2019-09-27, 05:32
Medlem
Basebands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucci
Kul med någon som verkligen är helt ny

Nu spelar jag själv inte Rogue så kan inte ge så mycket specifika Rogue-tips men allmänt: Fokusera inte så mycket på att hitta bra gear nu i början. Du kommer att levla snabbt och byta ut gear ofta så att lägga en massa tid på något som du kommer att byta ut snart kommer antagligen att kännas som bortkastad tid. Med det sagt så tycker jag att du ska ta din tid och utforska och göra sådant som du tycker är kul, men kom ihåg att gear byts ut snabbt i början.
Om några levels, jag rekommenderar att du är åtminstone lvl 18, så kan du göra Deadmines som är den första dungeon du kan göra. Denna bör du absolut inte missa! Dels för att det är ett bra tillfälle att lära sig spela rogue i en grupp samt att det finns en hel del bra gear för dig där. Jag skulle dock rekommendera dig att kolla någon guide för rogues innan du börjar göra group-content som deadmines så att du har lite bättre koll på vad som förväntas av dig, t ex hur din stealth fungerar
Anledningen till att dina attacker "försvinner" när du använder stealth är för att du ska kunna ha en uppsättning för stealth och en för utan-stealth. Så gå in i stealth och dra backstab, pickpocket och annat du vill kunna använda till din actionbar så kommer det att finnas där varje gång du går in i stealth.
Du kommer antagligen få slut på quests du kan göra som passar din level snart i westfall, då rekommenderar jag att du åker till Loch modan som är dvärgnas och gnomernas område. Du kan ta tåg från stormwind till Ironforge för att komma dit.

Edit: Glömde professions, se till att du lär dig first aid om du inte har gjort det, och gärna cooking också. Det kommer att underlätta och dessutom spara dig pengar då du inte behöver köpa mat från vendors.
Cooking och first aid är secondary professions tillsammans med fishing. Dessa kan du ha alla tre utav och kombinera med två primary professions. För primary proffesion skulle jag rekommendera att du tar herbalism och antingen alchemy eller skinning. Skinning kommer bara ge dig mer pengar medan alchemy framför allt innebär att du kan göra egna potions vilket är användbart och det går också att tjäna pengar på det lite längre fram. Finns fler varianter av professions som kan vara bra, håll dig borta från enchanting bara! Vet man inte vad man gör så kommer enchanting bara att kosta massor av pengar och du kommer aldrig att tjäna eller vinna något på det.
Köp också större väskor, silk bags som har 10 slots brukar inte kosta så mycket och det är en investering som är väl värd. Du kan hitta dessa på auction house.

Tack för bra tips! Det är bara att skicka ett PM om du vill guida mig nån dag! OBS: Pyrewood Village!
Citera
2019-09-27, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillegro
Dingade 40 igår. Tog ett tag, men har farmat rätt mycket elemental fire i några dagar bland annat. Fått ihop nästan 600g, så mount kunde man köpa direkt. Frågan är om man ska spara till epic mount nu eller köpa lionheart helm.. Den går dock för 1200g, kanske värt o vänta någon månad.

1200g kan väl inte stämma, kanske från AH.
Tror jag lade ut några hundra för regents samt typ 50g till craftern. Det var dock i vanilla.

Jag skulle skaffa sakerna som behövs till lionheart helm
Först sen till dina bis saker om du tänker köra fury. Sist epic mount.

Var farmar du förövrig? Intressant att du har 600g på lvl 40 då många knappt har råd med mount vid den leveln.
Citera
2019-09-27, 09:22
Medlem
hur gör jag för att se min crit / hitrate? Måste jag räkna ihop manuellt på allt gear?
Citera
2019-09-27, 09:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Veszedelem
1200g kan väl inte stämma, kanske från AH.
Tror jag lade ut några hundra för regents samt typ 50g till craftern. Det var dock i vanilla.

Jag skulle skaffa sakerna som behövs till lionheart helm
Först sen till dina bis saker om du tänker köra fury. Sist epic mount.

Var farmar du förövrig? Intressant att du har 600g på lvl 40 då många knappt har råd med mount vid den leveln.

Precis, det är direkt från AH. Fanns bara en också, sätt att vissa tar 70-100g för att crafta. Har dock inte kollat vad alla reagents skulle kosta. Det är nog värt o vänta ett tag. Lite osäker på vad jag ska köra för specc sen, men blir nog fury. Vill köra pvp arms, men fury är ju mer dps i raids.

Farmade sjukt mycket fire elemental i alterac mountain, i flera dagar. Dom gick för jättemycket, även fortfarande. Equipade aldrig nå boe gear, skickade alla items o gear till bankgubbar. Fick nog ihop över 100 pieces, med blått o grönt. Har fortfarande kvar jättemycket, så ska ta en runda o sälja mer. Men det mesta kom från Fire elemental och att spela på AH!

Trodde inte jag skulle få ihop så mycket faktiskt, va alltid fattig i vanilla. Men nu har man läst
på mycket o sätt videos om att göra guld. Så det var ganska enkelt. Tog ett tag o levla för att jag farma så mycket, hade typ 20 abilties/upgrades och lära mig också men spendera aldrig pengar på något knappt.

Då ska jag tillägga att enda professionen jag kört är mining till 65, så därifrån fick jag inte mycket. Kunde säkert gjort minst 2-300g till om man hade kört herb/alchemy istället, men men. Ska fokusera på att levla till 60 nu, göra lite mer guld, fixa bis gear osv sen levla professions.
Citera
2019-09-27, 09:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stolten85
hur gör jag för att se min crit / hitrate? Måste jag räkna ihop manuellt på allt gear?

Din crit kan du se om du trycker upp spellbook och kollar attack i general. Hit rating behövs de addon för.
Citera
2019-09-28, 14:52
Medlem
Basebands avatar
Vilka mobs är mest lukrativa att pickpocketa? Har hittills bara stulit från diverse Defias-medlemmar. Efter stölden dödar jag dem. Jag kanske är lite begränsad när det kommer till vissa mobs också för min level, jag är level 15.
Citera
2019-09-28, 15:10
Medlem
Tycker det är lurigt att veta vad man ska sätta för priser i ah. https://classic.wowhead.com/item=3413/doomspike#dropped-by

Fick den där, tänkte sälja i AH, automatiska priset som kom upp i ah var 48 silver, men så kan man se folk som har buyout på 1.5-3g på liknande daggers. Vad skulle ni sätta priset på?
Citera
2019-09-28, 16:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av duggy
Tycker det är lurigt att veta vad man ska sätta för priser i ah. https://classic.wowhead.com/item=3413/doomspike#dropped-by

Fick den där, tänkte sälja i AH, automatiska priset som kom upp i ah var 48 silver, men så kan man se folk som har buyout på 1.5-3g på liknande daggers. Vad skulle ni sätta priset på?

Menar du autopriset som blir när du lägger in den på ah utan addon? Vet inte någon som har gått efter dom, eller vad den går efter. Men dom priserna kan du inte gå efter. Kolla vad folk tar och undercutta så får du den såld.

Förövrigt så är den inte jättebra, väldigt snabb speed, bra för offhand dock. Skulle det varit en mainhand med seg speed så hade den vart värd mer! Men dom flesta rogues kör swords medans man levlar. Skulle nog säga nått guld för dendär, den ersätts väldigt snabbt.
Citera
2019-09-28, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillegro
Menar du autopriset som blir när du lägger in den på ah utan addon? Vet inte någon som har gått efter dom, eller vad den går efter. Men dom priserna kan du inte gå efter. Kolla vad folk tar och undercutta så får du den såld.

Förövrigt så är den inte jättebra, väldigt snabb speed, bra för offhand dock. Skulle det varit en mainhand med seg speed så hade den vart värd mer! Men dom flesta rogues kör swords medans man levlar. Skulle nog säga nått guld för dendär, den ersätts väldigt snabbt.

Tänkte kolla vad andra sålde den för men fanns inga som sålde just den. Ja, det är det priset jag menar, har inget addon.
Citera
2019-09-28, 17:01
Medlem
Level 39 rogue och 31 mage på Gehennas Horde om någon annan dödsknarkarnazist vill lira lite casual och snacka strunt under tiden. Inte skaffat särdeles många vänner, och saknar fortfarande guild. Holler i PM
Citera
2019-09-29, 20:45
Medlem
Basebands avatar
Är det nödvändigt att ha Battle.net-klienten på hårddisken för att lira, eller kan man radera det förutsatt att spelet redan är nedladdat och installerat? Vill spara minne på hårddisken, det är därför jag frågar.
Citera
2019-09-29, 22:01
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baseband
Är det nödvändigt att ha Battle.net-klienten på hårddisken för att lira, eller kan man radera det förutsatt att spelet redan är nedladdat och installerat? Vill spara minne på hårddisken, det är därför jag frågar.

Du måste nog ha den, hur kan du ha så tiggt med utrymme?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in