2019-09-29, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Nej det var när hon tipsade om att han kunde få ett uppdrag åt oss som jag kollade upp honom i januari
Ok - då förstår jag. Det var uppenbarligen ett förtroendeuppdrag, hon tipsade om honom och berättade i vilken ställning hon hade gentemot honom. Gott så.
Citera
2019-09-29, 16:59
Medlem
Vad hände med hunden Ester.......kom den tillbaka till Kista Zoohörna?
Citera
2019-09-29, 17:02
Medlem
Citat:
Hon sa att han var händig med datorer. Vi behövde hjälp med att förnya vår hemsida och lite uppdatering av it i vår verksamhet.

Ja han har ju varit misstänkt för att knäcka JLs laptop på mitten så nog är han händig med datorer allt.
Citera
2019-09-29, 17:06
Medlem
Citat:
Alltså endel frågar om jag fick något bevis för det, tänk er att ni är på en tillställning. En av medlemmarna blir hämtad av en person som hon säger att hon är god man för, vem i detta läge säger att har du bevis för det?
Man tror på det personen säger.

Blev KL hämtad med bil?
Citera
2019-09-29, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Blev KL hämtad med bil?

Det vet jag inte, jag brukar inte följa efter våra medlemmar för att se om de åker bil
Citera
2019-09-29, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Infon om LOBarna är från domen i vårdnadstvisten och där är inte den från 1 aug 2013 med när hon bet AL och då 2015-12-07 har inte rättegången om det varit ännu för den kunde genomföras först efter det och domen kom 2016-03-07. Kan vara en orsak till att den LOBen inte är med i domen.
När Karin inte blir dömd för brott i samband med LOBarna så finns dom för rätten att få tag i och dom är troligen med i SoL utredningarna också.

Från domen.
Förutom Henriks och barnens beskrivningar av omständigheterna kring de bråk som ostridigt
förekommit i hemmet under lång tid, förekommer uppgifter om Karins berusning i flertalet orosanmälningar från sista halvåret 2013.
Innehållet i dessa kan inte bortses från, inte heller det faktum att Karin omhändertagits enligt LOB den 31 augusti 2013 och därefter vid ytterligare tillfällen under 2014, samt vid två tillfällen under sommaren 2015. Att polisen i samtliga fall skulle ha misstagit sig och till följd av Karins sviter efter blödningen i mars 2014 bedömt henne som så pass berusad att hon var i behov av vård enligt LOB håller tingsrätten inte för troligt.

Sen detta... 2013/12 HOL ansöker om ensam vårdnad... mitt tillägg... av barnen på uppmaning av soc.
Från dagboksblad: 2013-12-19 Intermistiska yrkande från kdn gällande vårdnad.
HOL får vårdnaden direkt då för att förhindra LVU, men beslutet kommer först i PROTOKOLL 2014-01-28 muntlig förberedelse i Tingsrätten. Där får han både vårdnaden och besittningsrätt

Ska läsa igenom ordentligt och gör Edit om jag hittar mer.

Karin får tvätta håret efter 2 dagar efter dom 4 stygnen men tvättar det inte på 12 dagar och det är torkat blod och krustor så stygnen kan inte tas.

Älskar denna kommentar:
"Att polisen i samtliga fall skulle ha misstagit sig och till följd av Karins sviter efter blödningen i mars 2014 bedömt henne som så pass berusad att hon var i behov av vård enligt LOB håller tingsrätten inte för troligt."

Ja, det där med 2013/12 om ansökan är överflödig och ett copy paste fel från mitt första utkast på datorn. 2013/12/19 får han besked om LVU varning om han inte tar barnen bort från KL. I 2014/01/28 tas ett iterimbeslut om att HOL får vårdnaden men själva slutliga domen om vårdnaden och besittningsrätt faller väl 2015/12/07?

Infon om hårtvätt och skorpa är väl med i min v2?
Citera
2019-09-29, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ok - då förstår jag. Det var uppenbarligen ett förtroendeuppdrag, hon tipsade om honom och berättade i vilken ställning hon hade gentemot honom. Gott så.

Inte direkt något stort förtroendeuppdrag, snarare hjälp med hemsida och få wifi och skrivare att fungera. Vi behövde få programvaran att kunna ta emot medlemmarnas betalningar m.m
Citera
2019-09-29, 17:13
Medlem
Citat:
Det vet jag inte, jag brukar inte följa efter våra medlemmar för att se om de åker bil

Alright, förstod det som att ni samtalat med FO i samband med upphämtandet.
Citera
2019-09-29, 17:16
Medlem
Citat:
Inte direkt något stort förtroendeuppdrag, snarare hjälp med hemsida och få wifi och skrivare att fungera. Vi behövde få programvaran att kunna ta emot medlemmarnas betalningar m.m
Det är ju en sorts anställning med arvode. Och man måste kunna lita på personen ifråga. Är han tveksam pga belastningsregister, så hade åtminstone inte jag anlitat honom - dock beroende på vilken art av belastning.
Citera
2019-09-29, 17:19
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Älskar denna kommentar:
"Att polisen i samtliga fall skulle ha misstagit sig och till följd av Karins sviter efter blödningen i mars 2014 bedömt henne som så pass berusad att hon var i behov av vård enligt LOB håller tingsrätten inte för troligt."

Ja, det där med 2013/12 om ansökan är överflödig och ett copy paste fel från mitt första utkast på datorn. 2013/12/19 får han besked om LVU varning om han inte tar barnen bort från KL. I 2014/01/28 tas ett iterimbeslut om att HOL får vårdnaden men själva slutliga domen om vårdnaden och besittningsrätt faller väl 2015/12/07?

Infon om hårtvätt och skorpa är väl med i min v2?
FAN att det inte går att skicka PM till dig än

Karin fick tvätta håret efter 2 dagar men gör det inte på 12 dagar så dom kan inte ta stygnen. Det fetade bör vara med för det visar hur pass nedgången hon är.
En kvinna som inte tvättar håret på 12 dagar
Eller har hon blodet kvar i håret för att folk ska tycka synd om henne som vanligt?

HOL får vårdnaden direkt 2013-12-19 för barnen måste bort från Karin, men den fastslås först i rätten 2014/01/28 och Karin överklagar och till slut spikas allt för gott 2015/12/07.
Sen har jag några saker jag försöker reda ut... ska fråga 08 vad hen vet.

Edit: Interimistiskt beslut i vårdnadstvist – vad är det?
Ett interimistiskt beslut i en vårdnadstvist är ett tillfälligt beslut. Det gäller tills vidare, det vill säga fram till dess att domstolen fattar sitt beslut.
https://www.xn--vrdnadstvist-tcb.nu/interimistiskt-beslut-i-vardnadstvist-vad-ar-det
Senast redigerad av Timeout 2019-09-29 kl. 17:42.
Citera
2019-09-29, 17:28
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jaq undrar vilket år Efternamn08 träffade FO första gången och blev presenterad. Var det före 2013 eller efter?
Citat:
Långt innan
Då 08 vet så mycket om Karins liv kanske hen kan svara på detta.

Var flyttade Karin 1 dec 2013 när hon frivilligt lämnade lägenheten och barnen till HOL och dom 3 kunde flytta hem igen? Ingen av dom hade bott där på ett tag då, barnen och HOL alltså.

Det fungerade emellertid inte då Karin Lilja kom dit, bl.a. den 7 december 2013 efter att hon hade träffat en man två dagar tidigare på Riche. Hon var då helt blåslagen.

Vem träffade hon på Riche som slog henne?

Detta sätter myror i mitt huvud
Karin flyttar ut 1 dec 2013 frivilligt och HOL och barnen kan flytta in igen.
Varför bråkar hon då sedan i nästan 6 år när hon själv först har lämnat frivilligt???
Citera
2019-09-29, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Då 08 vet så mycket om Karins liv kanske hen kan svara på detta.

Var flyttade Karin 1 dec 2013 när hon frivilligt lämnade lägenheten och barnen till HOL och dom 3 kunde flytta hem igen? Ingen av dom hade bott där på ett tag då, barnen och HOL alltså.

Det fungerade emellertid inte då Karin Lilja kom dit, bl.a. den 7 december 2013 efter att hon hade träffat en man två dagar tidigare på Riche. Hon var då helt blåslagen.

Vem träffade hon på Riche som slog henne?

Detta sätter myror i mitt huvud
Karin flyttar ut 1 dec 2013 frivilligt och HOL och barnen kan flytta in igen.
Varför bråkar hon då sedan i nästan 6 år när hon själv först har lämnat frivilligt???
Det kanske var den charmige FO som slog henne? Ingen högoddsare direkt. Och frivilligt lämnade bostaden? Var det inte så att barnen bodde med henne och HOL bodde på Karlsviksgatan? Börjar bli snurrigt nu - och jag har inte följt tråden slaviskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in