2019-09-26, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Klart dere er kjempespennende dette, men hva med om politiet ikke finner liket har de da en sak. I Dung saken i Bergen var jo politiet overbevist om hvem som var gjerningsmannen, saken er likevel ikke løst fordi de aldri har funnet liket. Nå skal det med sannhet sier at jeg ikke tror politiet hadde spør fra åstedet. Litt merkelig egentlig men dette er jo endel år siden og teknologien var kanskje ikke kommet så langt. Mistanken kom ut fra merkelig oppførsel i familien, de pratet ikke sammen men sendte lapper til hverandre. I tillegg kom at det tok 3 uker før ektemannen meldte henne savnet til tross for at hun hadde en baby på 2 uker eller 2 mnd. Måten de meldte det på var også tar, som om de meldte en sykkel savnet.
Det kom jo frem at hun ønsket å gå fra han. Likevel går han rundt som en fri mann i dag. Tragisk fordi de aldri fant liket. Mannen jobbet i Bir og det er veldig sannsynlig at han tilintetgjorde henne der. Jeg vet ikke om det hadde gått i dag. Så maling a murder og i dag klarer de og få DNA treff på brente kroppsdeler noe de kanskje ikke gjorde den gangen.

Han jobbet ikke i BIR, men hadde oppdrag og hadde tilgang til avfallsanlegget i Rådalen.
Han har sitt eget firma som heter Bjarte Larsen transport og Knausen maskin og transport, der han kjører lastebil.
Som jeg sa helt i begynnelsen for flere mnd siden, så frykter jeg at man ikke får dømt TH. Dette ganske enkelt fordi man ikke kan bevise at Anne er drept uten et lik. Det skal i tilfelle ganske mye indisier til.
Det samme skjedde i Vålnes-saken i Tromsø, der man måtte sette fri Tanja Behrmann og Jørn Hugo Rikardsen Behrmann etter to års varetekt, fordi man ikke kunne bevise at dem hadde drept Per Vålnes.
Senast redigerad av Orderud. 2019-09-26 kl. 21:22.
Citera
2019-09-26, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Politiet vet nok mye. Men ikke nok. Her vil de bygge en sikker sak. Ja, bil er nok bedre, men hvordan unngå kamera? Hatt en ekstra bil mener du?
De er utrolig nødt å ha en sikker sak for intet lik da kreves det veldig fellende beviset for å gå til tiltale. Og det er vel veldig sannsynlig at hun etter så lang tid er tilintetgjort. Merkelig at TH at han stoler så mye på den som har fått oppdraget om det er han da.Bøir vedkommende tatt ryker han jo. Tror ikke det finnes leiemordere som er villig til å sone mange år i fengsel uten å dra Hm med seg. Betydelig strafferabatt hvis vedkommende forteller sannheten vil jeg tro.

Det er vanskelig å vite hva man skal tro, virker for sprøtt å engasjere leiemorder, men det er vel ingen mulighet for at han har klart dette selv eller,?

Og så har vi dette spørsmålet som.stadig dukker opp, hvem hadde motiv til å begå en slik handling. Klart her har politiet holdt kortene tett så vi vet lite om AEH sitt liv og virke. Men det lille vi vet tyder ikke akkurat på at hun hadde mange fiender. Men igjen vi vet jo lite, kan hun ha hatt en forskudd elsker. Det eneste som står klart her er at dette i tillegg til Orderud saken må være det nærmeste man kommer en kriminalroman. Når mer og mer tyder på at morderen er norsk forsvinner mye av mafiapreget.
Hvis TH er vaktmannen tippet jeg at de 10 mill som ble betalt og prøvd og disse ned sannsynligvis er betalingen.
Leiemordere er ikke billig, jeg antar også at politiet har gått grundig igjennom TH sin økonomi, så det er lite sannsynlig at han har tatt ut et større beløp i forkant uten at politiet fattet mistanke.
Så gitt TH er morderen er nok disse 10 mill avtalt for lengst. Unntaket er naturligvis at TH har mye kontanter i en sage lagt opp etter mange år.
Hvis det er tilfelle er ikke TH så økonomisk som han fremstilles. Det er ikke mange under 70 år som har kontanter i safe.
.Men klart drapet kan ha vært planlagt i årevis for alt vi vet.
Jeg klarer likevel ikke å la vær og se en connection mellom at det var en alarmselger på døren kvelden før. Klarer rett og slett ikke å tenke at det var en tilfeldighet, Hagen familien hadde vært uten fungerende alarmsystem i flere år. Så kommer denne alarmselgeren på døren, var det noen som fikk hastverk i planene sine. For hvordan man enn snur og vender på dette ville alarmen som skulle bli installert ha forhindret Ddt det som skjedde. Det ville ganske enkelt ikke vært mulig å gjennomføre noe slikt hvis alarmsystemer hadde fungert.
Jo klart det er mange muligheter til sabotere et alarmsystem men ville ikke det vekket mistanke.
Jeg sitter på denne følelsen av at alarmselgeren gjorde at gjennomføringen ble gjort før planen og derav evnt tabber. Det hastet.

²
Citera
2019-09-26, 21:41
Medlem
Citat:
De er utrolig nødt å ha en sikker sak for intet lik da kreves det veldig fellende beviset for å gå til tiltale. Og det er vel veldig sannsynlig at hun etter så lang tid er tilintetgjort. Merkelig at TH at han stoler så mye på den som har fått oppdraget om det er han da.Bøir vedkommende tatt ryker han jo. Tror ikke det finnes leiemordere som er villig til å sone mange år i fengsel uten å dra Hm med seg. Betydelig strafferabatt hvis vedkommende forteller sannheten vil jeg tro.

Det er vanskelig å vite hva man skal tro, virker for sprøtt å engasjere leiemorder, men det er vel ingen mulighet for at han har klart dette selv eller,?

Og så har vi dette spørsmålet som.stadig dukker opp, hvem hadde motiv til å begå en slik handling. Klart her har politiet holdt kortene tett så vi vet lite om AEH sitt liv og virke. Men det lille vi vet tyder ikke akkurat på at hun hadde mange fiender. Men igjen vi vet jo lite, kan hun ha hatt en forskudd elsker. Det eneste som står klart her er at dette i tillegg til Orderud saken må være det nærmeste man kommer en kriminalroman. Når mer og mer tyder på at morderen er norsk forsvinner mye av mafiapreget.
Hvis TH er vaktmannen tippet jeg at de 10 mill som ble betalt og prøvd og disse ned sannsynligvis er betalingen.
Leiemordere er ikke billig, jeg antar også at politiet har gått grundig igjennom TH sin økonomi, så det er lite sannsynlig at han har tatt ut et større beløp i forkant uten at politiet fattet mistanke.
Så gitt TH er morderen er nok disse 10 mill avtalt for lengst. Unntaket er naturligvis at TH har mye kontanter i en sage lagt opp etter mange år.
Hvis det er tilfelle er ikke TH så økonomisk som han fremstilles. Det er ikke mange under 70 år som har kontanter i safe.
Jeg klarer likevel ikke å la vær og se en connection mellom at det var en alarmselger på døren kvelden før. Klarer rett og slett ikke å tenke at det var en tilfeldighet, Hagen familien hadde vært uten fungerende alarmsystem i flere år. Så kommer denne alarmselgeren på døren, var det noen som fikk hastverk i planene sine. For hvordan man enn snur og vender på dette ville alarmen som skulle bli installert ha forhindret Ddt det som skjedde. Det ville ganske enkelt ikke vært mulig å gjennomføre noe slikt hvis alarmsystemer hadde fungert.
Jo klart det er mange muligheter til sabotere et alarmsystem men ville ikke det vekket mistanke.
Jeg sitter på denne følelsen av at alarmselgeren gjorde at gjennomføringen ble gjort før planen og derav evnt tabber. Det hastet.

²
Kan jo hende at alarmselgeren er blandt de som skal inn i nye avhør, + andre som har vært under lupen her på FB
Citera
2019-09-26, 21:50
Bannlyst
Citat:

²

Man vet jo ikke om de hadde avtalt å sette opp nytt alarmsystem. Dessuten kunne jo TH ha forhindret dette. Jeg går ut ifra at han bestemmer om dem skal ha nytt system eller ikke.
Det alarmsystemet dem hadde virket vel også, har ikke hørt om noe annet.
Det jeg syntes er pussig er at Verisure har samme adresse som Tom Hagen eiendom.

²
Citera
2019-09-26, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Han jobbet ikke i BIR, men hadde oppdrag og hadde tilgang til avfallsanlegget i Rådalen.
Han har sitt eget firma som heter Bjarte Larsen transport og Knausen maskin og transport, der han kjører lastebil.
Som jeg sa helt i begynnelsen for flere mnd siden, så frykter jeg at man ikke får dømt TH. Dette ganske enkelt fordi man ikke kan bevise at Anne er drept uten et lik. Det skal i tilfelle ganske mye indisier til.
Det samme skjedde i Vålnes-saken i Tromsø, der man måtte sette fri Tanja Behrmann og Jørn Hugo Rikardsen Behrmann etter to års varetekt, fordi man ikke kunne bevise at dem hadde drept Per Vålnes.

Veldig enig, her er da også sjakktrekket til morderen. Det spiller vel liten rolle om Larsen jobbet for Bir eller hadde opdrag. Poenget er at han visste hvordan tilintetgjøre et lik . Jeg synes du drar det litt langt ved å navngi han fordi han fortsatt har disse uskyldige ungene boende hos seg. Det er lenge siden saken men jeg tror Salvesen har hatt dette som en mare hengende over seg.
Klart man aldri si med sikkerhet at det var han som drepte kona, men det manglet jo alternativer, måten han oppførte seg på da han meldte kona savnet var vel heller ikke normal. Og en ting skal man bite seg merke i i motsetning til Orderud dråpene og sikkert mange andre har han aldri hatt et ønske om å renvaske seg.
Det eneste han egentlig var opptatt av var å få kona erklært kona død så han kunne få mer i trygd etter noen år. Jeg kjenner han ikke men jeg kjenner Salvesen og denne saken har ridd han som en mare i alle år. Jeg ser den at han trolig var en ganske enkel og primitiv fyr, problemet er som i denne saken å finne noen alternativer til å ønske livet av henne. Hvis jeg ikke tar helt feil var denne Dung mor til et barn som var 2 mnd eller 2 uker gammelt. Hun hadde også et annet barn som var 2 år med ektemannen. Det er ikke mange kvinner som forlater 2 så små barn så fort. Når det i tillegg aldri er funnet spor etter henne må man nødvendigvis konkludere med at hun er død. Jeg håper både for Salvesen og ikke minst foreldrene hennes at drapet blir opplagt. Om ikke før foreldelsesfristen vil det likevel gi svar for mange, ikke minst barna hans.
Citera
2019-09-26, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Kan jo hende at alarmselgeren er blandt de som skal inn i nye avhør, + andre som har vært under lupen her på FB

Har en gnagende følelse av at TH og eller hans sønn er her inne, eller andre som prøver å manipulere, dreie, vinkle diskusjonen her i ulike retninger.
Citera
2019-09-26, 21:57
Medlem
Kommer ikke inn på linken du la ut og finner ikke saken i DB så får bare stole på det du sier. Hvis det er riktig må det jo være sånn at de mistenker TH vil jeg tro.
Senast redigerad av Timbar 2019-09-26 kl. 22:02.
Citera
2019-09-26, 22:00
Medlem
Citat:
Har en gnagende følelse av at TH og eller hans sønn er her inne, eller andre som prøver å manipulere, dreie, vinkle diskusjonen her i ulike retninger.
Har skjedd før på FB det at noen av de omtalte blander seg inn i diskusjonen for å villede.
Citera
2019-09-26, 22:02
Medlem
Citat:
Det går ikke å linke inn på de linkene du ligger ut men kan prøve på Dagbladet. Fant desverre ikke innlegget så får stole på at du har rett. Hvis de spanet mot hytten til TH er det vel rimelig sikkert at de har mistanker vil jeg tro?
Tror det er et udokumentert rykte fra facebook.
Citera
2019-09-26, 22:03
Medlem
Citat:
Kommer ikke inn på linken du la ut og finner ikke saken i DB så får bare stole på det du sier. Hvis det er riktig må det jo være sånn at de mistenker TH vil jeg tro.
Ikke noe problem her. Du kan jo kopiere linkadressen herfra? -https://www.dagbladet.no/nyheter/sporsmalene-politiet-nekter-a-svare-pa/71206207

"Hvem ringte Anne-Elisabeth Hagen dagen hun forsvant? Og hva gjorde politiet ved milliardær Tom Hagens hytte etter at kona hans ble borte? Dette er bare noen av spørsmålene politiet nekter å svare på i den antatte bortføringssaken"
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-09-26 kl. 22:07.
Citera
2019-09-26, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Har skjedd før på FB det at noen av de omtalte blander seg inn i diskusjonen for å villede.

Det kan naturligvis hende at de er. De har vel traurige dager og prøver vel å finne ut hva som skjer. Særlig etter at Brøske gikk ut med opplysningene om disse skoene uten å informere familien ( ifølge advokaten visste jo ikke familien om de siste trekkene)
Da er det vel naturlig at de søker kunnskap via diverse medier og sosiale medier.

Jeg stusset jo også veldig selv når Holden så at disse opplysningene var ukjent for familien. Høres jo ikke så veldig normalt ut at en politisjef går ut i media uten å informere familien i forkant. Hva som et årsaken kan vi vel bare spekulere i. Enten har familien kommet på kant med politiet, ellers er det som mange antyder at søkelyset i større grad er kommet mot familien og at dette er taktikk for å gjøre de nervøse.

Holden burde jo aldri sagt det som det var, det er klart at søkelyset i større grad rettes mot familien når det blir sånn. Men jeg synes jo fortsatt at det er utrolig at han har kverket henne og risikerer 21 års fengsel for overlagt drap. Det hadde jo vært lettere å tenke at det dreide seg om et drap begått i affekt eller uhell.men det skal vel godt gjøres og spole tilbake til den teorien
Senast redigerad av Timbar 2019-09-26 kl. 22:15.
Citera
2019-09-26, 22:12
Medlem
Citat:
Man vet jo ikke om de hadde avtalt å sette opp nytt alarmsystem. Dessuten kunne jo TH ha forhindret dette. Jeg går ut ifra at han bestemmer om dem skal ha nytt system eller ikke.
Det alarmsystemet dem hadde virket vel også, har ikke hørt om noe annet.
Det jeg syntes er pussig er at Verisure har samme adresse som Tom Hagen eiendom.

²

Paranoid og naiv tanke. Bare fordi du er her betyr det ikke at alle andre er her

At de tar sjansen på å skrive på nettet når de ikke en gang uttaler seg utenom advokat offentlig ville være veldig uvørnt av dem.
Kan ikke se noe fordel for dem om det ble avslørt og tatt opp i en rettsak.

Disse folkene har konsekvens beregning på alle avgjørelser...
Uten det klarer man ikke tjene mye penger.

At de er her å leser er jeg ganske sikker på. Ihvertfall advokat
Er heller ikke lov å pønske på hvem som er hvem på dette forumet så vær litt forsiktig med sånt

Om de er her har de alle rett til å være her anonymt like mye som deg

Har mange spørsmål rundt ditt profil navn, men for din sikkerhet har jeg ikke en gang lov å spekulere på det på denne siden.

Er du veldig overbevist om at hagen familien ligge bak?

Er litt der selv, men svinge veldig.
Er så mye som taler for og imot.

. Ha en god kveld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in