Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Kan vara så, men jag tror att LW lockades till platsen bakom planket för ett samtal - att ett gräl urartade - och LW dödades. I ett starkt hat och svår frustration. Dråp!
Har svårt att tänka mig att vanligt folk mördar såpass lätt, men gång på gång visar det sig att jag har fel därvidlag.
Jag vet inte riktigt hur jag ska få ihop det längre.
Jag tror att hon lurats att gå ut för en pratstund, promenerandes ner till Rättarevägen och att meningsutbyte övergått till gräl som urartat. Sen har det varit försent. Han har redan flera anmälningar på sig, och hon kan ha hotat med ännu en. Han har tappat besinningen. HD har varit behjälplig i undanröjande av bevis.
Men- jag tror på MVs ord om ”viss planering”. Och försöker få in det i min ekvation:
” Det finns indikationer på att mordet inte utfördes i affekt utan att det fanns någon form av planering.”
Och även advokatens ord i överklagandet (från dagens Aftonbladet) tolkar jag som att ÅK menar på att det finns ett motiv, som kan indikera nån form av plan/planering:
”På vilket sätt det skulle gynna NN att ta livet av målsäganden”
Apropå ”vanliga” människor och vad de är kapabla till. Det är du inte ensam om att förvånas över. Vem skulle tro att lilla ridtjejen Jonna Henningson eller universitetsadjunkten Stefan Börjesson skulle stycka nån? Eller yrkesofficeren Jonas Runnemark skulle kasta ner sin fru och 9 mån gamla dotter från ett stup.
Inget förvånar mig längre