2019-09-25, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Vem sade att det skulle vara avgörande?
Frågan jag ställde var om Biden skulle köra exakt lika hårt om inte hans son jobbade där. Du tycker inte det. OK.

Jag är övertygad om att han skulle köra på lika hårt ja.

Citat:
Har du källa på att "USA ville få igång" utredningen? Jag har missat det.

Från ett tal av den amerikanske ambassadören i september 2015:

Citat:
That obstacle is the failure of the institution of the Prosecutor General [Shokin] of Ukraine to successfully fight internal corruption. Rather than supporting Ukraine’s reforms and working to root out corruption, corrupt actors within the Prosecutor General’s office are making things worse by openly and aggressively undermining reform.

We have learned that there have been times that the PGO not only did not support investigations into corruption, but rather undermined prosecutors working on legitimate corruption cases.

For example, in the case of former Ecology Minister Mykola Zlochevsky [Burismas ägare], the U.K. authorities had seized 23 million dollars in illicit assets that belonged to the Ukrainian people. Officials at the PGO’s office were asked by the U.K to send documents supporting the seizure.

Instead they sent letters to Zlochevsky’s attorneys attesting that there was no case against him. As a result the money was freed by the U.K. court and shortly thereafter the money was moved to Cyprus.

The misconduct by the PGO officials who wrote those letters should be investigated, and those responsible for subverting the case by authorizing those letters should – at a minimum – be summarily terminated.

https://www.facebook.com/usdos.ukraine/posts/remarks-by-us-ambassador-geoffrey-pyatt-at-the-odesa-financial-forum-on-septembe/10153248488506936/
Citera
2019-09-25, 14:11
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Nancy Pelosi: "Therefore today, I'm announcing the House of Representatives is moving forward with an official impeachment inquiry."

https://twitter.com/axios/status/1176604292616204288

Kommer dom att lyckas?

Jag tror inte det är så säkert att dom vill lyckas. Det skulle nog bli rätt så upprört bland majoriteten av befolkningen.
Citera
2019-09-25, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista

https://www.facebook.com/usdos.ukraine/posts/remarks-by-us-ambassador-geoffrey-pyatt-at-the-odesa-financial-forum-on-septembe/10153248488506936/
Varför gick isf Hunter Biden med i styrelsen för ett bolag som var kännt för korruption och penningtvätt, och varför hjälpte han till med denna penningtvätt till Cypern? Samtidigt som ambassaden ringer varningsklockor till administrationen gör TouchyJoe allt för att sätta press på att få åklagaren kickad. Du är för rolig.

När man gräver sin egna grav är det ett bra råd att sluta gräva. Det är dock precis vad dnc gör just nu med sin löjliga impeachment inquiry, och det kommer brisera rakt i ansiktet på dem. Blir en njutning att se detta genomkorrupta parti gå upp i lågor.
Senast redigerad av MorbrorFranz 2019-09-25 kl. 14:23.
Citera
2019-09-25, 14:28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Mina länkar är tydliga. Att du inte förstår dem är inte min gebit. Visselblåsaren verkar uppenbarligen ha en politisk bias. Det är intressant.

Trump har ingen skyldighet att ge senaten bevis som dems påstår finns men som kanske inte finns. Du verkar aningen förvirrad.
HAHAHAHAHA
Du pratar om skyldighet, jag pratar om lämna över bevisen i form av samtalet i sig och samtalet med Ukrainas president.(hamnar under självförklarande)
Sen när det kommer till bias, det vet vi i andra änden och om det ens var en sak, eller hur

Ja, dina länkar visar en tydlig bias av dig.
Tabliodtidninagr och skämtnyhter, är inte nått jag ens bryr mig om.
Fakta, källor och sakllighet, det där emot är jag bara intresserad av.
Därför står vi här och väntar, trumpen har ju absolut itne gjort nått fel, upp till bevis då och ta politiska poäng.
Dock skedde inte det med ryssen m,an samarbetade med, så jag bara förräntar mig EXAKT samma här på denna skandalen.
Så din reaktion är helt väntad, dock säger den inget om sak.
Citera
2019-09-25, 14:39
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Och det baserar du på?
Eftersom du gillar honom 3 thousand? För det du säger är typ att Biden aldrig skulle kunna påverkas av något... eftersom han är uppenbarligen A True American Patriot, eller hur?
Som Iron Man

Ungefär vad Hannity säger om Trump
Citat:

Det säger väl inte att USA ville få igång det? Det hade ju låtit konstigt om sonen fick jobb på företag som USA ville utreda. Hur som helst... Efter att Shokin hade fått sparken lades utredningen ner till slut och jag antar att Burismas ägare "rentvåddes" av den nya, inte alls korrupta åklagaren!

Nu verkar Trump dock vilja få igång den igen! Som USA ville!
Citera
2019-09-25, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorFranz
Varför gick isf Hunter Biden med i styrelsen för ett bolag som var kännt för korruption och penningtvätt, och varför hjälpte han till med denna penningtvätt till Cypern? Samtidigt som ambassaden ringer varningsklockor till administrationen gör TouchyJoe allt för att sätta press på att få åklagaren kickad. Du är för rolig.

Ja, det var dumt av Hunter att låta sig anlitas av Burisma, ingen bestrider det. Men det ändrar inte faktum att USA drev på för att utredningen skulle återupptas, att förslaget att frysa bistånd kom från amerikanska ambassaden i Kiev och inte från Biden, och att även IMF, EU mfl ville få bort Shokin.
Citera
2019-09-25, 14:43
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
HAHAHAHAHA
Du pratar om skyldighet, jag pratar om lämna över bevisen i form av samtalet i sig och samtalet med Ukrainas president.(hamnar under självförklarande)
Sen när det kommer till bias, det vet vi i andra änden och om det ens var en sak, eller hur

Ja, dina länkar visar en tydlig bias av dig.
Tabliodtidninagr och skämtnyhter, är inte nått jag ens bryr mig om.
Fakta, källor och sakllighet, det där emot är jag bara intresserad av.
Därför står vi här och väntar, trumpen har ju absolut itne gjort nått fel, upp till bevis då och ta politiska poäng.
Dock skedde inte det med ryssen m,an samarbetade med, så jag bara förräntar mig EXAKT samma här på denna skandalen.
Så din reaktion är helt väntad, dock säger den inget om sak.

Vad svamlar du om? Mina länkar handlade om visselblåsarens bias. Du har fortfarande inte ens kommenterat det utan svävat ut med helt obsoleta kommentarer.

Du vet ju inte vad fakta är om du så får det sprutat i nyllet på dig. Sorgligt värre.

Varför ska Trump lämna över samtalet? Har han det ens? Det är inte Trump som har initialiserat den här häxjakten, det är dems. Om inte de producerar bevis så står de som fån sedan. Det är samma misstag som RC. Det kommer att kosta dem rejält och hoppas att Biden får smaka på mediabevakning framöver.
Citera
2019-09-25, 14:47
Medlem
Citat:
Vad svamlar du om? Mina länkar handlade om visselblåsarens bias. Du har fortfarande inte ens kommenterat det utan svävat ut med helt obsoleta kommentarer.

Du vet ju inte vad fakta är om du så får det sprutat i nyllet på dig. Sorgligt värre.

Varför ska Trump lämna över samtalet? Har han det ens? Det är inte Trump som har initialiserat den här häxjakten, det är dems. Om inte de producerar bevis så står de som fån sedan. Det är samma misstag som RC. Det kommer att kosta dem rejält och hoppas att Biden får smaka på mediabevakning framöver.

Det är ju lag på att kongressen ska få visselblåsares uppgifter. Där har du det. Skillnad.
Senast redigerad av ertil 2019-09-25 kl. 14:51.
Citera
2019-09-25, 14:54
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Det är ju lag på att kongressen ska få visselblåsares uppgifter. Där har du det. Skillnad.

Vem har pratat om att kongressen ska få visselblåsarens uppgifter? Det handlar om att det troligtvis kommer att komma ut. Det räcker gott med att det når media så är saken klar. Då kan den påstådda visselblåsaren avfärdas som pajas.

Huruvida han måste avslöjas inför kongressen har inte mycket med hela impeachment-gate att göra. Gör han det så är det givetvis en fördel för Trump.
Citera
2019-09-25, 14:58
Medlem
Förväntar mig inte något konkret från de anteckningar som kommer från Ukraina samtalet. Möjligen något diffust som självklart Demokraterna kommer försöka haka på. Men som i slutändan saknar grund.
Visselblåsarens andra hands uppgifter är ju noll värda om inget konkret(sprängstoft) hittas i anteckningarna.
Demokraterna måste vara säkra på sin sak, annars blir det snabbt pinsamt. Igen får man ju säga efter det pinsamma Ryssland köret,
Att några sedan påstår att den visade att Trump bröt mot lagen är oerhört komiskt. Släpp det liksom, bevisen fanns inte. Hela vittnesmålet från Mueller blev inte det som många anti-Trump hade väntat sig.

Demokraterna har skämt ut sig i 3 år nu. Men låt oss nu se om de kan rädda upp detta, men då gäller det som sagt att hitta konkreta uppgifter.
Citera
2019-09-25, 15:01
Medlem
Citat:
Vem har pratat om att kongressen ska få visselblåsarens uppgifter? Det handlar om att det troligtvis kommer att komma ut. Det räcker gott med att det når media så är saken klar. Då kan den påstådda visselblåsaren avfärdas som pajas.

Huruvida han måste avslöjas inför kongressen har inte mycket med hela impeachment-gate att göra. Gör han det så är det givetvis en fördel för Trump.

Att kongressen inte fick se telefonsamtalet är ju grunden till det hela.
Citera
2019-09-25, 15:02
Medlem
Citat:
Ja, det var dumt av Hunter att låta sig anlitas av Burisma, ingen bestrider det. Men det ändrar inte faktum att USA drev på för att utredningen skulle återupptas, att förslaget att frysa bistånd kom från amerikanska ambassaden i Kiev och inte från Biden, och att även IMF, EU mfl ville få bort Shokin.
Varför ljuger du. Åklagaren som taffsarJoe fick avsatt genom hot och utpressning var den som utredde Hunter och hans bolag och utredningen lades ner så fort han kickats. Joe var mitt i skiten och denna impeachment inquiry kommer öppna upp kakburken på Obamaadministrationens vidriga förräderi då allt kommer utredas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in