Citat:
Ursprungligen postat av
Psychoftw
Vad är det du inte förstår? Läs dokumenten själv och se om du hittar något istället. Det finns ingenting! Det hela var en mästerligt utförd fälla av Trump. Biden är körd som presidentkandidat. Faktaresistenta vänstertomtar som du själv borde bara erkänna er besegrade.
Säger en trumpnisse faktaresistent, så vet man reda det är nått man inte ska prata om.
Men det är lugnt och enkelt denna Watergate 2.0, trumpen gjort nått som ämbetet inte är till för, och det är att använda den sitt ämbete och makt att hitta skit på sina motståndare.
Det är därför det är Watergate 2.0 och det är därför man jobbar på en impeachment.
Sen trumpen jobbar inte med några fällor, han jobbar med agendor och inget annat.
Det är därför han ljuger så ofta.
Och sen har han inte intelligens nog retoriskt att komma undan med nått som sker vi verkligheten, då han för sällan diskuterar den.
Därför jobbar man på impeachment.
Jag vet du vill prata om annat, men till vilken nytta tror du det är?
Du säger ju inget som ändrar nått, utan bara styrker du redan vet han är korrupt och kriminell.
Citat:
Ursprungligen postat av
blueberrycake
Jag ska försöka klara lätt för dig; för du vekar inte så klipsk.
WPM, words per minute. Enligt American Journal of Audiology ligger telefonsamtal mellan modersmål och en person med samma språk (men som ej har det som modersmål) på 90 ord per minut.
2200 ord / 90 ord per minut = 24,44 min
Till detta kommer tiden för framkoppling, och inledande/avslutande hälsningar (som rapporten säger inte står med).
Så 30 min är fullt rimligt. I synnerhet eftersom utskriften inte är word by word.
Fun fact; Obama låg på runt 70 WPM i många tal

Tal är inte inofficiella diskussioner, lustigt att du tror annat.
Tal är preparerade de är satta i ett tempo, de anpassade för applåder.
Men det var ju nyss 1200 ord, varför?
Citat:
Ursprungligen postat av
Exxus
Förstår inte varför du ska dra in fascism etc. Kan försöka svara mig sakligt istället.
Pelosi vet mycket väl vad som krävs för impeachment och har korrekt dragit på det.för det har inte funnits dels något bevis för att stödja sådant eller vilja att göra det.
Men nu med ukraina fick de progressiva luft under vingarna och momentum som.gjorde att det inte gick att hålla tillbaks det längre, även om det rent taktiskt hade varit klokare att vänta in rapporten och se vad som finns att använda
Det är möjligt det är så
Tror mer på att hon enbart går efter det politiska läget, hon vet vad som krävs för att fälla Trump och hon vill inte chansa innan hon är så gott som garanterad på att ha backningen som krävs
Fascism är det när man gör som trumpen, varför ska vi inte belysa det för?
Varför låtsas om impeachment, alla vet att Republikaner är för mesiga och polariserade för stå upp sitt land = fascismen även där.(även jag förstår alla inte är)
I fascismen så använder man sin makt för skydda sig mot lagen, och där har vi ett stort check.
The end.
Citat:
Ursprungligen postat av
LifeIsElectric
"Visselblåsaren" har tydligen inte så solid grund att stå på. Du gör exakt likadant som med konspirationsteorin om RUSSIA.
"Rather than provide direct evidence that was witnessed or obtained firsthand by the complainant, the document instead combines gossip from various anonymous individuals, public media reports, and blatant misstatements of fact and law in service of a narrative that is directly contradicted by underlying facts. A footnote in the document even boasts about its use of “ample open-source information.”
Som vanligt så finns det inga riktiga källor:
"repeated references to what anonymous officials allegedly told the complainant"
https://thefederalist.com/2019/09/26/complaint-from-so-called-whistleblower-is-riddled-with-gossip-blatant-falsehoods/#.XYzYwqyn4T0.twitter
Det är bara fantasier i din hjärna alltihop. Din sjuka, sjuka hjärna. Men det roligaste är att den information som pekar på något intressant, pekar på Biden och Crowdstrike, något som kan pulvrisera DNC om det är vad som antyds.
Transkriptet är ute i offentligheten, och den "utländska ledaren" säger själv att han inte blev pressad till något.
Så nu står vi där igen, sanningen på ena sidan och du med din röda clownnäsa på andra.
Och det kommer att sluta med en total kollaps av DNC när Bidens korruption uppdagas. Kanske ännu mer av det gamla slavägarpartiets, DNCs, smuts kan tvättas bort.
Från artikeln ovan har jag hämtat ett citat från DOJ om "visselbåsaren":
In fact, the Department of Justice (DOJ) found in its review of the complaint from the anonymous official that the intelligence community inspector general found “indicia of an arguable political bias on the part of the Complainant in favor of a rival political candidate.”
Och vad kan vi då dra för slutsats?
Att klyban är en skvallerkärring som inte har någon källkritik överhuvudtaget.
Varför är man så upprörd för en whisleblower för, kan man inte följa regler och lagar?
Och där tillhör inte pressa en utländsk ledare på valammunition, det är inte vad USA ämbete är till för.
Men nu har vi en clown och fascist i vita huset, då är sånt ointressant.
Och vi är här nu med fascisterna i vita huset.