att skälet var.
Det gick ju i brallorna på honom. Han hade sperma i kalsongerna. Detta var säkert bättre än sex för honom.
Ja men samtidigt så ville han nog skära halsen eftersom filmerna som hittades i hans dator visade kvinnor utan huvud.

I så fall är han ovanligare än de andra "seriemördarmaterialen" för dom flesta styckade aldrig kroppen Jeffrey Dahmer ett undantag t ex
Citera
2019-09-30, 09:37
Medlem
EliasAlucards avatar
Det är bra att fanskapet åkte på stryk i fängelset. Någon som vet hur skadad han blev?
Citera
2019-09-30, 09:41
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det är bra att fanskapet åkte på stryk i fängelset. Någon som vet hur skadad han blev?

Har han åkt på stryk igen? Nyligen?
Citera
2019-09-30, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Nej han avser nog det senaste. Han fick åka till sjukhuset åtminstone den gången så lite mer än en smäll får man hoppas på

Kan tänka mig att många fångar vill hamna i slagsmål med han för att skryta om det när de kommer ut så det kanske slutar med att han begär isolering ha ha ha
Senast redigerad av Tellusstar 2019-09-30 kl. 09:47. Anledning: .
Citera
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Såg precis på Wikipedia att han åkte på spö under 2018 och fick sjukvård, har inte följt fallet särskilt noga, men vore bra att veta hur skadad han blev.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/peter-madsen-overfaldet-af-ung-medfange

Orka läsa danska liksom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tack,tack! Ska processa texten ordentligt och svara utförligt sedan.
Men jösses! Det låter exakt som Madsens märkliga beteende den 10 augusti.
När han står i ubåten ser han verkligen ut och befinna sig långt borta (som en portal mellan två världar).
Det stämmer även med vad man sett beskrivas på film om seriemördare.
Detta skumma beteende precis innan ett mord. Jätteintressant!

Disassociation, han kan nog inte riktigt fatta det han har gjort och hjärnan stänger av.

Att han var kapabel till det beror väl delvis på hans Autism.
Citera
2019-09-30, 09:48
Medlem
Citat:
Kika på inlägg #62119 av den 5 sept.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto