Citat:
Ursprungligen postat av
JokerMannen
Hej @Rosamund
Det kan du vara tvärsäker på att SD👤 tillsammans med sin försvarsadvokat vid namn: Ingvar Backman kommer att göra,
SD👤 är en riktig stenhård tuffing som aldrig kommer att ge upp i detta fallet om sitt nuvarande mål att få bli försatt på fri fot, och dessutom har vederbörande en otroligt skicklig försvarsadvokat.
Om det nu i slutänden kommer att visa sig att det blir en total omöjlighet att kunna binda SD👤 direkt till mordplatsen, kommer vederbörande sålunda att försättas på fri fot, och jag i min tur är tvärsäker på att så blir fallet om vederbörande inte kan bindas direkt till mordplatsen med bevis. SD👤 har nekat i sten i detta fallet ända sedan ifrån första början och det kommer vederbörande att fortsätta med att göra, och detta oavsett vad.
Ett svårt fall, Doktorn grät
Mvh/ @JokerⓂannen
Du motiverar varför SD behöver en bra advokat även om han är totalt okänd för mig. Som bevisläget är var häktningen av HD ett sätt att pressa båda särskilt SD. -" erkänn eller vill du att dina barn ska bli föräldralösa om ni båda får skaka galler i 20 år"! Uppmjukningshäktningar är erkänt effektiva både mot skyldiga och oskyldiga.
Rättsväsendet får sluta men de fula trixen och snarast ställa SD inför rätta så får tingsrätt och hovrätt bedöma om han är skyldig eller inte. Att gräva i datorer, mobiler eller cachloggar det ger inte ett skit mer nu. Det används bara som motiv för att dra ut på häktningen. Advokaten måste genomskåda det.
Om det INTE blir rättegång är det en stor skandal för då har de visat att de absolut inte har tillräckligt på fötterna ändå dragit det i långbänk. Han får ju betalt för förlorad arbetsinkomst men skadeståndet för lidande blir lågt.
HD avhandlar jag inte det är så uppenbart att hon är helt oskyldig.