Citat:
Ursprungligen postat av
intermittentexplosivitet
Nej, det strider inte mot reglerna. Något kanske skulle kunna prövas mot regel 0.09., men var och en står ansvarig för det den skriver.
Tack för svar.
Den regeln säger:0.09. Falsk ryktesspridning
Att sprida påhittade uppgifter om personer, företag eller organisationer med uppsåt att utsätta dessa för andras missaktning, eller att avsiktligen sprida förvrängd eller påhittad information med uppsåt att vilseleda, är förbjudet.
Varje inlägg får prövas mot ex v 0.09
Ex v "Greta är ett virus" och "Mongogener" skulle kunna falla under den kategorin. (om nu inte skribenten har en källa som visar att Greta verkligen är mongoloid.
Inte för att jag fattar vad som skribenten menar med att Greta är ett virus, men antagligen är det ett uttryck för missaktning och uppenbarligen osant.
Men om mods bedömning stämmer generellt så är det nästan fritt fram för hat på Flashback. Så tolkar jag hen. Är det fel?
Man kan skriva: Jag hatar Greta. Hon är ful och avskyvärd.
Om jag tolkat mods tolkning av reglerna rätt?
Låter inte som nettikett. Man tillåter, att som i mitt fall här, skribenter utsätter ett barn för ständiga verbala övergrepp. Lägger helt över ansvaret på skribenten. Det anser jag vara släpphänt och oansvarigt. Och en tveksam tolkning av forumets regler.