2019-09-28, 08:26
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Vanliga huslån på flera miljoner är i dag inget problem om man har normala inkomster. Du verkar helt ut tiden. Byggbranschen, civilingenjör, projektledare, 60 000:- i månaden kanske, allra minst!

Dom har råd att resa och köra bil några extra tusen mil för att cacha och ha kul även om han var tvungen att betala ganska mycket till f.d. hustrun och barnen.
Var han verkligen civilingenjör?
Det har jag missat.
Däremot minns jag något om flygcertifikat för amatörer.
Citera
2019-09-28, 08:30
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Nej men antagligen var han avundsjuk på den framgångsrike häradsbetäckaren SD
Det har diskuterats här i tråden om SD hade andra kvinnor vid sidan av HD och LW men det enda som har framkommit är att han försökte skicka sexuella inviter men ingen var intresserad.

Du kan väl berätta mer?
Citera
2019-09-28, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
2018: Det var mer drygt 2,3 miljoner. SD har tagit över hela lånet och ska ersätta HD. Då var han fortfarande skyldig HD 550 000:-.

Läs här där utmärkta T34Panzer tagit fram dessa siffror: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Tack... måste erkänna att jag är sparsam att öppna sådant som läggs upp eftersom jag inte litar på/vet vad jag öppnar.

Det är mycket pengar för en ensamstående (även om räntan är låg) om man inte har något kapital att ta av. SD kanske inte fick något lån för att lösa ut HD (vi vet inte om han försökt innan det blev en revers i stället).

Ska bli intressant att se om Honan får fram något mer!
Citera
2019-09-28, 08:36
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ändå verkar han inte tänkt på att betala av på huslånen.
Han och HD har varit tillsammans många år och då är det i min värld rätt konstigt att ha så mycket lån kvar på huset.
Det vanliga är att man betalar av på lån om man har råd med det.

Vi vet inte hur mycket de betalat av på lånet hittills. 2.3 mkr är inte ett högt bolån för en villa om den exempelvis är värd 4-5 mkr.

Om han han ska betala 550 k till HD ligger väl marknadsvärdet på huset drygt 1 mkr över bolånet.
Citera
2019-09-28, 08:37
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Det har diskuterats här i tråden om SD hade andra kvinnor vid sidan av HD och LW men det enda som har framkommit är att han försökte skicka sexuella inviter men ingen var intresserad.

Du kan väl berätta mer?

Mitt spontana tips är att de enda kvinnor han har varit med sexuellt är HD och LW. Därför blev denna urladdning så extrem med misshandel i bilen och kanske mer innan mordet. Och sen mordet eller delaktighet i mordet.

Däremot tror jag nog han försökt många gånger. Det har vi ju sett tydliga tecken på. Men han är i mina (och mångas) ögon inte attraktiv alls. Tvärtom. Överglada sprättar tror jag de flesta kvinnor kan ha som vänner, men knappast som älskare.
Citera
2019-09-28, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Rosamund

Det kan du vara tvärsäker på att SD👤 tillsammans med sin försvarsadvokat vid namn: Ingvar Backman kommer att göra,

SD👤 är en riktig stenhård tuffing som aldrig kommer att ge upp i detta fallet om sitt nuvarande mål att få bli försatt på fri fot, och dessutom har vederbörande en otroligt skicklig försvarsadvokat.

Om det nu i slutänden kommer att visa sig att det blir en total omöjlighet att kunna binda SD👤 direkt till mordplatsen, kommer vederbörande sålunda att försättas på fri fot, och jag i min tur är tvärsäker på att så blir fallet om vederbörande inte kan bindas direkt till mordplatsen med bevis. SD👤 har nekat i sten i detta fallet ända sedan ifrån första början och det kommer vederbörande att fortsätta med att göra, och detta oavsett vad.
Ett svårt fall, Doktorn grät
Mvh/ @JokerⓂannen

Du motiverar varför SD behöver en bra advokat även om han är totalt okänd för mig. Som bevisläget är var häktningen av HD ett sätt att pressa båda särskilt SD. -" erkänn eller vill du att dina barn ska bli föräldralösa om ni båda får skaka galler i 20 år"! Uppmjukningshäktningar är erkänt effektiva både mot skyldiga och oskyldiga.

Rättsväsendet får sluta men de fula trixen och snarast ställa SD inför rätta så får tingsrätt och hovrätt bedöma om han är skyldig eller inte. Att gräva i datorer, mobiler eller cachloggar det ger inte ett skit mer nu. Det används bara som motiv för att dra ut på häktningen. Advokaten måste genomskåda det.

Om det INTE blir rättegång är det en stor skandal för då har de visat att de absolut inte har tillräckligt på fötterna ändå dragit det i långbänk. Han får ju betalt för förlorad arbetsinkomst men skadeståndet för lidande blir lågt.

HD avhandlar jag inte det är så uppenbart att hon är helt oskyldig.
Citera
2019-09-28, 08:39
Medlem
Citat:
Var det inte regionen? Jag vet inte vad projektet gick ut på men om det är en turistsatsning för att öka beläggningen på hotell och stugbyar etc. Så kan de knappast varit mer än pengar till burkar och möjligen lite bensinpengar. Småsummor alltså det blir inga överskott av sådant.
Efter du inte vet vad projektet gick ut på hur kan du veta att det är "småsummor"?

Allt är relativt... vad menar du med småsummor? För SD som tjänar så mycket (enl dig)?
Citera
2019-09-28, 08:41
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tack... måste erkänna att jag är sparsam att öppna sådant som läggs upp eftersom jag inte litar på/vet vad jag öppnar.

Det är mycket pengar för en ensamstående (även om räntan är låg) om man inte har något kapital att ta av. SD kanske inte fick något lån för att lösa ut HD (vi vet inte om han försökt innan det blev en revers i stället).

Ska bli intressant att se om Honan får fram något mer!

Jag skulle inte vara orolig för virus på den sidan. Den har funnits ett bra tag, men har du en anonym mail så kan du skicka PM till mig så kan jag maila dig dokumentet gällande bodelningen. Jag har ju varit medlem här sen 2006, så du kan lita på att jag hade åkt ut om jag skickade virus eller liknande till folk.

Alla dessa underlag, texter och bilder som läggs upp gör ju att man får en bättre bild av fallet.

Mvh
/FS
Citera
2019-09-28, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Redovisning på din "rimliga bedömning" tack!

Tycker du att det är en "rimlig bedömning" när du hävdar att trådskrivare är kära i LW också...? Tror du inte att LW kan ha haft riktiga vänner?

Hans inkomster är fullt tillräckliga, räntorna är låga, avbetalningar behöver man inte ens betala. SD har kunnat dricka champagne varje dag.

Vänner och "trånare" i massor ja det tror jag !
Citera
2019-09-28, 08:43
Medlem
Citat:
Artikeln är från 2014 och verkar mest handla om väldigt unga brottslingar eller andra som har varit häktade mer än ett år.
Ska du också börja som Draifos och dra upp alla gamla artiklar du hittar?

Faktum kvarstår Sverige har unikt långa häktningstider i syfte att "mjuka upp det häktade" använder GW som auktoritet i det påståendet.
Citera
2019-09-28, 08:45
Medlem
Citat:
Var han verkligen civilingenjör?
Det har jag missat.
Däremot minns jag något om flygcertifikat för amatörer.

Mälardalens högskola utbildar civilingenjörer ja!
Citera
2019-09-28, 08:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Mälardalens högskola utbildar civilingenjörer ja!

Jag tror inte han är civilingenjör. Gick inte han bara teknisk linje på gymnasiet? Ska man studera vidare till ingenjör är det naturvetenskapliga linjen som gäller.

Han är på sin höjd en högskoleingenjör vilket inte är i närheten av en civilingenjör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in