Citat:
Ursprungligen postat av
Niffy
Tankeeksperiment:
Hvis det var du som var GM og formålet ditt var å skape falske spor etter en kidnapping, ville du valgt å legge igjen 1 strips, eller flere?
1 strips kan være ment å bety at det liksom var en glipp at denne ble igjen, samtidig som det signaliserer at det kan ha blitt brukt vold eller at det har vært planlagt for vold. I så fall er det veldig tydelig med bare en enkelt strips som ligger igjen. Det holder med en liksom, for å underbygge en kidnappingshistorie.
Om det er flere strips derimot prøver man å si noe annet, at man kom godt forberedt og at man slenger fra seg resten av stripsene de ikke har bruk for fordi de ikke bryr seg, nærmest som en slags markering og flagging av sin voldskapasitet.
Jeg vet jammen ikke hva jeg selv hadde valgt om det var jeg som skulle prøve å arrangere åstedet for å gi inntrykk av en kidnapping...
Men jeg tror at svaret er et av ytterpunktene, enten bare en enslig strips, eller veldig mange.
Det du skriver høres veldig logisk ut.
Noen nevnte at den type strips som ble funnet på åstedet er i dårlig kvalitet. Kanskje den typen strips da ikke egner seg til det som den er ment å skape et inntrykk av å ha blitt brukt til?
Jeg tenker at både brevet og en eller flere strips bare ble plassert på åstedet av GM for å forsøke å villede etterforskerne.
Kanskje GM syntes at det var greit å kvitte seg med hele pakken med strips på åstedet, for å slippe å kvitte seg med stripsene andre steder?
MEN hvis slike strips kun selges i 50-pakninger f.eks, og det ligger 50 strips på åstedet og ingen av de bærer preg av å være brukt, så har jo GM tabbet seg ut med sitt skuespill.