Citat:
Ursprungligen postat av
agvvv
Politiet vet nok mye. Men ikke nok. Her vil de bygge en sikker sak. Ja, bil er nok bedre, men hvordan unngå kamera? Hatt en ekstra bil mener du?
De er utrolig nødt å ha en sikker sak for intet lik da kreves det veldig fellende beviset for å gå til tiltale. Og det er vel veldig sannsynlig at hun etter så lang tid er tilintetgjort. Merkelig at TH at han stoler så mye på den som har fått oppdraget om det er han da.Bøir vedkommende tatt ryker han jo. Tror ikke det finnes leiemordere som er villig til å sone mange år i fengsel uten å dra Hm med seg. Betydelig strafferabatt hvis vedkommende forteller sannheten vil jeg tro.
Det er vanskelig å vite hva man skal tro, virker for sprøtt å engasjere leiemorder, men det er vel ingen mulighet for at han har klart dette selv eller,?
Og så har vi dette spørsmålet som.stadig dukker opp, hvem hadde motiv til å begå en slik handling. Klart her har politiet holdt kortene tett så vi vet lite om AEH sitt liv og virke. Men det lille vi vet tyder ikke akkurat på at hun hadde mange fiender. Men igjen vi vet jo lite, kan hun ha hatt en forskudd elsker. Det eneste som står klart her er at dette i tillegg til Orderud saken må være det nærmeste man kommer en kriminalroman. Når mer og mer tyder på at morderen er norsk forsvinner mye av mafiapreget.
Hvis TH er vaktmannen tippet jeg at de 10 mill som ble betalt og prøvd og disse ned sannsynligvis er betalingen.
Leiemordere er ikke billig, jeg antar også at politiet har gått grundig igjennom TH sin økonomi, så det er lite sannsynlig at han har tatt ut et større beløp i forkant uten at politiet fattet mistanke.
Så gitt TH er morderen er nok disse 10 mill avtalt for lengst. Unntaket er naturligvis at TH har mye kontanter i en sage lagt opp etter mange år.
Hvis det er tilfelle er ikke TH så økonomisk som han fremstilles. Det er ikke mange under 70 år som har kontanter i safe.
.Men klart drapet kan ha vært planlagt i årevis for alt vi vet.
Jeg klarer likevel ikke å la vær og se en connection mellom at det var en alarmselger på døren kvelden før. Klarer rett og slett ikke å tenke at det var en tilfeldighet, Hagen familien hadde vært uten fungerende alarmsystem i flere år. Så kommer denne alarmselgeren på døren, var det noen som fikk hastverk i planene sine. For hvordan man enn snur og vender på dette ville alarmen som skulle bli installert ha forhindret Ddt det som skjedde. Det ville ganske enkelt ikke vært mulig å gjennomføre noe slikt hvis alarmsystemer hadde fungert.
Jo klart det er mange muligheter til sabotere et alarmsystem men ville ikke det vekket mistanke.
Jeg sitter på denne følelsen av at alarmselgeren gjorde at gjennomføringen ble gjort før planen og derav evnt tabber. Det hastet.
²