2019-09-26, 09:00
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du har rätt.
Det stämmer i alla fall delvis.
Han har köpt ut henne men hade inte pengar till att betala hela summan.
Undrar om hon har fått eller kommer att få den resterande summan enligt reversen?

Jag är tveksam till att SD skulle fått
något ytterligare lån beviljat för att
betala HD de resterande pengarna

Om huset säljs så kanske hon kan få ut
resterande summa. Beroende på om det
blir några pengar över när alla lån är
betalda.
.
Det var snällt av henne att acceptera
en revers. Hon kunde ha tvingat honom
att sälja sitt älskade hus.
Citera
2019-09-26, 09:04
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var inte längre några frihetsgrader som gällde för SD.
Undgick det alla?

Keeping up appearances...i ett svenskt villaområde är det väl en sport i sig

Och han är nog minst sagt bra på att snacka bort folk och saker...om inte annat bör det ju gå upp ett Liljeholmens för såväl vänner som grannar när/om FUP kommer...
Citera
2019-09-26, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Kul att se att även någon annan uppmärksammat Hannas ev transformation till Lena version 1.2. Fast det verkar inte vara en lika bra eller populär utgåva. Inte ens hennes gubbe verkade tycka det. Men det är nog en listigare version än originalutgåvan.
Fast vi får se om Åsa & Co ändå inte är listigast

De ditiala spåren, ja....under året som gått kanske allteftersom tiden gått och de börjat slappna av (mediarapporteringen har ju dessutom varit skral) har de börjat slappna av....

Oj var kan man se att HD börjat likna LW, var hittar man dom fotona?
Citera
2019-09-26, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Håller med. Och hon blottar gärna nedre tandraden vilket kan uppfattas som ilska.

Ett mera sympatiskt foto av HD (de finns, om än ett fåtal):
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/d2cf4e8d-04c8-480a-af21-aeeb9e0cd26d_l.jpg

21/9 -19 (mindre sympatiskt):
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/430e6417-9ac6-47e9-9b38-36b08f1b3c13_l.jpg

Här tillsammans med delar av sin familj. Kommentar överflödig:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/cd9eb820-5441-482e-ac4d-81a00ba2fe35_l.jpg

På semester med SD - sista resan tillsammans? Illmarigt leende.
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/eda7f1b9-48ba-4a5f-943b-10abdd25d66c_l.jpg

Det är något kallt eller dött i hennes ögon, det stämmer inte överens med hennes leende tycker jag, de ser antingen helt döda ut eller hårda och onda, jag får en konstig feeling. Illmarigt leende när hon tittar på fotografen? 😬
Men inte påminner hon om LW här heller, var är de fotona som hon försöker likna LW?
Senast redigerad av KonstApel006 2019-09-26 kl. 09:24.
Citera
2019-09-26, 09:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Stefan löste ut Hanna med x antal kr

Dokumenten är inscannade. Men jag har gjort om sidorna till bilder och laddat upp dessa på Bildtagg:

Sidan 1

Sidan 2

Sidan 3

Stort tack till dig för detta.

Någon som vet vad nedanstående kan innebära i bodelningsavtalet?
[...]
"Parterna är medvetna om att deras uppgörelse eventuellt inte följer de regler och den praxis som gäller vid bodelning mellan makar."[...]

Bohaget?

Annars verkar väl det hela ha gått rimligt till?

Det verkar ändå som att bodelningen är ett tecken på att skilsmässa efter betänketiden och flytt inte bara är fasad.
Citera
2019-09-26, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

betalda.
.
Det var snällt av henne att acceptera
en revers. Hon kunde ha tvingat honom
att sälja sitt älskade hus.

Varför gick hon då med på en revers med tanke på det planerade mordet?
Det kan ju innebära att hon får vänta 20 år på pengarna? 🤔
Citera
2019-09-26, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Stort tack till dig för detta.

Någon som vet vad nedanstående kan innebära i bodelningsavtalet?
[...]
"Parterna är medvetna om att deras uppgörelse eventuellt inte följer de regler och den praxis som gäller vid bodelning mellan makar."[...]

Bohaget?

Annars verkar väl det hela ha gått rimligt till?

Det verkar ändå som att bodelningen är ett tecken på att skilsmässa efter betänketiden och flytt inte bara är fasad.

Nej jag har aldrig tänkt att det är en fasad, möjligtvis för ena parten om den tror på en återförening på något vis, och den andre gett sken av att det inte är helt omöjligt men aldrig menat det?
Och deras relation tycker jag inte tyder på att ha varit intim efter skilsmässan bara för att de umgåtts?
Inga uppgifter i tråden att de setts vistas på samma adress nattetid, eller foton som tyder på att de är något annat än vänner? Kan då ens den ena parten bli lurad? Skulle va om en av dom lever i en fantasivärld byggda på lögner igen då?
Citera
2019-09-26, 09:50
Medlem
Hur stor är sannolikheten att SD släpps imorgon i väntan på ev åtal?! När skulle åtal kunna väckas?!
Citera
2019-09-26, 09:54
Medlem
Någon som vet om HD jobbar eller är hon sjukskriven?! Barnen, är dom tillbaka i skolan?!
Citera
2019-09-26, 09:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tack!
Vem var det som skrev att SD vägrade att lösa ut HD och att hennes föräldrar fick hjälpa henne med den nya bostaden?

Var det inte genom denna konversation nedan mellan TiNi och Holmes som vi vi drog den slutsatsen?
Nu vet vi att bodelningsavtalet skrevs under 1/10-18, vilket var en knapp månad före TiNi skrev sitt inlägg.

Och HD köpte sin lägenhet 21/3-18, vilket måste ha inneburit att hon kan ha behövt låna pengar från sina föräldrar. Enligt bodelningsavtalet hade SD betalat redan 97 000 kr, vilket kan ha varit i samband med köpet.

Vet inte vilken trovärdighet man ska ha till postaren TiNi.
Tänker på det som @Reviews skrev i ett inlägg igår.

Men, om det nu skulle vara så att någon på avd. pratat med HD om dessa saker, är det inte säkert att hon pratat om det efter det att det löst sig, eller att HD sagt samma saker till alla hon pratat med. Svårt att bedöma trovärdigheten efter det som står i inläggen.

Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Vi vet inte om HD vart i USA tror inte det men det kommer fram med tiden. Ja,att hon var glad att ha blivit av med honom och att hon tyckte det vart skönt. Det har hon sagt några år. Hon blev glad när hennes föräldrar hjälpte henne så hon och barnen kunde få ett eget boende. Sen vart HD helt förvånad om resan som hon skulle ha fått som gåva.

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Men vilket ärkesvin SD är! Först är han otrogen med grannen under flera år, när så HD vill flytta så vägrar han köpa ut henne!
Rätta mig om jag har fel, men om HD begär bodelning/skilsmässa blir väl SD tvungen att köpa ut henne om han vill ha kvar huset?
Och då en skilsmässa tar 6 mån varför väntar då HD flera år?
Om HD blev förvånad över USA resan, så blev jag iaf ännu mer förvånad när hon sjukskrev sig och reste till Holland med SD...

Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Om HD begärt bodelning vet inte vi. Föräldrarna fick hjälpa henne så hon och barnen fick ett hem. Vi tror HD är rädd för SD. Ja hon sjukanmälde sig den som tog emot samtalet vart den som från avd först blev förhörd.
Citera
2019-09-26, 10:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Varför gick hon då med på en revers med tanke på det planerade mordet?
Det kan ju innebära att hon får vänta 20 år på pengarna? 🤔

I reversen ska det framgå när pengarna skall betalas tillbaka.

Nu vet vi inte om paret har haft besparingar, vilket inte är osannolikt när man har barn och hus. Det finns alltid en risk att det händer saker med hus och att man behöver ha ett reservkapital för oförutsedda händelser.

Men med tanker på att det är stora summor som ska ut varje månad nu för huset, även om ingen bor i det, kommer det bli problem inom en tid om SD inte kan jobba och stå för dessa kostnader.

Det är väl osäkert för HD nu också, med sin stämpel som misstänkt, att kunna flytta tillbaka och ta över huset.

Kan inte säga att jag vet hur jag ska tänka om HDs eventuella inblandning i mordet, men inte kan jag förstå att hon har något att vara glad över. Det finns mindre problem här i världen som skulle kunna göra en nedstämd.
Citera
2019-09-26, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

betalda.