2019-09-26, 18:02
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det känns som om SD och järngänget
anser att LW fick ta konsekvenserna
av att ha ”förstört SDs och HDs äktenskap”.
Och därigenom även deras ekonomi.
Som att de lägger all skuld på LW.

Jag tror att det kan vara motivet för
mordet och därför ville de inte att
bodelningen skulle bli känd.

Låter inte orimligt.
Men nu får dom nog isåfall tänka över sin strategi.

* Dokumentet, som är allmän handling, är nu även till allmän beskådan.

* Stefan är omhäktad, ännu 1 månad i buren, och dessutom har misstankarna stärkts.

Hanna är fortsatt misstänkt för inblandning i mordet alt. skyddande av brottsling

OM supportgänget varit delaktiga i otrevliga konton och pm så är det inte så mycket lönt längre. Vi är ju nu flera skribenter som i inlägg påpekat att vi kommer att anmäla såväl till moderator, publicera publikt i tråden, i värsta fall även polisanmäla.

Och de som eventuellt har varit tystare i tråden pga de känt sig sig lite oroade över vad de vågade skriva har nu förhoppningsvis stärkts lite av att vi fått upp problemet i ljuset.

Det finns ju ett gammalt talesätt: ”trollen spricker i ljuset”
Citera
2019-09-26, 18:04
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
/.../
Domare, jag gissar "simpampen" men det lär vi också snart nog få reda på.
Ja, det är nog ingen dålig gissning att domaren idag var Ul*a Gustavs*on. Det kommer väl fram förr eller senare.

Men vad skall man tro om de här nya uppgifterna i Aftonbladet idag då, är det åklagar- eller försvarssidan som har läckt de här (får man väl anta) sekretessbelagda dokumenten?
Senast redigerad av Draifos 2019-09-26 kl. 18:46.
Citera
2019-09-26, 18:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja det ska bli spännande att få ta del av Steffes Teorier..och mycket annat såklart.

Mer info kanske släpps, alternativt slipprar ut, efterhand som bevisläget stärks och åtal väntar bakom hörnet....

Vi är förstås nyfikna, men man vill inte att något ska sabba utredningen.
Blir lite oroad av advokatens uttalande:
Från AB: "Men advokaten skriver i dokumentet att “det saknas direkt koppling mellan NN och de omedelbara omständigheterna kring gärningen”.

Är det en läcka från utredningen eller är det advokaten som lämnat dokumentet till AB?
Känner sig advokaten frustrerad (av att få så lite uppgifter från utredningen?) och därför går ut i pressen?

För en gångs skull verkar dock SD "tagen":

"Kritik mot polisinsats: De kunde ha ringt på dörren
– Han mår naturligtvis inte bra. Det nya gripandet kom som en stor förvåning och besvikelse och frustration för honom, säger Ingvar Backman.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RR8ow2/triangeldramat-runt-lena-wesstrom-omanskligt-resonemang

Ja, han trodde att han skulle klara sig.
Men så chockad var han inte så att han inte kunde klämma fram ett leende till åhörarna innan den första häktningen. Inte ens då trodde han att de skulle kunna komma åt honom.

Nu ser det allvarligare ut. T o m SD verkar förstå det...
Citera
2019-09-26, 18:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Utredningsmaterialet borde de väl visat Advokaten, sitter ju med den misstänkte vid polisförhör.

Ja, om det inte är till men för utredningen står det i brottsbalken. Det blir lite upp till åklagaren hur mycket hon anser att hon vill släppa:

"Åsa Hiding kontrar med:

– Man har rätt att få ta del av utredningen så fort det inte är till men för utredningen, och vi ser till att man i så fall successivt delges den. Det är den kommentar jag kan ha
."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RR8ow2/triangeldramat-runt-lena-wesstrom-omanskligt-resonemang
Citera
2019-09-26, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det är nog ingen dålig gissning att domaren var Ul*a Gustavs*on. Det kommer väl fram förr eller senare.

Men vad skall man tro om de här nya uppgifterna i Aftonbladet idag då, är det åklagar- eller försvarssidan som har läckt de här (får man väl anta) sekretessbelagda dokumenten?

AF uppger att det är dokument advokaten lämnat till domstolen. Troligen i samband med överklagan (som avslogs).
Citera
2019-09-26, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, om det inte är till men för utredningen står det i brottsbalken. Det blir lite upp till åklagaren hur mycket hon anser att hon vill släppa:

"Åsa Hiding kontrar med:

– Man har rätt att få ta del av utredningen så fort det inte är till men för utredningen, och vi ser till att man i så fall successivt delges den. Det är den kommentar jag kan ha
."

Det blir ett tag till i häktescellen för SD.
Citera
2019-09-26, 18:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Rättelse:
Advokaten frustrerad ska det stå (inte SD).

Både Stefan och advokaten frustrerade. Då har de iallafall nåt gemensamt. Ja det går inte ju riktigt som de vill.

Vi vet ju inte vilka (dåliga?) kort advokaten sitter med, utifrån vilken (o)sanning Stefan presenterat för honom.
Citera
2019-09-26, 18:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Så lutar det ändå åt ett indiciemål?

"Men advokaten skriver i dokumentet att “det saknas direkt koppling mellan NN och de omedelbara omständigheterna kring gärningen”"

Ja men han har ju inte fått tillgång till bevisen, så han vet ju inget, det är ju det han gnällt över - vid båda omhäktniningarna!
Vilket Åk ju även förklarar anledningen till i intervjun i Aftonbladet. Så det är enligt mig bara vanligt mediegnäll.
Citera
2019-09-26, 18:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Både Stefan och advokaten frustrerade. Då har de iallafall nåt gemensamt. Ja det går inte ju riktigt som de vill.

Vi vet ju inte vilka (dåliga?) kort advokaten sitter med, utifrån vilken (o)sanning Stefan presenterat för honom.

Haha, jo jag såg det sedan.
De är nog frustrerade av helt olika skäl.
Citera
2019-09-26, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det innebär i så fall att de ser SD som en viljelös person som inte kan ta egna beslut (låter LW bestämma) och inte heller kan ta ansvar för sina handlingar.

Precis så!
Citera
2019-09-26, 18:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Ja hon borde ju in på förhör snart om vad hon är misstänkt för.

Det kanske hon har varit?

SD förhörs naturligtvis, säkert HD med:

" Men åklagaren säger:

– Utredningen pågår och bland annat hör vi personer – inte minst den misstänkte som sitter frihetsberövad.
"

Jag misstänker att så snart något förhör har gjorts, provsvar är klart, någon teknisk analys eller annan teknisk bevisning kommer de misstänkta att förhöras på nytt för att få höra vilka förklaringar och versioner de har runt detta.

Det ska verkligen bli intressant att läsa FUP, om man någonsin hinner läsa allt???
Citera
2019-09-26, 19:00
Medlem
Citat:
Ja det hänger inte ihop!
Ett resonemang som skulle kunna föras av en 5-åring

Dessutom reagerar jag på citatet från advokatens överklagande: ”På vilket sätt det skulle gynna NN att ta livet av målsäganden”

Det låter ju som att ÅK menar att det INTE handlade om mord som begåtts i tillfälligt vredesmod utan att ”någon form av planering” funnits...?

Kan vara så, men jag tror att LW lockades till platsen bakom planket för ett samtal - att ett gräl urartade - och LW dödades. I ett starkt hat och svår frustration. Dråp!

Har svårt att tänka mig att vanligt folk mördar såpass lätt, men gång på gång visar det sig att jag har fel därvidlag.
Senast redigerad av zilvereko 2019-09-26 kl. 19:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in