2019-01-24, 13:02
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Är det så? Vad är Enskede Torg?

Detta är juni 2015, Blåsut, snart fyra år sedan --> (FB) Mona Sahlin, bl a formellt misstänkt för brott sept -16
Jag kanske har fel men det är vad jag minns, att folk kallade den en portvaktsbostad osv. Jag minns definitivt att det stod just "Enskede Torg" på kartan när jag kollade upp adressen.

Men den adressen kan ju ha varit felaktig.
Citera
2019-01-24, 18:38
Medlem
Enligt birthday bor Bo Sahlin på Fyrvaktarkroken 64 i Enskededalen. Om han bor själv är svårt att säga för Mona har väl skyddad identitet.
Citera
2019-01-25, 12:41
Medlem
Mona Sahlins gamle integrationsexpert professor Masoud Kamali har nu informellt sparkats från Mittuniversitetet efter att bl a ha påståtts hotat sin rektor med torpeder. 8-10 år har inbördeskriget på universitetets fakultet pågått mellan denne importerade expert och hans medarbetare och personal (Aftonbladet).
Jag har följt denne professor så där men tillräckligt för att förstå, att han förhåller sig mycket liberal till muslimernas anspråk i sitt nya hemland.

Det är såna här personer Mona Sahlin i kraft av sin makt knöt till sig och gav uppdrag att utforma framtidens Sverige.
Mona Sahlin är nog en av de mest skadliga personer Socialdemokraterna härbärgerat. Och ändå kunde hon gå hela vägen i 40 år kantad med hennes små och stora skandaler och alla inte bara teg utan framhävde henne och underlättade för henne - även den som idag helst av allt i SAP:s politiska historia vill ihågkommas jämte namn som PA Hansson, G Möller, T Erlander och G Sträng: Ingvar Carlsson.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2019-01-25 kl. 13:07.
Citera
2019-01-25, 17:34
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Mona Sahlins gamle integrationsexpert professor Masoud Kamali har nu informellt sparkats från Mittuniversitetet efter att bl a ha påståtts hotat sin rektor med torpeder. 8-10 år har inbördeskriget på universitetets fakultet pågått mellan denne importerade expert och hans medarbetare och personal (Aftonbladet).
Jag har följt denne professor så där men tillräckligt för att förstå, att han förhåller sig mycket liberal till muslimernas anspråk i sitt nya hemland.

Det är såna här personer Mona Sahlin i kraft av sin makt knöt till sig och gav uppdrag att utforma framtidens Sverige.
Mona Sahlin är nog en av de mest skadliga personer Socialdemokraterna härbärgerat. Och ändå kunde hon gå hela vägen i 40 år kantad med hennes små och stora skandaler och alla inte bara teg utan framhävde henne och underlättade för henne - även den som idag helst av allt i SAP:s politiska historia vill ihågkommas jämte namn som PA Hansson, G Möller, T Erlander och G Sträng: Ingvar Carlsson.

Ja, det underliga är hur hon har fått hålla på - ostraffat så länge. (Inte märkligt vad hon gjort, bara vanlig ansvarslöshet och kriminalitet).
Kan det bero på att hon ansets ha charm, folklighet, utseende, kvinna, engagerad? Sånt som folk faller för.
Hade hen varit ocharmig, ful, stelbent, man, typ en sån som Tomas Eneroth, så hade hen åkt ut direkt i kylan.
Hon var ju t o m statsministerkandidat. Ve och fasa, kan man tycka så här i efterhand, men då var få som riktigt fattade vad som stod på spel.
Senast redigerad av Jof 2019-01-25 kl. 17:48.
Citera
2019-09-24, 18:35
Medlem
Är Mona Sahlin verkligen en renodlad 'sosse'
eller har hon blivit mer borgerlig med åren?
Citera
2019-09-24, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Är Mona Sahlin verkligen en renodlad 'sosse'
eller har hon blivit mer borgerlig med åren?

Hon ansågs stå ganska långt ut till höger inom (S) i alla fall när det gällde ekonomisk politik och frihetstänkandet. Det gick en våg av liberal ekonomisk politik i världen under början av 80-talet, Reagan, Thatcher, Milton Friedman. Mycket av detta tänk nådde även (S) och påverkade till viss del även deras politik. Kanslihushögern blev ett begrepp. LO-ledningen med Malm i spetsen gjorde M.S sig fort osams med. Ett av hennes uttalande gick i stil med:

- Jag äter hellre korv med mina barn vid middagsbordet än entrecote med fackföreningsfolk.
Senast redigerad av Konrad 2019-09-24 kl. 19:06.
Citera
2019-09-24, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Hon ansågs stå ganska långt ut till höger inom (S) i alla fall när det gällde ekonomisk politik och frihetstänkandet. Det gick en våg av liberal ekonomisk politik i världen under början av 80-talet, Reagan, Thatcher, Milton Friedman. Mycket av detta tänk nådde även (S) och påverkade till viss del även deras politik. Kanslihushögern blev ett begrepp. LO-ledningen med Malm i spetsen gjorde M.S sig fort osams med. Ett av hennes uttalande gick i stil med:

- Jag äter hellre korv med mina barn vid middagsbordet än entrecote med fackföreningsfolk.

Mona Sahlin har iaf blivit en stor hycklare med åren.

https://www.expressen.se/noje/sahlins-ord-till-politikerna-efter-kritiken-mot-festen/
En hycklare eller hypokrit predikar om en särskild tro, religion eller livsstil, utan att själv följa eller tro på det personen själv förespråkar.
Citera
2019-09-24, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Mona Sahlin har iaf blivit en stor hycklare med åren.

https://www.expressen.se/noje/sahlins-ord-till-politikerna-efter-kritiken-mot-festen/
En hycklare eller hypokrit predikar om en särskild tro, religion eller livsstil, utan att själv följa eller tro på det personen själv förespråkar.

Hon har säkert anpassat sig till de rådande politiska strömningarna just för tillfället. I.o.f.s inget ovanligt för en politiker men som Göran Persson en gång sa:

- Tänkandet har inte varit hennes starkaste sida.
Citera
2019-09-26, 01:06
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Hon har säkert anpassat sig till de rådande politiska strömningarna just för tillfället. I.o.f.s inget ovanligt för en politiker men som Göran Persson en gång sa:

- Tänkandet har inte varit hennes starkaste sida.

Exakt! Mona har ingen uppfattning eller åsikt om politik utan är en oportunistisk vindflöjel som pladdrar om det som hon tror gagnar henne.
Citera
2019-09-26, 01:35
Bannlyst
Var det inte hon som läckte till Anette Holmkvist om Juholts lägenhetsfiffel? Kan ha varit annan sosse, men en sosse var det.
Citera
2019-09-26, 02:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necesario
Var det inte hon som läckte till Anette Holmkvist om Juholts lägenhetsfiffel? Kan ha varit annan sosse, men en sosse var det.

Hon var väl kanske sur för att hon tvingades lämna posten som partiledare för sossarna till förmån för Juholt?

Samtidigt kunde hon "mörka" eller i vart fall förminska den tidigare uppståndelsen kring sitt eget fiffel?
Citera
2019-09-26, 02:47
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon var väl kanske sur för att hon tvingades lämna posten som partiledare för sossarna till förmån för Juholt?

Samtidigt kunde hon "mörka" eller i vart fall förminska den tidigare uppståndelsen kring sitt eget fiffel?

Om det var hon ja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in