2019-09-28, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är Du som svamlar...

Oavsett om man är högavlönad/lågavlönad så måste man få plus och minus att gå ihop!

Vanliga huslån på flera miljoner är i dag inget problem om man har normala inkomster. Du verkar helt ut tiden. Byggbranschen, civilingenjör, projektledare, 60 000:- i månaden kanske, allra minst!

Dom har råd att resa och köra bil några extra tusen mil för att cacha och ha kul även om han var tvungen att betala ganska mycket till f.d. hustrun och barnen.
Citera
2019-09-28, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Vanliga huslån på flera miljoner är i dag inget problem om man har normala inkomster. Du verkar helt ut tiden. Byggbranschen, civilingenjör, projektledare, 60 000:- i månaden kanske, allra minst!

Dom har råd att resa och köra bil några extra tusen mil för att cacha och ha kul även om han var tvungen att betala ganska mycket till f.d. hustrun och barnen.
Nu vet inte jag hur mycket lån SD har på huset... misstänker iof att det inte är flera miljoner eftersom de ägt det ganska länge.

Men fortfarande måste inkomster/utgifter gå ihop och det vet varken Du? eller jag hur det ligger till i detta fall.

Det kan ligga något i det Honan skriver och kanske SD ska in med redovisning till Kommunen och det snabbt.
Citera
2019-09-28, 07:54
Medlem
Citat:
Citat; gloriouslife Tänk om JG är ensam GM.
Man kan tänka sig många besvikna som "älskade" LW men även random GM

Citat:
Tänk om han planerat mordet länge.
Inget tyder på att gärningen vara sedan länge planerad, fel plats fel tid.

Citat:
Tänk om han har varit aktiv i olika mordtrådar här på FB och lärt sig hur han ska göra för att undgå upptäckt.
Ha ha löjligt!

Citat:
Kvällen innan mordet tog han LWs WIG för att sedan mörda henne. ?? Ville han ha SD för sig själv?
Ganska många verkar ha varit kära i henne de kan inte dölja det.

Citat:
Var han svartsjuk på SDs kvinnor?
Nej men antagligen var han avundsjuk på den framgångsrike häradsbetäckaren SD

Citat:
Var det därför han blev så upprörd när han fick reda på SDs och LWs relation?
Inte så konstigt det var alla som trånade efter "softis" och drömde om henne innan de somnade in på kvällen.

Citat:
Var planen att SD skulle bli misstänkt så att han, JG, skulle få ställa upp för honom och hjälpa honom? Att alla andra skulle vända dem ryggen så att det bara blev de två kvar?
Dom är nog bra kompisar helt enkelt

Citat:
I så fall så är han riktigt sjuk men med tanke på all manipulation i den här tråden så tycks det ju handla om någon som är riktigt sjuk.
Undrar vem som är sjuk, har sjuka teorier?

[/quote]
Citera
2019-09-28, 08:04
Medlem
Citat:
Man kan tänka sig många besvikna som "älskade" LW men även random GM

Inget tyder på att gärningen vara sedan länge planerad, fel plats fel tid.

Ha ha löjligt!

Ganska många verkar ha varit kära i henne de kan inte dölja det.

Nej men antagligen var han avundsjuk på den framgångsrike häradsbetäckaren SD

Inte så konstigt det var alla som trånade efter "softis" och drömde om henne innan de somnade in på kvällen.

Dom är nog bra kompisar helt enkelt

Undrar vem som är sjuk, har sjuka teorier?

[/quote]

Vems är alla dessa citat?
Citera
2019-09-28, 08:05
Medlem
Citat:
Nu vet inte jag hur mycket lån SD har på huset... misstänker iof att det inte är flera miljoner eftersom de ägt det ganska länge.

Men fortfarande måste inkomster/utgifter gå ihop och det vet varken Du? eller jag hur det ligger till i detta fall.

Det kan ligga något i det Honan skriver och kanske SD ska in med redovisning till Kommunen och det snabbt.

Jag gör en rimlig bedömning, det gör inte du.
Citera
2019-09-28, 08:07
Medlem

Vems är alla dessa citat?[/quote]

Mina kommentarer till gloriuslifs inlägg är fetade.
Citera
2019-09-28, 08:16
Medlem
Citat:

Var det inte regionen? Jag vet inte vad projektet gick ut på men om det är en turistsatsning för att öka beläggningen på hotell och stugbyar etc. Så kan de knappast varit mer än pengar till burkar och möjligen lite bensinpengar. Småsummor alltså det blir inga överskott av sådant.
Citera
2019-09-28, 08:16
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:

2018: Det var mer drygt 2,3 miljoner. SD har tagit över hela lånet och ska ersätta HD. Då var han fortfarande skyldig HD 550 000:-.

Läs här där utmärkta T34Panzer tagit fram dessa siffror: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Kan tillägga att jag ingen aning har om hur stort huset är eller i vilket skick det är. Är det fräscht och ligger tryggt till (trots närheten till Vivalla), så kan han nog få en bra slant för det i Örebro.
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2019-09-28 kl. 08:23.
Citera
2019-09-28, 08:18
Medlem
Citat:
Jag gör en rimlig bedömning, det gör inte du.
Redovisning på din "rimliga bedömning" tack!

Tycker du att det är en "rimlig bedömning" när du hävdar att trådskrivare är kära i LW också...? Tror du inte att LW kan ha haft riktiga vänner?
Citera
2019-09-28, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tänk om JG är ensam GM.
Tänk om han planerat mordet länge.
Tänk om han har varit aktiv i olika
mordtrådar här på FB och lärt sig hur han
ska göra för att undgå upptäckt.
Kvällen innan mordet tog han LWs WIG
för att sedan mörda henne.
Ville han ha SD för sig själv?
Var han svartsjuk på SDs kvinnor?
Var det därför han blev så upprörd när
han fick reda på SDs och LWs
relation?
Var planen att SD skulle bli misstänkt så
att han, JG, skulle få ställa upp för honom
och hjälpa honom? Att alla andra skulle
vända dem ryggen så att det bara blev de
två kvar?

I så fall så är han riktigt sjuk men med
tanke på all manipulation i den här
tråden så tycks det ju handla om någon
som är riktigt sjuk.

Men vad härjade JG om på FAD i Linköping 5 november -17 då var ju inte SD med, så din teori att JG var besatt av SD får jag inte ihop, får du?
Citera
2019-09-28, 08:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Halmstrån, de letar efter halmstrån! Bevisläget är tunt tunt och de behöver förstärka indiciebördan. 1 månad till för vad då? Som GW sa häromdagen angående Sveriges generellt sett långa häktningstider, för att mjuka upp den häktade.

https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/fn-kritik-mot-langa-haktningstider-och-omfattande-restriktioner_H210172
Artikeln är från 2014 och verkar mest handla om väldigt unga brottslingar eller andra som har varit häktade mer än ett år.
Ska du också börja som Draifos och dra upp alla gamla artiklar du hittar?
Citera
2019-09-28, 08:25
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Nu svamlar du utan att tänka. SD;s jobb tyder på att han tillhörde de högavlönade.
Ändå verkar han inte tänkt på att betala av på huslånen.
Han och HD har varit tillsammans många år och då är det i min värld rätt konstigt att ha så mycket lån kvar på huset.
Det vanliga är att man betalar av på lån om man har råd med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in