2019-09-25, 19:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Jeg har også inntrykk av at de samarbeider godt.
Jeg finner heller ikke artikler med de uttalelsene som du nevner. Men her er noe annet, fra en artikkel fra februar:
Tack för detta!
Citera
2019-09-25, 19:30
Medlem
Monsens avatar
Hvis politiet ikke har funnet spor etter ukjente, er det i seg selv et funn, som det er sagt. Det peker mot TH.

Hvis det er TH som har handlet alene, kan han ha reist fra jobb ila dagen og slik rukket å ta henne og frakte henne bort? Enten rett før møtet med politiet på bensinstasjonen eller rett etterpå? Kald fisk om hun lå i bagasjerommet eller skiboksen mens han snakket med politiet, men ..?

Strips kan være drapsvåpenet. Kvelning. En her inne nevnte vel noe om det?
Citera
2019-09-25, 19:31
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg tror de ønsker å høre om hva naboene har sett og hørt, at de blir spurt om de har observert av problemer i ekteskapet osv.

Er det bekreftet ryktet om husbråk kvelden før?
Citera
2019-09-25, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Tack för detta!

Her er mer som jeg synes er viktig:
Sitater fra intervju med Brøske 11.06.19:
"Spekulasjonene om hvem som kan stå bak bortføringen er mange i sosiale medier. Medlemmer av nærmeste familie blir nevnt av mange. Men Brøske forsikrer om at det rutinemessig er gjort en grundig etterforskning av den innerste kretsen.
Det betyr ikke at noen av dem er mistenkt i saken. Informasjonen familiemedlemmer sitter på er viktig for politiet, understreker politilederen.
Han vil ikke si noe om de i dag har konkrete mistenkte i saken, eller om det er tatt ut noen siktelser."
https://www.nettavisen.no/nyheter/politileder---jeg-og-mine-kollegaer-foler-pa-presset-til-a-oppklare-anne-elisabeth-hagen-saken/3423691747.html

Noen har spekulert om en venninnes uttalelse. Men her kan man lese hvorfor hun sa det hun sa:
"I slutten av april uttalte en venninne av Anne-Elisabeth til Dagbladet at hun hadde bestemt seg for at hun ikke kommer tilbake i live. Det var hennes måte å takle situasjonen på.
- Hver gang det dukker opp noe i avisen eller på TV, så får man håp. Finner de henne nå, tenker man. Men så går det dager og uker uten at det skjer noe. Man faller ned i en bølgedal. Det er slitsomt og utmattende. Jeg har selv bestemt meg for at hun ikke kommer hjem i live. Det er en stygg tanke, men det er for å beskytte meg selv mot de verste nedturene, fortalte venninnen til avisen." (fra samme artikkel).
Citera
2019-09-25, 19:33
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Tack för detta!

Interessant, på hvilken bakgrunn?
Citera
2019-09-25, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Hvis politiet ikke har funnet spor etter ukjente, er det i seg selv et funn, som det er sagt. Det peker mot TH.
Jeg er uenig i dette. Hvis politiet ikke har funnet spor etter ukjente, kan det bety at GM hadde heldekkende beskyttelsesdrakt el.l. på seg f.eks.
Citera
2019-09-25, 19:46
Medlem
Monsens avatar
Jeg har tenkt på åstedssporene Sprox-sko, strips og trusselbrev.

Kan politiet ha sett at merker etter Sprox-sko bare finnes i gangen og på gjestetoalettet og ikke der trusselbrevet ble funnet i huset?

Da kan operasjonen ha skjedd i to ledd?
Citera
2019-09-25, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Vet ikke. Mener å huske at kildevernet står sterkt, at det må en rettskjennelse til for å tvinge redaktøren til å oppgi kilder. Ikke sikkert redaktøren snakker da heller. Men velger straff og fengsel i stedet.

Jeg tror det vil være ekstremt risikabelt og avslørende for GM å lekke fakta-opplysninger til pressen. Nesten umulig. Eller helt umulig dersom det er informasjon som bare GM kan vite, og som han ikke har fått opplyst fra politiet. En slik tenkt situasjon må være ekstremt stressende for GM.

GM må da enten tipse pressen anonymt, eller få hjelp av en mellommann. Begge deler er risikabelt.

Takk for svar og interessant informasjon!
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Husker for noen år siden, da var det en avis som fikk en million i bot for å ha nektet å utlevere den informasjonen som politiet ba om. Dem brukte en paragraf som lød noe sånn som "for å ha holdt tilbake informasjon som er viktig for sakens gange. Husker ikke hva saken gjaldt eller hvordan det gikk rettslig med avisen.
Takk for interessant informasjon!
Citera
2019-09-25, 19:48
Medlem
Citat:
Er det bekreftet ryktet om husbråk kvelden før?

Tenker heller over tid. Observasjoner de har gjort seg.
Citera
2019-09-25, 19:56
Medlem
Citat:

Kan politiet ha sett at merker etter Sprox-sko bare finnes i gangen og på gjestetoalettet og ikke der trusselbrevet ble funnet i huset?

Ble ikke trusselbrevet funnet på det baderommet? Jeg husker ikke om det har stått i en artikkel om det.

Om hvor stripsen ble funnet: "Den lå like i nærheten av badet, stedet der politiet mener at kona var, da hun ble bortført. "
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/70L1lW/politiet-vet-hvor-trusselbrevet-ble-solgt
Citera
2019-09-25, 20:05
Medlem
Citat:

Ja, f.eks. Hvis etterforskerne ikke finner samsvar mellom sprox-skosåleavtrykkene og GM's antatte bevegelser inne i huset (bl.a. for å plassere brevet, som du nevnte), så vil de nok mistenke at ting har skjedd på en annen måte enn såleavtrykkene viser. F.eks kan GM ha hatt tildekkede skosåler i en periode, eller det kan ev ha vært flere GM på åstedet der en av de benyttet skosåletrekk og derfor ev ikke avga såleavtrykk.
Citera
2019-09-25, 20:13
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papatri
Ja mange typer og farger

En ny type som kom nu Just i høsten 2019 i multicolor.

Tror det har lite spennende med det besøket, men mer for å forklare en som mente biltema strips var så heldig dårlig kvalitet
Tviler på det er så dårlig når de som skrur på norsken militær fly velger å kjøpe disse når de har nesten ubegrenset budgett. Og også politiet som bruker disse til anhomdelse av og til vil jeg tro. Viss de ikke har en egen type til det, noe jeg tviler på.

Blir nok vanskelig å sporenopp disse med mindre man finner posen de lå i. Da kan man finne ut ca når vi fikk de inn, men igjen kan batch fra 2015 og batch fra 2019 ligge i samme kurv i butikken så blir bare en gjetning.

Hos os scanner vi artnr så om varen har samme artnr forstår ikke kassen om det er den eldste eller nyeste vi har solgt. Bare at vi har x antall minus x antall solgte. Minus ca5- 10% tyveri av hver vare hehe.

Med din kjennskap, vil du si at biltemas strips egner seg som drapsvåpen? Til kvelning? Store nok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in