2019-09-26, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tack för detta. En anmärkningsvärd utsaga i artikeln om vägen från platsen: ”Rundt eneboligen i Sloraveien er det tettbygd med flere bolighus og blokker i umiddelbar nærhet. Politiet mener at Anne-Elisabeth Hagen ble utsatt for en alvorlig kriminell handling mellom klokken 09.14 og klokken 14.00 den 31. oktober i fjor.

På det kommer önskemål om vidare vittnesuppgifter...

Det verkar som polisen önskar lägga vittnens fokus på tiden där fram till th ringer in till polisen...

Jeg tror politiets taktikk har vært å ta alt vår mann har sagt for god fisk.

Under planleggingen fokuserte han kun på å forsvare seg, å kunne "bevise" at han ikke kan ha hatt noe med forsvinningen å gjøre. Her er 09:14-samtalen sentral.

Men, det er forhold vår mann ikke har hatt kontroll på. Som innkommende samtaler til AEH. Den første var fra "et familiemedlem" og til AEH, "like etter" 09:14, ikke noe svar. Deretter ringte elektrikeren 09:48, ikke noe svar.

Det er knapt noe tid her. Om vi regner inn den første innkommende samtalen, er det ikke snakk om mer enn noen minutter. Tar vi utgangspunkt i at hun forsvant før elektrikeren ringte, er det snakk om knappe 35 minutter.

Og så gikk det alt for lang tid før forsvinningen ble kjent. Vår mann fikk mye mindre hjelp og distraksjoner fra netthaier og hackere enn han hadde regnet med.

Så nå sitter han der. Og han inntrykk av at politiet tror på hvert ord han sier. Men det hjelper ikke. Det finnes hverken tid eller rom for at ukjente GM kan ha tatt seg inn i Sloraveien denne formiddagen.

Som man reder ligger man. Vår mann burde kanskje ha hatt en eller flere medsammensvorne. Som kunne bidra til å bevare forestillingen om ukjente GM.

I stedet steker han nå langsomt i sitt eget fett. Planen var rett og slett ikke god nok.
Citera
2019-09-26, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
NB. stygg lesning.

Trillebår. Interessant teori.
Først ha masse løv over henne, og så triller han henne avsted. Dumpe henne en annen plass.
Så heller han bensin i trillebåren og tenner på, så det ikke blir noe dna igjen i trillebåren.
Men hvor skal han ha dumpet henne?
Han kan også ha hatt henne i trillebåren og fylt opp med kaustisk soda eller plumbo som det kalles, og så ventet noen timer til alt blir til grøt, og så skyldt dette ned i kumen utenfor eller annen kum, og så kjørt på med store mengder vann.
Jeg vet at folk har brukt denne metoden for å tilintetgjøre et lik.
TH har jo en kum rett utenfor garasjeporten.
Lutefisk ligger i kaustisk soda og den jeg har spist er ikke gått i oppløsning.
Citera
2019-09-26, 20:03
Medlem
Citat:
Ja, du har nok rett i det. Hun kan ha blitt meldt inn for at hun skulle se litt hva som rører seg i hjembyen. Ikke nødvendigvis at hun trengte å leie hus der.
Jeg er også med i slike grupper som "kjøp, salg, til leie" osv fra steder som jeg har bodd på for lenge siden, og ikke har noen planer om å flytte tilbake til, bare for å få med meg hva som hender.
Det kan nok være som du sier at dette med antakelse om skilsmisse er bygd opp av fornuft og statistikk.
Veldig mange drap har blitt begått p.ga. skilsmisse. De aller fleste tilfellene av drap av kone, er jo av mannen, og ofte er det er snakk om skilsmisse.
Man vil gjerne at det skal stemme, for man vil jo ha en syndebukk.
Alt blir lettere med en syndebukk, så det kan hende man litt lurer seg selv til å tro at det er slik, selv om man egentlig ikke har noen bevis. Man stenger ørene for ting som taler for alternative hendelsesforløp, og man åpner ørene for ting som taler for skilsmissedrap. Det så jeg i jemtlandsaken også. Man var veldig snar med å legge all skyld på ektemannen i forum, og dette lenge før det var kommet opp om skilsmisse og funn av blod osv.
Han ble stemplet med en gang.
Alt som tenkes kunne bli brukt imot han, ble brukt imot han.
Det at han var soldat i fremmedlegionen ble også brukt imot han. Det ble f.eks. sagt at han var vant til å drepe, og dermed lett kunne drepe kona uten å føle noen ting.
Politiet vet nok hvorfor AEH var innmeldt i den gruppen bare at de vil gi MGM et lite stikk.
Citera
2019-09-26, 20:25
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa

Kalk derimot...
Citera
2019-09-26, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Under planleggingen fokuserte han kun på å forsvare seg, å kunne "bevise" at han ikke kan ha hatt noe med forsvinningen å gjøre. Her er 09:14-samtalen sentral.

Men, det er forhold vår mann ikke har hatt kontroll på. Som innkommende samtaler til AEH. Den første var fra "et familiemedlem" og til AEH, "like etter" 09:14, ikke noe svar. Deretter ringte elektrikeren 09:48, ikke noe svar.

Det er knapt noe tid her. Om vi regner inn den første innkommende samtalen, er det ikke snakk om mer enn noen minutter. Tar vi utgangspunkt i at hun forsvant før elektrikeren ringte, er det snakk om knappe 35 minutter.

Og så gikk det alt for lang tid før forsvinningen ble kjent. Vår mann fikk mye mindre hjelp og distraksjoner fra netthaier og hackere enn han hadde regnet med.

Så nå sitter han der. Og han inntrykk av at politiet tror på hvert ord han sier. Men det hjelper ikke. Det finnes hverken tid eller rom for at ukjente GM kan ha tatt seg inn i Sloraveien denne formiddagen.

Som man reder ligger man. Vår mann burde kanskje ha hatt en eller flere medsammensvorne. Som kunne bidra til å bevare forestillingen om ukjente GM.

I stedet steker han nå langsomt i sitt eget fett. Planen var rett og slett ikke god nok.

Var det ikke et familiemedlem også som ringte kort tid etter denne 9.14 samtalen?
Eller er det elektrikeren det er snakk om?
Citera
2019-09-26, 20:36
Bannlyst
Citat:

Det er fordi man bruker 3-4 ss kaustisk soda til 10 liter vann for å lage lutblandingen.
Prøv å legg et kjøttstykke i ren flytende Plumbo avløpsåpner noen timer, og se hva som skjer. Bare suppe.
Senast redigerad av Orderud. 2019-09-26 kl. 20:46.
Citera
2019-09-26, 20:40
Bannlyst
Citat:
Politiet vet nok hvorfor AEH var innmeldt i den gruppen bare at de vil gi MGM et lite stikk.

Ja, det er jo taktikken deres. Lage nervevrak av GM slik at han til slutt begår en feil.
De har jo holdt hyttelandsbyen til TH under oppsikt i lang tid, så det er jo noe som de vet, som ikke vi har fått vite.
Citera
2019-09-26, 20:46
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Stämmer nog bra.
Jag läser det igen: polisen tror att ”Anne-Elisabeth Hagen ble utsatt for en alvorlig kriminell handling mellom klokken 09.14 og klokken 14.00 den 31. oktober i fjor.” I och med att TH berättat att han kom hem redan vid 13:30 så måste han ju ses som högeligen misstänkt... Så polisen ”tror inte alls” på de uppgifter och tidsuppgifter de ju fått av den misstänkte. Utan ber om observationer från allmänheten rörande vad de tror på, nämligen ”en alvorlig kriminell handling” vilken än denna var och vad som än kunnat observeras av denna när det än må vara.
Citera
2019-09-26, 20:52
Medlem
Citat:
Ja, det er jo taktikken deres. Lage nervevrak av GM slik at han til slutt begår en feil.
De har jo holdt hyttelandsbyen til TH under oppsikt i lang tid, så det er jo noe som de vet, som ikke vi har fått vite.
Hvordan vet du det, er du nabo, er det rykter eller har du hytte der?
Citera
2019-09-26, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar

Ingen av delene. Jeg leste det i avisen.
https://www.dagbladet.no/nyheter/sporsmalene-politiet-nekter-a-svare-pa/71206207
Senast redigerad av Orderud. 2019-09-26 kl. 21:19.
Citera
2019-09-26, 21:03
Medlem
Citat:

Klart dere er kjempespennende dette, men hva med om politiet ikke finner liket har de da en sak. I Dung saken i Bergen var jo politiet overbevist om hvem som var gjerningsmannen, saken er likevel ikke løst fordi de aldri har funnet liket. Nå skal det med sannhet sier at jeg ikke tror politiet hadde spør fra åstedet. Litt merkelig egentlig men dette er jo endel år siden og teknologien var kanskje ikke kommet så langt. Mistanken kom ut fra merkelig oppførsel i familien, de pratet ikke sammen men sendte lapper til hverandre. I tillegg kom at det tok 3 uker før ektemannen meldte henne savnet til tross for at hun hadde en baby på 2 uker eller 2 mnd. Måten de meldte det på var også tar, som om de meldte en sykkel savnet.
Det kom jo frem at hun ønsket å gå fra han. Likevel går han rundt som en fri mann i dag. Tragisk fordi de aldri fant liket. Mannen jobbet i Bir og det er veldig sannsynlig at han tilintetgjorde henne der. Jeg vet ikke om det hadde gått i dag. Så maling a murder og i dag klarer de og få DNA treff på brente kroppsdeler noe de kanskje ikke gjorde den gangen.
Citera
2019-09-26, 21:14
Medlem
Citat:
Klart dere er kjempespennende dette, men hva med om politiet ikke finner liket har de da en sak. I Dung saken i Bergen var jo politiet overbevist om hvem som var gjerningsmannen, saken er likevel ikke løst fordi de aldri har funnet liket. Nå skal det med sannhet sier at jeg ikke tror politiet hadde spør fra åstedet. Litt merkelig egentlig men dette er jo endel år siden og teknologien var kanskje ikke kommet så langt. Mistanken kom ut fra merkelig oppførsel i familien, de pratet ikke sammen men sendte lapper til hverandre. I tillegg kom at det tok 3 uker før ektemannen meldte henne savnet til tross for at hun hadde en baby på 2 uker eller 2 mnd. Måten de meldte det på var også tar, som om de meldte en sykkel savnet.
Det kom jo frem at hun ønsket å gå fra han. Likevel går han rundt som en fri mann i dag. Tragisk fordi de aldri fant liket. Mannen jobbet i Bir og det er veldig sannsynlig at han tilintetgjorde henne der. Jeg vet ikke om det hadde gått i dag. Så maling a murder og i dag klarer de og få DNA treff på brente kroppsdeler noe de kanskje ikke gjorde den gangen.
Ja men i Bergen så har politiet hatt et ledelsesproblem, det er ikke sånn i hele landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in