2019-09-27, 22:33
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Lite både ock. Vänta tills du ser den första så fortsätter vi därifrån.
Inte för att vara MO men hur har du fått alla dagboksblad å domar tillsänt, det går inte att maila dig här? Undrar bara
Senast redigerad av Pandalina4 2019-09-27 kl. 22:50.
Citera
2019-09-27, 22:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Herregud! Jag saknar ord! Vilken sjuk människa hon är! Hon kan omöjligt inse det själv eftersom hon inte verkar göra något vettigt för att få hjälp. Det har verkligen gått för långt. Jag säger bara, LPT!
Hon är väldigt kreativ. Sen svimmar hon ibland. I relation till almanackan.
.
Hur många konstiga samtal får polisen?
:

112, vad har hänt?
Kan ni skicka polis för min patient har låst in sig med sin journal och vägrar komma ut.
Citera
2019-09-27, 22:37
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Tack, Timeout och alla Ni andra för ny info. Angående det där kontaktförbudet 2016 är det något skumt som vi inte får veta.

– Hon meddelades ett kontaktförbud som varade i fyra månader under 2016. Bakgrunden till det kan jag inte gå in på eftersom det inte är offentligt, säger chefsåklagare Joakim Zander till Aftonbladet.

Jag tror inte kontaktförbudet är baserat på dom två attackerna (nedlagda) utan något konkret måste ha visats för rätten. Uppenbara hot och trakasserier i form av sms telefonterror uppsökande på arbetsplats förföljelse av HOL på dennes fritid. Även socialen kan ha haft intyg som styrker att KL ska ha kontaktförbud mot HOL pga att han har hand om barnen.

Som sagt 2015 måste ha varit ett hektiskt år för KL. I princip gå på fyllan trakassera barn och HOL samt hitta på anledningar till juridiskt djävulskap.
Sammanfatning. HELT OTROLIGT!
Det är nog både och kanske med kontaktförbudet. Trakasserier och en lejd torped.
Men nu är det 2015 igen och inte 2014 som torpeden lejs.

Enligt Expressens uppgifter utreddes kvinnan för anstiftansbrott redan 2015, då hon misstänktes för att ha bett en person att skjuta Henrik Olsson Lilja. Den tilltänkta torpeden vände sig i stället till polisen, men den efterföljande utredningen las ned i brist på bevis.

Fallet slutade med att kvinnan fick kontaktförbud gentemot advokaten.
https://www.expressen.se/nyheter/hovratten-haktar-inte-toppjuristen/
Allt det här är så otroligt SJUKT!!!
Citera
2019-09-27, 22:37
Medlem
Men snälla du. Det är väl inte så svårt att förstå vad hon gjort, eller helt omöjligt. Ta det som du vill. Hon är en totalt sjuk människa som borde ha vård. Jag håller med dig i det mesta du sagt om henne.
Men att älta hennes tragiska liv i tråden om advokatskjutningen för ju inget framåt.

När det gäller FO skrev du själv nedan att han ”är efterlyst och häktad för att ha uteblivit från en rättegång”. Precis. Inte världens gravaste brott. Alltså inte lyst för att vara skytt. Eller finns det verkligen styrkt, förutom vaga tidningsuppgifter.

Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Hur gammal är du egentligen? Det handlar inte om vad som är roligt, det handlar om att försöka förstå vem hon är och varför hon har gjort allt.

Det finns folk som har hållit sig undan mycket längre än så här så det är inget ovanligt.
Han är efterlyst och häktad för att ha uteblivit från en rättegång och det positiva med det är att när han åker fast så har polisen ingen tidspress för att häkta honom för han är redan häktad och då kan han utredas i lugn och ro. Läs en tidning kanske så du är uppdaterad om vad som händer?

Mannen som pekas ut som misstänkt för skotten mot advokat Henrik Olsson Lilja är sedan i fredags häktad i sin utevaro, skriver Dagens Juridik.
Han var kallad till rättegång i ett bedrägeriärende men dök inte upp.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/utpekade-skytten-haktad-i-sin-utevaro-i-annat-arende/

Men vore jag Olafsen så skulle jag vara väldigt försiktig om Karin är i närheten.
Vem vet... någon kanske fixar extra ren "skit" till narkomanen och det blir en överdos och så är skytten borta. Hur bevisar man då att Karin har anstiftat något?
Med tanke på vad Karin har gjort hitintills så är inget omöjligt... sopa igen spåren efter sig...
Citera
2019-09-27, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Ja. De vill nog lösa. Men verkar inte leta efter honom. Allt du sa var ju fromma förhoppningar bara

Kan tyvärr inte ge dig ett bindande löfte att de letar eller hittar så du får hålla tillgodo med en from förhoppning eller två om att polisen letar och hittar.
Citera
2019-09-27, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kan tyvärr inte ge dig ett bindande löfte att de letar eller hittar så du får hålla tillgodo med en from förhoppning eller två om att polisen letar och hittar.

Lessen. Men jag hänger upp mig på att dom inte hittat denne småskurk på 20 dagar.
Advokatskjutningen borde vara extremt högt prioriterat jämfört med de vardagliga brotten. Det är ju ett angrepp på rättsväsendet. Näst intill en polisskjutning.

Jag får det till att dom inte lägger mycket energi på detta. Media är dessutom knäpp tysta.
Slutsats. Polisen vet inte ett skit. Tyvärr.

Under tiden kan vi prata om KL vart full eller ej de senaste dagarna. Mitt tips är att hon varit det
Citera
2019-09-27, 22:54
Medlem
Pandalina4s avatar
FO har hållit sig borta från straff tidigare. Tror inte på han uppgifter om Främlingslegionen, men ja läs hans dagboksblad. 2015-2017 -Han var bortrest.
Citera
2019-09-27, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
En undran ni som är igång och gräver och gräver i allt tragiskt som denna familj uppenbarligen varit med om med, som ni skriver; beroendesjukdom, medberoende och barn som tagit rejält med stryk: Tror ni att HOL tycker att det är bra att all denna skit kommer fram om hans förmodade medberoende och x:ets förmodade beroendesjukdom/psykiska ohälsa? Vad tror ni barnen kan tycka om detta? (Nu hoppas jag vid gudarna att varken HOL eller barnen någon gång läser all skit som kommit fram i "offentligheten". Det blir ju s a s att uppleva allt elände igen.

Tråden handlar om ett förmodat mordförsök och kanske också om något annat som kan handla om jäv i domstol Ni har skrivit hundratals inlägg om ovanstående, det räcker med råge.
Det kan ju vara så att KL inte har med dessa brott att göra, även om en hel del pekar åt det hållet

Hyenamentaliteten och att frossa i andra människors olycka är en FB-paradgren, då man kanske för en stund kan glömma sitt eget tråkiga liv. Er besatthet och frossande är osmaklig!
Håll er till brottet och de nya uppslag kring ev. jäv är mitt tips/förslag.

Gud förbjude, men hypotetiskt då, den dagen du får tre skott i dig och det finns en huvudmisstänkt, kommer du gå in och veva i tråden då eller skulle du uppskatta engagemanget att lösa ett mordförsök på dig själv?

Idioter finns det överallt. Även på Flashback. Var inte så förvånad.

Hade HOL oroat sig för offentlighetsprincipen skulle han ha blivit politiker som föreslår nya lagar. Vi lever i ett öppet land och bevisligen kan man då läsa om människors medberoende svart på vitt i offentliga handlingar. HOL är en hårding. Honom behöver du inte oroa dig över och barnen verkar de flesta här ändå hålla sig för att hänga ut. Fokus här är på deras mor, den huvudmisstänkte, som inte har vårdnaden av dem och du har nog fått en ganska bra bild här varför.
Citera
2019-09-27, 22:55
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon är väldigt kreativ. Sen svimmar hon ibland. I relation till almanackan.
.
Hur många konstiga samtal får polisen?
:

112, vad har hänt?
Kan ni skicka polis för min patient har låst in sig med sin journal och vägrar komma ut.

Vilken syn! Så länge hon bara gör bort sig själv på det här viset kan man skratta åt eländet men det är obegripligt hur HOL och resten av familjen stått ut och orkat med? Men vad kan de annat göra?
Hur har hon kunnat göra allt detta utan att det kommit ut tidigare? Hon har ju härjat fritt länge.
Citera
2019-09-27, 23:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
En undran ni som är igång och gräver och gräver i allt tragiskt som denna familj uppenbarligen varit med om med, som ni skriver; beroendesjukdom, medberoende och barn som tagit rejält med stryk: Tror ni att HOL tycker att det är bra att all denna skit kommer fram om hans förmodade medberoende och x:ets förmodade beroendesjukdom/psykiska ohälsa? Vad tror ni barnen kan tycka om detta? (Nu hoppas jag vid gudarna att varken HOL eller barnen någon gång läser all skit som kommit fram i "offentligheten". Det blir ju s a s att uppleva allt elände igen.

Tråden handlar om ett förmodat mordförsök och kanske också om något annat som kan handla om jäv i domstol Ni har skrivit hundratals inlägg om ovanstående, det räcker med råge.
Det kan ju vara så att KL inte har med dessa brott att göra, även om en hel del pekar åt det hållet

Hyenamentaliteten och att frossa i andra människors olycka är en FB-paradgren, då man kanske för en stund kan glömma sitt eget tråkiga liv. Er besatthet och frossande är osmaklig!
Håll er till brottet och de nya uppslag kring ev. jäv är mitt tips/förslag.
Hon är en del av kakan, den första de plockade in - om än försatt på fri fot.
Vad är hennes kapacitet?
Hon verkar iaf rätt stollig. Frågan är hur stollig.
Kan hon tänkas vilja bli av med sitt ex efter en långdragen vårdnadstvist?
Segern vore knappast att återfå barnen - men hon verkar ha bristande självinsikt så det kanske hon inbillar sig?
Hämnd vore väl ett annat motiv.
Personliga egenskaper?
Van att bestämma sa hon om sig själv. Menar hon makt och kontroll?
Vissa ger sig aldrig gällande en upplevd oförrätt/kränkning. Lite stalker style.
En del är än mer obehagliga om det finns en personlighetstörning men det har väl inte framkommit.
Senast redigerad av develi 2019-09-27 kl. 23:03.
Citera
2019-09-27, 23:00
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Men snälla du. Det är väl inte så svårt att förstå vad hon gjort, eller helt omöjligt. Ta det som du vill. Hon är en totalt sjuk människa som borde ha vård. Jag håller med dig i det mesta du sagt om henne.
Men att älta hennes tragiska liv i tråden om advokatskjutningen för ju inget framåt.

När det gäller FO skrev du själv nedan att han ”är efterlyst och häktad för att ha uteblivit från en rättegång”. Precis. Inte världens gravaste brott. Alltså inte lyst för att vara skytt. Eller finns det verkligen styrkt, förutom vaga tidningsuppgifter.
Men vad är det du inte förstår? Olafsen är ju redan efterlyst och häktad i sin frånvaro för något annat OCH han söks som misstänkt skytt.
Mig veterligt lägger man inte dubbla efterlysningar på en och samma person.
Polisen är garanterat väl medvetna om vad man söker Olafsen för.

Då det sitter en del troll i tråden som vill ha HOL till syndabocken och att det är synd om Karin så finns det nu bevis på motsatsen.
OM du hade varit med här länge så hade du vetat att en MGM:s liv vänds ut och in och den här tråden är inte annorlunda än någon annan tråd i det här fallet.
Eller jo möjligtvis för att det har kommit så mycket lögner om HOL som alla med vettet i behåll numera inte tror på tack vare all info om Karin.
Citera
2019-09-27, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
FO har hållit sig borta från straff tidigare. Tror inte på han uppgifter om Främlingslegionen, men ja läs hans dagboksblad. 2015-2017 -Han var bortrest.

Jag tror han älskar att leka katt och råtta med polisen. Har man läst sig till hur han uppför sig i förhörsrum och rättssal så förstår man att han tror sig vara bättre än dem. Är han oskyldigt uthängd för den här skjutningen så är det ju bara att åka in och förklara sig. Sen ta det där straffet för det han är lyst för och sen börja ta lite jäkla ansvar för sitt liv. Ta hand om barnen, skaffa leg, skaffa kontokort, skaffa bostad och sluta bete sig som en jädrans jättebaby.
Hans kvinnosyn från medeltiden bör han också ta tag i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in