2019-09-26, 01:09
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Kanskje AEH hadde tenkt å flykte til en venninne og at turen til Kvitfjell er fiktiv ?

Skal man tenke alternativt, så er det jo en fin måte å få kona til å pakke bagen på med å si at dem skal ut å reise dagen etter. Mens det i virkeligheten var en litt annen « reise» som var planlagt... Ikke for at jeg tror på det, men...
Citera
2019-09-26, 01:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Mener det var slik ja.
När du har dåligt minne, kontrollera först och använd källa.

Du förstör du tråden.
Citera
2019-09-26, 02:10
Medlem
Fra en artikkel fra 29. juni, som jeg ikke har lest før:
"Graver dypere
Politiinspektør Brøske mener at dette viser at politiets etterforskning har endret karakter.
- Antallet siden april sier noe om utviklingen i saken, og at det fremdeles er et betydelig trykk i etterforskning. Antallet knyttes også til en ny fase hvor vi ser på andre vitner enn de som er avhørt fra tidligere. , sier Brøske.
Motivasjonen bak avhørene har også endret seg den siste tida. Nå graver politiet enda dypere enn før.
- Tidligere har fokus vært på raske ledetråder, mens vi nå er mer over i dypdykk, sier Brøske."
https://www.dagbladet.no/nyheter/politiets-hap-etter-sjokkvendingen/71289368

Fra en annen sak: "Politiet fant dette etuiet, som innholdet en avsagt hagle, strips og håndjern, i nærheten av boligblokken hvor den fornærmede mannen bor."
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2019/09/25/195613433/millionaer-forsokt-ranet-med-avsagd-hagle
Er strips noe som er vanlig å ha som redskap blant enkelte kriminelle?

Forresten, tror dere at det er mulighet for at GM i AEH-saken kan ha nedtegnet sin planlegging skriftlig noe sted (ev kanskje på hans pc eller telefon)? Eller hadde han planene kun i hodet? Jeg tenker også på planleggingsarbeid som f.eks innkjøpslister o.l.
Men nå skal jeg snart sove og ikke forstyrre dere mer i natt
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-09-26 kl. 02:33.
Citera
2019-09-26, 05:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jag har inte ett bra svar - jag bara märkte mig detta. Kanske du är inne på något...

Edit:
Det fanns också en stege på denna sidan av huset (vid vattnet), som hantverkarna lade ifrån sig, efter arbetet de hade gjort på egendomen. De utförde arbete både inomhus och utanför huset.

Varför misstänker vi inte hantverkarna här på forumet? Eller någon annan, för den delen... Varför misstänker vi bara denna här rika mannen som saknar sin fru?

”Vinkar Charon från sin brusande älf,
Och tre gånger sen Dödgräfvaren sjelf,
Mer du din drufva ej kryster.
Därföre Movitz kom hjelp mig och hvälf
Grafsten öfver vår Syster.”
Citera
2019-09-26, 05:53
Bannlyst
Citat:
Du har fel om dagarna.

- Verisure/alarm-killen var i Sloraveien 4, den 30. oktober.

- AEH försvann den 31. oktober, innan kvällen (halloween/allhelgonakväll), mellan kl 09:14 och 13:30.

- Det sista säkra livstäknet var klockan 09:14 (telefonsamtal) den 31. oktober .

- Paret skulle resa till Kvitfjell efter TH kom hem från jobbet(halloween/allhelgonakväll).

- TH varslar polisen ca kl 14:10 den 31. oktober.

- Polisen anländer till Sloraveien 4, ca kl 16:10 den 31. oktober.

Hva har man for kilde på at dem skulle til Kvitfjell den dagen?
Citera
2019-09-26, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Hva har man for kilde på at dem skulle til Kvitfjell den dagen?

Det finner ikke jeg noe kilde på heller. Mulig rykte som har oppstått?
Jeg skjønner mindre og mindre av denne saken.
Citera
2019-09-26, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det finner ikke jeg noe kilde på heller. Mulig rykte som har oppstått?
Jeg skjønner mindre og mindre av denne saken.

Noen som har lyst til å lage en komplett liste over alle kilder/avisartikler sortert på dato? Kunne hatt en levende oppdatert liste i første post i denne tråden. Da kunne rykter og fakta lettere blitt adskilt.

Edit: kunne til og med hatt en liste over ubekreftede rykter under kildelisten. (Kjempejobb men også meget nyttig)
Citera
2019-09-26, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
Noen som har lyst til å lage en komplett liste over alle kilder/avisartikler sortert på dato? Kunne hatt en levende oppdatert liste i første post i denne tråden. Da kunne rykter og fakta lettere blitt adskilt.

Edit: kunne til og med hatt en liste over ubekreftede rykter under kildelisten. (Kjempejobb men også meget nyttig)

Hvis noen har tid og ork til det, så hadde det vært interessant. Noen rykter er mer standhaftige enn andre, noen rykter har blitt bekreftet i media etterhvert, da tenker jeg at de som har satt ut disse må være kilder som vet noe. Hvis de samme har skrevet om ennå ubekreftede rykter så kan de være sanne.
Citera
2019-09-26, 09:38
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37

God ide, men husk at man bare kan redigere innlegg i en time etter posting. Så noen "sticky post" får man ikke til. Og en komplett liste over alle artikler i alle medier blir for omfattende og unødig mye info slik at helheten forsvinner. Men kanskje en overordnet punktvis oversikt over sakens utvikling, med link til de viktigste kildene.
Citera
2019-09-26, 10:51
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
När du har dåligt minne, kontrollera först och använd källa.

Du förstör du tråden.
Har också för mig att jag läst att larmkillen blev stoppad av polisen dagen efter.
Men skulle även elektrikern blivit det? Mysko.
Senast redigerad av TaxenSixten 2019-09-26 kl. 10:59.
Citera
2019-09-26, 11:23
Medlem
Monsens avatar
Hytta på Kvitfjell

Noen som vet hva politiet event har gjort der mht undersøkelser? Leste en gang et rykte om «endevending» på Facebook.
Citera
2019-09-26, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Har också för mig att jag läst att larmkillen blev stoppad av polisen dagen efter.
Men skulle även elektrikern blivit det? Mysko.

Tror også at jeg har lest at Verisure-selgeren var ved huset og snakket med politiet dagen etterpå, altså på forsvinningsdagen den 31. oktober.

På kvelden 30. oktober var det AEH som åpnet døren, og hun avtalte videre kontakt med Verisure-selgeren. Men ingen skriver noe om at AEH var hjemme alene mens selgeren var der. Hvor var TH?

Hvis han var hjemme, vil jeg tro at bestilling av oppgradert eller nytt alarmsystem, var noe ektefellene i det minste ville snakke sammen om.

I begynnelsen etter at saken ble kjent, var det en artikkel som omtalte at TH pleide å treffe skøytevenner for å gå 10.000 m på skøyter sammen. Sosialt og trim, en slags oldboys-treff. Tror det var snakk om regelmessige treff. Kanskje så ofte som en kveld i uken. Husker ikke hvilken bane, men tror det var i Oslo. Kanskje TH var på skøytetreff den kvelden.

Kanskje noe for FruCarlsberg å google frem detaljer rundt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in