Flashback bygger pepparkakshus!
2019-09-25, 21:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Kronkalle kollar. Men om du inte har något att utmäta så tar de inget och de kan inte sätta dig på svält.
https://www.kronofogden.se/Hurmycketfardubehalla.html

Kanske bäst att höra av sig till en skuldrådgivare om det här. De som lånar ut pengar till folk som inte kan betala har ju också skuld i det här vansinnet.
Citera
2019-09-25, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX1
Intressant, då har TS större problem som skall komma...

Ja det måste man. Kommer inte söka soc under denna tiden. Men behöver veta hur jag kan "gömma" cashen utan att ta ut dem i kontanter..
Citera
2019-09-25, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kronkalle kollar. Men om du inte har något att utmäta så tar de inget och de kan inte sätta dig på svält.
https://www.kronofogden.se/Hurmycketfardubehalla.html

Kanske bäst att höra av sig till en skuldrådgivare om det här. De som lånar ut pengar till folk som inte kan betala har ju också skuld i det här vansinnet.

De kommer ta mina 60K till skulderna såklart, det vet jag eftersom jag ska överleva på de 4K jag får. Därför söker jag tips
Citera
2019-09-25, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superflippat
Ja det måste man. Kommer inte söka soc under denna tiden. Men behöver veta hur jag kan "gömma" cashen utan att ta ut dem i kontanter..
Försök pruta på en fet rolex på blocket eller något annat liknande, bitcoin, guld osv

edit: med pruta menar jag, försök hitta en bra klocka för runt 75-80k så du går lite plus och försök sedan sälja den vidare eller något liknande när du väl vill ha cash.
Citera
2019-09-25, 21:52
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superflippat
De kommer ta mina 60K till skulderna såklart, det vet jag eftersom jag ska överleva på de 4K jag får. Därför söker jag tips

De kan självklart se vad som händer med din insättning.

För du över den någonstans så syns det ju.
Samma sak om du tar ut dem...
Citera
2019-09-25, 23:25
Medlem
Du är ju skyldig någon pengar, som du slösat bort.
Det är ju alltså inte dina pengar som kommer in. Fy fan för den som lever på att blåsa andra.
Citera
2019-09-26, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
De kan självklart se vad som händer med din insättning.

För du över den någonstans så syns det ju.
Samma sak om du tar ut dem...

Nej kronan fråge bara banken om det finns pengar. Inte transaktioner osv
Citera
2019-09-26, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter50
Du är ju skyldig någon pengar, som du slösat bort.
Det är ju alltså inte dina pengar som kommer in. Fy fan för den som lever på att blåsa andra.

Det är bara vidriga lån som jag aldrig borde fått från början
Citera
2019-09-26, 09:21
Medlem
Visst är det så, men som vuxen borde du ha ansvar och förståelse för dina handlingar. Men jag begriper att det inte är lätt. Unga vuxna har en tendens att tro på evig ungdom, och att framtiden aldrig kommer, med dess konsekvenser. Man ser det inte minst på droganvädningen, och de stora tatueringar som nu är moderna. Man kommer att förändras som person, det som nu är en slät o fin hy, kommer att bli slappare och skrynkligare, även dina värderingar om vad som är snyggt kommer att förändras. Men det har ju inget med just denna tråd att göra. Men du har påverkats av reklamen för snabba lätta lån, som man knappast behöver betala tillbaka. Det är ju "Bara" att Bynka, så skjuter man allt framför sig i det oändliga. Vi får hoppas att andra unga vuxna tänker efter, innan det blir för sent för dom.
Citera
2019-09-26, 11:02
Medlem
Smurfanerlites avatar
Du har en skuld hos KF, kanske dags att bli lite rakryggad och börja ta ansvar för sina handlingar?
60 000 kr är en bra start att börja beta av sina skulder med.
Citera
2019-09-26, 11:03
Medlem
Pengar i bitcoin, PayPal etc kan kronofogden inte utmäta.

Du har inte löneutmätning så de kollar bara ditt konto 1-3 ggr per år, när de gör en tillgångsundersökning.

Även om du har maximal otur och de kollar kontot samma dag som du får pengarna, så tar det minst 24 timmar innan de kan låsa kontot/plocka ut pengar.

Men för att vara helt säker bör du flytta pengarna från kontot så fort de kommer in.
Citera
2019-09-26, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iamerror
Pengar i bitcoin, PayPal etc kan kronofogden inte utmäta.

Du har inte löneutmätning så de kollar bara ditt konto 1-3 ggr per år, när de gör en tillgångsundersökning.

Även om du har maximal otur och de kollar kontot samma dag som du får pengarna, så tar det minst 24 timmar innan de kan låsa kontot/plocka ut pengar.

Men för att vara helt säker bör du flytta pengarna från kontot så fort de kommer in.

Skriv pm. Du skall få något för tipset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in