2019-09-26, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei, det er uklart. Kan hende intervju-objektet begynte å delta på treffene etter hyttetreffet hos TH høsten 2017, eller en annen høst tidligere. Kan hende TH har deltatt på treffene siden de startet, kan hende folk har gått inn av og ut av vennegruppen som gikk 10.000 m på tirsdagene.

Vi bruker mye tid og energi på å prøve å finne ut den nøyaktige sannheten, ut fra all informasjonen som er pøst ut i mediene. Denne Dagblad-journalisten har ikke vært veldig nøye på å sjekke hvordan disse skøytetreffene virkelig har foregått. H*n bare referer hva intervju-objektet har sagt eller svart. Og svarer intervju-objektet noe som umulig kan stemme, bryr ikke h*n seg om det. H*n får sikkert lønnen sin allikevel.
Enig med deg i det du skriver. Det kan hende at intervjuobjektet her snakker om denne høsten (som nettopp var i 2018), selv om han har vært med på treffene hver høst i mange år. "- Vi er seks-sju som har møttes på Valle hver tirsdag siden november etter at vi var på hytta til Tom Hagen i Kvitfjell tidligere i fjor høst. Tom har ikke vært på isen denne sesongen, og på slutten har det vært litt småprat oss imellom om noen vet hvordan det står til med ham."
Citera
2019-09-26, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Enig med deg i det du skriver. Det kan hende at intervjuobjektet her snakker om denne høsten (som nettopp var i 2018), selv om han har vært med på treffene hver høst i mange år. "- Vi er seks-sju som har møttes på Valle hver tirsdag siden november etter at vi var på hytta til Tom Hagen i Kvitfjell tidligere i fjor høst. Tom har ikke vært på isen denne sesongen, og på slutten har det vært litt småprat oss imellom om noen vet hvordan det står til med ham."

Dette er sikkert korrekt, at TH ikke har møtt til skøytetreffene høsten 2018.

Kontakten med TH har neppe vært nær, da ville det vært naturlig å ringe og spørre. Det er lite trolig at de har pleid å møtes i andre sammenhenger.

Det har ikke vært vanlig med tilfeldige treff på nærbutikken eller Metro-senteret. Og de har heller ikke snakket sammen for å gjenta hyttetreffet hos TH.
Citera
2019-09-26, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det finner ikke jeg noe kilde på heller. Mulig rykte som har oppstått?
Jeg skjønner mindre og mindre av denne saken.

Ja, mye rart med saken.
Trodde at dem skulle til Kvitfjell, og at dette hadde stått i avisen, fordi det var liksom så bombesikkert skrevet her inne, så jeg har aldri sjekket dette opp, før nå.
Sjekket også opp dette med Verisure. Dem hadde riktignok avtale om å kontaktes igjen, men ikke dagen etterpå. Det står også skrevet litt om dette på side 443.
Citera
2019-09-26, 14:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Nei, det er uklart. Kan hende intervju-objektet begynte å delta på treffene etter hyttetreffet hos TH høsten 2017, eller en annen høst tidligere. Kan hende TH har deltatt på treffene siden de startet, kan hende folk har gått inn av og ut av vennegruppen som gikk 10.000 m på tirsdagene.

Vi bruker mye tid og energi på å prøve å finne ut den nøyaktige sannheten, ut fra all informasjonen som er pøst ut i mediene. Denne Dagblad-journalisten har ikke vært veldig nøye på å sjekke hvordan disse skøytetreffene virkelig har foregått. H*n bare referer hva intervju-objektet har sagt eller svart. Og svarer intervju-objektet noe som umulig kan stemme, bryr ikke h*n seg om det. H*n får sikkert lønnen sin allikevel.

Det var morsomt att se h*n kanske för första gången? En inventiös norsk version av hen, på väg att landa i skrivregelhandböckerna..? Nu är väl asterisk ett utelämnings- och maskeringstecken, snarare än en variabel, så betoningen blir ju litt på möjligheten att kamouflera könet på en person, som hen också kan göra missbruksvis och delvis. Att skriva ”hen” på norska låter sig kanske inte göras (hän?, hin?), och en skrivning som hNn bör kanske undvikas (N=Variabel Name). Så kanske: h~n, h➰n, h¤n, hön, høn, h🍁n, h🇳🇴n, (norsk medborgare), h♿n (personligt utmanad), h☃️n (J*nas G*rdell), h👤n (annan jävel)?

Det är bara förslag.

Vad gäller artikeln undrar man lätt, ja, vad vitsen är med icke grundligare redovisning av fakta. Möjligen har polisen sagt sitt? Det kanske är troligt.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-09-26 kl. 14:26.
Citera
2019-09-26, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, mye rart med saken.
Trodde at dem skulle til Kvitfjell, og at dette hadde stått i avisen, fordi det var liksom så bombesikkert skrevet her inne, så jeg har aldri sjekket dette opp, før nå.
Sjekket også opp dette med Verisure. Dem hadde riktignok avtale om å kontaktes igjen, men ikke dagen etterpå. Det står også skrevet litt om dette på side 443.

Også dette at alle mener hun vil skilles. Hun pusset jo opp boligen. Ser etter nye håndverkere (var vel nylig ferdig og brukte noen de kjente fra før), ny alarm og ny belysning på kjøkkenet. Synes ikke det høres ut som hun var på vei ut av ekteskap og hus....
Citera
2019-09-26, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mehebe
Også dette at alle mener hun vil skilles. Hun pusset jo opp boligen. Ser etter nye håndverkere (var vel nylig ferdig og brukte noen de kjente fra før), ny alarm og ny belysning på kjøkkenet. Synes ikke det høres ut som hun var på vei ut av ekteskap og hus....

Ja, vet ikke. Om det er Hagen som bestemte angående alarm, oppusning, og belysning, og at Anne fungerte som kontakten med håndtverkerne. Og så har vi jo dette med facebookgruppen som hun ble meldt inn i, som handler om leiligheter til leie i Gjøvik, og som politiet sjekket rundt om hadde med saken å gjøre.
På en annen side, det er jo litt spesielt å ville skille seg etter 50 år.
Hvis forholdet var dårlig og hun ville skilles, men ikke kunne dette p.ga. at hun ikke hadde jobb og var økonomisk avhengig av TH, hvorfor skaffet hun seg ikke jobb da?
Mye info jeg har lest her og der, som gjør at jeg danner meg et bilde av at TH er en maktsyk psykopat som gradvis ødela Anne.
Så vi finner momenter som taler for og imot ønske om skilsmisse fra Anne`s side.
Vanskelig å vite helt hva man skal tro.
Citera
2019-09-26, 15:12
Medlem
Brøske & har vært veldig aktive denne uken. En samling avisoppslag fra tirsdag 24. september. Overskriftene forteller en del om utviklingen.

Dagbladet 24. sept
- Betydelig nærmere et svar

abcnyheter.no 24. sept
Politiet vet hvor brevpapiret ble solgt

Dagsavisen 24. sept
Politiet har funnet strips i huset til Anne-Elisabeth Hagen

TV2 24. sept
Tror de flyktet denne veien

Nettavisen 24. sept
Politiet har lagt slagplan for Anne-Elisabeth-saken frem til jul

VG 24. sept
Politiet vet hvor «trusselbrevet» ble solgt

Det topper seg litt med VG-oppslaget som omtaler "trusselbrevet" i hermetegn. En sterkt signal om at trusselbrevet er falskt.

Dette må da være en form for psykologisk krigføring mot GM. Et stormangrep sist tirsdag.

OffTopic
Citera
2019-09-26, 15:55
Bannlyst
Citat:
Brøske & har vært veldig aktive denne uken. En samling avisoppslag fra tirsdag 24. september. Overskriftene forteller en del om utviklingen.

Dagbladet 24. sept

abcnyheter.no 24. sept

Dagsavisen 24. sept

TV2 24. sept

Nettavisen 24. sept

VG 24. sept

Det topper seg litt med VG-oppslaget som omtaler "trusselbrevet" i hermetegn. En sterkt signal om at trusselbrevet er falskt.

Dette må da være en form for psykologisk krigføring mot GM. Et stormangrep sist tirsdag.

OffTopic

NB. stygg lesning.

Trillebår. Interessant teori.
Først ha masse løv over henne, og så triller han henne avsted. Dumpe henne en annen plass.
Så heller han bensin i trillebåren og tenner på, så det ikke blir noe dna igjen i trillebåren.
Men hvor skal han ha dumpet henne?
Han kan også ha hatt henne i trillebåren og fylt opp med kaustisk soda eller plumbo som det kalles, og så ventet noen timer til alt blir til grøt, og så skyldt dette ned i kumen utenfor eller annen kum, og så kjørt på med store mengder vann.
Jeg vet at folk har brukt denne metoden for å tilintetgjøre et lik.
TH har jo en kum rett utenfor garasjeporten.
Senast redigerad av Orderud. 2019-09-26 kl. 15:59.
Citera
2019-09-26, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, vet ikke. Om det er Hagen som bestemte angående alarm, oppusning, og belysning, og at Anne fungerte som kontakten med håndtverkerne. Og så har vi jo dette med facebookgruppen som hun ble meldt inn i, som handler om leiligheter til leie i Gjøvik, og som politiet sjekket rundt om hadde med saken å gjøre.
På en annen side, det er jo litt spesielt å ville skille seg etter 50 år.
Hvis forholdet var dårlig og hun ville skilles, men ikke kunne dette p.ga. at hun ikke hadde jobb og var økonomisk avhengig av TH, hvorfor skaffet hun seg ikke jobb da?
Mye info jeg har lest her og der, som gjør at jeg danner meg et bilde av at TH er en maktsyk psykopat som gradvis ødela Anne.
Så vi finner momenter som taler for og imot ønske om skilsmisse fra Anne`s side.
Vanskelig å vite helt hva man skal tro.

Det er jo noe i det, men samtidig er den Facebook gruppa ikke nødvendigvis et spor, er selv med i flere slike grupper, både her jeg bor og andre steder, av ulike grunner. Men ingen av grunnene innbefatter å gå fra gubben. Så tenker andre også kan ha det sånn.
Og ser heller ikke bort i fra at det du beskriver av TH kan stemme. Mye med bakgrunn i det man leser fra flere her på tråden. Og da siktes det til konkrete ting som de,eller noen de kjenner, har observert/erfart. Mens denne aktuelle skilsmissen er noe jeg føler er bygget opp her og på andre fora, bygget på fornuft og antagelser.
Men mye er jo faktisk foreløpig bare trådsannheter for oss fleste inntil videre. Blir interessant å, forhåpentligvis, få svaret en gang.
Men at saken er merkelig, er det ingen tvil om.
Citera
2019-09-26, 16:28
Medlem
Citat:

Dagbladet 24. sept

abcnyheter.no 24. sept

Dagsavisen 24. sept

TV2 24. sept

Nettavisen 24. sept

VG 24. sept

OffTopic

Massivt. Jeg tror du har rett i mye av det du tidligere har sagt. Det må være et hull i alibiet.
Citera
2019-09-26, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mehebe
Det er jo noe i det, men samtidig er den Facebook gruppa ikke nødvendigvis et spor, er selv med i flere slike grupper, både her jeg bor og andre steder, av ulike grunner. Men ingen av grunnene innbefatter å gå fra gubben. Så tenker andre også kan ha det sånn.
Og ser heller ikke bort i fra at det du beskriver av TH kan stemme. Mye med bakgrunn i det man leser fra flere her på tråden. Og da siktes det til konkrete ting som de,eller noen de kjenner, har observert/erfart. Mens denne aktuelle skilsmissen er noe jeg føler er bygget opp her og på andre fora, bygget på fornuft og antagelser.
Men mye er jo faktisk foreløpig bare trådsannheter for oss fleste inntil videre. Blir interessant å, forhåpentligvis, få svaret en gang.
Men at saken er merkelig, er det ingen tvil om.

Ja, du har nok rett i det. Hun kan ha blitt meldt inn for at hun skulle se litt hva som rører seg i hjembyen. Ikke nødvendigvis at hun trengte å leie hus der.
Jeg er også med i slike grupper som "kjøp, salg, til leie" osv fra steder som jeg har bodd på for lenge siden, og ikke har noen planer om å flytte tilbake til, bare for å få med meg hva som hender.
Det kan nok være som du sier at dette med antakelse om skilsmisse er bygd opp av fornuft og statistikk.
Veldig mange drap har blitt begått p.ga. skilsmisse. De aller fleste tilfellene av drap av kone, er jo av mannen, og ofte er det er snakk om skilsmisse.
Man vil gjerne at det skal stemme, for man vil jo ha en syndebukk.
Alt blir lettere med en syndebukk, så det kan hende man litt lurer seg selv til å tro at det er slik, selv om man egentlig ikke har noen bevis. Man stenger ørene for ting som taler for alternative hendelsesforløp, og man åpner ørene for ting som taler for skilsmissedrap. Det så jeg i jemtlandsaken også. Man var veldig snar med å legge all skyld på ektemannen i forum, og dette lenge før det var kommet opp om skilsmisse og funn av blod osv.
Han ble stemplet med en gang.
Alt som tenkes kunne bli brukt imot han, ble brukt imot han.
Det at han var soldat i fremmedlegionen ble også brukt imot han. Det ble f.eks. sagt at han var vant til å drepe, og dermed lett kunne drepe kona uten å føle noen ting.
Citera
2019-09-26, 16:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Dagbladet 24. sept

abcnyheter.no 24. sept

Dagsavisen 24. sept

TV2 24. sept

Nettavisen 24. sept

VG 24. sept

OffTopic

Tack för detta. En anmärkningsvärd utsaga i artikeln om vägen från platsen: ”Rundt eneboligen i Sloraveien er det tettbygd med flere bolighus og blokker i umiddelbar nærhet. Politiet mener at Anne-Elisabeth Hagen ble utsatt for en alvorlig kriminell handling mellom klokken 09.14 og klokken 14.00 den 31. oktober i fjor.”

På det kommer önskemål om vidare vittnesuppgifter...

Det verkar som polisen önskar lägga vittnens fokus på tiden där fram till th ringer in till polisen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in