Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsann
Tack!
Vem var det som skrev att SD vägrade att lösa ut HD och att hennes föräldrar fick hjälpa henne med den nya bostaden?
Var det inte genom denna konversation nedan mellan TiNi och Holmes som vi vi drog den slutsatsen?
Nu vet vi att bodelningsavtalet skrevs under 1/10-18, vilket var en knapp månad före TiNi skrev sitt inlägg.
Och HD köpte sin lägenhet 21/3-18, vilket måste ha inneburit att hon kan ha behövt låna pengar från sina föräldrar. Enligt bodelningsavtalet hade SD betalat redan 97 000 kr, vilket kan ha varit i samband med köpet.
Vet inte vilken trovärdighet man ska ha till postaren TiNi.
Tänker på det som @Reviews skrev i ett inlägg igår.
Men, om det nu skulle vara så att någon på avd. pratat med HD om dessa saker, är det inte säkert att hon pratat om det efter det att det löst sig, eller att HD sagt samma saker till alla hon pratat med. Svårt att bedöma trovärdigheten efter det som står i inläggen.
Citat:
Ursprungligen postat av
TinnaNinna85
Vi vet inte om HD vart i USA tror inte det men det kommer fram med tiden. Ja,att hon var glad att ha blivit av med honom och att hon tyckte det vart skönt. Det har hon sagt några år. Hon blev glad när hennes föräldrar hjälpte henne så hon och barnen kunde få ett eget boende. Sen vart HD helt förvånad om resan som hon skulle ha fått som gåva.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sh.Holmes
Men vilket ärkesvin SD är! Först är han otrogen med grannen under flera år, när så HD vill flytta så vägrar han köpa ut henne!
Rätta mig om jag har fel, men om HD begär bodelning/skilsmässa blir väl SD tvungen att köpa ut henne om han vill ha kvar huset?
Och då en skilsmässa tar 6 mån varför väntar då HD flera år?
Om HD blev förvånad över USA resan, så blev jag iaf ännu mer förvånad när hon sjukskrev sig och reste till Holland med SD...
Citat:
Ursprungligen postat av
TinnaNinna85
Om HD begärt bodelning vet inte vi. Föräldrarna fick hjälpa henne så hon och barnen fick ett hem. Vi tror HD är rädd för SD. Ja hon sjukanmälde sig den som tog emot samtalet vart den som från avd först blev förhörd.