2019-09-26, 18:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Precis! Fanns inga som helt belägg för att han försvårade någonting.

Annat kan man ju säga om Biden och Hillary; där det är BEVISAT att de har hindrat utredningar.

Du läser så som satan tolkar bibeln, det fanns inte tillräckligt med bevis för att kunna säga A eller B för att folk aktivt försvårade utredningen.

Har du något bevis för att de andra har aktivt hindrat en utredning eller är det din psykos som talar?
Citera
2019-09-26, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nja, det handlar inte om att vara saklig, Pelosi är ökänd för att vara korrupt och folk har ifrågasatt länge nu varför en utredning inte har börjat sedan länge.

Skulle formulerat mig bättre, saklig i den mening att hon Inte vill rusa in i detta blint som de mer progressiva vill.
Inte saklig i den mening hon är ärlig
Citera
2019-09-26, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Om opinionen visar att Trump inte har en chans att bli omvald, eller att det är väldigt osäker kan reupblikanerna försöka rädda partiet. De republikanska senatorerna har då ändå förlorat sin egen plats men kan vilja hamna rätt i historieböckerna.

Det här med presidentens påtryckningar på Ukraina verkar vara spridd över hela Europa och även bland åtminstone de amerikanska säkerhetstjänsterna, men troligen i andra länder likaså.

När nu demokraterna inleder inhämtande av dokument och förhör så kommer fler att tala om vad de vet.

Men det kanske upprepar sig att folk vägrar säga sanningen som i Muellers utredning. Men det här verkar mer omfattande. Men det återstår att se. Speciellt intresserad av Giulianis uttalanden. Han är ju en lös kanon på många sätt.

Vad är det här för fantasier? Är din uppfattning att folk "vägrade" säga sanningen i Muellers utredning? Det är nog snarare så att utredningen inte sa vad du ville att den skulle säga. Du gick på en konspirationsteori om ryssar spridd av massmedia, och nu gör du samma misstag igen. Äkta dumhet är när man gör samma misstag om igen.
Citera
2019-09-26, 18:21
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Har du dock ingen aning om. Du spekulerar och försöker hitta spöken som inte finns.

Det går fortfarande inte att jämföra med Watergate. Det är i princip redan klarlagt att det inte är en Trump-skandal.

Jag är inte ensam om att tycka det. Det finns flera politiska kommentatorer som håller med.
Jo, det har jag, jag ser vad som sker, och transkritet innehåller knappt 5min.

Watergate 2.0. försök hänga med lite.
Men såklart tror man man att det är ett inbrott i watergate, ja, då blir ju det galet konstigt.
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
1200 ord; 80-90 ord per minut = 24-27 min. Fullt rimligt.

Men det är just detta Trump vill; att ni vänsterliberala skall hänga upp er och tro att samtalet visar något annat än utskriften. Ni kommer tjata sönder er, hänga upp er på det. Precis enligt planen.
Sedan släpper Trump samtalet - och ni får springa och gömma er i vanlig ordning.

Att ni vänsterliberala tokar aldrig lärt er
80 ord är 15min, 90 ord är 13min, dock pratar man mycket fortare än så.
Kan du presentera matten bakom dina uträkningar?
Din uträkning pratar om 44-50 ord, hur kommer det sig?
Är det utvecklingsstörda som pratar?

Och i den riktiga världen där matte blir det vad rätt, så pratar man om 125-150 ord.
Det blir då 8-10min material.

Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Skulle formulerat mig bättre, saklig i den mening att hon Inte vill rusa in i detta blint som de mer progressiva vill.
Dock måste man ta hänsyn så mycket det går och andra demokrater, innan man tar beslut
Annars blir man fascister som republikanerna är idag, och det borde en del trumpnissa gilla dock.

Och det därför det tar tid.
Ett huvudlöst rusande, vad ska det vara till för?
Citera
2019-09-26, 18:24
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus

Nja, det finns en hel del saker som behöver utredas närmre bland annat OoJ och ekobrott osv, det finns flera saker att ta på men som hon inte är villig att utreda, det är samma nu efter att Impechment utredningen har börjat komma igång det rapporteras om att hon släpar efter för att försvåra att utredningen kommer igång.

Jag är rätt säker på att även om hon skulle få ett dokument på 500+ sidor som i detalj förklarar grova brottsliga handlingar som visar på att Trump måste avsättas så skulle hon troligen inte ta tag i det så länge som donatorer och resten av partiet inte börjar skrika på henne.

För pengar går före allt när det kommer till Corp-Dems
Citera
2019-09-26, 18:26
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Men såklart tror man man att det är ett inbrott i watergate, ja, då blir ju det galet konstigt.

Du förstår uppenbart inte hur liknelsen haltar. Det fungerar inte så som du verkar tro med liknelser.
Citera
2019-09-26, 18:30
Medlem
Citat:

80 ord är 15min, 90 ord är 13min, dock pratar man mycket fortare än så.
Kan du presentera matten bakom dina uträkningar?
Din uträkning pratar om 44-50 ord, hur kommer det sig?
Är det utvecklingsstörda som pratar?

Och i den riktiga världen där matte blir det vad rätt, så pratar man om 125-150 ord.
Det blir då 8-10min material.

Dock måste man ta hänsyn så mycket det går och andra demokrater, innan man tar beslut
Annars blir man fascister som republikanerna är idag, och det borde en del trumpnissa gilla dock.

Jag ska försöka klara lätt för dig; för du vekar inte så klipsk.

WPM, words per minute. Enligt American Journal of Audiology ligger telefonsamtal mellan modersmål och en person med samma språk (men som ej har det som modersmål) på 90 ord per minut.

2200 ord / 90 ord per minut = 24,44 min
Till detta kommer tiden för framkoppling, och inledande/avslutande hälsningar (som rapporten säger inte står med).

Så 30 min är fullt rimligt. I synnerhet eftersom utskriften inte är word by word.

Fun fact; Obama låg på runt 70 WPM i många tal
Senast redigerad av blueberrycake 2019-09-26 kl. 18:33.
Citera
2019-09-26, 18:31
Medlem
Citat:

Förstår inte varför du ska dra in fascism etc. Kan försöka svara mig sakligt istället.

Pelosi vet mycket väl vad som krävs för impeachment och har korrekt dragit på det.för det har inte funnits dels något bevis för att stödja sådant eller vilja att göra det.

Men nu med ukraina fick de progressiva luft under vingarna och momentum som.gjorde att det inte gick att hålla tillbaks det längre, även om det rent taktiskt hade varit klokare att vänta in rapporten och se vad som finns att använda

Citat:
Nja, det finns en hel del saker som behöver utredas närmre bland annat OoJ och ekobrott osv, det finns flera saker att ta på men som hon inte är villig att utreda, det är samma nu efter att Impechment utredningen har börjat komma igång det rapporteras om att hon släpar efter för att försvåra att utredningen kommer igång.

Jag är rätt säker på att även om hon skulle få ett dokument på 500+ sidor som i detalj förklarar grova brottsliga handlingar som visar på att Trump måste avsättas så skulle hon troligen inte ta tag i det så länge som donatorer och resten av partiet inte börjar skrika på henne.

För pengar går före allt när det kommer till Corp-Dems

Det är möjligt det är så

Tror mer på att hon enbart går efter det politiska läget, hon vet vad som krävs för att fälla Trump och hon vill inte chansa innan hon är så gott som garanterad på att ha backningen som krävs
Citera
2019-09-26, 18:32
Medlem
Citat:
Du har inte läst eller lyssnat på honom, Mueller förklarade att man inte kunde göra en fullständig utredning för att folk ljög och undanhöll information.

Nej, Mueller sa typ ingenting utöver rapporten.

https://youtu.be/8db5lriRfwM

Citat:
Trump försökte stämma Deutche Bank för att hindra dem från att släppa information som de höll på och nu sist så har man försökt hålla en whistleblower borta.

Vilka problem innebär det att försöka stämma någon? Vad vann Trump på att inte stämma Deutsche Bank? För det är ju just det han inte gjorde.

Vet du vad banksekretess är? Jag tycker det är rätt illa om DB lämnar ut uppgifter om en kund på det viset.

Citat:
Det är helt enkelt en lång rad av saker som visar på att Trump eller de i hans stabb aktivt försöker att försvåra utredningar och vara så icke transparenta som möjligt.

Nej, det är ett tecken på att demokrater har tappat greppet helt och enbart fokuserar på att försöka obstruera presidentens arbete. Ni har inget att komma med, därför håller ni på så här. Ni är som små patetiska barnungar.
Senast redigerad av LifeIsElectric 2019-09-26 kl. 18:40.
Citera
2019-09-26, 18:37
Medlem
Det är alltid ”Watergate” så fort det är någon häxjakt som inleds. Det pinsamma är att nyss var Muellers utredning denna Watergate fantasi nu är det detta. Inte ens tongången i massmedia är speciellt optimistisk över detta försök.
Citera
2019-09-26, 18:38
Medlem
Citat:
FBI sa att man varken kunde stödja eller neka att man förhindrade utredningen, sluta ljug nu.

Det finns alltså inga bevis för att man förhindrat utredningen. Bra att vi har klargjort att det enbart är du som fantiserar.
Citera
2019-09-26, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
https://www.youtube.com/watch?v=gyC3E-kD9aQ

Detta hände på MSNBC igår. De gick in och bröt Trump's presskonferens för att upplysa att Trump ljuger. Enligt tv-ankaret skall Hunter's mutanklagelser redan är utredda och att inget fanns att bevisa.

Oj, det var sjukt. De vågar inte ens låta folk höra Trump tala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in