2019-09-25, 21:54
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Du rapar upp en rad insinuationer. Finns det någon fällande dom?

Annars kan jag hävda att Hassan är kriminell utan att ha blivit åtalad eller dömd.

Det här är ju god dag yxskaft-nivå.

Nej det finns ingen fällande dom. Du kan hävda att Hassan är kriminell, om du t ex sett hur han som president försöker avskeda den som är tillsatt för att utreda honom så har du goda skäl att kalla honom kriminell, även innan domen finns. Det är handlingen som gör honom kriminell, inte domen.
Citera
2019-09-25, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Det här handlar inte om Ryssland alls, läs vad jag skriver istället. Mueller menade som sagt att en sittande president inte kan åtalas. Så det är därför han inte försökte åtala en sittande president.

Ett av exemplen var när Trump försökte avskeda Mueller.

Nej, för då hade man gått till riksrätt istället.

Man hittade inget. Därav varken riksrätt eller åtal. Fanns inget att ta på ens.

Det sk snacket om att han ville avskeda Mueller har FBI avskrivit helt. Fanns ingen substans.
Citera
2019-09-25, 21:56
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Nej det finns ingen fällande dom. Du kan hävda att Hassan är kriminell, om du t ex sett hur han som president försöker avskeda den som är tillsatt för att utreda honom så har du goda skäl att kalla honom kriminell, även innan domen finns. Det är handlingen som gör honom kriminell, inte domen.

Haha, det här är ju nästan signaturmaterial. Så jag kan knata runt och kalla Hassan för kriminell då jag sett honom ha en bit hash i handen.

Mmkay.
Citera
2019-09-25, 21:56
Medlem
Citat:
Det här handlar inte om Ryssland alls, läs vad jag skriver istället. Mueller menade som sagt att en sittande president inte kan åtalas. Så det är därför han inte försökte åtala en sittande president.

Du verkar ha en speciell form av TDS där det kan hittas på vad som helst.

1. Det är bara påhitt

2. Ett försök att avskeda någon som inte blir avskedad? Vad skulle det ha för betydelse?

3. Varför säger Mueller att han fick utreda obehindrat?

Kan inte vara lätt för dig.
Citera
2019-09-25, 21:57
Medlem
Citat:
Nej det finns ingen fällande dom. D.

Du sa att Trump är kriminell.
Vi bad om domar.
Det finns inga.

Inser du inte hur fel ute du är med din argumentation?!

Du måste hålla isär dina känslor och ditt rationella tänkande, snälla!
Citera
2019-09-25, 21:58
Medlem
Citat:

Mueller angav själv i rapporten att det inte fanns några bevis för att Trump ville eller försökte avskeda honom. Även FBI:s senare utredning lade ner det helt, man fann ingen substans i påståendena.

Din argumentation och sakfel är verkligen på en sjukt låg nivå.
Citera
2019-09-25, 21:59
Medlem
happilappis avatar
Sorgligt att se hur demokraterna ger bort segern till Trump 2020. Jävla idioter dom har blivit, jag tror dom lyssnar lite för mycket på identitetsvänstern.
Citera
2019-09-25, 22:02
Medlem
Citat:

Det finns ingen dom. Kommer aldrig bli någon dom. Mueller såg inget som talade för att åtal skulle ske även efter ämbetstiden.

Varför Mueller sa som han sa var för att CNN frågade; "Kan Trump åtalas efter ämbetstiden".
Mueller svarar; "Ja, framkommer det uppgifter om att han har gjort olagliga saker kan han åtalas".
Men som han sa; det finns inget i nuläget som talar för att han har gjort något olagligt. Det finns inget som talar för att något som helst åtal kommer att väckas. Finns inga bevis för olagligheter what so ever!
Citera
2019-09-25, 22:05
Medlem
Citat:
I will personally tell you that one of my assistants spoke with Mr.
Giuliani just recently and we are hoping very much that Mr
Giuliani will be able to travel to Ukraine and we will meet once
he comes to Ukraine
Vilken roll hade Giuliani när han kontaktade Ukrainas president Volodymyr Zelenskyjs stab, rådgivare eller Trumpens advokat
Citera
2019-09-25, 22:09
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorFranz
Inte mitt jobb att leta länkar åt TDS miffon, men eftersom du verkar ha svårt att förstå internet genom dina uppenbara hinder gör jag ett undantag.

https://youtu.be/BD1Qg2AAhME

Självklart är det inte ditt jobb, och du måste inte göra det, men du befinner dig i ett diskussionsforum och du är här för att diskutera? Eller? Varför är vissa av er så känslomässigt investerade i detta? Förstår inte varför ni är så arga

Jag förstår inte heller varför du får för dig att det där klippet betyder att han rentvår Trump när han gång på gång sagt att han inte rentvått Trump, men det kanske är någon sorts reverse TDS? Typ att du är så personligt investerad i Trump att ett svar på en fråga väger mer än allt annat?

Intressant läsning om du är nyfiken

https://theweek.com/articles/854796/9-most-revelatory-moments-from-muellers-testimony

Citat:
9. "Expediting the end of the investigation" stopped Mueller from subpoenaing Trump.

Early in the first hearing, Judiciary Committee Ranking Member Doug Collins (R-Ga.) asked Mueller if his probe was ever "curtailed or stopped or hindered." Mueller answered "no," but later in the Intelligence hearing, did say he'd have rather had an interview with the president than the written answers he actually got. Here's how Mueller explained the situation to Rep. Sean Maloney (D-N.Y.).

https://www.vox.com/2019/7/24/20708377/mueller-testimony-investigation-curtailed-obstruction-justice

Citat:
This should allay any lingering concerns that Mueller wasn’t able to carry out the investigation on its own terms. It means nothing when it comes to the obstruction of justice inquiry.

Former special counsel Robert Mueller testified on Wednesday that his investigation was not hindered or curtailed, reassuring anyone worried that he wasn’t able to fully carry out the inquiry.

Mueller made this assertion in response to questioning from Rep. Doug Collins (R-GA), the ranking member of the House Judiciary Committee. Collins, in a series of rapid-fire questions, asked the special counsel whether “your investigation [was] curtailed or stopped or hindered?”

“No,” Mueller responded.

This doesn’t undercut the evidence of obstruction of justice against President Donald Trump — intent to commit obstruction can include “corrupt conduct” that’s capable of preventing justice from being done. But there had been lingering questions about whether it had been curtailed in another way.
Citera
2019-09-25, 22:15
Avslutad
Amerikanska folket är säkert upprörda nu när Trump inte skänkte bort deras skattepengar tillräckligt snabbt, till ett land som 99% av befolkningen inte vet var det ligger.
Citera
2019-09-25, 22:31
Medlem
Rookie81s avatar
Så nu när återgivningen av hela samtalet finns tillgänglig för allmänheten, vilka grunder för "impeachment" har vi?

Ser ut som ännu en el maco grande med precis ingenting mellan bröden. Det är Biden som är rökt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in