2019-09-27, 07:15
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
@Dalaan hörde emanerande människo skrik från någon för vederbörande okänd plats redan klockan 🕧23:28 så och även klockan 🕧23:29 inkluderat från och med klockan 🕧23:30.

@Dalaan's sambo kontaktade SOS Larmcentralen Sverige AB Örebro klockan 🕧23:47:18 till 23:47:48 ... kopplades därefter vidare till operatör.
Kan du kolla dalaans inlägg igen?
Jag tror att du har fått tiderna helt fel för när hen hörde skriken.
Citera
2019-09-27, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Kan du kolla dalaans inlägg igen?
Jag tror att du har fått tiderna helt fel för när hen hörde skriken.

Klockan 🕧23:28 och klockan 🕧23:29 så och även från och med klockan 🕧23:30

@Dalaan har också förutom ovan angivna tider, deklarerat inom tråden, att när @Dalaan och ifrågavarande's sambo kom ut till sin bil, då var klockan🕧23:40 och då hade enligt ifrågavarande, skriken tystnat.

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera
2019-09-27, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Bästa @Medimera

👤 Den 27/8 2019 när insats-styrkan hade gripit den på sannolika själ misstänkte SD👤 tillkallades en stund senare därefter ett antal Kriminal-tekniker till vederbörande's hus för undersökning, Kriminal-teknikerna hade med sig en del bruna förvarings-påsar ut ifrån vederbörande's hus, sedan tog man också ut att antal olika klädesplagg från en klädgarderob, men, mest intressantast bland dessa SD's tillhörigheter, var en svart jacka med ljusgrått foder som Kriminal-teknikerna tog med sig för analys, och just den där jackan, har en speciell koppling till detta fallet vilket kommer att bli mycket spännande att se vad slutresultatet kommer att visa.

Här kommer en fråga till dig @Medimera, TinnaNinna85 har klargjort vissa saker för mig bland annat beträffande HD👤 , men innan jag fördjupar mig i detta, vill jag fråga dig följande, vet du vad ett hypnagogt medel innebär ?

Mvh/ @JokerⓂannen

Bäste JokerMannen.
Ja det blir intressant med de nya analyserna.

Hypnogog ( var tvungen att söka på ordet )
Det betyder att vid insomnandet upplever man att någon går förbi eller pratar, ser ansikten mm. Trots att ingen finns i närheten, dvs ingen är hemma.
Det är ju intressant om HD eller SD brukar läkemedel mot detta och om så är fallet, när fick den personen det utskrivet första gången?
Senast redigerad av Medimera 2019-09-27 kl. 07:51.
Citera
2019-09-27, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Bäste JokerMannen.
Ka det blir intressant med de nya analyserna.

Hypnogog ( var tvungen att söka på ordet )
Det betyder att vid insomnandet upplever man att någon går förbi eller pratar, ser ansikten mm. Trots att ingen finns i närheten, dvs ingen är hemma.

JM får svara dig förstås, men kan hen mena att vittnen hört och sett något som inte finns? Det kan vara en variant på försvarsstrategi som SD kan fundera på.
Citera
2019-09-27, 08:10
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Provläs till 08:41.

Från NA, där Christina Eriksson spekulerar: "Vågar vi tro nu att mordet kommer att lösas?"

Citat:
Jag har själv varit osäker, tänkt att det aldrig kommer att få en lösning. Det har gått för lång tid. Men så under häktningen tändes ett hopp. Kanske var det för att åklagare Åsa Hiding såg riktigt glad ut. Stegen var lättare, tyngden på axlarna verkade ha minskat något. Men det var också ytterligare en sak.

När vakten, inne i rättssalen, låste upp handfängelset för den misstänkte så tyckte jag att det lät som om 45-åringen snyftade till. Kanske inbillade jag mig. Men det var som om det plötsligt fanns en spricka där, i en annars så stenhård fasad.

https://www.na.se/artikel/christina-eriksson-vagar-vi-tro-nu-att-mordet-kommer-att-losas
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2019-09-27 kl. 08:13.
Citera
2019-09-27, 08:52
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Handlar denna tråd om mordet på Lena Wesström eller om juridik och rättsvårdande myndigheter i allmänhet??
För det är vad dina inlägg mest handlar om numera= OT.

I princip skriver du väldigt lite om mordet på Lena. Mest om genus och könsfördelning inom TR och HR i Örebro.
Är du i rätt forum överhuvudtaget??

Håll dig till ämnet, snälla.
-
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Alltid kloka genomtänkta inlägg. Ja det kan nog handla om en sorts samsjuklighet, nån variant av Folie ā deux.

En psykopat och en narcissist. En narcissist och en bipolär alt borderlineperson. Ja det finns många varianter. Men att de trots allt fungerat att leva ihop så länge kan ju tyda på att båda har någon form av personlighetsstörning som gör att de fungerar normalt(stört) ihop?

Vilka som utreder och dömer ärendet Wesström är utan tvekan mer relevant än det motbjudande behovet att ställa diagnoser på dom inblandade.
Citera
2019-09-27, 08:55
Medlem
Draifoss avatar
Lokaltidningen Nerikes Allehanda tycker sig ha hittat två nya indicier mot SD i samband med förhandlingarna igår: åklagare Åsa Hiding såg riktigt glad ut och 45-åringen snyftade till:

Nerikes Allehanda kan säkert vara rätt ute här, men brukade inte gråt tolkas tvärtom?:
Senast redigerad av Draifos 2019-09-27 kl. 09:05.
Citera
2019-09-27, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Provläs till 08:41.

Från NA, där Christina Eriksson spekulerar: "Vågar vi tro nu att mordet kommer att lösas?"

https://www.na.se/artikel/christina-eriksson-vagar-vi-tro-nu-att-mordet-kommer-att-losas
Tack, nu hann jag inte läsa artikeln innan den blev låst här, men jag har läst det citerade och det låter ju positivt iallafall.
Citera
2019-09-27, 09:35
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Lokaltidningen Nerikes Allehanda tycker sig ha hittat två nya indicier mot SD i samband med förhandlingarna igår: åklagare Åsa Hiding såg riktigt glad ut och 45-åringen snyftade till:

Nerikes Allehanda kan säkert vara rätt ute här, men brukade inte gråt tolkas tvärtom?:
NA har i särklass de sämsta krimreportrarna ever.
De skriver reportagen som skönlitterära noveller.
Citera
2019-09-27, 09:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Absolut. Så är det. Det är också därför som en delgivning sker mot slutet, och efter den så har försvaret möjlighet att komma med vad dom vill ska göras.

Men jag ska rätta mitt inlägg här: Jag skrev snabbt utan att min hjärna hängde. Advokaten får ju viss insyn under förhören också. Mer och mer ju närmare slutet av förundersökningsarbetet.

Det verkar, utifrån advokatens uttalanden, att förundersökningsarbetet fortfarande är en bit ifrån själva slutfasen.

Med tanke på det oerhört omfattande förundersökningsmaterialet, är det när det kommer till åtal en något ojämn kamp mellan parterna på det viset att åklagaren har kunnat följa fallet från start, har haft ett antal personer till sin hjälp både vad gäller utredare men också NFC, rättsmedicin, och andra instanser som varit behjälpliga i utredningen.

För försvaret som bara fått små bitar av förundersökningen serverade med hänvisning till förundersökningssekretess är det försprång som åklagaren har naturligtvis enormt.

Jag vet sedan tidigare fall, att försvaret arbetar även de i team vid så här omfattande och komplexa fall. Men de saknar alla de resurser som åklagaren och samhället har. De kan inte själva göra förhör med vittnen, de kan inte göra brottsplatsundersökning eller få tester/analyser gjorda på NFC.

Mycket material ska läsas in, analyseras av försvaret inför en rättegång.

Jag vet att man som misstänkt kan påtala saker som man vill att utredningen ska titta på, men man kan inte kräva det.

Jag funderar på var SD hade för något i rockärmen som han ville spara på?
Han har nog plockat fram det i nuläget?
Citera
2019-09-27, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Genomgående för den här tråden är väl tyvärr att man/flera försökt framställa både SD och HD som viljelösa offer medan det riktiga offret, dvs den misshandlade och sedan mördade LW, blivit förklarad på olika nivåer som ansvarig och skyldig för både våld och mord.

Ja inte är de några efterblivna lågbegåvade, snarare tvärtom med envis viljestarka och god fysik, men hur är den mentala biten, båda två verkar ha ett hett humör och kort stubin?
Och vem av dom är kapabel att planera ett mord eller har de planerat tillsammans, det är väl det vi alla undrar mest?
Citera
2019-09-27, 09:46
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Angående (den eventuella) gråten, en rimlig reaktion i den aktuella situationen när handfängslen låstes upp, och kanske i synnerhet om man är oskyldig. Hon skrev ju också "Kanske inbillade jag mig" så ytterligare spekulationer om det känns inte meningsfulla.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-09-27 kl. 09:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in