2019-09-29, 13:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fffffuuuuuu
Fanns det något försäkringsvillkor som krävde totalskada, så att ägarna såg till att det började brinna och sen tog de ner den?

Det har påståtts tror jag, men det går ju inte att kolla.

Dels var det olika ägare till tornen och WTC7, och dessutom var det olika försäkringsbolag - så det låter extremt osannolikt att det skulle funnits något försäkringsvillkor som omfattade alla tre byggnaderna, men hittar du något sådant påstående får du gärna länka.

WTC7 var försäkrad hos Aegis.
WTC1&2 var försäkrade hos Allianz Global Risks U.S. Insurance Co.; Employers Insurance Co. of Wausau; Industrial Risk Insurers, Royal Indemnity Co.; Swiss Re; Travelers Cos. Inc.; och Zurich American Insurance Co.
https://www.businessinsurance.com/article/20070527/ISSUE01/100022003/silverstein-insurers-settle-wtc-claims
https://www.metabunk.org/other-wtc7-investigations-aegis-insurance-v-7-world-trade-company-expert-reports.t7112/
Citera
2019-09-29, 13:26
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Dels var det olika ägare till tornen och WTC7, och dessutom var det olika försäkringsbolag - så det låter extremt osannolikt att det skulle funnits något försäkringsvillkor som omfattade alla tre byggnaderna, men hittar du något sådant påstående får du gärna länka.

WTC7 var försäkrad hos Aegis.
WTC1&2 var försäkrade hos Allianz Global Risks U.S. Insurance Co.; Employers Insurance Co. of Wausau; Industrial Risk Insurers, Royal Indemnity Co.; Swiss Re; Travelers Cos. Inc.; och Zurich American Insurance Co.
https://www.businessinsurance.com/article/20070527/ISSUE01/100022003/silverstein-insurers-settle-wtc-claims
https://www.metabunk.org/other-wtc7-investigations-aegis-insurance-v-7-world-trade-company-expert-reports.t7112/

Det du påstår stämmer säkert, men för mig är just det inte så viktigt, det känns bara som ett av alla ganska långsökta spår.
Citera
2019-09-29, 16:33
Avstängd
Citat:
Varför då? Hur kom du fram till den slutsatsen??
Oavsett om penthouset satt i öst eller väst hade det ju kollapsat långt innan fasaden föll och det där molnet i filmen uppstod.
Du påstår att pentahouset (hela) hade rasat ner i byggnaden minst 5 sek innan global kollaps. Det är fel. Västra delen hade bara rasar ner till hälften och rörde sig fortfarande neråt när global kollaps inleddes.
Citera
2019-09-29, 16:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fffffuuuuuu
Jo jo! Självklart

Och jag har ju också oerhört svårt att tro på NIST angående om det fanns sprängämnen.

Det jag undrar om är om det går att komma längre i den här mycket specifika diskussionen om ljudnivån i det som hörs i den inspelningen.
- Så länge någon fortsätter att insistera på att ingen hörde några explosioner innan och/eller i samband med WTC-tornens kollaps, så kommer jag fortsätta att insistera på motsatsen.

- Så länge någon fortsätter att insistera på att det inte var explosioner från apterade sprängmedel de hörde eftersom sådana hade genererat minst 130dB minst 800 meter från (i det här fallet, WTC 7) byggnaderna och därmed måste ha orsakat temporär dövhet hos vittnena, så kommer jag fortsätta att insistera på motsatsen.

- Så länge någon fortsätter att insistera på samma sak avseende dokumenterade videoinspelningar, så kommer jag fortsätta att insistera på motsatsen.

- Så länge någon fortsätter att insistera på att apteringarna av sprängmedel/termit måste ha varit så omfattande och skrymmande att det hade varit ”almost impossible” utan upptäckt, så kommer jag fortsätta att insistera på motsatsen.

- Så länge någon insisterar på att NIST genomförde sin utredning på ett tillfredsställande och hederligt sätt, så kommer jag fortsätta att insistera på motsatsen.

- Summering. Så länge någon fortsätter att insistera på att NIST’s angivna skäl till att INTE testa och analysera kvarvarande rasmaterial för tecken på CD’s är helt legitima, så kommer jag fortsätta att insistera på motsatsen.

Med fakta och goda argument.

En punkt i taget.
Citera
2019-09-29, 16:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Min slutsats handlade om vad man såg i den inspelningen och att David Chandler ljuger i sin analys av filmen.

(FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2
Vad är det han ljuger om?
Citera
2019-09-29, 17:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Du påstår att pentahouset (hela) hade rasat ner i byggnaden minst 5 sek innan global kollaps. Det är fel. Västra delen hade bara rasar ner till hälften och rörde sig fortfarande neråt när global kollaps inleddes.

Det är förstås fullständigt irrelevant om du delar upp penthouse i delar eller ser det som ett sammansatt penthouse. Den stora penthousebyggnaden föll och försvinner i byggnaden minst 5 sekunder innan det du kallar "den globala kollapsen" inleddes. Eller hur?
Alltså kan det inte vara sprängningar för att inleda en cd som man kan inbilla sig vagt hörs på filmen när dammolnet syns i bakgrunden.
Citera
2019-09-29, 17:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Han säger:
When we hear the sharp regular series of sounds in the background, the building has not yet started to fall.

I den meningen finns ju minst två lögner - dels att det skulle gå att höra en regelbunden serie av skarpa ljud (jag kan då inte för mitt liv höra det) och dels att byggnaden inte skulle ha börjat kollapsa då - se ovanstående diskussion vi hade om penthouse.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-09-29 kl. 17:25.
Citera
2019-09-29, 17:57
Avstängd
Citat:
Han säger:
When we hear the sharp regular series of sounds in the background, the building has not yet started to fall.
Han menar den globala kollapsen. Att penthouse börjar vika ner sig från öster till väster innan global kollaps kan bero på att de inre bärande kolumnerna sprängdes innan de yttre. Att inte det hördes/registrerades kan i sin tur bero på att de sprängdes under markplanet och att de yttre kolumnerna sprängdes ovanför markplanet och därför hördes/registrerades mycket starkare/tydligare.

Citat:
I den meningen finns ju minst två lögner - dels att det skulle gå att höra en regelbunden serie av skarpa ljud
Varför är det en lögn? Han säger inte att det är bevisat att ljuden kommer från exploderande sprängmedel. Han säger att det mycket troligt är så och att det korroboreras av folket i videon som simultant reagerar starkt och riktar uppmärksamheten mot byggnaden någon sekund efter det att moln börjat välla upp framför den.

Citat:
(jag kan då inte för mitt liv höra det)
Exakt VAD är det du inte kan höra?

Citat:
och dels att byggnaden inte skulle ha börjat kollapsa då - se ovanstående diskussion vi hade om penthouse.
Se ovan.

Igen. Det är inte kritikerna som måste bevisa att byggnaderna togs ner med sprängmedel/termit i kontrollerade demoleringar, det är NIST/ansvariga utredare och dess apologeter som måste bevisa att så INTE var fallet.

NIST’s genomskinliga bortförklaringar av alla bevis för CD’s med för låga ljudvolymer och att apteringar måste ja upptäckts, är granskade och grundligt refuterade som varandes just bortförklaringar.

Då återstår två frågor?

1. Varför bortförklara och inte (för kaffepengar i sammanhanget) genomföra rutinmässiga forensiska tester och analyser av rasmaterialet som fanns sparat?

2. Varför kräva av kritikerna att bevisa att byggnaderna togs ner med CD’s innan en gängse forensisk analys av rasmaterialet genomförs?

Jag har frågat trådens NIST-apologeter det här ett stort antal gånger men väntar fortfarande på ett svar som inte inverterar elementär logik eller vad som kan anses rimligt.

Ska vi hålla andan?
Senast redigerad av onopono 2019-09-29 kl. 18:00.
Citera
2019-09-29, 18:17
Medlem
Citat:
Ska vi hålla andan?

På tal om hålla andan. Har du uträkningen på han/hen/de som räknade ut hur man gör en "icke cd" utan bara någon form av d på wtc 7 i hiss-schacket med ett sprängmedel som inte finns officielt efter man har kört in 2 flygplan i wtc 1 resp 2. Detta skall då få någonstans runt 82,67% (???) av byggnaden att gå sönder.

Lär ju vara nåt så innåthelvete krånglig med ett hel ocean av okända variabler att ta med i beräkningen. Det får inte bli för mycket som går sönder så det är lagom med ca 7timmars eld för då kan man lura i att det är en olycka. Och skulle det ta 6h så krävs det så mycket sprängmedel att alla fattar direkt att det är ett insider jobb.

Antar att du iaf har en skiss på hur man räknar ut? Att alla siffror är exakta ser jag i stjärorna efter att du har.
Citera
2019-09-29, 18:30
Medlem
Citat:
Att raset börjar strax efter att reportern säger "This is it" (T 0:19). Du har själv bekräftat att i filmen vi diskuterar börjar raset synas några sekunder innan kvinnan och reportern reagerar, vilket är ca. 11 sekunder tidigare (T 0:08)
https://youtu.be/U8950hcKZXw
Citera
2019-09-29, 18:41
Avstängd
Citat:
Det är förstås fullständigt irrelevant om du delar upp penthouse i delar eller ser det som ett sammansatt penthouse. Den stora penthousebyggnaden föll och försvinner i byggnaden minst 5 sekunder innan det du kallar "den globala kollapsen" inleddes. Eller hur?
Nej. Den östra delen av penthouse har vikt ner helt men den västra delen har fortfarande inte vikt ner mer än till hälften (med reservation för vinkel).

Det innebär att ditt påstående om att penthouset (hela) hade rasat ner i byggnaden 5 sek innan den globala kollapsen är demonstrativt felaktigt.

Om du däremot skriver att penthouse hade börjat vika ner sig ca 5 sek innan så ligger du närmare sanningen.

Citat:
Alltså kan det inte vara sprängningar för att inleda en cd som man kan inbilla sig vagt hörs på filmen när dammolnet syns i bakgrunden.
Igen. Det kan mycket väl vara så att de inre bärande kolumnerna sprängs först och då under markplanet = mycket lägre ljudvolymer utåt.

Det som då hörs av åskådarna i videon är i så fall ljuden från sprängningarna av de yttre bärande kolumnerna precis innan global kollaps = svårare att få ner ljudvolymerna.

Igen. Varken Chandler, jag eller någon annan kritiker kan i dagsläget bevisa (proof) det här scenariot, men det är heller inte vad som hävdas. Det som hävdas är att det här är ett fullt möjligt scenario och som dessutom förklarar SAMTLIGA tillgängliga data från händelserna.

- Vittnesmål om mycket kraftiga explosioner innan- och i samband med kollapserna.

- Vittnesmål som säger att WTC 7 skulle bli ”brought down”.

- Nästan symmetriskt fritt fall (video).

- Möjliga ljud från möjliga exploderande sprängmedel (video).

- En överväldigande opinion (inklusive NIST och Popular Mechanics) som tycker att WTC 7’s kollaps ser ut som en typisk ’imploderande’ CD.

- Ingen skyskrapa i stål hade tidigare totalkollapsat från brand.

- En publicerad faktagranskad vetenskaplig studie som säger att det fanns nano-termit i damm från kollapserna (nej, studien har fortfarande inte ’debunkats’).

- Publicerade studier som visar att det fanns mycket stora mängder järnrika mikro-sfärer i dammet från WTC-kollapserna (nej, varken mängden eller beståndsdelarna eller hur de bildas vid upphettning av vad som tros vara nano-termit har förklarats).

- Stora mängder mycket toxiska spårämnen och nano-partiklar som endast kan förklaras med extrema temperaturer, har mätts upp i röken från ruinhögarna.

- Seismografiska data där nya oberoende experter har upptäckt mycket kraftiga explosioner direkt innan planens impact och direkt innan respektive kollaps.

- Vittnesmål om smält stål som rinner omkring under rashögarna.

- Smält metall som väller ut ur ett av tornen (video), vars färg och luminositet är av ett slag som tyder på extrema temperaturer helt oavsett vilken metall det var.

- FEMA’s ”mystiska” balk från WTC 7.

Occam.
Citera
2019-09-29, 19:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej. Den östra delen av penthouse har vikt ner helt men den västra delen har fortfarande inte vikt ner mer än till hälften (med reservation för vinkel).

Det innebär att ditt påstående om att penthouset (hela) hade rasat ner i byggnaden 5 sek innan den globala kollapsen är demonstrativt felaktigt.
Det är två olika penthouse, alltså är påståendet inte ett dugg fel.
Du vet själv att du bara tramsar och att samtliga rapporter och analyser behandlar det som två separata penthouse, t.o.m. A&Efor911truth-gänget. Det penthouse vi diskuterar, det östra som rasade ca 5 sekunder innan den "globala" kollapsen var dessutom en tillbyggnad med tung kylanläggning som tillkom långt efter resten av byggnaden och det västra penthouset.

Citat:
Om du däremot skriver att penthouse hade börjat vika ner sig ca 5 sek innan så ligger du närmare sanningen.
Nej, penthouset vi diskuterar hade åkt tvärs igenom byggnaden. Det syns tydligt på film du redan fått länkad flera gånger.

Citat:
Igen. Det kan mycket väl vara så att de inre bärande kolumnerna sprängs först och då under markplanet = mycket lägre ljudvolymer utåt.
Du har själv sagt att 8 våningar "försvann" - det är en omöjlighet att göra det under markplan eftersom det endast fanns 5 våningar under mark.

Citat:
Det som då hörs av åskådarna i videon är i så fall ljuden från sprängningarna av de yttre bärande kolumnerna precis innan global kollaps = svårare att få ner ljudvolymerna.
Nej det är det inte, även dessa måste givetvis sprängas INNAN byggnaden kollapsade. Inget moln vore möjligt innan kollaps...

Citat:
Igen. Varken Chandler, jag eller någon annan kritiker kan i dagsläget bevisa (proof) det här scenariot, men det är heller inte vad som hävdas. Det som hävdas är att det här är ett fullt möjligt scenario och som dessutom förklarar SAMTLIGA tillgängliga data från händelserna.
Nej det är ett omöjligt scenario vilket just har redovisats.

Citat:
- Vittnesmål om mycket kraftiga explosioner innan- och i samband med kollapserna.
Mycket kraftiga explosioner som inte ens går att höra om man inte spolar tillbaks - förstärker ljudet, får berättat när och vad man ska lyssna efter - och som dessutom ingen av åskådarna på filmen hörde..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in