2019-09-25, 19:40
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Vän av ordning bör påminna om att en person gick till polis 2015 och sade sig blivit erbjuden pengar av KL för att ta HOL av daga.

Därav är fd hustrun misstänkt anstiftare.

Fråga; menar du någon annan attack?
Rubriken i AB är ju Toppjuristen utreddes för tredje anstiftan – i samma trapphus
Två vet vi nu, dec 2015 och sep 2019... när var det tredje?
Citera
2019-09-25, 19:46
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisaK2019
Tack, det var inte det jag tänkte på. Jag har för mig ha sett en fil från domstolen där man antecknat
- försökt nå KL utan framgång.
-KL lämnat svar på telefonsvararen
-På nyo försökt att nå KL
Ungefär så. Tror att det i samma protokoll står något om att man ber maila till en adress som inte får synas i något med TOR(?)

Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
[attention Timeout!]

Det låter som ett dagboksblad du tidigare hänvisat till Timeout. Har du det tillgängligt?
Citera
2019-09-25, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Stockholms TR mål T 757-17

Så här ser det ut när en människa inte kan ta tillvara sina intressen. Det är mycket tydligt att H får igenom sina yrkande då K är ur funktion.

Parterna har haft en komplicerad relation med bland annat vårdnadstvister angående de gemensamma barnen. K har pa grund av sjukdom haft stora svårigheter att kunna delta i handläggningen Många kontakter har förkommit på telefon, sms och e-mail.
Bodelningsförrättaren har haft förståelse för K svåra situation och i det längsta försökt få henne att inkomma -med kompletteringar, slutligt angivande av sin inställning samt slutförande av talan.

K har inte uppgivit alla sina tillgångar. Då efterfrågade kompletteringar, bland annat angående bankmedel m.m., inte inkommit-trots långa uppskov, har Henrik Olsson Lilja slutligen begärt att ärendet företas till beslut på befintligt material. Han har därvid förklarat sig avstå från anspråk på del i egendom utöver vad som K hittills uppgivit i ärendet.

Då det bedömts vara osannolikt att K inom överskådlig tid skulle inkomma med efterfrågade kompletteringar och preciserade inställningar, har bodelningsförrättaren, med hänsyn till den långa tidsutdräkten, beslutat att bifalla Henrik Olsson Liljas yrkande och företa ärendet till beslut på befintligt material. Det noteras även att bodelningsforfarandet„ enligt vad so.m anförs i motiven, skall vara summariskt och enkelt.
Sedan parterna beretts tillfälle att slutföra sin talan har bodelningsförrättaren företagit
ärendet till beslut på. befintlig material genom en s.k. tvångsbodelning

KL fick ut ganska bra med pengar efter båda föräldrarnas död 2012, vilket också är ca ett år innan hon förlorar vårdnaden årsskiftet 2013/14.

Om vi börjar med bouppteckningen efter KLs mamma i jan 2012 så kan man räkna fram utdelningen på ett hypotetiskt plan om man gör ett antagande att KLs syster INTE fullföljde sin rehab för alkoholism innan 15 maj 2012. Då skulle systern BARA få ut sin laglott vilket hon också har ställt krav på. KL, HOL och KLs systerson har avstått från att klandra både testamentet och tillägget.

Tolka själv hur mycket KL får ut av arvet under dessa premisser.

Den avlidnes nettotillgångar: 1.886.000 kr
Den efterlevandes nettotillgångar: 2.040.000 kr
Citera
2019-09-25, 19:49
Medlem
Med dagens rapport från Aftonbladet befarar jag att den stackars Henriks dagar är räknade. Det är förjävligt att de inte får tag på anstiftare och/eller skyttar. Helt otroligt. Jag hoppas han faktiskt börjar fundera på skottsäker väst, skyddsväst, när han är utanför sitt hem och sitt jobb. Det har gått alldeles för långt.
Citera
2019-09-25, 19:49
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Rubriken i AB är ju Toppjuristen utreddes för tredje anstiftan – i samma trapphus

Det kan vara två stycken samma år, 2015. (Mannen som självmant gick till polisen)
Citera
2019-09-25, 19:53
Avslutad
Citat:
Det bör väl vara så att försök 1 var när den tillfrågade själv medddelar polisen att han blivit tillfrågad. (2015) Försök 2 sker också 2015 Dec
som skrivs om i aftonbladet idag. Försök nr 3 (2019) 1 o 2 kommer alltså höst vinter 2015 för att sedan följas av det kontektaktförbud som Hol får igenom febr/mars 2016.
Citera
Medlem
Citat:
Tack, det var inte det jag tänkte på. Jag har för mig ha sett en fil från domstolen där man antecknat
Ungefär så. Tror att det i samma protokoll står något om att man ber maila till en adress som inte får synas i något med TOR(?)

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fminfil.com%2FT0N73f5en5% 2FDagboksblad_Karin_LIlja_pdf
Citera
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det kan vara två stycken samma år, 2015. (Mannen som självmant gick till polisen)

Jag uppfattar det som följer.

1) En anstiftan 2015. Den så kallade torpeden anmäler det hela till polisen. Detta är vad vi känt till sedan tidigare och som någon benämnt "första anstiftan". Oklart när under året. Inget "angrepp" (jag tror eventuellt att någon blev förvirrad av Timeouts inlägg som jag uppfattade hänvisa till denna anstiftan men även talade om ett angrepp - ordet "angrepp" slank nog bara med av misstag).

2) En anstiftan i december 2015. Nyhet för oss i tråden sedan någon timme tillbaka. December 2015.

3) Senaste mordförsöket.
Senast redigerad av flammer 2019-09-25 kl. 19:56.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Henrik Olsson Lilja träffades av tre skott men har nu återhämtat sig och uppges vara på väg tillbaka i jobb, enligt tidigare uttalanden från advokatbyrån.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70Lor8/toppjuristen-utreddes-for-tredje-anstiftan--i-samma-trapphus

Väldigt extremt att H klarar sig varenda gång. Ena gången misshandlas han och lyckas springa iväg.
Den sista gången 3 skott och han är i arbete. Om man nu utsätts för olika attacker bör man kanske ha något skydd när man kliver ur sin bostad? Anstiftaren bör se till så uppdraget utförs i alla fall tredje gången. Inga bevis mot den sk misstänkte kvinnan i hans närhet i 3 utredningar än så länge.
Ett fyllo som inte ens kan närvara vid en viktig bodelning som är sjuk enligt bodelningsförättaren och inte lyckas inkomma med handlingar skall alltså lyckats anstifta attacker 3 gånger. Nej, det verkar inte direkt trovärdigt.

Toppjuristens offentliga försvarare Ola Salomonsson säger att han inte har några uppgifter om de tidigare anstiftansutredningarna.

Självklart inte eftersom det är polisens utredningar och särskilda åklagarkammaren som inte lyckats finna några bevis.

Ja herre gud som denna HOL orkar vara nitiskt besatt av KL, är det inte kontaktförbud han upprepade gånger försöker få till så är det anstiftningar. HOL verkar bottenlös.

Den senaste anstiftan ska alltså röra sig om en misshandel. Två oidentiferbara män står i trapphuset och räcker fram en mobil mot HOL som anar oråd och knuffar till männen och springer iväg varpå en av männen ger HOL en smäll och en spark och säger något hotfullt.

Verkligen en speciell man denna HOL, helt otroligt att han kedjar sig fast i detta farliga trapphus likt en dåre och ser KL i varje knut men så gör inte rättsväsendet som lägger ner anstiftan på anstiftan. Och här ska barnen vara trygga.

KL sägs dricka för mycket och därför ska hon inte ha barnen säger tråden. Men i ärlighetens namn, att ta ett glas för mycket är fan lindrigt mot att bli skjuten, slagen och mordhotad var och varannan dag som denna pappa säger sig bli.... ja herre gud vilka idioter.

Ett LVU hade varit det enda rimliga.
Senast redigerad av iLivid 2019-09-25 kl. 19:56.
Citera
2019-09-25, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Du skriver att jag alltför ofta håller med ogräset, som om du sitter på den enda rådande sanningen.

Och trots att jag har försökt förmedla det åtskilliga gånger, så missar du återigen poängen, och det kan jag lasta mig själv för.

Du har bidragit med mkt i tråden, det uppskattar jag. Du har också varit med om dåliga erfarenheter av alkoholiserade personer, vilket du har berättat.
MEN varför är du så ensidig? Varför detta behov av att trycka till KL i hundratals inlägg? OCH varför skriver du så infantilt om de som lyfter fram alternativt? ((Har du en funktionsvariation kan jag förstå dig på ett nytt sätt)

Det där var ett riktigt lågt inlägg.
Timeout har gång på gång bemött osanningar från dig och några till som bara syftar till att svärta ner brottsoffret.Det finns inga belägg eller bevis på vare sig et ena eller andra som ni påstått.
Om KL finns väldigt mycket dokumenterat så det är betydligt lättare att dra sina slutsatser om henne.
Att KL skulle vara förfördelad i bodelningen är ren bullshit.Vi har allt svart på vitt här i tråden,och ifrågasätter man det så saknar man sunt förnuft.
Citera
2019-09-25, 19:55
Medlem
Citat:

Denna?
(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019
Citera
2019-09-25, 20:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Han tackade nej och sen så skedde misshandel via två andra i dec?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in