Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Stefan löste ut Hanna med x antal kr
Dokumenten är inscannade. Men jag har gjort om sidorna till bilder och laddat upp dessa på Bildtagg:
Sidan 1
Sidan 2
Sidan 3
Fantastiskt, tack! Vilken guldgruva du nosat upp! Jag hade alltså i mina gissningar rätt i att HD inte utan kompensation gav huset till SD och att bilen var samägd. Jag har bekanta som har en bil gemensamt efter skilsmässan så det var inte svårt att tänka sig att paret D också kunde ha ordnat det så mellan sig. Vad jag inte begriper är varför mina funderingar verkade vara obekväma för någon?
Bodelningsavtalet upprättas alltså relativt kort innan mordet på LW. Det undertecknas visserligen inte förrän i oktober 2018.
Huset är belastat med (i mitt tycke) rejäla lån, som SD via avtalet tar över betalningsansvaret för. Han ska även betala en (enligt mig) hyfsad summa till HD. Den bör ju vara utbetalad vid det här laget, tycker jag. Hur finansierade SD i sådant fall den utgiften? Med ytterligare lån på huset, kan man undra?
Vad händer med huslånen om SD fälls för mordet på LW och blir sittande bakom lås och bom över lång tid?
Jag känner inte att HD förfördelats i och med detta avtal.