Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Rullebør lämnar i alla fall entydiga spår...
Det är lite speciellt att polisen inte anser sig säkra på vilken väg GM lämnat fastigheten. Det antyder att det inte funnits tydliga (sprox-)spår från entrén o ut eller att det funnits tid o möjlighet att radera ut dessa.
Er det sikkert at det ikke var såleavtrykk etter sprox-skoen i entreen?
Slepesporene stoppet på et sted (og derfor kan man ikke vite hvilken utgang som ble brukt for å fjerne AEH fra huset), leste jeg. Men jeg har ikke lest om at såleavtrykkene fra sprox-skoen stoppet på samme sted. Jeg tror ikke at etterforskerne har opplyst om dette i artikler.
Utendørs var etterforskerne forhindret fra å samle spor de første ukene, p.g.a. at det skulle være hemmelig at etterforskerne var der.
Er slepesporene ekte eller er de plantet?
Bare noen tanker om et tenkt tilfelle: GM slipper å tenke på transport av liket og GM slipper å være redd for å bli observert under transporten av liket, dersom han angriper og dreper offeret på et sted utendørs (i skogsterreng f.eks) som offeret f.eks frivillig har blitt med til eller som offeret har gått alene til. Og et eventuelt skjulested for liket kan f.eks ha vært rett i nærheten av draps-stedet utendørs. Deretter kunne alt av "spor" i huset ha blitt laget av GM for å få huset til å se ut som et åsted.