2019-09-29, 21:13
Medlem
Le Cheval Blancs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Anledningen till att man kan koppla alla till masten är att mötet var där. Och när detta ägde rum så visste ingen vad det var dom skulle göra. Således hade samtliga med sig telefonerna påslagna. Vilket är väldigt märkligt.

Absolut, men till den masten kan man också koppla tusen andra telefoner vid samma tidpunkt.
Ändå valde Polisen ut just dessa fem personer som misstänkta...
Citera
2019-09-29, 21:15
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Cheval Blanc
Absolut, men till den masten kan man också koppla tusen andra telefoner vid samma tidpunkt.
Ändå valde Polisen ut just dessa fem personer som misstänkta...

håller med måste ta lång tid att hitta alla andra som var där.
Citera
2019-09-29, 22:49
Medlem
Programmet känns lite riggat till polisens fördel, inte konstigt med tanke på att det visas på svenska statens kanal.
Citera
2019-09-29, 23:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Programmet känns lite riggat till polisens fördel, inte konstigt med tanke på att det visas på svenska statens kanal.

Lite riggat är bara förnamnet. Tycker det befinner sig på ljusårs avstånd från verkligheten. Synd att stjärnan bland tjuvarna Roger ""Fikon" Karlsson hamnade i finkan.
Citera
2019-09-30, 00:32
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Jag såg första avsnittet och blev intresserad, men herregud så serien dalar därefter. Den är inte ens sevärd. Den är kass.

Det är som en svensk version av Cops, där de bara visar de mest korkade brottslingarna, där samtliga ingripanden leder till gripanden. Hade det varit en realistisk serie hade polisen gett upp i avsnitt 2 med "uppslag saknas". Svenska stålpolisen med sina fantastiska 4% i uppklarningsprocent, inkluderat brott där de lagför på bar gärning och haussar upp dessa siffror.

Den här serien är så riggad så det finns inte. En ren PR-show från Pravdan till en polismakt med NOLL förtroende från allmänheten, med rätta. Undvik den här serien, den är inte sevärd på något sätt.

Det var ett intressant upplägg, men herregud så uselt genomförande. Lägligt också att de första frisörpajasarna som åker fast golar hela baletten för snuten (VARFÖR DÅ?!). Trots att de fick bingo på regionen där planerande utfördes, trots att tydligen dessa pajasar hade med sig sina mobiler... det är ändå helt absurt polisen fick sådan sanslös träffprocent utifrån tömningen av masten.

Om det är något man ska ta med sig från den här serien, så skulle det vara att inte begå brott med en stor hög random idioter, för då kan t.o.m. pajaspolisen få tag i dig.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2019-09-30 kl. 00:36.
Citera
2019-09-30, 00:38
Medlem
swimmingpools avatar
Första avsnittet var jättekul, men nu är det bara segt.

Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Jag kan inte heller låta bli att tänka så.
Citera
2019-09-30, 01:24
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Det enda det här programmet lyckas med är att få mig att hata de självbelåtna tomtarna till låtsaspoliser som är så nöjda med sig själva när de får bevis serverade på ett silverfat från produktionen. Grattis.
Citera
2019-09-30, 08:47
Medlem
Johan-Palms avatar
Så polisen vet tom att tjuvarna jobbar i par som inte får ha kontakt med varandra...

Tjuvarna är amatörer och får en massa försvårande uppgifter, medans polisen har alla sina hjälpmedel.

Om de inte tar fast alla blir jag mörkrädd.
Citera
2019-09-30, 11:54
Medlem
JanTalibans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan-Palm
Så polisen vet tom att tjuvarna jobbar i par som inte får ha kontakt med varandra...
Ja, jag reagerade också på att den kommentaren hördes; den sabbade (låtsas)upplevelsen av realism för mig. Idiotiskt att avslöja en sån grej för tittarna!

Sen upplever jag att 5000 kr i kontanter är ett orealistiskt litet belopp. Inte en chans att jag själv skulle ha minsta problem med att avyttra skiten på ett snyggt sätt.
Citera
2019-09-30, 12:15
Medlem
Första avsnittet var definitivt riggat till tjuvarnas fördel. I verkligheten går larmet direkt, inte efter en halvtimme. Sedan tog det nästan den halvtimmen för tjuvarna att få med sig bytet. När larmet gick hade tjuvarna lämnat sedan bara någon minut. Därefter delade de upp bytet inte alls långt från platsen för kuppen, där de kört in med tre bilar. Aldrig att en verklig polisutryckning missat att ta fast dem om det varit en verklig utryckning. Sedan kan jag hålla med om att senare avsnitt är riggade till polisens fördel. Men hade blivit stora svårigheter för tjuvarna i verkligheten också, om de nu mot förmodan klarat första timmen. Stora belopp i kontanter går som bekant inte att handla för annat än i gravt kriminella kretsar. Inte direkt så att de kan betala sina räkningar eller en ny bil för rånbytet.
Citera
2019-09-30, 14:33
Medlem
Svartskäggs avatar
Hade polisen frågat mig vad jag gjorde ett datum för två veckor sen hade jag svarat:
– Det har jag ingen aning om. Jag minns inte ens vad jag gjorde igår.

När polisen kommer och griper dem så säger de bara "ok" går snällt med direkt. Den normala reaktionen är väl:
– Vad? Vadå? Vad pratar ni om? Skojar ni?
Citera
2019-09-30, 15:19
Medlem
Inte konstigt ifall det är riggat varje tjuv som klarar sig tiden ut får 5 miljoner kr ju, skulle gissat på att polisen har gripit alla innan sista avsnittet är slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in