2019-09-26, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
M

Instämmer på alla punkter.
Vi människor tolkar ju hela tiden ansiktsuttryck och kroppsspråk, det är en delvis undermedveten process. Dels för att vi är sociala varelser men även utifrån ett överlevnadsperspektiv.
Så att vi är ett antal här som uttryckt samma tankar, skall nog inte bara viftas väck.

Två intressanta artiklar om ”ansiktsuttrycksavläsning”

https://fof.se/tidning/2009/4/artikel/mot-paul-ekman-han-kan-se-nar-du-ljuger

https://www.nyteknik.se/karriar/ditt-ansikte-avslojar-dig-6421506

Intressant! Tack för länkarna. Har läst om Paul Ekman tidigare.

När en person ler och leendet inte når ögonen känns det snarare som en grimas än ett leende. Jag uppfattar också HDs "leende" på det viset på de bilder jag har sett här.
Citera
2019-09-26, 12:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Inte förvånande att det nu ska bli förhandling: det var ju lite avigt annars att överklaga tidigare häktning och sedan bara acceptera en ny utan strid.
Har tidigare varit inne på att det nog skulle bli förhandling trots allt (uppgifter om motsatsen).

Tror inte att det kommer att bli tal om en månad denna gång, valet står nog mellan 2 veckor eller fri fot.

Den Stora Frågan är väl för övrigt vilket kön som kommer att besitta domartronen?😐

Men hur sannolikt är det att det blir fri fot?
Med tanke på att HR gav avslag överklagan tycker jag att det låter väldigt osannolikt?
Bevisläget kan väl knappast försvagats?
Citera
2019-09-26, 12:30
Medlem
Citat:
Inte förvånande att det nu ska bli förhandling: det var ju lite avigt annars att överklaga tidigare häktning och sedan bara acceptera en ny utan strid.
Har tidigare varit inne på att det nog skulle bli förhandling trots allt (uppgifter om motsatsen).

Tror inte att det kommer att bli tal om en månad denna gång, valet står nog mellan 2 veckor eller fri fot.

Den Stora Frågan är väl för övrigt vilket kön som kommer att besitta domartronen?😐

Kan det vara så att ett visst kön är ledigt i morgon 😁
Citera
2019-09-26, 12:34
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tack för detta intressanta dokument! - Det ser nästan ut som att man tänker snuva div. fordringsägare: SD äger nu ett högbelånat hus (+- 0 vid ev. försäljning?) samt har en skuld till HD på 550.000 kr - trots att han gett henne 171.136 kr kontant. - En halv Olof (OOH) äger han i alla fall... Och jag som trodde att Yoda var sparsam och ordentlig.

Ett hus och massor av skulder och en halv bil. Jodå han sitter tydligen rejält i skiten. Men han har själv placerat sig i denna dynghög. Förstår om det det var känsligt att rota i detta...

Frågan är om han har nån inkomst medan han sitter häktad? Undrar hur företaget löser det? Vad säger byggfacket? För han väl inte blivit uppsagd..? Fick ju höra ryktesvägen att han inte varit lika anlitad längre sen den förra häktningen, att att kunder valt att få nån annan besiktningsman.

Och skulle han hamna i buren på riktigt..inte tjänar man många kronor om dagen hos KV...

Men det är han själv som grävt gropen...eller kanske haft hjälp av Rosa Pantern...👚

Jag hoppas att Lena skrattar gott där uppe i sin himmel 🙏🏻😇
Citera
2019-09-26, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men hur sannolikt är det att det blir fri fot?
Med tanke på att HR gav avslag överklagan tycker jag att det låter väldigt osannolikt?
Bevisläget kan väl knappast försvagats?

Sannolikt är det nog inte; han sitter ju inte på osannolika skäl.

Men sannolikt är det frågan som kommer att dryftas: åkl hävdar fortsatt häktning och adv hävdar att skäl saknas för det.

Ja bevisläget kanske inte har försvagats, men frågan kan ju vara hur mycket det har stärkts? Beslutet att häkta på en månad tyder (?) på gott bevisläge.
Men vi vet ju inte. Kanske bottnade beslutet i att man då hade skickat nåt på analys och att man visste att svaren skulle dröja mer än två veckor.
Och nu har ev svaren kommit. Kanske är de inte till Hidings fördel.
Spekulationer.
Citera
2019-09-26, 12:46
Medlem
Citat:

Men sannolikt är det frågan som kommer att dryftas: åkl hävdar fortsatt häktning och adv hävdar att skäl saknas för det.

Ja bevisläget kanske inte har försvagats, men frågan kan ju vara hur mycket det har stärkts? Beslutet att häkta på en månad tyder (?) på gott bevisläge.
Men vi vet ju inte. Kanske bottnade beslutet i att man då hade skickat nåt på analys och att man visste att svaren skulle dröja mer än två veckor.
Spekulationer.

Kanske man har uppmärksammat de ekonomiska förehavandena i Geo-klubben grundligare, och därför behöver mer tid? Svaren från NFC borde ha kommit vid det här laget.
Citera
2019-09-26, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Kan det vara så att ett visst kön är ledigt i morgon 😁

Ja Hiding kanske råkar välja dag för förhandling utifrån vilka som finns tillgängliga på TR?
Citera
2019-09-26, 12:49
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Spekulationer.
Bevisläget behöver väl inte stärkas för varje häktningstillfälle?
Huvudsaken är väl att det inte har försvagats.

Det är väl bara från den lägre häktningsgraden (som medger en veckas häktning) som bevisen måste stärkas för att nå upp till sannolika?
Citera
2019-09-26, 13:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Stort tack till dig för detta.

Någon som vet vad nedanstående kan innebära i bodelningsavtalet?
[...]
"Parterna är medvetna om att deras uppgörelse eventuellt inte följer de regler och den praxis som gäller vid bodelning mellan makar."[...]

Bohaget?

Annars verkar väl det hela ha gått rimligt till?

Det verkar ändå som att bodelningen är ett tecken på att skilsmässa efter betänketiden och flytt inte bara är fasad.

Ja det ser så ut.
Det måste ju funnits mer än en viss frustration hos Stefan. Maxbelånat hus och skulder till Hanna. Snacka om maktförskjutning!

Men hon var nog nöjd, dubbel bestraffning:

* Skild från honom...vilket innebar att han måste uppvakta henne igen, vilket vi nog sett i detta siamesiska sam-cachande.

* Och satt honom rejält i skiten ekonomiskt, och på det viset ha honom i strypkoppel...tvungen att hålla sig väl med henne pga av ekonomin...

och inte nog med det - som grädde på moset: den svarthåriga rivalen var också borta ur relationen!

Inte konstigt att hon såg så himla nöjd och (skade)glad ut på bilder...även om leendet aldrig riktigt nådde ögonen...
Citera
2019-09-26, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske man har uppmärksammat de ekonomiska förehavandena i Geo-klubben grundligare, och därför behöver mer tid? Svaren från NFC borde ha kommit vid det här laget.

Fast om de begärda analyserna (om såna finns) gäller saker som man tog i beslag samtidigt som man stormade SD:s hus så är det nog långt ifrån säkert att NFC hunnit med.

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Bevisläget behöver väl inte stärkas för varje häktningstillfälle?
Huvudsaken är väl att det inte har försvagats.

Det är väl bara från den lägre häktningsgraden (som medger en veckas häktning) som bevisen måste stärkas för att nå upp till sannolika?

Jo men tänker att åkl samtidigt vid varje förhandling måste visa på att utredningen går framåt etc. Och om det tex har blivit ett 'bakslag' avs analyssvar så kan det kanske påverka inlåsningen.
Det handlar ju om en helhetsbedömning i vilken parternas intressen skall viktas och vägas.
Den fria foten skall nog inte helt uteslutas.
Men skulle inte spela på det iofs.
Citera
2019-09-26, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Jag tror som du att Hiding begär åtalsförlängning. Hon väntar på besked från NFC gällande HD.
Det kan nog dra ut ännu längre tror jag.

Det tror jag med.
Stefan har dom nog bra koll på med ett bra bevisunderlag.
Stort fokus läggs nog på Hanna, skulle jag tro.
Är nog bara en tidsfråga innan dom nyper henne.
Citera
2019-09-26, 13:13
Bannlyst
[quote=Reimer|68817170] Tyckte nog att jag läst det i någon artikel men jag kan minnas fel, om det bara är tråduppgifter på att Bavckman inte tänkte förhandla så får man nog ta det med en skopa salt./QUOTE]

När SD överklagade sin häktning till Hovrätten, så stod det i samma "maskade dokument"
Senast redigerad av Avd.9 2019-09-26 kl. 13:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in