Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
Ser inget sånt hat när jag är ute på Facebook.
Nej, eftersom Facebook är en filterbubbla.
De isolerar hatet inom de egna grupperna.
Att du inte ser hatet på Facebook är en klen tröst för de som utsätts.
Tror du på fullt allvar att det finns ens i närheten lika mycket hat på Flashback som på Facebook?
Jag rekommenderar dig att läsa artikeln "Har ni tid för hatet på Facebook också, Aftonbladet?" som Jack Werner skrev redan 2015.
"Aftonbladet är noga med att framhäva Flashback som roten till alltings ont – ”en dypöl”, för att låna ledarskribentens Anders Lindbergs ord. Men citaten i början av texten, där svenskar mitt ibland oss tigger om nackskott för Mona Sahlin och vill spöa upp nioåringar, är skrivna öppet. På en plats där liknande hat tidigare spritts öppet. Då som nu, med upphovsmännens namn tronande vid sidan, bredvid barnbilder och relationsstatusar. På Facebook. De flesta grisarna i hatets dypöl finns faktiskt på Facebook. Har Aftonbladet månne tid att ta itu med dem också?"
https://www.metro.se/nyheter/har-ni-tid-for-hatet-pa-facebook-ocksa-aftonbladet-JZjz1X03z
Därefter kan du läsa FN:s rapporter om Facebook.
Facebook slammed by UN for its role in Myanmar genocide
https://www.cjr.org/the_media_today/facebook-un-myanmar-genocide.php
Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
Tycker Flashback toppar vad gäller smutskastning. Mycket därför att man är anonym
Så på Facebook och Twitter är ingen anonym?
Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
men också för att det är "högt i tak". Ni tillåter hat. Helt enkelt.
Och hat ska förbjudas?
Det ska vara tillåtet att diskutera pedofili, men inte hata pedofili?
Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
Sista kommentaren. Ja, det fick mig att må bättre. Och ett inlägg innan där jag på en fråga om min ärliga mening; beskriver hur illa jag tycker om barnmobbare och Gretahatare här. Där det inte handlar om kritik av hennes åsikter. Det var skönt. Inbillar mig att det tog skruv också.
Bra. Du ser. Kanske kan även du se fördelarna med hat.
Eller åtminstone förstå att det finns. Att när det känns känslor, så finns det ibland även hat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
Men det här är nog ett av de få tillfällen där jag s.a.s. tagit bladet från munnen. Rätt tillfälle. Mobbarna förstår sånt språk. En rejäl utskällning.
Och det kanske fungerade.
Jag har inte läst ditt inlägg, men det låter som du är nöjd.
Så någon nytta har det säkert gjort.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
Annars bryr jag mig inte så mycket om skitpratet i vissa fora.
Samma här. Jag försöker fokusera på de trådar, ämnen och inlägg jag tycker är intressanta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
Men jag brukar rapportera off topic inlägg.
Bra. Det hoppas jag att du fortsätter göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
Vad innebär egentligen regeln Personangrepp? På andra som gör inlägg eller personangrepp på någon annan, som ex v Greta då?
Regel 1.08. gäller enbart medlemmar. Syftet är att förhindra medlemmar från att skrämma debattörer till tystnad eller motsvarande. När det gäller offentliga personer (som exempelvis Greta Thunberg) så är det andra regler som är aktuella.
admin