2019-09-26, 23:54
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Ja något känns väldigt skumt här.

Nu vet jag inte hur det fungerar inom sjukvården/med vissa läkare, men inte fan kan man utverka ett läkarintyg (eller vilket underlag det nu var - läkare som vittne?) på någon slags beställning? :/

Ett alternativ som ändå känns hyffsat rimligt kan ju vara att något hände med huvudet sent 2013. Någon kanske nämnde "möjlig hjärnblödning" vilket hon tog fasta på även om de tester som gjordes just då inte lyckades utvisa det, men att senare tester faktiskt visade den gamla skadan? Men å andra sida... vill minnas något om att du citerat läkare som sa att blödningen 2014 var typ två-tre veckor gammal?
Det hände inget med huvudet dec 2013, det är ännu en lögn från Karin och hon försökte använda den i vårdnadstvisten men där fick hon tji.
Det var ju flera förhandlingar och interimistiska beslut som gick henne emot redan i dec 2013 och i jan-feb 2014 som handlade om vårdnaden och besitttningsrätten.
Hon försöker helt enkelt svartmåla HOL som så många gånger har visats.

Då tar vi från domen igen.
Den utredning som Karin fört in i målet om hennes hälsa – och som hon menar har betydelse för bedömningen i målet – rör hennes neurologiska status utifrån en blödning i hjärnan som hon påstår uppkom efter ett trauma den 16 december 2013 och under alla förhållanden före förhandlingen i tingsrätten den 28 januari 2014.

Karin har som skriftlig bevisning åberopat svaret på en röntgenundersökning genom datortomografi utförd på halsryggrad och skalle den 31 januari 2014.
Utlåtandet har på fråga från tingsrätten kommenterats av Märta Berthold-Lindstedt, som bekräftat att utlåtandet inte visade på någon blödning i hjärnan.

Av hennes vittnesmål framgår emellertid att en röntgen av Karin som gjordes den 30 mars 2014 utvisade en liten blödning som bedömdes vara två till tre veckor gammal.
Märta Berthold-Lindstedt, som undersökt Karin i september 2014 inför en eventuell fördjupad rehabilitering har beskrivit blödningen – utifrån tillgängliga journalhandlingar från Stockholms Sjukhem – som en lindrig skada med god prognos, samt bekräftat att Karin där genomgick rehabilitering för skadan under tiden den 7 – 21 april 2014.

Bra att rätten var smarta nog att kalla in en överläkare från strokeenheten för att bemöta Karins lögner. Hon försökte ju till och med påvisa lögnen med en datortomografi som inte visade någonting.
Citera
2019-09-27, 00:01
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det hände inget med huvudet dec 2013, det är ännu en lögn från Karin och hon försökte använda den i vårdnadstvisten men där fick hon tji.
Det var ju flera förhandlingar och interimistiska beslut som gick henne emot redan i dec 2013 och i jan-feb 2014 som handlade om vårdnaden och besitttningsrätten.

Den utredning som Karin fört in i målet om hennes hälsa – och som hon menar har betydelse för bedömningen i målet – rör hennes neurologiska status utifrån en blödning i hjärnan som hon påstår uppkom efter ett trauma den 16 december 2013 och under alla förhållanden före förhandlingen i tingsrätten den 28 januari 2014.

Karin har som skriftlig bevisning åberopat svaret på en röntgenundersökning genom datortomografi utförd på halsryggrad och skalle den 31 januari 2014.
Utlåtandet har på fråga från tingsrätten kommenterats av Märta Berthold-Lindstedt, som bekräftat att utlåtandet inte visade på någon blödning i hjärnan.

Av hennes vittnesmål framgår emellertid att en röntgen av Karin som gjordes den 30 mars 2014 utvisade en liten blödning som bedömdes vara två till tre veckor gammal.
Märta Berthold-Lindstedt, som undersökt Karin i september 2014 inför en eventuell fördjupad rehabilitering har beskrivit blödningen – utifrån tillgängliga journalhandlingar från Stockholms Sjukhem – som en lindrig skada med god prognos, samt bekräftat att Karin där genomgick rehabilitering för skadan under tiden den 7 – 21 april 2014.

Bra att rätten var smarta nog att kalla in en överläkare från strokeenheten för att bemöta Karins lögner. Hon försökte ju till och med påvisa lögnen med en datortomografi som inte visade någonting.

Vilken skata hon är! Drar hon sig inte för någonting?
Citera
2019-09-27, 00:08
Medlem
flammers avatar
Citat:

Tack. Fann det bara något märkligt att hon skulle fabulera en hjärnblödning i dec 2013 och sen genom ödets ironi faktiskt få en tre månader senare, varför jag alltså funderade på om det kan varit så att sjukvården missade något vid sin första undersökning (vilket iofs motsägs av den andra undersökningen) eller att alla hjärnblödningar (läkarutlåtande till trots) är fejkade.

Kanske jag som fått hjärnblödning av den här tråden och utvecklat hjärnspöken.
Citera
2019-09-27, 00:09
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Vilken skata hon är! Drar hon sig inte för någonting?
Nej det gör hon inte!!! Jag sitter på en par saker som jag inte riktigt vet hur jag ska lägga ut för att inte outa någon. Dom är riktigt hemska och mängder med anklagelser mot HOL.
Karin är så sjuk i huvudet så med det jag vet nu så är min slutsats... LÅS IN HENNE PÅ LPT.
Lagen om Psykiatrisk Tvångsvård.
Citera
2019-09-27, 00:15
Medlem
flammers avatar
Citat:
Nej det gör hon inte!!! Jag sitter på en par saker som jag inte riktigt vet hur jag ska lägga ut för att inte outa någon. Dom är riktigt hemska och mängder med anklagelser mot HOL.
Karin är så sjuk i huvudet så med det jag vet nu så är min slutsats... LÅS IN HENNE PÅ LPT.
Klokt av dig att tänka på icke-outning i första hand. Tack för visad medmänsklighet. Folk har nog redan en ganska god bild som det är (om än tydligen inte fullständig).
Citera
2019-09-27, 00:16
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Tack. Fann det bara något märkligt att hon skulle fabulera en hjärnblödning i dec 2013 och sen genom ödets ironi faktiskt få en tre månader senare, varför jag alltså funderade på om det kan varit så att sjukvården missade något vid sin första undersökning (vilket iofs motsägs av den andra undersökningen) eller att alla hjärnblödningar (läkarutlåtande till trots) är fejkade.

Kanske jag som fått hjärnblödning av den här tråden och utvecklat hjärnspöken.
Jag får nog en snart själv...
Kan man fabulera ihop detta är man kapabel till vad som helst.
Hur kommer man ens på idén att göra något sånt här? Lägga sig på golvet nedanför en trappa och låtsas vara skadad och hon har inte en enda skada.

Larmade om våld: ”Sanningslöst”
En aprilkväll för några år sedan ringde toppjuristen 112 och viskade att ”X slår mig hela tiden.” Larmet orsakade en fullskalig utryckning med ambulans och flera polispatruller. Toppjuristen hittades liggandes på bottenplan i en lägenhetsbyggnad. Hon påstod att hon blivit knuffad nedför trappan.
Men alla poliser som ryckte ut drog, enligt utredningshandlingar Expressen tagit del av, samma slutsats: Hon hade inte utsatts för våld. I anteckningar från förhöret med en av poliserna står:

”Ambulanspersonalen tillfrågades om eventuell skadebild men svarade att det inte fanns något.”

Toppjuristen anmäldes för falskt larm angående 112-samtalet och falsk tillvitelse angående utpekandet av en namngiven person som våldsverkare.

Chefsåklagare Jan Pernvis skrev i sina utredningsdirektiv till polisen att toppjuristen ”sanningslöst uttryckt att hon vid tillfället blev slagen” och hon ”genom den oriktiga uppgiften (...) föranlett att onödiga säkerhetsåtgärder vidtagits.”

Förundersökningen lades ned. Inte för att brott inte kunde styrkas utan för att andra inblandade kunde fara illa av fortsatt utredning.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-osanningar-har-avslojats-av-polis-och-domstol/
Barnen hade blivit tvungna att vittna och dom hade farit illa nog.
Citera
2019-09-27, 00:18
Avslutad
Citat:
Lika bra att lägga upp allt på bordet. Vi hade en diskussion om det kontaktförbud som kom feb 2016. Vi på fb undrade vad det var som föranledde det kontaktförbudet. Snacket gick kring 1a torped anstiftan om det kunde ha varit grunden för kontaktförbudet. Vi kom fram till att det tedde sig underligt eftersom 1a torpedförsöket blev nedlagt.
Sedan kommer försök nr 2 Dec 2015. Då har man ju en undran är det det här försöket som gör att rätten beviljar kontaktförbudet. Detta blev ju också nedlagt vilket inte borde styrka själva kontaktförbudet. Så har du något mer? Låt oss se!
Senast redigerad av sherlocksnake 2019-09-27 kl. 00:23.
Citera
2019-09-27, 00:19
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Bra av dig att tänka så! Jag är SÅ nyfiken!!, men det som kommit fram i tråden är mer än nog. Vi har nog alla insett hur illa det faktiskt är med henne.
Citera
2019-09-27, 00:24
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Lika bra att lägga upp allt på bordet. Vi hade en diskussion om det kontaktförbud som kom feb 2016. Vi på fb undrade vad det var som föranledde det kontaktförbudet. Snacket gick kring 1a torped anstiftan om det kunde ha varit grunden gör kontaktförbudet. Vi kom fram till att det tedde sig underligt eftersom 1a torpedförsöket blev nedlagt.
Sedan kommer försök nr 2 Dec 2015. Då har man ju en undran är det det här försöket som gör att rätten beviljar kontaktförbudet. Detta blev ju också nedlagt vilket inte borde styrka själva kontaktförbudet. Så har du något mer? Låt oss se!
Jag får saker i PM och jag måste vara försiktig så att den person som ger mig det inte outas.
Skulle Karin om hon läser här känna igen hen så har hon ett nytt offer att förfölja

Så jag begär godkännande först innan jag lägger upp något.
Det jag får i PM i förtroende stannar antingen för gott hos mig eller läggs ut när jag har fått det godkänt.
Citera
2019-09-27, 00:27
Avslutad
Citat:
Jag får saker i PM och jag måste vara försiktig så att den person som ger mig det inte outas.
Skulle Karin om hon läser här känna igen hen så har hon ett nytt offer att förfölja

Det jag får i PM i förtroende stannar antingen för gott hos mig eller läggs ut när jag har fått det godkänt.
OK!
Citera
2019-09-27, 00:28
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Klokt val! Det sista vi vill är att ytterligare en människa ska riskera att få ett helvete på grund av henne. Samtidigt är det bra att människor får veta vad hon är för en typ.
Citera
2019-09-27, 01:01
Medlem
dialektikers avatar
Har det inte löst sig än?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in