2019-09-28, 05:00
Medlem
gloriouslifes avatar
Tänk om JG är ensam GM.
Tänk om han planerat mordet länge.
Tänk om han har varit aktiv i olika
mordtrådar här på FB och lärt sig hur han
ska göra för att undgå upptäckt.
Kvällen innan mordet tog han LWs WIG
för att sedan mörda henne.
Ville han ha SD för sig själv?
Var han svartsjuk på SDs kvinnor?
Var det därför han blev så upprörd när
han fick reda på SDs och LWs
relation?
Var planen att SD skulle bli misstänkt så
att han, JG, skulle få ställa upp för honom
och hjälpa honom? Att alla andra skulle
vända dem ryggen så att det bara blev de
två kvar?

I så fall så är han riktigt sjuk men med
tanke på all manipulation i den här
tråden så tycks det ju handla om någon
som är riktigt sjuk.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-09-28 kl. 05:03.
Citera
2019-09-28, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hjärnsubstans? Hur tänkr du då? Att SD ska ha mördat LW i hennes hus och sen släpat en död kropp (som är mkt tungt) ända till platsen bakom bullerplanket med extremt stor risk för upptäckt?

Nu hade du lite otur när du försökte tänka.
Om du i stället tänker att MGM fick blodstänk på sig vid fp/bp, och
avsätter dom stänken i sin bostad, blir den teorin troligare då?
Senast redigerad av CarlJanne75 2019-09-28 kl. 05:28.
Citera
2019-09-28, 05:20
Medlem
Hej @Energizer666

Jag har en fråga till dig som följande lyder,

När SD👤 och HD👤 befann sig på Event 2018, så blev Stef*n D*vidsson påhoppad av en person som då befann sig på samma plats som vederbörande själv, du påstod sedan ett tag efter detta och här inom tråden i ett av dina då skrivna inlägg, att du hade filmat hela händelseförloppet då SD👤 blev påhoppad och skulle sedan lämna in den filmen till polisen i Örebro, jag undrar vad den filmen egentligen tog vägen ?

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera
2019-09-28, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
]Jag blir verkligen oroad av det utlåtandet av advokat IB, trots att flera i tråden menar att det är just sådant försvaret kan säga.[/b] Det känns inte riktigt som att det är helt taget ur luften?

Jag kan förstå att försvaret inte har alla uppgifter, det då det är förundersökningssekretess. Men de är med på förhör och vid häktningsframställan. Jag vet inte om det är möjligt för SD att få ett svar på en sådan fråga, om det finns något spår direkt på brottsplatsen. Det känns inte troligt.
Men varför skulle advokaten yttra sig på sådant sätt om det är givet att han inte har allt?? Det blir för mig konstigt.

Jag hoppas på att masttömningarna har kunnat ge lite mer svar.

En önskan om att ses ska enligt @MV finnas. Även om mordet kan ha delar av planering i sig, kanske han kan ha haft i planeringen att han skulle radera detta från bägges mobiler, eller så skulle han helt fräckt tänkt ut att de kommer aldrig att kunna bevisa att vi har setts.

SDs eget uttryck "mordet kommer aldrig att lösas, kan ju visa att han tänkt ut något som gör att hans gärning inte kan vara lätt att upptäcka.

En spekulation:

Det som sticker i ögonen är väl det föremål som hittades i skogen nära hans eget hem. Det kan inte ha funnits fingeravtryck eller hans DNA på det? Då är det sannolikt placerat där och inte tappat? Varför lägga det så nära sig själv?

Även mordplatsen, förutom det ev sms som han har skickat, skriken. Allt detta skulle göra mig otroligt rädd att "de skulle ha allt på mig". Inte tvärtom.

Det vanliga är att advokaten säger "min klient hävdar".
Om det har någon betydelse vet jag inte, det får framtiden visa.
Citera
2019-09-28, 05:38
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Gör dig inte dummare än vad du är, lär dig och läs utifrån det som stod skrivet gällande SD👤 inom mitt tidigare skrivna inlägg och även gällande SD's försvarsadvokat vid namn: Ingvar Backman.

Sedan gör du bort dig själv genom att ha framfört / "SD👤 en stenhård tuffing som är, [du menar var] otrogen och misshandlar och mördar älskarinnan" / sedan menade du, misshandlade och mördade sin älskarinna, det vill säga, témpus pretéritum.

Du vet absolut ingenting, om det verkligen var just SD👤 som misshandlade och mördade sin älskarinna, det vill säga, LW👤

Det enda vi vet inkluderat dig själv är, att SD👤 är misstänkt på sannolika skäl för att i svunnen tid ha bragt Lena Wesström om livet.

Vore jag i dina kläder, skulle jag tänka lite mer på hur jag skriver gällande den absoluta tvärsäkerheten om att det var SD👤 som mördade kvinnan, nog för att en hel del tyder just på detta, men den egentliga säkerheten, är långt ifrån ställd.

Mvh/ @JokerⓂannen

Jag var ironisk.

Jag tycker inte att det är det minsta tufft.

Men SD och järngänget tycks inbilla sig
det.
Citera
2019-09-28, 06:03
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det fetade; Det är väl bara SD själv och
järngänget som tycker det?

En stenhård tuffing som är otrogen och
misshandlar och mördar älskarinnan.
Har du så svårt att argumentera att du också måste ljuga om att SD har misshandlat LW?

Brottsbalken NJA 1978 s. 356
"Då någon är gäst får denne stanna kvar tills man blir uppmanad att ge sig av, gör inte gästen detta får gästen avlägsnas med det våld som krävs.:

Bruka våld-Person lämnar inte din egendom.

https://www.lawline.se/answers/bruka-vald-person-lamnar-inte-din-egendom
Det är en medveten fultolkning som är grovt missvisande att kalla det våld som lagen medger för att freda sin egendom för misshandel.

Vem av paret som är misstänkta för mordet på Lena Wesström som är mördaren har inte klargjort ännu.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-28 kl. 06:23.
Citera
2019-09-28, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag var ironisk.

Jag tycker inte att det är det minsta tufft.

Men SD och järngänget tycks inbilla sig
det.

Ju mer jag gräver i detta mordfallet desto säkrare blir jag på, och då gällande vad anbelangar HD👤 så måste vederbörande på ett eller annat sätt haft en auxiliär part i mordet på Lena Wesström, det är enligt mig, en omöjlighet att vederbörande inte varit till hjälp.

Jag baserar detta ovan skrivna på sådana uppgifter som inte har kommit allmänheten till kännedom.

Jag hoppas och önskar innerligt i detta fallet att KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding finner vad hon söker i detta fallet gällande HD👤

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera
2019-09-28, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det var det jag tänkte först, med tanke på insatsstyrkan.
Att han är knuten på något sätt till brottet på ett mer direkt sätt. Mer än ett löst indicium att han setts utanför sin soptunna på kvällen.

Jag hoppas att du har rätt i att han är knuten till brottsplatsen.

Vad tänker du här?
Hans DNA på något ställe? Hårstrå på buske?
Sådant?

På tal om insatsstyrka, blev jag lite förvånad över att man i ett rättsfall om olovlig jakt på varg hade satt in insatsstyrka hos några familjer i jakten på skyldiga. Vet inte hur viktigt det är att skipa rättvisa för detta. Men lite förvånade det mig nog.

För helvete!! Vet ni inte att insatsstyrkan används till allt möjligt för att den ska få träningstillfällen. Finns kanske någon regel men har personen vapenskåp är det definitivt tillräckligt. Sedan kan de säkert ha en bedömningsregel antas kunna sätta sig till motvärn med våld.
Citera
2019-09-28, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det blir nog svårt att kunna koppla SD till platsen just då genom en dator. Den hade han nog inte med sig dit.

Halmstrån, de letar efter halmstrån! Bevisläget är tunt tunt och de behöver förstärka indiciebördan. 1 månad till för vad då? Som GW sa häromdagen angående Sveriges generellt sett långa häktningstider, för att mjuka upp den häktade.

Citat:
FN:s tortyrkommitté har de senaste månaderna granskat hur Sverige lever upp till FN:s tortyrkonvention. Resultatet av denna granskning presenterades i en rapport den 28 november. Rapporten innehåller sedan tidigare känd kritik riktad mot Sverige angående häktningstider med mera.

https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/fn-kritik-mot-langa-haktningstider-och-omfattande-restriktioner_H210172
Citera
2019-09-28, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det skulle inte förvåna mig alls! Att Stefan hade nallat i syltburken. Huset är ju belånat upp till taknocken och dessutom ytterligare några 100k till i skuld. Det måste varit tufft. 2 barn. Många kostnader för boendet: amortering på huslån, uppvärmning. Säkert avbetalning på bilen (hur gammal var den?).

Och sedan alla dessa utlandsresor för att geocacha, och inte minst: ALLT DETTA BRÄNSLE som gått åt för att köra runt och leta burkar var och varannan dag! Dom har nog haft stora månatliga utgifter. Hanna var ju sjukskriven en hel del. Kanske levt lite på gränsen. Kan vara frestande att dryga ut den kanske skrala kassan...vi får kanske läsa mer om detta i FUP...?

Nu svamlar du utan att tänka. SD;s jobb tyder på att han tillhörde de högavlönade.
Citera
2019-09-28, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag ska be en vän kontakta LK:s chef Pett*r Arn*back (e) istället och be hen fråga varför de inte kommit ut med någon publik sammanfattning om avslutade projekt för -18 ännu. De har ju tidigare publicerats under det första halvåret. Varför har inte LK fått till en sammanfattning för 2018? Hon har ju lyckats med det tre år tidigare med hjälp av Yv*nne Hanesk*g (o).

THOS GT pågick under två år. Projektet är avslutat, men inte ett ord nämns i de tre publikationer om avslutade projekt som finns att ladda hem online från Region Örebro. Det är inte märkligt eftersom projektet inte var avslutat när de publikationerna gjordes, det märkliga är att det inte finns någon publikation ute för avslutade projekt 2018. Vad beror det på?

Förvaltningschefen PA:s ord från projektsammanfattning:
Region Örebro län ska följa upp att medel utnyttjas för avsett ändamål och i
överensstämmelse med föreskrivna villkor.
En uppföljning av avslutade projekt genomförs löpande och sammanställs
varje år. Av uppföljningen framgår vilka resultat projekten uppnått när det
avslutas i relation till syftet. Dessutom följs upp vilka aktiviteter som
genomförts avseende de genomsyrande perspektiven.

När jag tittar på historik är det tydligt att SD var Generalen i THOS GT och då gissar jag på att det var han som även stod som mottagare av projektfinansieringen. När SD fått frågor om summor har han på Fb skrivit att han svarar på det i *PM. Varför är han hemlig om summor?
*: www.bildtagg.se/bild/d2ok7i0nrqhgcto1qszxawo

L*ena var med i arrangörsgruppen för THOS GT, men hon kan ha blivit en nagel i ögat för SD, HD och JG som ville bestämma ensamma om pengarna? Eller, kan det vara så att SD hade förskingrat en del av projektmedlen för att kunna lösa ut HD från huset när hon ville skiljas? LW förstod detta och hotade med att avslöja honom?

--------------------

Länk till info för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68818747
Ska bli intressant att se vad som kommer fram av detta.

Tror att Du kan vara något på spåren här!

Kan det vara så att polisen håller på och undersöker och inte vill att redovisningen ska komma fram till allmänheten?

Är SD GM tror jag att polisen fått många goda tips från denna tråd (bla av Dig). Men det skulle de väl aldrig erkänna om så vore.
Citera
2019-09-28, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Nu svamlar du utan att tänka. SD;s jobb tyder på att han tillhörde de högavlönade.
Det är Du som svamlar...

Oavsett om man är högavlönad/lågavlönad så måste man få plus och minus att gå ihop!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in