2019-09-27, 16:40
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Posta intervjuerna med sexarbetarna så att vi andra också kan ta del av dem.

Sure thing:

Lyssna på de sista 30 sekunderna i denna video så spar du lite tid. "We want full decriminalization"...

Citat:
Everyone has an opinion about how to legislate sex work (whether to legalize it, ban it or even tax it) ... but what do workers themselves think would work best? Activist Juno Mac explains four legal models that are being used around the world and shows us the model that she believes will work best to keep sex workers safe and offer greater self-determination. "If you care about gender equality or poverty or migration or public health, then sex worker rights matter to you," she says. "Make space for us in your movements." (Adult themes)

https://www.ted.com/talks/juno_mac_the_laws_that_sex_workers_really_want

En annan intervju:

Citat:
However, The English Collective of Prostitutes, a network of activists who advocate for the rights of sex workers, are strongly opposed to this increasing support for the Nordic model. For Laura Watson, a spokeswoman for the organization, the only way the safety of sex workers can be guaranteed is complete decriminalization.

https://cherwell.org/2014/07/07/interview-laura-watson/
Senast redigerad av WordWarrior 2019-09-27 kl. 16:47.
Citera
2019-09-27, 16:51
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Bara för att man inte vill ha det som i Tyskland så betyder inte det att man är emot manlig sexualitet. Isåfall är ju många män också emot manlig sexualitet.

Dessutom frodas ju sexualiteten som aldrig förr. Hur motarbetas manlig sexualitet menar du?

Nej, det gör den inte. Mängden män som ofrivilligt är utan sex är enormt hög, som vi försökt förklara. Så fort kvinnor är drabbade av något så ska det sättas in åtgärder, men när män har problem så är det deras eget fel. Ni hycklar.
Citera
2019-09-27, 16:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Sure thing:

Lyssna på de sista 30 sekunderna i denna video så spar du lite tid. "We want full decriminalization"...

En annan intervju:

Dessa kommer alltså visa att 95% av alla sexarbetare är emot sexköpslagen?
Citera
2019-09-27, 17:02
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Dessa kommer alltså visa att 95% av alla sexarbetare är emot sexköpslagen?

Jag hade fel, det var inte 95 %, det var 98 %:

Citat:
98% of sex workers oppose clients’ criminalisation but the government claim it’s there to protect us. UNAIDS, Amnesty International, the World Health Organisation, all the HIV/AIDS organisations, le Planning Familial and Médecins du Monde – all these organisations were ignored. They listened only to some state-funded feminist groups very close to the government, and to the Catholic rescue organisation Mouvement du Nid.

https://www.rs21.org.uk/2016/04/22/interview-sex-work-in-france/
Citera
2019-09-27, 17:12
Avslutad
Citat:
Nej, det gör den inte. Mängden män som ofrivilligt är utan sex är enormt hög, som vi försökt förklara. Så fort kvinnor är drabbade av något så ska det sättas in åtgärder, men när män har problem så är det deras eget fel. Ni hycklar.

Åhh de här bittra jävla anklagelserna är så jääääääävla tröttsamma. Och avslutet: "NI hycklar". Jag blir bara så jävla trött. Hur jävla bitter är du egentligen? På en skala från 1-10?

NI MÄN har all jävla makt i världen, ni sitter på de absolut högsta posterna i världen! Ni har all möjlighet i hela jävla världen att hjälpa varandra. Ni skapade samhället såhär din nöt. Uppfann internet, pumpade ut porren över hela jävla internet. Nu sitter det unga porrskadade män runtom, många går knappt ut. MEN NÄÄ FÖRHELVETE, istället för att sätta in åtgärder, dra igång hjälpprogram så ska "jag sitta här på min feta röv och skylla alltihop på kvinnor, eftersom jag är ett egotrippat kukhuvud". Många män är rika, dra upp det till högsta nivå, dra igång stödprogram.

Du höjer män till skyarna annars, nu helt plötsligt är män HELT inkompetenta och det är ju såklart kvinnornas fel. Kvinnor som du är så jävla snabb att skylla på när det passar.

Vad är det kvinnor får hjälp med som du stör dig så in i helvete mycket på?
Citera
2019-09-27, 17:16
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Åhh de här bittra jävla anklagelserna är så jääääääävla tröttsamma. Och avslutet: "NI hycklar". Jag blir bara så jävla trött. Hur jävla bitter är du egentligen? På en skala från 1-10?

NI MÄN har all jävla makt i världen, ni sitter på de absolut högsta posterna i världen! Ni har all möjlighet i hela jävla världen att hjälpa varandra. Ni skapade samhället såhär din nöt. Uppfann internet, pumpade ut porren över hela jävla internet. Nu sitter det unga porrskadade män runtom, många går knappt ut. MEN NÄÄ FÖRHELVETE, istället för att sätta in åtgärder, dra igång hjälpprogram så ska "jag sitta här på min feta röv och skylla alltihop på kvinnor, eftersom jag är ett egotrippat kukhuvud". Många män är rika, dra upp det till högsta nivå, dra igång stödprogram.

Du höjer män till skyarna annars, nu helt plötsligt är män HELT inkompetenta och det är ju såklart kvinnornas fel. Kvinnor som du är så jävla snabb att skylla på när det passar.

Vad är det kvinnor får hjälp med som du stör dig så in i helvete mycket på?

Vi män? Män är överrepresenterade inom självmord och som bostadslösa. Blir de hjälpta av att det finns någon man som är VD? Män är oftare än kvinnor utan förhållande och barn, och ofrivilligt utan sex.

Dessutom ska sexköpslagen bort även för sexsäljarnas skull. För djävligt att man kan köra över människor på det här sättet.

Din satans obehagliga marxist.
Citera
2019-09-27, 17:20
Medlem
Pungterings avatar
Citat:

Jag hycklar inte.

Precis som med kvinnliga löner o.d. så anser jag att det är individen som får lösa sina bekymmer.

Är en man så dålig att han inte kan få tillgång till en kvinnokropp så får han fixa till sig.
Är det hans beteende eller hans utseende som är så avskräckande för kvinnorna?
Dags för lite självgranskning och arbete på sin person, kanske?
Citera
2019-09-27, 17:22
Avslutad
Citat:
Jag hade fel, det var inte 95 %, det var 98 %:

De motsätter sig att kunden kriminaliseras. Tänk att kvinnor är så lojala mot män, så sitter det män som du och bara absolut spyr galla över kvinnor.

Jag vill fortfarande inte ha det som i Tyskland. Inte tyskarna heller vad det verkar som, lag efter lag har införts för att försöka "städa upp".

Hur stort var underlaget?
Citera
2019-09-27, 17:25
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Jag hycklar inte.

Precis som med kvinnliga löner o.d. så anser jag att det är individen som får lösa sina bekymmer.

Är en man så dålig att han inte kan få tillgång till en kvinnokropp så får han fixa till sig.
Är det hans beteende eller hans utseende som är så avskräckande för kvinnorna?
Dags för lite självgranskning och arbete på sin person, kanske?

Den dag kvinnor slutar snylta på min skattesedel och kräver särskilda stödprogram från staten så kommer jag även att kräva att män ska lösa sina egna problem. Män är nettobetalare i större utsträckning än kvinnor, och för höra när man säger att män har problem: "buhuu, cry me a fucking river, lös era egna problem!" Sedan gnäller damlandslaget på förstasidan i SVT att de måste ha kortbyxor när de spelar och att det är ett jätteproblem för samhället.

Skevt som fan!

En kvinna då, vilken rätt har hon att kräva saker och ting hon själv inte fixar och varför hört vi sånt jävla gnäll från kvinnor varje dag?
Senast redigerad av WordWarrior 2019-09-27 kl. 17:29.
Citera
2019-09-27, 17:33
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Den dag kvinnor slutar snylta på min skattesedel och kräver särskilda stödprogram från staten så kommer jag även att kräva att män ska lösa sina egna problem. Män är nettobetalare i större utsträckning än kvinnor, och för höra när man säger att män har problem: "buhuu, cry me a fucking river, lös era egna problem!" Sedan gnäller damlandslaget på förstasidan i SVT att de måste ha kortbyxor när de spelar och at det är ett jätteproblem för samhället.

Skevt som fan!

En kvinna då, vilken rätt har hon att kräva saker och ting hon själv inte fixar och varför hört vi sånt jävla gnäll från kvinnor varje dag?

Kvinnor har historiskt inte kunnat försörja sig på annat vis.
Klart de då är delvis anpassade till att skaffa resurser så.

Varför sköter du helt enkelt inte ditt och inse att kvinnor kommer alltid behöva resurser från män.
Tyvärr har den här nationen valt att finansiera allt med skatter, så du är så illa tvungen att betala.
Sen sitter du här och gnäller efter fler kollektiva lösningar trots att det är dem som är roten till de bekymmer du ser.
Citera
2019-09-27, 17:33
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Tänk att kvinnor är så lojala mot män, så sitter det män som du och bara absolut spyr galla över kvinnor.

Ni kvinnor fick bestämma ett par decennier. Samhället gick sönder. Vilken jävla pyrrhusseger. Ni svenska kvinnor är så jävla föraktade både i landet och utomlands. Greta gör inte saken bättre.

Samma sak gäller sexköpsfrågan. Ni försökte ljuga att ni ville skydda kvinnor med en lag de absolut inte vill ha, och som är farliga för dem.

Jag och många andra män checkar ut från samhällskontraktet, för vi ska alltid dra det kortaste strået och ändå betala mer än kvinnor. Tror du att det kommer att hålla med den samhällsutveckling vi ser nu?

Era morallagar kommer att riktas mot er själva, och kom inte och gnäll då!
Citera
2019-09-27, 17:35
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Kvinnor har historiskt inte kunnat försörja sig på annat vis.
Klart de då är delvis anpassade till att skaffa resurser så.

Varför sköter du helt enkelt inte ditt och inse att kvinnor kommer alltid behöva resurser från män.
Tyvärr har den här nationen valt att finansiera allt med skatter, så du är så illa tvungen att betala.
Sen sitter du här och gnäller efter fler kollektiva lösningar trots att det är dem som är roten till de bekymmer du ser.

Det fungerar inte så. Betalar man ska man ha något tillbaka. Det gäller inom sex och i samhället i stort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in