Citat:
Man tycker de borde sluta vid en viss tröskel, fast frågan är om den går ens vid 25%? Trump fick 46,1% av rösterna men motståndarna uppvisar noll tecken på ödmjukhet eller eftertanke, det har bara varit double-down för hela slanten. Flertalet uppträder ungefär som ”Vi är 87%”-rörelsen mot SD 2014, som att Trump fick 12,86% och att man har mandat att behandla honom därefter. Så jag är tveksam till att SD skulle ha en tipping point vid största parti eller så. Tror att brunstämpeln hänger med hela vägen upp till 95% stöd, nånstans där orkar de sista 5% inte spela allan längre.
Ungefär så, med reservation för att M fortfarande verkar ha fantomsmärtor efter C+L. Kristersson et al tycks ännu dagdrömma om att få tillbaka C+L i alliansen. Jag skulle möjligen acceptera L efter lång tvekan, men C? Aldrig. Där vill jag ha skriftligt från UK och EBT att de aldrig gör några eftergifter till dem om migration. Kohandelsförbud på det området, eller C = bannlysta från högern för överskådlig framtid.
Ungefär så, med reservation för att M fortfarande verkar ha fantomsmärtor efter C+L. Kristersson et al tycks ännu dagdrömma om att få tillbaka C+L i alliansen. Jag skulle möjligen acceptera L efter lång tvekan, men C? Aldrig. Där vill jag ha skriftligt från UK och EBT att de aldrig gör några eftergifter till dem om migration. Kohandelsförbud på det området, eller C = bannlysta från högern för överskådlig framtid.
"Tipping point" angående brunsmetande är bara en fråga om vilka röster och åsikter statens (SVT/SR) och kapitalets (Bonnier, Schibsted) media släpper fram. Så länge de är "Vi är 94 %, inga rasister på våra gator" så fortsätter det.
Även L i en ny "höger"-regering vore katastrof, de skulle bli vad MP är för S nu. En massa liberalt svammel som skulle stoppa samarbete med SD. Nej M och KD måste bilda regering ensamma om de får majoritet M+KD+SD. Får de inte en sådan majoritet så blir de en lika svag och spretig regering som den nuvarande.