2019-09-26, 23:01
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kom att tänka på förresten, han sitter väl också med vid förhören?

Ja, jag skrev för snabbt. Min hjärna hängde inte med.
Citera
2019-09-26, 23:01
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag hoppas att han inte vet något som betyder att det inte finns något bindande bevis till plats och dåd.

Det är väl så att vi inte vet vad som har tagits upp i häktningsförhandlingen heller.

Jag hade hoppats på att det var både vittnesuppgifter och NFC som var det som stärkte bevisen.

Men det var både vittnesuppgifter OCH teknisk undersökning - det sa ÅK ordagrant i telefonintervjun med NA.

EXAKT transkribering:

” Det handlar både om sånt som kommit fram i förhör men också viss teknisk utredning”

https://www.na.se/artikel/misstankarna-har-starkts-mot-45-aringen-ny-framgang-for-aklagaren
Citera
2019-09-26, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag vet inte riktigt hur jag ska få ihop det längre.

Jag tror att hon lurats att gå ut för en pratstund, ❌promenerandes ner till ❌Rättarevägen och att meningsutbyte övergått till gräl som urartat. Sen har det varit försent. Han har redan flera anmälningar på sig, och hon kan ha hotat med ännu en. Han har tappat besinningen. ❌?HD har varit behjälplig i undanröjande av bevis.

Men- jag tror på MVs ord om ”viss planering”. Och försöker få in det i min ekvation:

” Det finns indikationer på att mordet inte utfördes i affekt utan att det fanns någon form av planering.”

Och även advokatens ord i överklagandet (från dagens Aftonbladet) tolkar jag som att ÅK menar på att det finns ett motiv, som kan indikera nån form av plan/planering:

”På vilket sätt det skulle gynna NN att ta livet av målsäganden”

Apropå ”vanliga” människor och vad de är kapabla till. Det är du inte ensam om att förvånas över. Vem skulle tro att lilla ridtjejen Jonna Henningson eller universitetsadjunkten Stefan Börjesson skulle stycka nån? Eller yrkesofficeren Jonas Runnemark skulle kasta ner sin fru och 9 mån gamla dotter från ett stup.
Inget förvånar mig längre

Kan du deklarera för mig, varför du påstår att du tror, att Lena Wesström skulle ha promenerat från bostadsrätten och fram till Rättarevägen, när du tidigare påpekat att jag är totalt osannfärdig gällande LW's promenad till Rättarevägen?

Fråga: Vad är det egentligen som får dig att tro att HD👤 skulle ha hjälpt Gärningspersonen att undanröja bevis?

Jag har ju långt till baka inom tråden, och långt före det att polisen grep HD👤den 28/8 2019, skrivit om att HD👤 hade hjälpt Gärningspersonen, och trotts att du vid flera tillfällen påpekat detta som osannfärdigt framförande tar du ändå upp detta om HD, jag undrar varför du gör detta?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-26, 23:58
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Mitt fetade. Här vill jag ha in HD. Vissa saker har begärts om ny analys. Kan det vara HD dna de då hittat när de börjat misstänka henne?
Fler förhör också där hon kanske fått spottarna på sig mer. Nästa fråga journalisten ställer handlar också om just HD.
Min magkänsla säger att de kommer gå för mord på HD och hon kommer åka in. Jag tror hon är medskyldig till mord och tom hjärnan bakom eller varit den som hetsat SD.
Att SD är hal och manipulativ tror jag verkligen men den kalla beräkneliga är nog HD.
Håller också med er om foton på henne. Visst man ser inte om någon är en mördare men själen syns i ögonen och den är inte vacker på HD.

Helt klart är hon inblandad. Och hon känns minst lika manipulativ som SD, men kallare än honom. Jag undrar verkligen hur mycket affekt vs planering det rör sig om. När/om FUP kommer så får nog jag ta ut en veckas semester.
Citera
2019-09-27, 00:05
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Mina tankar också. Utifrån tråduppgifter: SD framstår som en pajas och en skrävlare medan HD framstår mer förmögen till långsiktig planering och tyst agg. Kanske har hon slappnat av och man nu har digitala bevis på att hon varit mer involverad än vad man tidigare trott?

Många vänder sig i tråden mot att två sociopater är för mycket i ekvationen men dels så påminns jag då om hur den gode Lonnrot korrigerade mig i tråden ifjol om att det är vanskligt att utgå från normativitet vid ett mord. Och dels så behöver ju man inte vara så drastisk som att diagnosticera två fall av uttalad sociopati eller psykopati. En kan vara mycket störd, den andra lätt störd men på ett annat sätt och tillsammans har de triggat varandra snarare genom ageranden än via öppna planer över en kopp kaffe?

Alltid kloka genomtänkta inlägg. Ja det kan nog handla om en sorts samsjuklighet, nån variant av Folie à deux.

En psykopat och en narcissist. En narcissist och en bipolär alt borderlineperson. Ja det finns många varianter. Men att de trots allt fungerat att leva ihop så länge kan ju tyda på att båda har någon form av personlighetsstörning som gör att de fungerar normalt(stört) ihop?
Citera
2019-09-27, 00:06
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Jag vet inte riktigt hur jag ska få ihop det längre.
Jag tror att hon lurats att gå ut för en pratstund, promenerandes ner till Rättarevägen och att meningsutbyte övergått till gräl som urartat. Sen har det varit försent. Han har redan flera anmälningar på sig, och hon kan ha hotat med ännu en. Han har tappat besinningen. HD har varit behjälplig i undanröjande av bevis.
Ett scenario som är mycket trovärdigt. Hon har sedan lång tid tillbaka fått nog av hans våldsamheter och trakasserier och markerar direkt och omgående. Tar kanske t o m upp sin mobil, han sliter den ur hennes hand och knuffar till henne så att hon faller till marken.
Citat:
Men- jag tror på MVs ord om ”viss planering”. Och försöker få in det i min ekvation:
” Det finns indikationer på att mordet inte utfördes i affekt utan att det fanns någon form av planering.”
Man pratar om kraftigt våld. Han borde ha befunnit sig i viss affekt för att ö h t kunna bruka ett övervåld. Om det inte är så att skadorna i sig visar på viss sinnesnärvaro. Svårt att veta vad som menas utan ytterligare information.
Citat:
Och även advokatens ord i överklagandet (från dagens Aftonbladet) tolkar jag som att ÅK menar på att det finns ett motiv, som kan indikera nån form av plan/planering:

”På vilket sätt det skulle gynna NN att ta livet av målsäganden”
Ser så ut, ja.
Citera
2019-09-27, 00:10
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Säger SD sig ha klart för sig vem som mördade LW och har redogjort för sina misstankar vid de initiala förhören förra året, så finns risken att det ligger planering bakom dådet; han har använt sig av olika medel för att rikta strålkastarljuset åt annat håll - en manlig rival som har varit extra efterhängsen?

Ja, han kan nog även ha funnit stort nöje i att fundera ihop en lämplig ”lösning” på mordgåtan. Han gillar säkert att skapa mystar.

Eventuella kandidater ..tja vi kan nog räkna bort älgen iallafall. Men pundaren eller cykeltjuven kanske fortfarande finns med i Stefans kortlek...?

Han har det nog inte så lätt, farbror advokaten
Senast redigerad av T34Panzer 2019-09-27 kl. 00:13.
Citera
2019-09-27, 00:42
Medlem
Citat:
Ja, han kan nog även ha funnit stort nöje i att fundera ihop en lämplig ”lösning” på mordgåtan. Han gillar säkert att skapa mystar.

Eventuella kandidater ..tja vi kan nog räkna bort älgen iallafall. Men ❌pundaren eller ❌cykeltjuven kanske fortfarande finns med i Stefans kortlek...?

Han har det nog inte så lätt, farbror advokaten

Vad är den egentliga anledningen till att du tror att SD👤 skulle rikta sina teori-misstankar mot en eller flera cykeltjuvar, men även en så kallade pundare när det gäller mordet på han's vän Lena Wesström?

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera
2019-09-27, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Mina tankar också. Utifrån tråduppgifter: SD framstår som en pajas och en skrävlare medan HD framstår mer förmögen till långsiktig planering och tyst agg. Kanske har hon slappnat av och man nu har digitala bevis på att hon varit mer involverad än vad man tidigare trott?

Många vänder sig i tråden mot att två sociopater är för mycket i ekvationen men dels så påminns jag då om hur den gode Lonnrot korrigerade mig i tråden ifjol om att det är vanskligt att utgå från normativitet vid ett mord. Och dels så behöver ju man inte vara så drastisk som att diagnosticera två fall av uttalad sociopati eller psykopati. En kan vara mycket störd, den andra lätt störd men på ett annat sätt och tillsammans har de triggat varandra snarare genom ageranden än via öppna planer över en kopp kaffe?
Ja var det två som planerade detta är ju den andre sjuk också på något vis, åtminstone medsjuklig i den gravt stördes personlighet och beteende. HD har det ju redan sagt ha någon skörhet/svaghet på något vis men samtidigt verkar det inte riktigt stämma då uppgifterna om fusk och sjukskriva sig för att jaga burkar känns mer som ett gränslöst beteende än utmattningsdepression och sen uppgifter om okontrollerad ilska, introvert och tystlåten och verkar hålla sig i bakgrunden på något vis, och så uppgifterna från arbetskamraten som påstod att hon spelade ut och vände människor mot varann och antingen var man med henne eller emot henne, känns inte riktigt som en introvert person. Däremot är det ju väldigt tydligt att något inte riktigt stämmer men någon av paret D som ständigt lämnat barnen till mormor och morfar...inte för att umgås med varann och jaga burkar, utan mannen själv. Vad har då HD sysslat med hemma utan gubbe och barn i över sex år? Nej frisk har hon ju inte varit förstås, åtminstone inte periodvis, så jag tror det är något annat än utmattningsdepression där annars hade hon väl repat sig med så mycket lugn och ro från gubbe och ungar?
Citera
2019-09-27, 01:04
Medlem
Citat:
Alltid kloka genomtänkta inlägg. Ja det kan nog handla om en sorts samsjuklighet, nån variant av Folie à deux.

En psykopat och en narcissist. En narcissist och en bipolär alt borderlineperson. Ja det finns många varianter. Men att de trots allt fungerat att leva ihop så länge kan ju tyda på att båda har någon form av personlighetsstörning som gör att de fungerar normalt(stört) ihop?

Fast de har ju inte fungerat ihop tänker jag, barnen har lämnats till mormor och morfar och gubben har svassat tätt med LW för att HD behöver vila pga den påstådda utmattningsdepressionen, men håller med dig bipoör borderline är inte omöjlig kombo, det borde vara den värsta kombination en människa kan drabbas av? Och så SD som narcissist ja jisses då? Inte undra på att problemen blev gigantiska för LW att hantera i så fall?
Citera
2019-09-27, 06:50
Medlem
Bästa @Medimera

👤 Den 27/8 2019 när insats-styrkan hade gripit den på sannolika själ misstänkte SD👤 tillkallades en stund senare därefter ett antal Kriminal-tekniker till vederbörande's hus för undersökning, Kriminal-teknikerna hade med sig en del bruna förvarings-påsar ut ifrån vederbörande's hus, sedan tog man också ut att antal olika klädesplagg från en klädgarderob, men, mest intressantast bland dessa SD's tillhörigheter, var en svart jacka med ljusgrått foder som Kriminal-teknikerna tog med sig för analys, och just den där jackan, har en speciell koppling till detta fallet vilket kommer att bli mycket spännande att se vad slutresultatet kommer att visa.

Här kommer en fråga till dig @Medimera, TinnaNinna85 har klargjort vissa saker för mig bland annat beträffande HD👤 , men innan jag fördjupar mig i detta, vill jag fråga dig följande, vet du vad ett hypnagogt medel innebär ?

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera
2019-09-27, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Sannolikt kommer advokat IB omgående att lämna in en överklagan för att försöka få ut mer detaljer från FU. Med tanke på att TR håller med åklagaren, så är nog innehållet av det som presenterats vid framställan graverande omständigheter för SD.

Det här kommer ta en ordentlig tid och nu är väl det mest intressanta om hur länge HD kommer få röra sig fritt och var håller JG hus? Är han inte anhållen är det bäst att han tittar in på sitt GC-konto som han inte rört sen i tisdag och det är ovanligt - han brukar vara inne dagligen.

--------------------

Länk till info för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68818747

Ja, SD vill nog få underlag till att planera förklaringar till "– allt dna, telefoner och så vidare" (citat IB från AB)

JellyGray har kanske tittat i tråden. För nu ses att någon varit inne på hans GC-sida.

Isdrottningen med kalla ögonen och häxvårta är en gåta, men hon får nog fortsätta klättra fritt i trädstammar och på bergssluttningar ett tag till, men hennes föräldrar kan stå på tur att plockas in, kanske...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in