2019-09-26, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Med sånt där är det lite extra prövning att ha tankar ända från Sverige. Samtidigt som polisen säkert har en klar bild över hans möjlighet att smita från kontoret. Skulle jag gissa har han haft en bil parkerad vid jobbet i så fall. Antingen att han parkerade utanför övervakat område på morgonen och promenerade sista biten eller hade tillgång till en extra bil som placerats ut. Sen kör han till huset en bakväg och går genom skogen.

Då kanske han hann förbi sparkjöp och Biltema också, och en pappershandel på vägen...
I såfall en helt utrolig historie uten å gjøre en tabbe. Tenk å ta sjansen på at ingen ser at du reiser hjem og fjerner liket evnt dreper, lage en slik kodenøkkel, klare alene og få henne ut i bilen. Merket meg at de hadde slik garasje som man kan gå via huset inn i den. Definitivt en fordel.
Alt er selvfølgelig mulig og teorien er kanskje mer realistisk enn leiemorderteorien. Men så tenker jeg hvis denne teorien skulle være riktig må det uansett vært planlagt når han har lagt fra deg så få spor.
Nå er sikkert ikke TH dum og kanskje smart nok til å snøre sammen dette på kort sikt, jeg vet ikke.
Citera
2019-09-26, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Med sånt där är det lite extra prövning att ha tankar ända från Sverige. Samtidigt som polisen säkert har en klar bild över hans möjlighet att smita från kontoret. Skulle jag gissa har han haft en bil parkerad vid jobbet i så fall. Antingen att han parkerade utanför övervakat område på morgonen och promenerade sista biten eller hade tillgång till en extra bil som placerats ut. Sen kör han till huset en bakväg och går genom skogen.

Då kanske han hann förbi sparkjöp och Biltema också, och en pappershandel på vägen...
I såfall en helt utrolig historie uten å gjøre en tabbe. Tenk å ta sjansen på at ingen ser at du reiser hjem og fjerner liket evnt dreper, lage en slik kodenøkkel, klare alene og få henne ut i bilen. Merket meg at de hadde slik garasje som man kan gå via huset inn i den. Definitivt en fordel.
Alt er selvfølgelig mulig og teorien er kanskje mer realistisk enn leiemorderteorien. Men så tenker jeg hvis denne teorien skulle være riktig må det uansett vært planlagt når han har lagt fra deg så få spor.
Nå er sikkert ikke TH dum og kanskje smart nok til å snøre sammen dette på kort sikt, jeg vet ikke. Men han har sannelig hatt flaks når ingen har sett han i løpet av denne runden men hvem vet, folk er vel rimelig sløv, selv er jeg vel ganske imponert over den som så d3n sølvgrå suven. Jeg tror kanskje jeg hadde klart å få med meg at det var en sølvgrå bil. Hadde det vært samme bilmerke som min egen bil hadde jeg kanskje fått med meg det, utover det er jeg faktisk imponert over iaktagelsen. Men det er mulig at det var et pluss at bilenkjørte over en plen. Ikke akkurat så normalt etter min mening og skjerper kanskje hukommelsen.
Citera
2019-09-26, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papatri
Paranoid og naiv tanke. Bare fordi du er her betyr det ikke at alle andre er her

At de tar sjansen på å skrive på nettet når de ikke en gang uttaler seg utenom advokat offentlig ville være veldig uvørnt av dem.
Kan ikke se noe fordel for dem om det ble avslørt og tatt opp i en rettsak.

Disse folkene har konsekvens beregning på alle avgjørelser...
Uten det klarer man ikke tjene mye penger.

At de er her å leser er jeg ganske sikker på. Ihvertfall advokat
Er heller ikke lov å pønske på hvem som er hvem på dette forumet så vær litt forsiktig med sånt

Om de er her har de alle rett til å være her anonymt like mye som deg

Har mange spørsmål rundt ditt profil navn, men for din sikkerhet har jeg ikke en gang lov å spekulere på det på denne siden.

Er du veldig overbevist om at hagen familien ligge bak?

Er litt der selv, men svinge veldig.
Er så mye som taler for og imot.

. Ha en god kveld.

Men hvem bryr deg vel. Det spiller vel null rolle om familien skulle snoke her. Tror du vi blir arrestert over å utveksle meninger. Så kunne ikke brydd meg mindre.
Citera
2019-09-26, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Politiet vet nok mye. Men ikke nok. Her vil de bygge en sikker sak. Ja, bil er nok bedre, men hvordan unngå kamera? Hatt en ekstra bil mener du?
Sølvgrå suv, hvordan skulle han uten hjelp klare og skaffe denne bilen til rådighet noen få timer, ( time,,)
uten at noen fikk snusen i det, igjen i såfall planlagt.
Citera
2019-09-26, 22:40
Medlem
Monsens avatar
0914-samtalen

Jeg venter bare på at politiet går ut med at 0914-samtalen ikke holder likevel. Hva tror dere andre? Er det virkelig mulig for MGM å dra på jobb og ta seg tilbake til huset for å drepe henne? Og deretter dra på jobb igjen? Uten å bli sett av noen?

Når er nest-siste sikre livsbevis? Politiet har ikke gått ut med det, men kanskje det er alarmselgeren som så henne sist utover vår MGM?
Senast redigerad av Monsen 2019-09-26 kl. 22:43.
Citera
2019-09-26, 22:46
Medlem
I teorien er det vel kanskje mulig at ingen ser hvilket menneske som eventuelt er ute og f.eks. går/jogger/sykler, hvis han/hun benytter en utgang uten kameraovervåkning, og kanskje bytter klær og bruker parykk og eventuelt en naturtro ansiktsmaske f.eks.
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-09-26 kl. 23:27.
Citera
2019-09-26, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
0914-samtalen

Jeg venter bare på at politiet går ut med at 0914-samtalen ikke holder likevel. Hva tror dere andre? Er det virkelig mulig for MGM å dra på jobb og ta seg tilbake til huset for å drepe henne? Og deretter dra på jobb igjen? Uten å bli sett av noen?

Når er nest-siste sikre livsbevis? Politiet har ikke gått ut med det, men kanskje det er alarmselgeren som så henne sist utover vår MGM?
Tidligere samme morgen som 9:14-samtalen.
"– Hva kan dere si om nest siste sikre livstegn fra Anne-Elisabeth Hagen?

– Vi ønsker ikke å kommentere dette noe nærmere enn å bekrefte at dette er tidligere samme morgen 31. oktober i fjor, svarer Brøske."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0n0Ln0/ringte-til-anne-elisabeth-hagen-klokken-0948-stusset-over-at-han-ikke-fikk-svar
Citera
2019-09-26, 23:09
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Nå er sikkert ikke TH dum og kanskje smart nok til å snøre sammen dette på kort sikt, jeg vet ikke.

Det där sista i mitt inlägg var väl lite skämtsamt kanske. Jag tänkte på några av våra ljushuven, Hökensåsmannen och Mantorpspojken (efter brottsplats). Åtminstone den förre där, en familjefar från Norrahammar eller var det var, kunde man tro lite mer om än att åka till Biltema och handla sex flaskor tändvötska och kofot och vad det var och sen dra till hökensås och bränna ner ett äldre par med en stuga utanpå. Detta efter att tidigare ha slagit ihjäl några bekanta/klienter i Norrahammar med basebollträ och tänt på med sämre utdelning. Och sen åka hem.

Det var ju få spår efter honom åtminstone på hökensås (i det förra hemmet hade han väl varir flera gånger iofs.) — även om de väl hittade kofoten hos honom till sist — men han och bilen fanns ju klockade på övervakningsbilder här och där, och inte minst var ju filmsnutten med utmärkt bild och ljudkvalitet från samtalet med expedit o kunder i Biltemakön minnesvärd, där han stod med händerna på flaskorna och jollrade med i konversationen.

Psykologin bakom det hela var ju i hans fall synbarligen någon form av medelålderskris i förening ekonomiska bekymmer och svårighet att erkänna brister och be om hjälp och lite sånt. Liksom sin betydligt yngre och betydligt svagsintare kollega från Mullsjö så tycks han ha velat åka fast, även om de inte riktgt fattade det själva.

Riktgt så vilse kan man nog inte hoppas på att GM här är. Men osvuret är kanske bäst.

Unge herr Mantorp lämnade ett flottigt spår av hamburgdressing och barbecuesås och midjesvett efter sig genom hela Vätterbygden och där lär polisens spårhundar i Linköping ha sniffat sig till svaret på gåtan redan innan deras polismattar o -hussar ens fått larm om ngt brott. Sen behövde samma hussar o mattars kolleger o chefer ytterligare ganska många månader på sig innan de tekniskt kunde binda grabben till alla såsfläckarna och tillbehörsinköpen längs E4 på väg till brottsplatsen. Medan hundarna granskade klorna och visslade förstrött. Sen bytte killen in airsoftpistolen igen på vägen tillbaka som han hade använt för att hota med vid mordet, och fick ett kvitto med tillgodoahavande om jag inte minns fel. Mot sånt finns ingen riktig bot är jag rädd.

Gud fader, med ett gott öga till Jönköping, som grabben passerade från Mullsjö till Mantorp, såg sig tvungen att ingripa vid ett tillfälle för att jämna ut oddsen, och hade genom gudomlig intervention förbländat bankomatkameran i Banken i Borensberg, där han tog ut 5000 på det mördade parets bankomatkort, annars hade han vart på foto där också. Med slantarna i hand tog han sig ett välförtjänt skrovmål på närmsta Texas Longhorn. Fast han betalade nog notan med sitt egna fina bankkort. Hur det nu var...
Citera
2019-09-26, 23:30
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
0914-samtalen

Nje. Städa och lägga tillrätta kanske. Det finns liten chans att han gått hem för att dräpa henne.

Möjligen, möjligen att de befunnit sig i nån form av separationskris edyl och samtalet 9:14 är hon som meddelar att hon tänker dra kl. si o så. Då går han hem.

Möjligen, möjligen att sonen el dottern ringer från hennes mobil 9:14 o meddelar att de råkat slå ihjäl henne eller köra ihjäl henne edyl. Eller att hon råkat ut för nåt pikant missöde som skulle låta hemskt i pressen.

Annars är hon död under natten.

Men alltså, det beror ju strängt taget på vad som utlöst det. Men han kan inte planera för en dagsljusmanöver när han har direkt tillgång till henne nattetid. Det är bara i columbo.

Sen griper de en person innan de meddelar allmänheten (och alltså personen) att man har bindande eller sannolikt bindande bevis i mordsak. Så du får höra om gripandet innan du får höra om 9:14-samtalet, är min gissning. Om det hänger på det.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-09-26 kl. 23:43.
Citera
2019-09-27, 00:01
Medlem
Jofs avatar
"Samtidigt har polisen också gått ut med att det inte kan uteslutas att spåren har planterats för att vilseleda polisen. "
Läste jag idag.

Vilket för mig är högst troligt. Men nu säger polisen det - öppet. Det var roligt. Faktiskt. Har undrat hur läge dom skulle vara tysta med den uppenbara hypotesen.
Men det kan dom ha gått ut med tidigare och jag, som sporadiskt är här inne, som missat det.
Om det är som jag tror alltså. Så är gm ute på en farlig väg genom att plantera ut spår. Det måste man vara proffs för att klara av. OCH just det är inte "min" GM.
Citera
2019-09-27, 00:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
"Samtidigt har polisen också gått ut med att det inte kan uteslutas att spåren har planterats för att vilseleda polisen. "
Läste jag idag.

Vilket för mig är högst troligt. Men nu säger polisen det - öppet. Det var roligt. Faktiskt. Har undrat hur läge dom skulle vara tysta med den uppenbara hypotesen.
Men det kan dom ha gått ut med tidigare och jag, som sporadiskt är här inne, som missat det.
Om det är som jag tror alltså. Så är gm ute på en farlig väg genom att plantera ut spår. Det måste man vara proffs för att klara av. OCH just det är inte "min" GM.

Det är ju fortfarande spår från GM, men planterade. Även GM måste införskaffa det som planteras som spår. Det är riskabelt ja, när hypoteserna svänger åt det hållet. Så riskabelt som att GM nog inte räknat med en fortsatt existens värst länge när polisen nått så långt. Därav tonar man nog också gärna ner saken lite. Budskapet torde nå sin adress ändå.
Citera
2019-09-27, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Er det sikkert at det ikke var såleavtrykk etter sprox-skoen i entreen?
Slepesporene stoppet på et sted (og derfor kan man ikke vite hvilken utgang som ble brukt for å fjerne AEH fra huset), leste jeg. Men jeg har ikke lest om at såleavtrykkene fra sprox-skoen stoppet på samme sted. Jeg tror ikke at etterforskerne har opplyst om dette i artikler.
Utendørs var etterforskerne forhindret fra å samle spor de første ukene, p.g.a. at det skulle være hemmelig at etterforskerne var der.

Er slepesporene ekte eller er de plantet?
Bare noen tanker om et tenkt tilfelle: GM slipper å tenke på transport av liket og GM slipper å være redd for å bli observert under transporten av liket, dersom han angriper og dreper offeret på et sted utendørs (i skogsterreng f.eks) som offeret f.eks frivillig har blitt med til eller som offeret har gått alene til. Og et eventuelt skjulested for liket kan f.eks ha vært rett i nærheten av draps-stedet utendørs. Deretter kunne alt av "spor" i huset ha blitt laget av GM for å få huset til å se ut som et åsted.

Slepesporene stoppet på et sted (og derfor kan man ikke vite hvilken utgang som ble brukt for å fjerne AEH fra huset), leste jeg.
Har du en link til dette?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in