2018-10-29, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Mord är ett brott så vad ska vi med två olika förkortningar för samma sak?
MP kan ju vara bra att ha om Martin Persson mördar någon.
Du vänder dig till fel Person *fniss*
Det var KSP som förde in den akronymen.
Inte jag.
Citera
2018-10-29, 21:48
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag tror att FP är MP.
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, det känns mest sannolikt.
Varför tror ni att LW dödades vid bullerplanket?
Citera
2018-10-29, 22:36
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Däromkring ja, kanske inte exakt vid planket.
Det är FP samt att skrik hördes därifrån och därför känns det sannolikt.
Åtminstone med den information som är tillgänglig för oss.
Citera
2018-10-29, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Däromkring ja, kanske inte exakt vid planket.
Det är FP samt att skrik hördes därifrån och därför känns det sannolikt.
Åtminstone med den information som är tillgänglig för oss.

Jag håller med dig, främst p.g.a. skrikvittnet dalaan som jag fortfarande
litar på.
Kan lägga till att MV har samma uppfattning, skulle kunna tyda
på att utredningen är av samma åsikt.
Citera
2018-10-30, 06:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja enligt Tinnaninna så hade t.o.m HD på arbetsplatsen sagt att det var skönt att slippa SD tjat om sex, så att han hade en annan var tydligen ok?

Allt du skriver stämmer bra.
Förutom att HD aldrig pratat om sex eller tjat om sex.
Måste blivit något missförstånd inget vi har skrivit och inget HD pratat om.
Citera
2018-10-30, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Av flera skäl. Ger tre:
För det första talar statistiken för att där en kropp hittas, där har också själva dödandet skett. Artbrottet 'dråp i hastigt mod' som exempel på fylledödanden.
Att sen prof GW kommer dragandes med att "det händer att en kropp efter dödandet flyttas både en och två gånger" (ungef citat), ser jag som ett uttryck för hans behov av att få lufta sig offentligt. Vad jag vet gav GW inget substantiellt i det avseendet gällande just mordet på LW.

För det andra: Oavsett att det från visst/vissa håll hävdas att dödandet av LW föregåtts av [viss] planering, så har inget stöd för det presenterats. Som det verkar för mig, så var detta ett 'hafse-slafse'-mord om ni ursäktar uttrycket.

För det tredje: Att ha ihjäl en människa, planerat eller i affekt, leder till att man står där med en kropp att "ta hand om". Att efter dödandet ta med sig den för att lägga ut den på det öppna vis som LW hittades, är i mina ögon ett fullständigt osannolikt agerande. Det resonemanget bygger indirekt på antagandet att det inte kan vara möjligt att Örebropolisen eller andra örebroare kan ha missat att det låg en kropp där under flera dagar. Betänk att det inte är förrän efter ett par tre dagar som en avliden börjar lukta så att promenadhundarna börjar streta i den riktningen. (Jag undanber mig redan på förhand debatt med trådens alla hundexperter, tack).

Det har förts fram teorier om att eftersom Polisens tekniker inte stannade särskilt länge vid FP, så skulle det indikera att de snabbt visste att FP inte var BP/MP.
I min värld skulle det lika gärna kunna tyda på att Örebropolisen slarvade.
Där och då också..
Citera
2018-10-30, 06:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ja herregud vilken pappa... oavsett GM eller ej!
Om nu tonåringarna inte vill umgås med honom hela dagen... är det OK att ge sig iväg halva dagen och långt in på kvällen?

Som jag tycker är det inte det... han borde vara hemma och fixa mat och fika till dom och vara glad att dom kan umgås till och från.
Att han kan posta något liknande tyder på att han trots allt, förstår att det inte är OK och vill försvara att han lämnar barnen.

Kanske dom är vana och vet att pappa blir på dåligt humör om han inte får göra hur han vill och ägna sig åt geo i stället för dom.

Undrar om barnen fick fixa sin pizza själva eller om det var någon annan vuxen där?

HD,s mamma fick säkerligen axla ansvaret så barnen fick mat.
Han borde verkligen ta stunderna han har kvar att vara med barnen.
En av flickorna är ännu inte ens tonåring.
Citera
2018-10-30, 07:36
Bannlyst
Till helgen stundar alla helgon vi hoppas att BO,s barn och anhöriga kan få gå till kyrkan och tända ett ljus för för BO där det också kommer läsa upp alla som lämnat livet. BO lämnade alltså tre barn efter sig som blev brutalt mördad och polisen har en huvudmisstänkt som är privatperson men han är även skäligen misstänk för mord och heter Stefan Davidsson. Vi hoppas att ni barn inte läser här om ni gör det så ska ni veta Gud kommer inte stena eran mamma.
Beklagligt att läsa vad en vuxen? Skriver.!
Citera
2018-10-30, 07:41
Medlem
Detta inlägg är riktat till Tufsankatt:

Eftersom kontot TinnaNinna85 använder sig av ditt inlägg som stöd för att kritisera SD:s föräldraskap, vill jag påminna dig om att du inte svarat mig på min fråga om du anser det vara korrekt att mäta SD:s resp LW:s föräldraförmåga med helt olika måttstockar?

Här nedan ditt inlägg:

<Ja herregud vilken pappa... oavsett GM eller ej!
Om nu tonåringarna inte vill umgås med honom hela dagen... är det OK att ge sig iväg halva dagen och långt in på kvällen?

Som jag tycker är det inte det... han borde vara hemma och fixa mat och fika till dom och vara glad att dom kan umgås till och från.
Att han kan posta något liknande tyder på att han trots allt, förstår att det inte är OK och vill försvara att han lämnar barnen.

Kanske dom är vana och vet att pappa blir på dåligt humör om han inte får göra hur han vill och ägna sig åt geo i stället för dom.

Undrar om barnen fick fixa sin pizza själva eller om det var någon annan vuxen där?>
Citera
2018-10-30, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Allt du skriver stämmer bra.
Förutom att HD aldrig pratat om sex eller tjat om sex.
Måste blivit något missförstånd inget vi har skrivit och inget HD pratat om.

Ok, då är det ju ännu konstigare att HD följde med till USA och Holland osv.
Hade det bara gällt sex hade man kunnat misstänka något sorts tyst godkännande, men var HD i allmänhet så less på SD att hon tyckte det var skönt att han umgicks med LW, då faller ett ev motiv HD kan ha haft.
Citera
2018-10-30, 08:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ok, då är det ju ännu konstigare att HD följde med till USA och Holland osv.
Hade det bara gällt sex hade man kunnat misstänka något sorts tyst godkännande, men var HD i allmänhet så less på SD att hon tyckte det var skönt att han umgicks med LW, då faller ett ev motiv HD kan ha haft.

Vi vet inte om HD vart i USA tror inte det men det kommer fram med tiden. Ja,att hon var glad att ha blivit av med honom och att hon tyckte det vart skönt. Det har hon sagt några år. Hon blev glad när hennes föräldrar hjälpte henne så hon och barnen kunde få ett eget boende. Sen vart HD helt förvånad om resan som hon skulle ha fått som gåva.
Citera
2018-10-30, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Vi vet inte om HD vart i USA tror inte det men det kommer fram med tiden. Ja,att hon var glad att ha blivit av med honom och att hon tyckte det vart skönt. Det har hon sagt några år. Hon blev glad när hennes föräldrar hjälpte henne så hon och barnen kunde få ett eget boende. Sen vart HD helt förvånad om resan som hon skulle ha fått som gåva.

Men vilket ärkesvin SD är! Först är han otrogen med grannen under flera år, när så HD vill flytta så vägrar han köpa ut henne!
Rätta mig om jag har fel, men om HD begär bodelning/skilsmässa blir väl SD tvungen att köpa ut henne om han vill ha kvar huset?
Och då en skilsmässa tar 6 mån varför väntar då HD flera år?
Om HD blev förvånad över USA resan, så blev jag iaf ännu mer förvånad när hon sjukskrev sig och reste till Holland med SD...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in