2019-09-27, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
https://www.youtube.com/watch?v=5UE154REZVs

Här vad Trump sa till Hannity om sitt första samtal med Ukraina. Det hela ska ju sättas i ett sammanhang. I rätt sammanhang. Barr har fått en narrkåpa också förutom Giuliano.
Du verkar vara i lite panik. Är du så orolig för vad Ukrainas utredning om korruption kommit fram till? Varför är ni så rädda för en utredning? Ta det lugnt och se vad som kommer fram. Det är säkert ingen allvarlig korruption eller fuffens med CrowdStrike. Ni miffon har ju önskat detta i tre år, varför denna motvillighet till undersökning?
Citat:
Hmmmharkel hosthost det är ju Trump som gjort detta offentligt.
Ja för att miffot redan läckt lögner till både press och kongress. Trump behövde så klart stoppa de eviga lögnerna. Du har inte många hästar hemma iaf.
Citera
2019-09-27, 00:34
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorFranz
Ja, så är det, detta är ingen whistleblower utan ett miffo som läcker hemlig information han inte har rätt att inneha. Alltså en spion.

Han arbetar mest troligt för CIA så möjligtvis är han en spion.

Citat:
The whistle-blower who revealed that President Trump sought foreign help for his re-election and that the White House sought to cover it up is a C.I.A. officer who was detailed to work at the White House at one point, according to three people familiar with his identity.

https://www.nytimes.com/2019/09/26/us/politics/who-is-whistleblower.html

Inte så populärt med en president som vill avrätta CIA agenter.
Citera
2019-09-27, 01:19
Medlem
Raskaoverisens avatar
Trump kommer aldrig bli avsatt BASTA FÖRSTÅ DET ALLA ANTI TRUMP FANATIKER,Senaten är"The Firewall" 67 röster behövs för det.Men framför allt avsatt för VAD?Har man inga riktiga bevis så startar man inte detta som nu Demokraterna gjort och dem kommer att få betala priset i valet nästa år.
Jag brukar ibland lyssna på Styxen som har sund inställning till det mesta,men framförallt han har haft rätt om Trump hela tiden...Trump Is Beating the Democrats Badly On the Ukraine/ Impeachment Issue
https://www.youtube.com/watch?v=rQVN3n_PIVU
Citera
2019-09-27, 01:54
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen
Trump kommer aldrig bli avsatt BASTA FÖRSTÅ DET ALLA ANTI TRUMP FANATIKER,Senaten är"The Firewall" 67 röster behövs för det.Men framför allt avsatt för VAD?Har man inga riktiga bevis så startar man inte detta som nu Demokraterna gjort och dem kommer att få betala priset i valet nästa år.
Jag brukar ibland lyssna på Styxen som har sund inställning till det mesta,men framförallt han har haft rätt om Trump hela tiden...Trump Is Beating the Democrats Badly On the Ukraine/ Impeachment Issue
https://www.youtube.com/watch?v=rQVN3n_PIVU

Clank Clank!

En annan svensk som följer Styx, trevligt.

För de som vill ha koll på läget från ett amerikanskt perspektiv kolla Styx och Tim Pool, båda är ganska neutrala, Tim Pool är en demokrat som hatar sitt eget parti typ. Styx gör mer analyser och Tim Pool gör mer journalistik typ går igenom nyheter, vad som är fejk, kommenterar. Båda är ganska liberala (inte fake liberala som dagens liberaler är).

Mycket fake news i amerikansk media med journalister som beter sig som aktivister med en agenda, så rekommenderar att ni håller ett öga öppet.

https://www.youtube.com/watch?v=OtgE_ffwkO0 Trump's Ukraine Transcript Reveals That The Democrats Made a HUGE Mistake, Are HELPING Trump
Citera
2019-09-27, 02:51
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Det går frammåt!
De där siffrorna tenderar att gå ner. I Rysslands utredningen så var många för riksrätt också först efter Mueller rapporten men efter några månader så hade stödet sjunkit betydligt.

Demokraterna i huset går dessutom snart på två veckors semester så stödet lär sjunka ju längre demokraterna drar ut på en röstning i huset. Demokraterna skulle kunna göra en röstning idag eller imorgon men de är för fega eftersom de inte ens vet om de har alla röster.

Dessutom så spelar egentligen inte amerikanska folkets stöd någon roll. Republikanerna har majoritet i senaten och det finns inte en chans i helvetet att republikanerna kommer rösta för att avsätta sin egen president. Kanske att Mitt Romney skulle göra det men han är ju egentligen inte ens en republikan.
Citera
2019-09-27, 03:15
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Styx och Pool är båda Youtubare som växte sig stora genom att tala om frågor som tilltalade alt-right, så deras produktion är minst sagt färgat av sin publik.

Nu tillhör inte jag deras målgrupp. Om jag vill ha en kunnig och saklig analys av riksrätts-undersökningen så vänder jag mig hellre till någon som den prisbelönade (för hans rapportering kring Mueller-utredningen) journalisten Aaron Maté.

Här är han i en diskussion med Jimmy Dore. De startar med att poängtera att de tycker att Trump nu utreds för riksrättsåtal på fel grunder. Men ett riksrättsåtal för korruption eller bomba oskyldiga färgade människor i fattiga länder kommer aldrig att hända eftersom båda partiernas ledning är skyldiga till liknande. Sen går de in på vad vi idag vet om Ukraina-affärerna. De diskuterar hur både demokrater och republikaner har varit insyltade i det Ukrainska energiföretaget Burisma. Hur en anti-Ryssland gruppering i Ukraina försökte påverka valet i USA 2016 (bland annat genom att belysa Paul Manaforts affärer med Burisma), då de hellre ville att Hillary Clinton skulle vinna än Donald Trump.

FULL Story: Trump/Biden-Ukraine Corruption & Impeachment Media Ignores w/Aaron Mate’
https://www.youtube.com/watch?v=N1BsWtp1d6w
Senast redigerad av BroderDonut 2019-09-27 kl. 03:29.
Citera
2019-09-27, 05:13
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Dessutom så spelar egentligen inte amerikanska folkets stöd någon roll. Republikanerna har majoritet i senaten och det finns inte en chans i helvetet att republikanerna kommer rösta för att avsätta sin egen president. Kanske att Mitt Romney skulle göra det men han är ju egentligen inte ens en republikan.
Det här kan stämma precis i dagsläget. Men är ingenting som kommer vara för evigt eller ens om ett år. Och om republikanerna blir ställda mot väggen med att göra allt de kan för att (återigen...) försvara en uppenbart skyldig och korrumperad skurk så kommer de släppa Donald som vore han glödande kol, något "statstelevisionen" FOX News redan i nuläget funderar på att göra...
https://www.vanityfair.com/news/2019/09/madness-at-fox-news-as-trump-faces-impeachment-lachlan-murdoch
Citat:
“It’s Management Bedlam”: Madness at Fox News as Trump Faces Impeachment
A Trump identity crisis at Fox as Hannity frets, Lachlan Murdoch prepares for a post-Trump future, Paul Ryan whispers in Rupert’s ear, and Shep Smith and Tucker Carlson trade blows.

Trump’s final bulwark is liable to be his first one: Fox News. Fox controls the flow of information—what facts are, whether allegations are to be believed—to huge swaths of his base. And Republican senators, who will ultimately decide whether the president remains in office, are in turn exquisitely sensitive to the opinions of Trump’s base. But even before the whistle-blower’s revelations, Fox was having something of a Trump identity crisis, and that bulwark has been wavering. In recent weeks, Trump has bashed Fox News on Twitter, taking particular issue lately with its polling, which, like other reputable polls, has shown the president under significant water.
Citera
2019-09-27, 07:45
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Kan du utveckla vad fällan består av och vad den är tänkt att leda till? Bing bing bong bong eller?

Dom gör bort sig fullständigt , finns inget brott , väljarna ser igen deras nothingburger och att media ännu en gång ljuger, ropar varg , det får motsatt effekt , istället sympatiserar fler med Trump och den vansinniga behandlingen deras president utsätts för. Det är meningen att man ska samarbeta för landets väl.
Sen att Biden verkligen har varit korrupt i Ukraina , ja det återstår att se om republikanerna vågar ge sig på, säkerligen är republikaner insyltade också, bland annat Mitt Romney.
Citera
2019-09-27, 07:54
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Styx och Pool är båda Youtubare som växte sig stora genom att tala om frågor som tilltalade alt-right, så deras produktion är minst sagt färgat av sin publik.

Nu tillhör inte jag deras målgrupp. Om jag vill ha en kunnig och saklig analys av riksrätts-undersökningen så vänder jag mig hellre[/url]

Varför göra det när Styx i stort sett har rätt i alla sina analyser även innan Trump blev vald, minns hur han till alla live följares förtret , lämnade val uppesitta kvällen halvvägs in med orden ” guys he has already won, im off to sleep ”
Han är den första man ska lyssna på om man vill få en nykter analys, och han genomskådar ofta Trumps 4 dimensionella moves innan andra gör det.

Tim Pool jobbade ju för fan på Vice tidigare , en jävla liberal tönt som pågrund av sin egna journalistisk snubblade på sanningen och börjar successivt vändas emot demokraternas politik och vänster extremister likt i denna tråd. Han förnekar fortfarande dock att hans vänster sympatier är cancer.
Citera
2019-09-27, 07:55
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Dom gör bort sig fullständigt , finns inget brott , väljarna ser igen deras nothingburger och att media ännu en gång ljuger, ropar varg , det får motsatt effekt , istället sympatiserar fler med Trump och den vansinniga behandlingen deras president utsätts för. Det är meningen att man ska samarbeta för landets väl.
Sen att Biden verkligen har varit korrupt i Ukraina , ja det återstår att se om republikanerna vågar ge sig på, säkerligen är republikaner insyltade också, bland annat Mitt Romney.

Vad i helvete har Mitt Romney med Ukraina att göra din pajas?
Citera
2019-09-27, 07:58
Medlem
Lt.Col.Kilgores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Nancy Pelosi: "Therefore today, I'm announcing the House of Representatives is moving forward with an official impeachment inquiry."

https://twitter.com/axios/status/1176604292616204288

Kommer dom att lyckas?
Inte om det är det som det släppta "utdraget" är deras grund. Det innehåller egentligen inte någonting. Det finns något som kan, om man verkligen lägger manken till, uppfattas som ett quid pro quo, men det håller inte i en rätt. Det krävs inte mer än 2 timmer efter examen i rätt att slå sönder den.

Sen kommer det inte finnas underlag i Senaten för en fällande dom. Det krävs 67% av rösterna för fällande. Glöm det, republikanerna har majoritet.

Det kommer bli en fars, som mer kommer exponera vad demokraterna pysslar med.

Detta är en win för trump...
Citera
2019-09-27, 08:25
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychoftw
Vad är det du inte förstår? Läs dokumenten själv och se om du hittar något istället. Det finns ingenting! Det hela var en mästerligt utförd fälla av Trump. Biden är körd som presidentkandidat. Faktaresistenta vänstertomtar som du själv borde bara erkänna er besegrade.
Säger en trumpnisse faktaresistent, så vet man reda det är nått man inte ska prata om.

Men det är lugnt och enkelt denna Watergate 2.0, trumpen gjort nått som ämbetet inte är till för, och det är att använda den sitt ämbete och makt att hitta skit på sina motståndare.
Det är därför det är Watergate 2.0 och det är därför man jobbar på en impeachment.

Sen trumpen jobbar inte med några fällor, han jobbar med agendor och inget annat.
Det är därför han ljuger så ofta.
Och sen har han inte intelligens nog retoriskt att komma undan med nått som sker vi verkligheten, då han för sällan diskuterar den.
Därför jobbar man på impeachment.

Jag vet du vill prata om annat, men till vilken nytta tror du det är?
Du säger ju inget som ändrar nått, utan bara styrker du redan vet han är korrupt och kriminell.
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Jag ska försöka klara lätt för dig; för du vekar inte så klipsk.

WPM, words per minute. Enligt American Journal of Audiology ligger telefonsamtal mellan modersmål och en person med samma språk (men som ej har det som modersmål) på 90 ord per minut.

2200 ord / 90 ord per minut = 24,44 min
Till detta kommer tiden för framkoppling, och inledande/avslutande hälsningar (som rapporten säger inte står med).

Så 30 min är fullt rimligt. I synnerhet eftersom utskriften inte är word by word.

Fun fact; Obama låg på runt 70 WPM i många tal
Tal är inte inofficiella diskussioner, lustigt att du tror annat.
Tal är preparerade de är satta i ett tempo, de anpassade för applåder.
Men det var ju nyss 1200 ord, varför?
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Förstår inte varför du ska dra in fascism etc. Kan försöka svara mig sakligt istället.

Pelosi vet mycket väl vad som krävs för impeachment och har korrekt dragit på det.för det har inte funnits dels något bevis för att stödja sådant eller vilja att göra det.

Men nu med ukraina fick de progressiva luft under vingarna och momentum som.gjorde att det inte gick att hålla tillbaks det längre, även om det rent taktiskt hade varit klokare att vänta in rapporten och se vad som finns att använda

Det är möjligt det är så

Tror mer på att hon enbart går efter det politiska läget, hon vet vad som krävs för att fälla Trump och hon vill inte chansa innan hon är så gott som garanterad på att ha backningen som krävs
Fascism är det när man gör som trumpen, varför ska vi inte belysa det för?

Varför låtsas om impeachment, alla vet att Republikaner är för mesiga och polariserade för stå upp sitt land = fascismen även där.(även jag förstår alla inte är)
I fascismen så använder man sin makt för skydda sig mot lagen, och där har vi ett stort check.
The end.
Citat:
Ursprungligen postat av LifeIsElectric
"Visselblåsaren" har tydligen inte så solid grund att stå på. Du gör exakt likadant som med konspirationsteorin om RUSSIA.

"Rather than provide direct evidence that was witnessed or obtained firsthand by the complainant, the document instead combines gossip from various anonymous individuals, public media reports, and blatant misstatements of fact and law in service of a narrative that is directly contradicted by underlying facts. A footnote in the document even boasts about its use of “ample open-source information.”

Som vanligt så finns det inga riktiga källor:

"repeated references to what anonymous officials allegedly told the complainant"

https://thefederalist.com/2019/09/26/complaint-from-so-called-whistleblower-is-riddled-with-gossip-blatant-falsehoods/#.XYzYwqyn4T0.twitter

Det är bara fantasier i din hjärna alltihop. Din sjuka, sjuka hjärna. Men det roligaste är att den information som pekar på något intressant, pekar på Biden och Crowdstrike, något som kan pulvrisera DNC om det är vad som antyds.

Transkriptet är ute i offentligheten, och den "utländska ledaren" säger själv att han inte blev pressad till något.

Så nu står vi där igen, sanningen på ena sidan och du med din röda clownnäsa på andra.

Och det kommer att sluta med en total kollaps av DNC när Bidens korruption uppdagas. Kanske ännu mer av det gamla slavägarpartiets, DNCs, smuts kan tvättas bort.

Från artikeln ovan har jag hämtat ett citat från DOJ om "visselbåsaren":

In fact, the Department of Justice (DOJ) found in its review of the complaint from the anonymous official that the intelligence community inspector general found “indicia of an arguable political bias on the part of the Complainant in favor of a rival political candidate.”

Och vad kan vi då dra för slutsats?

Att klyban är en skvallerkärring som inte har någon källkritik överhuvudtaget.
Varför är man så upprörd för en whisleblower för, kan man inte följa regler och lagar?
Och där tillhör inte pressa en utländsk ledare på valammunition, det är inte vad USA ämbete är till för.
Men nu har vi en clown och fascist i vita huset, då är sånt ointressant.
Och vi är här nu med fascisterna i vita huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in