Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-26, 23:17
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 36225
Vem har påstått det då?

Varför frågar du mig om vem som påstått något som du verkar ha missuppfattat att jag ska ha påstått?

Själv var jag nyfiken på om Jof tror att censur förändrar folks tankar till det bättre och fick svaret: “Nej”.

Din åsikt i frågan är jag ointresserad av då du uppenbarligen är sällsynt snurrig...
Citera
2019-09-26, 23:21
  #38
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Regel mot personangrepp. Rapporterad.

Du läste inte det finstilta om att det är en hög tolerans mot invektiv och personliga tillmälen på Flashback. Det är alltså fullt tillåtet att trolla, under förutsättning att man också tillför något i diskussionen.
Citera
2019-09-26, 23:26
  #39
Avstängd
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är väl i så fall föräldrarnas fel och de som skall granskas och kritiseras ... Att ge sig på ett barn med osakliga utbrott är knappast konstruktivt, klokt, moget osv..

Edit
Du får förtydliga din fråga.


Greta själv har valt att vara en offentlig person (eller hennes föräldrar har promotat och tillåtit henne). Så man kan ju ifrågasätta när hon klankar ner på folk som skapar ekonomi i världen och att hon inte gett en av världens största presidenter respekt (sen kan man säga vad man vill om Trump, men han har positionen).

Så det är den som ger sig in i leken får leken tåla. Och även om hon kanske blir omyndigförklarad som vuxen så är det ändå hennes föräldrar som tillåtet det hela. Så om hon är mogen nog att gå i strid för klimatet av egen övertygelse eller med föräldrarnas ansvar så är det hon eller de som får bära konsekvensern av det.

Eller är hon bara ett baaarn? Varför ska hon få så mycket uppmärksamhet i så fall?

Vänta bara tills flickor i mellanöstern eller Afrika får reda på detta. Då kommer 100000000 copycats dyka upp. Och då blir det rasistiskt att tycka att Gretas åsikter är mer värda än deras.
Och gissa vad, de lider inte av någon slags genetisk diagnos.

Inte i så många andra länder än västeuropeiska kan en halvt funktionshindrad liten flicka göra karriär genom att shama andra och se sur ut. Snacka om white privilige.
Citera
2019-09-26, 23:32
  #40
Medlem
Jofs avatar
Skulle vara intressant att få en kommentar till detta av modertorn eller moderatorerna.
Här finns det ju olika åsikter om man ska få hata hur mycket som helst eller inte. Just i detta fallet tog jag som ex v hat mot Greta Thunberg.
Citera
2019-09-26, 23:35
  #41
Medlem
Kalk-Allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag är inte lättkränkt men jag tycker man skall utgå ifrån att barn tål mindre än vuxna.
Är man offentlig får man tåla!
Citera
2019-09-26, 23:45
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 36225
Du skrev:

Tror du människors tankar förändras till det bättre om man förhindrar dem att uttrycka sig?

Antingen är det du eller någon annan som tog upp detta till diskussion.

Ja, jag ställde den frågan, då jag var nyfiken på TS svar. Däremot har ingen, så vitt jag vet, påstått att det är Flashbacks syfte att förändra människors tankar till det bättre (eller det sämre heller för den delen).
__________________
Senast redigerad av 666ten 2019-09-26 kl. 23:47.
Citera
2019-09-26, 23:49
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 36225
Okidoki, då börjar vi komma någonstans. Du var intresserad av vad TS tyckte, men inte vad någon annan tyckte?

Bingo. Eftersom TS verkade propagera för censur på landets nära nog enda plats där fri diskussion fortfarande tillåts (om än under allt fler restriktioner än tidigare)... undrade jag om TS tror att censur har en positiv effekt på det individuella planet. Själv tror jag nämligen att ökad censur kommer leda till ett våldsammare samhälle.
__________________
Senast redigerad av 666ten 2019-09-26 kl. 23:55.
Citera
2019-09-26, 23:49
  #44
Avstängd
0UTL4Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag är inte lättkränkt men jag tycker man skall utgå ifrån att barn tål mindre än vuxna.

Det kan man utgå ifrån samtidigt så finns det en jäkla massa sköra vuxna människor som inte klarar av i närheten av vad en tonåring pallar med, hur ställer du dig där, du har ändå ägnat dig väldigt mycket åt näthat under väldigt många år och måste anses som någon form av expert.
Citera
2019-09-26, 23:50
  #45
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Är man offentlig får man tåla!

Och då får man skriva ut sitt hat offentligt (men anonymt) var som helst och hur mycket som helst, antar jag du anser. Som här på flashback.

Har du någon gräns för hur, när och var hatet ska stoppas?

Får man då gå vidare och säga det till personen? Eller skriva det till personen?
Får man gå ännu ett steg och visa sitt hat genom fysiskt våld mot personen (om den är en offentlig person)?
__________________
Senast redigerad av Jof 2019-09-26 kl. 23:53.
Citera
2019-09-26, 23:51
  #46
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Är man offentlig får man tåla!
Nej, när det gäller barn som faktiskt inte kan välja om de är offentliga eller inte så håller jag inte med dig ...
Citera
2019-09-26, 23:59
  #47
Avstängd
0UTL4Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad är det för näthat jag ägnat mig åt???
Ge exempel.

Ja, det finns också sköra vuxna som kräver extra hänsyn ... det är dock inget argument för att barn och vuxna skall behandlas lika.

Barn äger rätten till hänsyn bara i det faktum att de är just barn.

Det kan jag inte eftersom det skulle strida mot flashbacks regler.
Jag ville bara få din take på det, hur tänker man när man näthatar...

Där är vi eniga.
Citera
2019-09-27, 00:13
  #48
Medlem
lumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nej, det strider inte mot reglerna. Något kanske skulle kunna prövas mot regel 0.09., men var och en står ansvarig för det den skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Skulle vara intressant att få en kommentar till detta av modertorn eller moderatorerna.
Här finns det ju olika åsikter om man ska få hata hur mycket som helst eller inte. Just i detta fallet tog jag som ex v hat mot Greta Thunberg.


Svar är redan givet.

Förvånande är att inlägg med bara hat och invektiv utan substans får förekomma i en diskussion om miljön. Minst 80% av inläggen är OT i tråden om Gretas tal och visar att kvantitet framför kvalité är dagens trend på forumet. Istället för att invänta rapporter kan moderatorer med ansvarskänsla tillfälligt låsa trådarna om Greta och radera allt som bryter mot regler och netikett. https://www.flashback.org/regler

"Flashback Forum ställer krav på både kvalitet och läsvärde. Trådar som saknar detta kommer att raderas eller låsas."
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback