2019-09-26, 15:34
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Blev en månad, känns som om det kommer att dröja med ett åtal, lär bli ett par omhäktningar till.
Det får vi nog inrikta oss på. Vi får så länge spekulera kring smulorna digitala spår samt vad NFC ,s analyser månne vara.
Dvs tillbaka på ruta ett. Vågar man gissa att nästa händelse blir HD,s häktande??
Citera
2019-09-26, 15:36
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vad har du fått det ifrån? Att motivet är en gåta? Det tror jag inte alls stämmer! De har klart för sig vad som hände och varför....
Du får gärna hänvisa till källa att polisen uttalat detta.
Det var den kristna tidningen Dagen som skrev det, att enligt polisen är motivet en gåta. Det har länkats till artikeln flera gånger. Och jag kan mycket väl tänka mig att det där stämmer, med tanke på hur mycket tid och möda även vi här i tråden har lagt ned på att försöka hitta en begriplig motivbild.

Men å andra sidan kanske inte åklagaren behöver kunna visa på något rimligt motiv, hon säger ju att hon har en bra bild av själva händelseförloppet. Finns det bara bra bevisning så måste hon väl kunna åtala ändå?
Senast redigerad av Draifos 2019-09-26 kl. 15:40.
Citera
2019-09-26, 15:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Jag blir osäker, men misstanken om mord kanske är borta och att det gäller något lindrigare brott. Bara en gissning.
AB:
"– Misstankarna kvarstår – hon är delgiven misstankar om mord alternativt skyddande av brottsling".

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RR8ow2/triangeldramat-runt-lena-wesstrom-omanskligt-resonemang
Citera
2019-09-26, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, kanske därför HD ser så lättad ut?
Hur hon nu skulle kunna känna sig glad, det är mer än jag begriper.

Men det kanske är därför hon ler så ansträngt och ögonen ser kalla ut?
Hon ÄR inte glad, men lättad?

Sorry för jag fliker in men tänker att SD ljög kanske för HD och JG och sa det hela var en tragisk olyckshändelse? Då visste de att LW var död tidigt men skyddade inte SD för överlagt mord utan trodde de hjälpte bevisa SDs ’oskuld’.
Inledningsvis.

Deras gemensamma nämnare är nog att de båda är lurade, lättade och utnyttjade.
Citera
2019-09-26, 15:41
Medlem
notknapparens avatar
SDs advokat i dokumentet enligt AB:

"Vidare skriver advokaten att 45-åringen “i dag” har en god relation till sin dåvarande fru."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RR8ow2/triangeldramat-runt-lena-wesstrom-omanskligt-resonemang

Jojo, det har filats och suddats...

Nyskilda, och nyseparerade.
Nu är de IDAG en god relation.

Sudda, sudda, sudda.
Skriva nytt.

Hal som en ål, bläckfisk.
Överallt.
Citera
2019-09-26, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Låter i mina öron som skyddande av brottsling.

Ja bruset i mina öron kan också urskilja nåt ditåt. Har kanske aktivt varit behjälplig med att få undan bevismaterial (kläder etc).

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Lyssna på Tv intervjun som NA:s reporter hade med Åsa Hiding:
https://www.na.se/artikel/just-nu-misstankarna-har-starkts-mot-45-aringen-ny-framgang-for-aklagaren

Skynda innan den låses!

Ok, tack!
Citera
2019-09-26, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det får vi nog inrikta oss på. Vi får så länge spekulera kring smulorna digitala spår samt vad NFC ,s analyser månne vara.
Dvs tillbaka på ruta ett. Vågar man gissa att nästa händelse blir HD,s häktande??
Det är nog mer än smulor de har på honom ska du se Snor-Johan, i teknisk bevisning.
Det verkar inte som polisen är på ruta ett direkt utan att förundersökning går framåt.
Citera
2019-09-26, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Efter åtal blir det väl åtminstone 100k inlägg till när vi ska diskutera innehållet i FUP. 🤗

....och sen rättegången....
Citera
2019-09-26, 15:45
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Sorry för jag fliker in men tänker att SD ljög kanske för HD och JG och sa det hela var en tragisk olyckshändelse? Då visste de att LW var död tidigt men skyddade inte SD för överlagt mord utan trodde de hjälpte bevisa SDs ’oskuld’.
Inledningsvis.

Deras gemensamma nämnare är nog att de båda är lurade, lättade och utnyttjade.

Det har sedan lång tid tillbaka klargjorts att mordet föregåtts av KRAFTIGT ÖVERVÅLD, varför "olyckshändelse" inte finns "på kartan". Möjligen kan MGM åberopa att handlingen utförts i affekt, men är ytterst tveksam till att MGM, d.v.s SD kommer att erkänna något öht. De tekniska/digitala spår man inväntar från analys ska i någon mening bevisa gärningen enligt ÅH. Oavsett verkar detta fall gå till åtal byggt på indicier.
Senast redigerad av Enorm 2019-09-26 kl. 15:54.
Citera
2019-09-26, 15:47
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/mordet-pa-45-ariga-orebrokvinnan-huvudmisstankta-mannen-omhaktas
Åtminstone åklagaren anser det
"Enligt åklagare Åsa Hiding har misstankarna mot mannen stärkts... "

Hiding sa i intervjun att TR anser att misstankarna har stärkts efter dagens förhandling. Så jag hittar inte på!
Citera
2019-09-26, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Det har sedan lång tid tillbaka klargjorts att mordet föregåtts av KRAFTIGT ÖVERVÅLD, varför "olyckshändelse" inte finns "på kartan"...

Läs: SD behövde HD och JG hjälp och kan hävdat olyckshändelse medans det de facto var ett brutalt mord.
Senast redigerad av viperstyle 2019-09-26 kl. 15:51.
Citera
2019-09-26, 15:52
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vad har du fått det ifrån? Att motivet är en gåta? Det tror jag inte alls stämmer! De har klart för sig vad som hände och varför....
Du får gärna hänvisa till källa att polisen uttalat detta.

Jag har vid 2 tillfällen påtalat (igår och för ca 1-2 v sen) att detta uttalande, som i uttryck, aldrig kommit från vare sig polis eller åklagare utan har varit en underrubrik i den Kristina tidningen Dagen (15/5-19)

”Ett år har gått. Men hittills finns inga svar. Varför den tidigare Equmeniapastorn Lena Wesström mördades är fortfarande en gåta för polisen. ”

https://www.dagen.se/nyheter/ett-ar-senare-ingen-domd-for-mordet-pa-pastor-lena-wesstrom-1.1496690
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in