Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Men farbror blå hade den under deras USA-resa (den bärgades ju från Arlanda så Jelly/StealthyGray fick hämta dom) ..så plenty of time...
Citat:
Ursprungligen postat av
Trie
Javisst, gångsträckan är säkert mellan 150 till 170 meter beroende på vilken väg man går. Du har heller aldrig skrivit annat än det är sträckan man går till fots, inte heller i din text ovan, så det finns ingen anledning alls att kommentera dina slutsatser.
Problemet är i stället att andra personer nu tror att avståndet mellan hemmet och fyndplatsen är just 161 meter, dvs det minsta avstånd som man måste ha mellan två cacher. Men det avståndet är räknas inte gångvägen utan fågelvägen.
Jag kommenterade alltså en person som trodde att förövaren av någon anledning skulle ha valt en plats som är belägen exakt 161 meter från ytterdörren. ➡➡Men avståndet är alltså bara drygt 130 meter.
Om du av någon anledning vill kontrollera "beräkningarna" så fungerar geocachingtoolbox.com bra, välj Distance, Bearing and Midpoint och knappa in koordinaterna så får du följande uträkning.
Point A N59° 17.335' E015° 11.188' All notations
Point B N59° 17.370' E015° 11.068' All notations
Midpoint M N59° 17.353' E015° 11.128' All notations
Distance 131.207714 meter
Bearing 299.68849661092°
Välj sedan satellitbilden så ser du att punkten A är fyndplatsen och punkten B är ytterdörren. Det är alltid bra att titta på bilden ifall man skulle ha knappat in fel koordinater.
Hej @Trie
Du skrev att gångavståndet mellan bostadsrätten och fram till mordplatsen är bara drygt 130 meter, var god se de två pek-pilarna inom din citat-ruta här ovan sett.
Flera tidningar har tidigare skrivit, att gångavståndet mellan bostadsrätten och fram till mordplatsen, är 160 meter.
Till observandum, skriv på Google sök och enligt följande = (Från Byalagsgatan 4 a till Rättarevägen 9) .... då visar Google's sökresultat att gångavståndet från bostadsrätten till Rättarevägen 9 = 130 meter.
Till nytt observandum, då skall du ha i din tanke enligt ovan skrivit, att det blir ytterligare 29 meter från Rättarevägen 9 och fram till mordplatsen, Obs ! ... var ! på platsen den då avlidna kroppen låg.
Tänk nu på följande sagt, Google uppvisar en gångsträcka mellan bostadsrätten och fram till Rättarevägen 9 på approximativt 130 meter, och jag själv tillsammans med min kollega har mätt upp gångsträckan till 132 meter, det vill säga, 2 meter längre än Google's angivelse, och min mätning av gångavståndet är inte approximativt i jämförelse med Google's, utan den sträckan som jag och min kollega har mätt upp är så exakt som möjligen går.
Men, enligt dig så är tidningarna's gångavstånd på 160 meter från bostadsrätten och fram till mordplatsen helt inkorrekt.
Den sträckan som jag tillsammans med min kollega har noggrant mätt upp vid två olika tillfällen till totalt 161 meter, är enligt dig inkorrekt.
Enligt dig blir den totala gångsträckan från bostadsrätten och fram till Rättarevägen 9 endast 101 meter .... Obs ! .... sedan måste ett tillägg göras med ytterligare 29 meter för att sålunda kunna nå målet, det vill säga, den då aktuella mordplatsen där offret's kropp då låg placerad, och då har vi enligt dig, 101 meter + 29 meter ytterligare och blir då totalt enligt dig, 101 + 29 = 130 meter totalt som gångavståndet mellan bostadsrätten och mordplatsen.
Tänk också på att Google mäter sin gångsträcka via Byalagsgatan 4 a och sedan fram till Rättarevägen 9 ... precis samma upp-mätning som jag och min kollega tidigare har gjort. Google = 130 meter och jag = 132 meter samt ytterligare 29 meter fram till mordplatsen, var ! på den punkt där den då avlidna kroppen låg placerad.
Mvh/ @JokerⓂannen