2019-09-25, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Polisen kanske förbereder släkten på ett gripande.

Ja. Det tror jeg kan være sannsynlig.
Citera
2019-09-25, 20:41
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Minnimus - var det du som kjente til skogsområder i nærheten msn kunne kjøre til uten å passere kamera?
Jeg tenker på mulige gjemmesteder. Enten midlertidige i påvente av videre forflytning eller varige.

Håper politiet ikke har oversett kummen på gårdsplassen deres, forresten. Men de har så klart sjekket den for spor vel ...?
Jepp, jeg er godt kjent i området. Det beste stedet hvis man bare skal dumpe noen et etter min mening søndre del av Øyeren hvor det er dypt. Og man bør da kjøre vestre bredd forbi Flateby mot Enebakk. Man kan kjøre over Løvenstad og utover gamleveien for å unngå Rælingstunnelen med trafikkovervåkning.
Citera
2019-09-25, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Han bodde et annet sted i lengre tid enn det.

"Mens naboene pynter verandaer og hager med lyslenker, bor Tom Hagen fremdeles hos et nært familiemedlem. Det har han gjort helt siden forsvinningen. Familien skal ha forsøkt å leve som vanlig, hvilket blant annet innebærer at Hagen fortsetter å dra til jobben på Futurum Næringspark, ifølge VGs opplysninger."
"DET TREDJE ADVENTSLYSET tennes i norske hjem. Nå ser ikke huset innerst i blindveien lenger forlatt ut. Fra vinduene skinner det fra adventsstaker og adventstjerner.

Etter det VG kjenner til er de kriminaltekniske undersøkelsene ferdig i denne perioden, og Tom Hagen kan flytte hjem igjen."
https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/

Takk for info. Da slipper man spekulere mer i om TH kan ha påvirket bevisst eller ubevisst viktige spor på adressen etter møtet med politiet.
Citera
2019-09-25, 20:54
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Har etterforskerne gått ut med informasjon om dette? Det har ikke jeg lest.

Ikke som jeg vet. Jeg tenker hypotetisk. Og det er vel spekulert i tidligere i tråden.
Citera
2019-09-25, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det har vel blitt sagt her inne. Ingen spor etter ukjente. Litt rart at de ikke etterlyser noen bil i alle fall...
Takk for svar! Jeg trodde at det var kun innendørs på åstedet at det ikke var funnet dna-spor etter ukjente.
Det er vel ikke umulig at de har sikret dekkspor etter fremmede kjøretøy i nærheten av åstedet?
Citera
2019-09-25, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det har vel blitt sagt her inne. Ingen spor etter ukjente. Litt rart at de ikke etterlyser noen bil i alle fall...

Interessant. Om politiet nå mener hun mest sannsynlig ble fraktet vekk med bil og de ikke har funnet spor i gårdsplassen etter ukjente biler..
Gårdsplassen er steinlagt men er vel litt jord/søle her og der som antagelig kunne avslørt andre dekk.
Citera
2019-09-25, 21:00
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
Interessant. Om politiet nå mener hun mest sannsynlig ble fraktet vekk med bil og de ikke har funnet spor i gårdsplassen etter ukjente biler..
Gårdsplassen er steinlagt men er vel litt jord/søle her og der som antagelig kunne avslørt andre dekk.

Hadde det kommet litt snø denne natten? Husker ikke
Citera
2019-09-25, 21:06
Medlem
Citat:
Det var vel slapseføre. Det kan man se på videoen med de mennene utenfor Futurum-bygget.
Video finnes her
https://www.nrk.no/norge/legger-bort-jakten-pa-mennene-fra-overvakingsvideoen-1.14575645
Citera
2019-09-25, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37

De etterforsker jo i skjul, fordi de var redd for kontraspaning, da tror jeg ikke de kunne ta tjangsen på sikre spor utenfor boligen. De kom jo i biler med falske skilter.
Citera
2019-09-25, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Tror ikke noe på at han jobber på Biltema. Høres ut som svada den historien om at brannvesen, politi og militær kom innom og skulle ha strips. Og alle disse klarte ikke å finne stripsene selv, men måtte ha hjelp av Papatri. Høres ut som en røverhistorie.
Politiet bruker heller ikke vanlig strips til anholdelse, de bruker spesialstrips som er dobbel.
Disse brukes ikke til vanlig, men under massearrestasjoner, siden det blir vanskelig for en politimann å bære 30 stk. håndjern på seg. De veier jo trossalt en del.
Slik ser strips for arrestasjon ut.
https://www.moma.org/interactives/exhibitions/2013/designandviolence/plastic-handcuffs-and-bitespit-mask-various-designers/

Ja vell får tro hva du vil.

Har ikke så mye å bevise.
Men har kundkonto på alle tre. Og den dagen var både politi og militæret innom. Stod nede i kundeservice og tro det eller ej, 3 ut av 5 kunder som går forbi kundeservice spør hvor det de skal ha ligger.

Strips ligger på bil 19 2 etage og mulig kun en av de spurte om det, mens den andre slo jeg inn i kassen og spurte om de var tomme for håndjern.

At de ikke blir brukt til anholdelser har jeg rt åpen for hele veien.

At det har noe som helst med denne saken at de handlet det har jeg benektet hele veien.

Men at kvaliteten er så dårlig som det blir sagt lengre opp kan diskuteres når jeg ofte ser hvilken firmaer og bedrifter som handler slikt hos oss

Bra du har en viss skepsis, men aluminiums hatten kan du ta av en liten stund.

Hva er vitsen å komme med sånne utsagn å lage småkvalm. Skriver ikke ofte her og slike folk som deg har gjort jeg er mindre og mindre aktivt på både sosiale og usosiale medier slik som dette forumet.

Som sagt tidligere har jeg en misstanke om at stripsene er lagt der for at det skal se ut som kidnapping. Og som tidligere skrevet tror jeg heller ikke biltema sine egner seg til kidnapping siden de fleste har Quick release og dette skal sjekkes opp på fredag siden jeg ikke husker alle artnr vi har og hvordan de fungere.

De svarte har Quick release, men mulig den ene breie gjenommsikte ikke har det. ISF kan den fint brukes tenker jeg. Bruddstyrken er nokså kurant.
Senast redigerad av papatri 2019-09-25 kl. 21:23.
Citera
2019-09-25, 21:15
Medlem
Citat:
"31. oktober 2018 har regnet laget sørpe av snøen som falt dagen før."
Citera
2019-09-25, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mehebe
De etterforsker jo i skjul, fordi de var redd for kontraspaning, da tror jeg ikke de kunne ta tjangsen på sikre spor utenfor boligen. De kom jo i biler med falske skilter.
Du har rett.
"Ved å holde forsvinningen hemmelig risikerer de å gå glipp av viktige, kanskje helt avgjørende observasjoner og spor. Tradisjonelle etterforskningsskritt som store rundspørringer og kriminaltekniske undersøkelser utendørs må legges bort."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in