Citat:
Ursprungligen postat av
Havhest
Tack för detta!

Her er mer som jeg synes er viktig:
Sitater fra intervju med Brøske 11.06.19:
"
Spekulasjonene om hvem som kan stå bak bortføringen er mange i sosiale medier. Medlemmer av nærmeste familie blir nevnt av mange. Men Brøske forsikrer om at det rutinemessig er gjort en grundig etterforskning av den innerste kretsen.
Det betyr ikke at noen av dem er mistenkt i saken. Informasjonen familiemedlemmer sitter på er viktig for politiet, understreker politilederen. Han vil ikke si noe om de i dag har konkrete mistenkte i saken, eller om det er tatt ut noen siktelser."
https://www.nettavisen.no/nyheter/politileder---jeg-og-mine-kollegaer-foler-pa-presset-til-a-oppklare-anne-elisabeth-hagen-saken/3423691747.html
Noen har spekulert om en venninnes uttalelse. Men her kan man lese hvorfor hun sa det hun sa:
"I slutten av april uttalte en venninne av Anne-Elisabeth til Dagbladet at
hun hadde bestemt seg for at hun ikke kommer tilbake i live. Det var hennes måte å takle situasjonen på.
- Hver gang det dukker opp noe i avisen eller på TV, så får man håp. Finner de henne nå, tenker man. Men så går det dager og uker uten at det skjer noe. Man faller ned i en bølgedal. Det er slitsomt og utmattende.
Jeg har selv bestemt meg for at hun ikke kommer hjem i live. Det er en stygg tanke, men det er for å beskytte meg selv mot de verste nedturene, fortalte venninnen til avisen." (fra samme artikkel).