2019-09-25, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Med din kjennskap, vil du si at biltemas strips egner seg som drapsvåpen? Til kvelning? Store nok?

Beklager to på rad her, men hva kan ikke brukes som mordvåpen?

Å drepe noen med strips høres ganske stressende ut.

Hvorfor ikke en veier eller noe som er enklere å holde fast i eller få grep rundt.

Strips kan kutte opp fingrene siden de er nokså tynne /skarpe.

Om biltema strips egner seg til å binde noen fast er usikker på.

De holder tåler ganske mye, men et menneske med dødsangst som kjempe for livet har mye krefter så tør ikke å uttale meg om det. Men skal se nærmere på de på fredag

Ve selger jo veldig mye annet som egner seg bedre som drapsvåpen sånn sett.

Tenk hammer, lekjeting, anker, sinkanoder, tau, kjemikaler, strøm, ledninger, wire, øks, kniver, skrutrekker, borr, meisel, kappsag, kompostkvern.

Nei fra spøk til alvor. Vi snakker om det her om dagen siden en unge kuttet seg på en kniv, men da fant vi ut av det var lurt å sette de litt vekk, samtidig som at det meste i butikken er veldig farlig om man bruker det feil....

Får håpe Orderud godkjenner innlegget mitt som relevant og ikke løgn da. Kanskje jeg ikke jobber på biltema? Kanskje jeg er GM.

Spenningen øker.... Hehe
Citera
2019-09-25, 21:25
Medlem
Papatri: kan du linke tll den kraftigste og lengste stripsen dere selger? Ser flere er laget av nylon som ofte forbindes med litt sterkere kvalitetsstrips.
Citera
2019-09-25, 21:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
Kunne TH reise tilbake til boligen etter han hadde møtt sivilt politi på bensinstasjon 31.10? I så fall kan jo viktige spor ha blitt borte. Nevnes at etterforskere ikke startet jobben i skul før etter noen dager.

Citat:
Godt spørsmål. Har tenkt det samme

Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Kan det være tilfelle? At de ikke gjorde undersøkelser av verken han eller huset, og ingen overvåkning? Før noen dager? Håper virkelig ikke det.

Edit: De startet samme dag.

https://www.nrk.no/norge/naboer-ringte-for-a-advare-om-mystiske-handverkere-og-lys-som-stod-pa-1.14416031

Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
Interessant. Om politiet nå mener hun mest sannsynlig ble fraktet vekk med bil og de ikke har funnet spor i gårdsplassen etter ukjente biler..
Gårdsplassen er steinlagt men er vel litt jord/søle her og der som antagelig kunne avslørt andre dekk.

Citat:
Hadde det kommet litt snø denne natten? Husker ikke

Citat:
Ursprungligen postat av Mehebe
De etterforsker jo i skjul, fordi de var redd for kontraspaning, da tror jeg ikke de kunne ta tjangsen på sikre spor utenfor boligen. De kom jo i biler med falske skilter.
Det stämmer!
Snöslask (slaps) som anlände natten till 31. oktober, var nog borta när polisen anlände platsen senare samma dag.

Kidnappningen offentliggjordes inte förrän den 9. januari 2019, på grund av hotbrevet. De kunde därför inte utföra undersökningar utomhus förrän snön försvann.
Citera
2019-09-25, 21:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Låter som en film där alla skurkarna är dumma - eller tvärtom.

Om TH läcker till pressen riskerar han att förstöra utredningen av kidnappningen, eller dråpet på sin fru. Jag tror inte att TH är så dum.

Jag tycker att det finns flera punkt som visar att TH samarbetar med polisen.

Polisen sa tidigare i fallet - att TH hade varit mycket samarbetsvillig med information ifm utredningen.

Jag har letat efter källor för dessa exakta uttalelsar, eftersom jag tyckte att det var en konstig sak att säga, men tyvärr kan jag inte hitta detta.

Edit:
https://www.google.com/amp/s/www.dagbladet.no/nyheter/ryktene-pavirker-etterforskningen/71109792/amp

Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Jeg har også inntrykk av at de samarbeider godt.
Jeg finner heller ikke artikler med de uttalelsene som du nevner. Men her er noe annet, fra en artikkel fra februar:

Citat:
Interessant, på hvilken bakgrunn?
Jag citerade FruCarlsberg. Går du tillbaka i tråden, får du lesa alla citat ochså.
Citera
2019-09-25, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papatri
Ja vell får tro hva du vil.

Har ikke så mye å bevise.
Men har kundkonto på alle tre. Og den dagen var både politi og militæret innom. Stod nede i kundeservice og tro det eller ej, 3 ut av 5 kunder som går forbi kundeservice spør hvor det de skal ha ligger.

Strips ligger på bil 19 2 etage og mulig kun en av de spurte om det, mens den andre slo jeg inn i kassen og spurte om de var tomme for håndjern.

At de ikke blir brukt til anholdelser har jeg rt åpen for hele veien.

At det har noe som helst med denne saken at de handlet det har jeg benektet hele veien.

Men at kvaliteten er så dårlig som det blir sagt lengre opp kan diskuteres når jeg ofte ser hvilken firmaer og bedrifter som handler slikt hos oss

Bra du har en viss skepsis, men aluminiums hatten kan du ta av en liten stund.

Hva er vitsen å komme med sånne utsagn å lage småkvalm. Skriver ikke ofte her og slike folk som deg har gjort jeg er mindre og mindre aktivt på både sosiale og usosiale medier slik som dette forumet.

Som sagt tidligere har jeg en misstanke om at stripsene er lagt der for at det skal se ut som kidnapping. Og som tidligere skrevet tror jeg heller ikke biltema sine egner seg til kidnapping siden de fleste har Quick release og dette skal sjekkes opp på fredag siden jeg ikke husker alle artnr vi har og hvordan de fungere.

De svarte har Quick release, men mulig den ene breie gjenommsikte ikke har det. ISF kan den fint brukes tenker jeg. Bruddstyrken er nokså kurant.

Virker som del av en «fingert kidnapping» som politiet vel kalte det. Spørs om ikke de personlige gjenstandene også var det. Monsen spør om det kan ja skjedd i to omganger. Og det er vel slik det må ha foregått. Drap, med ekte spor. Så er det lagt ting der, trampet rundt med nye sko, og lagt et brev med trusler. Spørsmålet er om en personen mange mistenker kan ha gjort dette selv. Det kan virke som han har alibi. Spørsmålet er om han kan ha gått tidligere fra jobb. Hun kan vel ha vært i live selv om elektrikeren ikke fikk svar? Jeg venter veldig på etterlysning av ukjente biler. De skrev i går at de mangler kontroll på et titalls biler. Hvis de får kontroll på alle, og kan utelukke dem, så sier det noe.
Citera
2019-09-25, 21:55
Medlem
Citat:
Virker som del av en «fingert kidnapping» som politiet vel kalte det. Spørs om ikke de personlige gjenstandene også var det. Monsen spør om det kan ja skjedd i to omganger. Og det er vel slik det må ha foregått. Drap, med ekte spor. Så er det lagt ting der, trampet rundt med nye sko, og lagt et brev med trusler. Spørsmålet er om en personen mange mistenker kan ha gjort dette selv. Det kan virke som han har alibi. Spørsmålet er om han kan ha gått tidligere fra jobb. Hun kan vel ha vært i live selv om elektrikeren ikke fikk svar? Jeg venter veldig på etterlysning av ukjente biler. De skrev i går at de mangler kontroll på et titalls biler. Hvis de får kontroll på alle, og kan utelukke dem, så sier det noe.
Hva tenker du om slepesporene? Hører det til de ekte sporene som du skriver om?
Jeg tenker at etterforskerne ville greie å se det, dersom sprox-såleavtrykkene hadde blitt laget etter at slepesporene ble laget (for da er ikke såleavtrykkene i samsvar med slepingen).
Citera
2019-09-25, 22:09
Medlem
Citat:
Hva tenker du om slepesporene? Hører det til de ekte sporene som du skriver om?
Jeg tenker at etterforskerne ville greie å se det, dersom sprox-såleavtrykkene hadde blitt laget etter at slepesporene ble laget (for da er ikke såleavtrykkene i samsvar med slepingen).

Jeg tenker at slepesporene er ekte. Og at etterforskerne har bemerket noe som gjør at de tenker det er «fingert». Noe som ikke stemmer der. Hun må jo ha blitt fraktet bort i bil? Eller var det noen som skrev om en alternativ rute? Båt?
Citera
2019-09-25, 22:17
Medlem
Citat:
Jeg tenker at slepesporene er ekte. Og at etterforskerne har bemerket noe som gjør at de tenker det er «fingert». Noe som ikke stemmer der. Hun må jo ha blitt fraktet bort i bil? Eller var det noen som skrev om en alternativ rute? Båt?
Takk for svar! Du har rett i at det kan hende at såleavtrykkene er fingert. Men dette må jo i så fall ha tatt mye ekstra tid? Vil ikke en GM ønske å være kortest mulig tid på et åsted, i tilfelle noen kommer mens han er der?
Hvis den GM som slepte AEH og laget slepesporene ikke hadde sprox-sko på seg, ville det ikke da vært andre avslørende fottøyavtrykk sammen med slepesporene da?
Kan 1 stk GM ha greid å få fraktet henne til en båt uten hjelp av et kjøretøy eller uten hjelp av noen andre (som ev hjalp til med å bære)?
Citera
2019-09-25, 22:26
Medlem
Citat:
Takk for svar! Du har rett i at det kan hende at såleavtrykkene er fingert. Men dette må jo i så fall ha tatt mye ekstra tid? Vil ikke en GM ønske å være kortest mulig tid på et åsted, i tilfelle noen kommer mens han er der?
Hvis den GM som slepte AEH og laget slepesporene ikke hadde sprox-sko på seg, ville det ikke da vært andre avslørende fottøyavtrykk sammen med slepesporene da?
Kan 1 stk GM ha greid å få fraktet henne til en båt uten hjelp av et kjøretøy eller uten hjelp av noen andre (som ev hjalp til med å bære)?

Da må det ha vært flere, det er riktig. Det kan være en forklaring tenkte jeg, hvis de ikke finner spor av ukjent bil. Hvis det kun er én og det er fingert, så tenker jeg at det er som Monsen sier, det må ha skjedd i to omganger. Drap som lager ekte slepespor og avtrykk. Fjerning av kropp. Så trampe inn på nytt og legge på plass brev og ting på senere tidspunkt.
Citera
2019-09-25, 22:27
Medlem
Og hvorfor sluttet slepesporene på et visst sted, slik at man ikke kunne se hvilken utgang som ble brukt? Var det fordi GM ønsket å skjule hvilken utgang han brukte?
MEN sprox-såleavtrykkene finnes kanskje hele veien fra en inngangsdør og helt til badeværelset og tilbake samme vei?

Kan slepesporene også være fingert?
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-09-25 kl. 22:54.
Citera
2019-09-25, 22:42
Medlem
Citat:
Da må det ha vært flere, det er riktig. Det kan være en forklaring tenkte jeg, hvis de ikke finner spor av ukjent bil. Hvis det kun er én og det er fingert, så tenker jeg at det er som Monsen sier, det må ha skjedd i to omganger. Drap som lager ekte slepespor og avtrykk. Fjerning av kropp. Så trampe inn på nytt og legge på plass brev og ting på senere tidspunkt.
Det du skriver høres logisk ut. Men det kan vel ha vært en ukjent bil der, selv om etterforskerne ikke finner ut av det? Ettersom det finnes veistrekninger uten kameraovervåkning. Og ettersom etterforskerne var forhindret i å sikre spor utendørs (spor som bl.a. eventuelle dekkspor etter fremmede biler) på åstedet de første ukene.
Citera
2019-09-25, 22:44
Avslutad
Citat:
Med din kjennskap, vil du si at biltemas strips egner seg som drapsvåpen? Til kvelning? Store nok?

Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Tror ikke noe på at han jobber på Biltema. Høres ut som svada den historien om at brannvesen, politi og militær kom innom og skulle ha strips. Og alle disse klarte ikke å finne stripsene selv, men måtte ha hjelp av Papatri. Høres ut som en røverhistorie.
Politiet bruker heller ikke vanlig strips til anholdelse, de bruker spesialstrips som er dobbel.
Disse brukes ikke til vanlig, men under massearrestasjoner, siden det blir vanskelig for en politimann å bære 30 stk. håndjern på seg. De veier jo trossalt en del.
Slik ser strips for arrestasjon ut.
https://www.moma.org/interactives/exhibitions/2013/designandviolence/plastic-handcuffs-and-bitespit-mask-various-designers/

Citat:
Ja vell får tro hva du vil.

Har ikke så mye å bevise.
Men har kundkonto på alle tre. Og den dagen var både politi og militæret innom. Stod nede i kundeservice og tro det eller ej, 3 ut av 5 kunder som går forbi kundeservice spør hvor det de skal ha ligger.

Strips ligger på bil 19 2 etage og mulig kun en av de spurte om det, mens den andre slo jeg inn i kassen og spurte om de var tomme for håndjern.

At de ikke blir brukt til anholdelser har jeg rt åpen for hele veien.

At det har noe som helst med denne saken at de handlet det har jeg benektet hele veien.

Men at kvaliteten er så dårlig som det blir sagt lengre opp kan diskuteres når jeg ofte ser hvilken firmaer og bedrifter som handler slikt hos oss

Bra du har en viss skepsis, men aluminiums hatten kan du ta av en liten stund.

Hva er vitsen å komme med sånne utsagn å lage småkvalm. Skriver ikke ofte her og slike folk som deg har gjort jeg er mindre og mindre aktivt på både sosiale og usosiale medier slik som dette forumet.

Som sagt tidligere har jeg en misstanke om at stripsene er lagt der for at det skal se ut som kidnapping. Og som tidligere skrevet tror jeg heller ikke biltema sine egner seg til kidnapping siden de fleste har Quick release og dette skal sjekkes opp på fredag siden jeg ikke husker alle artnr vi har og hvordan de fungere.

De svarte har Quick release, men mulig den ene breie gjenommsikte ikke har det. ISF kan den fint brukes tenker jeg. Bruddstyrken er nokså kurant.

Citat:
Beklager to på rad her, men hva kan ikke brukes som mordvåpen?

Å drepe noen med strips høres ganske stressende ut.

Hvorfor ikke en veier eller noe som er enklere å holde fast i eller få grep rundt.

Strips kan kutte opp fingrene siden de er nokså tynne /skarpe.

Om biltema strips egner seg til å binde noen fast er usikker på.

De holder tåler ganske mye, men et menneske med dødsangst som kjempe for livet har mye krefter så tør ikke å uttale meg om det. Men skal se nærmere på de på fredag

Ve selger jo veldig mye annet som egner seg bedre som drapsvåpen sånn sett.

Tenk hammer, lekjeting, anker, sinkanoder, tau, kjemikaler, strøm, ledninger, wire, øks, kniver, skrutrekker, borr, meisel, kappsag, kompostkvern.

Nei fra spøk til alvor. Vi snakker om det her om dagen siden en unge kuttet seg på en kniv, men da fant vi ut av det var lurt å sette de litt vekk, samtidig som at det meste i butikken er veldig farlig om man bruker det feil....

Får håpe Orderud godkjenner innlegget mitt som relevant og ikke løgn da. Kanskje jeg ikke jobber på biltema? Kanskje jeg er GM.

Spenningen øker.... Hehe
Jag vet inte - men kan det vara dessa?

Dessa verkar lite mer solida. I alla fall dyrare.
(10 stk. Kr 84,90)

Man kan googla bilder själv:
"buntebånd Biltema art.nr. 61-660"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in